Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

<<

Anoniem112

Bericht 21 Nov 2013 13:58

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Ik heb met 14 maanden gaan afbouwen, maar gaf met 14 maanden alleen nog in de ochtend en avond.
Toen ze ging doorslapen kreeg ik weer een cyclus dat was met 13 maanden ongeveer, daarna ben ik gestopt met overdag, dat was gemakkelijk.
Toen met de avond, ik ben de voeding gaan vervangen door flesje halfvolle melk voor t slapen gaan.
En toen we een keer een nacht weggingen zonder kinderen kreeg zie die ochtend gewoon melk uit een beker en een boterham de dag erna moest ik vroeg gaan werken en sliep ze nog smorgens dus wat waren opeens twee dagen zonder dat borstvoeding gegeven had., had toen ook niet gekloft en dát ging prima.
De dag erna hebben we nog in de ochtend een allerlaatste voeding gedaan, en daarna was t klaar, ze vroeg er ook niet meer om, maar ik voedde ook al vanaf 8 maanden met 1 borst en t was volgens mij ook al een heel eind "op"
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 21 Nov 2013 14:13

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Je kunt ook afbouwen door hem proberen af te leiden op de momenten dat hij wil drinken. Dan hoef je niet voor jezelf te bepalen welke voedingen je het eerste wilt stoppen, maar kun je hem geleidelijk van de borst afwennen. Los van afleiden kun je ook wat anders te drinken aanbieden op die momenten, en ik kan me voorstellen dat het als hij voor het slapen gaan altijd nog wat drinkt ook fijn kan zijn om te zoeken naar een ander slaapritueel.
Succes, het lijkt me een hele lastige keuze.
februari 2012
november 2015
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 22 Nov 2013 18:23

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Bedankt voor de tips allemaal, maar ik hen toch besloten het vooralsnog niet te doen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem166

Bericht 22 Nov 2013 21:02

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Fijn dat je een keuze hebt kunnen maken. En nu maar hopen dat die keuze voor even goed voelt en niet dat je over een paar dagen weer wat anders wilt haha, zo gaat dat bij wel steeds. De twijfel slaat om de paar weken weer erg toe.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 22 Nov 2013 21:13

Re: Borstvoeding (misschien) afbouwen, hoe?

Haha, ja, die kans acht ik redelijk groot aanwezig. Voor nu eerst maar eens kijken hoe het straks gast zonder flesje voor het slapen overdag (de vriezer is bijna leeg) kijken hoe ie het dan doet met minder melk....
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers