Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slecht/geen internet

<<

Anoniem290

Bericht 03 Apr 2020 15:03

Slecht/geen internet

Hoe is het bij jullie met internet/wifi?
Thuiswerken is echt een ramp hier, ik word elk kwartier van internet af gegooid. Net de stekker van de (het?) modem er maar weer eens uit gehaald en daarna werkte het weer. Maar het is hier dus al tijden een ramp. We hebben van Ziggo een nieuw modem (hangt in de meterkast, kan ik echt niet in de vrije ruimte kwijt, zou het daar aan kunnen liggen?) .
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 03 Apr 2020 15:14

Re: Slecht/geen internet

Als het voorheen wel goed werkte, dan zou de modem in de meterkast niet moeten uitmaken. Heb je al bij Ziggo gekeken of er storingen zijn? Als je googled op speedtest krijg je websites waarbij je je upload en download snelheid kan meten. Anders even contact opnemen met Ziggo.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Apr 2020 15:34

Re: Slecht/geen internet

Geen problemen hier met onze boerenverbinding. Zou even contact opnemen met Ziggo.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 03 Apr 2020 15:34

Re: Slecht/geen internet

Is de kwaliteit van het internet op het moment ook niet minder goed doordat het netwerk wat overbelast is door alle thuiswerkers/thuiszitters?

Bij ons is de WiFi (KPN) op het moment redelijk slecht, maar zodra ik op mijn 4G ga heb ik weer weinig problemen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem290

Bericht 03 Apr 2020 15:38

Re: Slecht/geen internet

Dat dacht ik ook namaste. Maar ik heb al jaren problemen met wifi. Af en toe bel ik Ziggo, dan werkt het een paar dagen naar behoren (ze zeggen dan elke keer dat er een instelling verkeerd stond en dat ze die hebben aangepast) en na een paar dagen werkt het weer niet. Ik heb geen zin om elke week met Ziggo te bellen, maar ik zou het eigenlijk wel moeten doen. De laatste keer kregen we dus een nieuw modem, maar helaas bleek dat ook geen langdurige oplossing.
We hebben wel veel apparaten op de wifi (2 iphones, 2 ipads, 1 samsung tablet, 2 laptops, google chromecast en een ereader). Zou dat ook nog kunnen storen? We hebben wel een versterker, van de tijd dat mijn vriend thuis werkte.

Ik heb de snelheid gemeten en kom op 32 mb/min. Ik heb geen idee wat het met ons abonnement zou moeten zijn.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 03 Apr 2020 15:40

Re: Slecht/geen internet

Overigens is het wel handig om even te checken of het echt aan je internet ligt, of aan je wifi. Werkt het wel gewoon goed als je je computer gewoon via een netwerkkabel aansluit? Is sowieso wel aan te raden voor thuiswerken, vaak toch wat stabieler.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 03 Apr 2020 15:46

Re: Slecht/geen internet

Neem aan dat je mbit/sec bedoelt? Dat is vrij gemiddeld volgens mij, al kan het tegenwoordig 10x zo snel. Ik heb maar iets van 8, maar ben alleen, dus is voldoende. Maar als ik heel veel tegelijk zou gaan dowloaden/uploaden dan merk ik het natuurlijk.
Ik zou vooral blijven bellen. En bijhouden op welke momenten het wegvalt, alleen dan kunnen ze er iets mee.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 03 Apr 2020 16:56

Re: Slecht/geen internet

Nou het ligt aan je abonnement natuurlijk. Maar ik haal op mijn telefoon met WiFi via ziggo 220 mbps
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem332

Bericht 03 Apr 2020 17:50

Re: Slecht/geen internet

Hier ook ziggo, wat we delen met de vve, middelste pakket uit mijn hoofd.
En een paar versterkers door het huis, geen problemen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Apr 2020 18:22

Re: Slecht/geen internet

Sowieso is de internet snelheid terug gezet omdat er nu veel meer gebruik van gemaakt wordt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Apr 2020 18:40

Re: Slecht/geen internet

Kan het niet zijn dat jullie buren op hetzelfde WiFi kanaal zitten en jullie verstoren?
In ons nieuwbouw appartement in de stad met veel buren hadden we daar nooit last van, maar in ons oude minder goed geïsoleerde woonhuis moeten we bijna maandelijks van kanaal wisselen ( doen onze buren ook dus zo blijven we bezig).

Je zou het even kunnen checken via een Wifi analyzer app
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 03 Apr 2020 19:41

Re: Slecht/geen internet

Heb je wifi versterkers in het stopcontact?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Apr 2020 20:03

Re: Slecht/geen internet

Omg grootste nachtmerrie nu: geen of slecht internet. Sterkte!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 03 Apr 2020 21:11

Re: Slecht/geen internet

Heb je toevallig een babyfoon met camera of een andere camera hangen? Wij hadden ook iedere keer een wegvallend signaal en dat bleek door de camera van de babyfoon te komen. Daarna een normale babyfoon gehaald en geen last meer van gehad tot de buren een beeldbabyfoon hadden...

Na de verhuizing hebben we ook problemen gehad met de WiFi maar dat kwam door teveel apparaten, een te goed geïsoleerde woning en het huis is vrij groot waardoor de WiFi gewoon niet overal signaal heeft. Aan huis hebben we een kantoor dat net te ver van de modem af is wat de nodige frustratie opleverde. Wij hebben een paar weken geleden UniFi spots opgehangen en hebben nu overal 300 mbit/s WiFi.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Apr 2020 23:56

Re: Slecht/geen internet

Een Wi-Fi versterker is echt de oplossing. Wij hebben er een op de zolder en zodoende daar nu ook vol bereik. Ook op de slaapkamers is het bereik nu beter. Bij vrij nieuwe huizen zijn de verdiepingen van beton gemaakt en daar komt Wi-Fi slechter doorheen. De meterkast staat hier dichtbij het trappenhuis en de versterker hangt daarvan aan de andere kant op zolder. Overigens hebben wij wel XS4ALL. Al jaren de beste provider (ze willen niet voor niet niets op gaan met KPN). Eigenlijk nog nooit echt problemen mee gehad.
<<

Anoniem290

Bericht 04 Apr 2020 09:22

Re: Slecht/geen internet

Wij hebben idd een babyfoon met camera! Een versterker hebben we dus al, uit de tijd dat mijn vriend kantoor aan huis had.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers