Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring met patat bakken zonder olie?

<<

caribbeanlover

Bericht 05 Nov 2013 19:04

Re: Ervaring met patat bakken zonder olie?

Ik heb het nu in de oven, maar op de verpakking staat dat je ze om moet draaien. Ik ga toch niet al die frietjes omdraaien, da's toch geen doen? Doen jullie dat wel? Of scheppen jullie het een beetje om?

Eten jullie er dan wel mayo bij of niet?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 05 Nov 2013 19:24

Re: Ervaring met patat bakken zonder olie?

Ik zou ze een beetje omscheppen, maar een voor een omdraaien is bijna geen doen.

En of je er saus bij wil is natuurlijk geheel aan jezelf. De een eet het wel met saus, de ander niet. Gewoon een kwestie van smaak. Gezond is saus niet, lekker wel :wink:
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Nov 2013 10:43

Re: Ervaring met patat bakken zonder olie?

Dat is het zeker en anders zo smaakloos. Heb het gister op en na 25 min. in de oven waren ze nog vrij bleek dus maar 15 erbij gedaan. Toen vond ik het prima, ze waren knapperig, maar smaakt wat taai. Nee, niet voor herhaling vatbaar. Omdat ik alleen at was de hele zak teveel en is er nog wat over. Vind het zonde om het weg te gooien dus die maak ik wel op. Voortaan gewoon frituren alleen niet zo vaak.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 16 Nov 2013 12:25

Re: Ervaring met patat bakken zonder olie?

Carrie schreef:
caribbeanlover schreef:Als ovenfriet zo goed bevalt waarom frituur je alsnog ook nog een friet?
Ik had een tijdje geleden ook overfriet, gewoon merkloos en vond het niet zo lekker. Denk dat ik jullie tip maar eens ga opvolgen van Aviko, want gezien jullie ervaringen moet dat erg lekker zijn.

Eten jullie het dan wel met mayo of niet?

Sinds ze de ovenfriet heeft ontdekt gaat de friteuse er juist uit zegt ze :wink:

Inderdaad haha. We hebben hem nog wel om de restjes op te maken die nog in de vriezer liggen. Maar verder bevalt de ovenfriet prima. Ik eet nooit saus bij mijn friet, nooit gedaan ook, dus ik vind het niet smaakloos haha. Maar kan me voorstellen dat als je gewend bent om met saus te eten, dat je dan iets mist. Maar het is uiteraard wel beter om met dat soort dingen ook te stoppen.

Wij hebben nu met z'n 2e al 2 x gegeten van de zak ovenfriet. Ik denk dat er 750 gram in zit. Volgens mij kunnen we er nog wel 1 x samen mee eten. Wij eten er niet heel erg veel van per keer. Het is meer voor erbij. De rest ligt gewoon in de vriezer.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Nov 2013 01:33

Re: Ervaring met patat bakken zonder olie?

Doe je er wel zout op dan? Zonder saus! Kan hoor, maar ik vind dat er eigenlijk bij horen.........I love saus ehhh sauce! Hoe meer, hoe beter! Eet je nooit een saussoort?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Nov 2013 20:17

Re: Ervaring met patat bakken zonder olie?

Ik doe er wel zout op ja, anders vind ik het smaakloos. Het is een kwestie van wennen. Vanuit vroeger heb ik ook nooit patat met saus gegeten, ik vond het niet lekker. Ik weet gewoon niet beter!

Ik eet vrijwel geen sausjes nee. Soms wat knoflooksaus thuis en in een restaurant champignonsaus, maar verder niks nee.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers