Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Luteale fase korter dan 12-14 dagen

<<

Marley

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 21 Nov 2019 18:23

Bericht 03 Apr 2020 13:11

Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Ik heb een regelmatige cyclus van doorgaans 28 dagen. Soms iets korter, maar doorgaans exact 28 dagen. De afgelopen maanden had ik het idee dat mijn eisprong wel eens later kon zijn dan ik zelf al die tijd dacht, dus ben ik deze maand begonnen met ovulatietesten. De afgelopen dagen steeds een negatieve test en vandaag, op dag 15 in mijn cyclus begint er heel lichtjes een streepje te komen. Ik verwacht dat deze dan misschien zondag op zijn piek is? Maar dan zitten we ondertussen al op dag 17. Nu is dit ook weer niet dramatisch laat, maar toch bekruipt me ergens wel het gevoel 'zie je wel, het gaat niet volgens het boekje' en dat vind ik lastig loslaten. Ik ben dus eigenlijk even op zoek naar succesverhalen van anderen die ook een korte LF hadden en toch zwanger zijn geraakt. Theoretisch gezien weet ik dat het allemaal mogelijk is, maar ik ben nogal een piekeraar...
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 03 Apr 2020 13:57

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Mijn luteale fase is ook 'maar' 10-12 dagen. Nu ben ik niet echt een succesverhaal op dit gebied, maar de gynaecoloog gaf bij ons aan dat het pas bij 9 dagen te kort is en ze actie ondernemen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem315

Bericht 03 Apr 2020 14:09

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Maar wat is dan het probleem? Je weet het nu toch? En dan heb je toch wat vaker seks zodat de kans groter wordt?

Ik had voor mijn zwangerschappen een zeer lange en onregelmatige cyclus, maar heb het gewoon op zijn beloop gelaten zonder de hele cyclus uit te pluizen (had ook geen nut, want elke periode was-ie weer anders) en het is 2 keer gelukt. De 1e was een verrassing, de 2e kwam na bijna een jaar proberen. Niet alles laat zich sturen.
<<

Marley

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 21 Nov 2019 18:23

Bericht 03 Apr 2020 14:58

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Het ‘probleem’ is dat ik overal lees dat je lichaam echt wel die 12-14 dagen nodig heeft na je eisprong. Wat ook min of meer ook aangegeven werd tijdens ons eerste gesprek met de fertiliteitsarts overigens. Dat heeft niet echt te maken met ‘dan maar wat vaker seks hebben’, maar meer met of je lichaam dan in staat is om überhaupt tot een zwangerschap te komen. Ik weet dat het allemaal mogelijk is met een iets kortere LF, maar wanneer is zo’n fase TE kort? Ik kan me onnodig druk maken om zulke dingen, en daar wil ik nu even uit. Even terug met de voeten op de grond. Daarom mijn vraag.
Taeda, dank voor je reactie! Dat van die 9 dagen wist ik niet. Goed om te onthouden. We zijn bekend bij het ziekenhuis met onze kinderwens maar die wil ik nu niet onnodig lastigvallen met vragen. Het is druk genoeg daar in deze periode. Dan is jouw antwoord goed om te weten!
<<

Marley

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 21 Nov 2019 18:23

Bericht 03 Apr 2020 15:07

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Trouwens Exogenesis, wij hopen zwanger te worden via zelfinseminatie dus er komen wat andere handelingen bij kijken dan ‘gewoon’ even wat meer seks hebben :-)
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 03 Apr 2020 16:20

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Maar bij weinig vrouwen gaat het volgens het boekje toch? Ik snap dat jullie er anders mee bezig zijn en je het denk ik nu meer moet plannen. Je maakt jezelf wel helemaal gek zo denk ik. En gyneacologen staan nu niet op de IC denk ik, waarom bel je toch niet even met het ziekenhuis om te overleggen?
<<

Anoniem308

Bericht 03 Apr 2020 16:29

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Mijn eisprong is rond dag 20-22, en mijn cyclus gemiddeld 31/32 dagen. Dus ook een kortere lutale fase. Ik ben 2x binnen drie maanden en 2x gelijk zwanger geraakt. Als je maar weet wanneer je eisprong is. Wij hadden meestal om de dag gemeenschap vanaf dag 12 totdat ik echt zeker wist dat hij geweest was.
Voor jullie dan insemineren natuurlijk.
<<

Marley

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 21 Nov 2019 18:23

Bericht 03 Apr 2020 17:09

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Fantine schreef:Maar bij weinig vrouwen gaat het volgens het boekje toch? Ik snap dat jullie er anders mee bezig zijn en je het denk ik nu meer moet plannen. Je maakt jezelf wel helemaal gek zo denk ik. En gyneacologen staan nu niet op de IC denk ik, waarom bel je toch niet even met het ziekenhuis om te overleggen?

Alle afspraken die we hadden zijn afgezegd. Natuurlijk staat mijn fertiliteitsarts niet op de IC maar alle niet-noodzakelijke zorg is nu wel even naar de achtergrond verplaatst. En ja, ik kan bellen maar als ik in dit topic positieve verhalen lees dan is bellen toch helemaal niet nodig? :) Diep van binnen realiseer ik me dat er helemaal niets aan de hand is en dmv dit topic zocht ik die bevestiging even. Dan hoor ik liever van jullie 'joh, komt goed, zo ben ik ook zwanger geraakt', dan dat ik me bezwaard voel dat ik een arts moet bellen of mailen voor achteraf misschien iets onnodigs.

AMM, dank je voor je reactie, fijn te lezen!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 03 Apr 2020 17:12

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Met fertiliteits massages (google en YouTube wel wat over te vinden) kan je luteale fase wel soms wat langer krijgen (geen garantie voor iedereen natuurlijk). Bij mij ging het van 8 naar 11 dagen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 03 Apr 2020 18:43

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Die van mij is ook heel kort, een dag of 10, maar geen enkel probleem gehad met zwanger worden. 1e keer meteen raak (buitenbaarmoederlijk, domme pech), 2e keer in de 2e ronde, 3e keer de 8e pas, maar dat is nog steeds vrij normaal.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Apr 2020 23:11

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Een LF van 9 dagen of korter is minder wenselijk omdat het eitje dan niet genoeg tijd heeft om in te nestelen en het daardoor lastiger is om zwanger te raken/blijven. Tussen 10 en 16 dagen is normaal en zou me daar geen zorgen om maken :)
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Apr 2020 08:20

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Ik snap dat het je bezig houdt, ik heb daar destijds ook wel over in gezeten. Ik had lange, onregelmatige cyclussen met altijd een late eisprong. Bij de eerste heeft het ruim vijftien maanden geduurd voordat ik spontaan zwanger raakte. Dat was nadat ik in de dertiende maand een prille zwangerschap heb gehad, die uiteindelijk toch uitliep op een menstruatie. Vanaf dat moment was mijn cyclus regelmatig en was ik twee rondes later zwanger. Ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn lichaam toen pas snapte wat het doen moest.

Toen we voor de tweede gingen waren mijn eerste twee cyclussen weer lang en onregelmatig. Tot ik hier de tip van Zora kreeg, over de Etos Zwanger worden capsules. Hier zit een natuurlijk kruid in wat zorgt voor een stabiele eisprong. Na enig twijfelen ben ik hier toen mee begonnen. Tot mijn verbazing had ik op dag 14 een eisprong (dat was meestal op dag 22/23) en weer twee weken later bleek ik zwanger. Of het daadwerkelijk door die pillen kwam zal ik het nooit zeker weten, maar ik vind het wel heel toevallig dat ik precies vanaf dat moment een stabiele cyclus had en zwanger raakte. Ik kan ze je dus wel aanraden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem284

Bericht 04 Apr 2020 09:26

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Ik had vaak rond dag 14 eisprong en rond dag 22/23/24 (en soms wel 28) al mijn menstruatie. Ook een korte luteale fase dus.

Tot ik een keer op dag 23 een positieve zwangerschapstest had. Zwanger worden duurden volgens mij 6 cyclussen bij mij. Dus misschien fijn om te lezen dat het gewoon een succes kan worden!
<<

Anoniem315

Bericht 04 Apr 2020 11:00

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Excuus Marley, dan is het inderdaad een wat andere zaak dan bij een natuurlijk veroorzaakte zwangerschap, om het even heel plat te noemen. Dat had ik niet door.
Hopelijk mag het gauw lukken! :)
<<

Marley

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 21 Nov 2019 18:23

Bericht 06 Apr 2020 09:46

Re: Luteale fase korter dan 12-14 dagen

Dank jullie wel voor alle reacties! Uiteindelijk vandaag een knalpositieve ovulatietest. Ben benieuwd hoe deze ronde verloopt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Pompoen