Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Honden plassen tegen heg

<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 01 Apr 2020 10:47

Honden plassen tegen heg

Sinds begin dit jaar hebben wij een nieuw voortuin waarin aan de kant van de weg een heg is geplaatst.
Nu lopen er enorm veel mensen met honden door onze straat heen waarbij de honden tegen de heg aan plassen.

Vinden wij heel vervelend want zo gaat onze heg kapot.

Iemand dit probleem eerder gehad een een tip om dit te voorkomen?
Wij hebben niet zo'n zin om bordjes te gaan plaatsen, want dat verpest naar mijn idee de inrichting van mijn tuin. Ik zie dit wel eens bij hoekhuizen namelijk, maar dat is vaak aan de buitenkant van hun terrein.
Ik zou dan de hele dag naar die bordjes zitten te staren doordat de heg recht voor ons raam staat. Dat is niet mijn idee van een mooie nieuwe voortuin.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 01 Apr 2020 10:50

Re: Honden plassen tegen heg

Schrikdraad. :nerd:
<<

Anoniem279

Bericht 01 Apr 2020 10:51

Re: Honden plassen tegen heg

Maar als het bordje aan de buitenkant van de heg staat, zie je ze toch niet? Of is jullie heg nog niet zo dicht? Hoewel bordjes ook niet mijn eerste keuze zouden zijn hoor.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 01 Apr 2020 10:53

Re: Honden plassen tegen heg

haha schrikdaad zal mijn man heerlijk vinden :)

Onze heg is inderdaad nog niet dicht. Hij is nu geplaatst om verder te groeien, maar helaas nog niet zover.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 01 Apr 2020 12:07

Re: Honden plassen tegen heg

Geen tips, behalve mensen aanspreken als je het ziet gebeuren. Maar wat ontzettend asociaal zeg, snap dat echt niet.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 01 Apr 2020 13:08

Re: Honden plassen tegen heg

Ik zou ook proberen om de mensen aan te spreken. Het zullen veelal dezelfde honden zijn neem ik aan. Echt asociaal trouwens, ik zou onze hond echt nooit in andermans tuin laten plassen.
2010 2012
<<

Anoniem304

Bericht 01 Apr 2020 13:10

Re: Honden plassen tegen heg

Miccie schreef:haha schrikdaad zal mijn man heerlijk vinden :)

Onze heg is inderdaad nog niet dicht. Hij is nu geplaatst om verder te groeien, maar helaas nog niet zover.

En dat wordt ook niks op deze manier.

Ik zou die mensen er ook op aanspreken en anders gewoon schrikdraad ophangen (zonder dat het aan staat). Misschien snappen ze het dan, want daar laat je je hond niet tegenaan pissen lijkt me.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 01 Apr 2020 16:36

Re: Honden plassen tegen heg

We gaan inderdaad ook mensen aanspreken. Het zijn wel veel verschillende mensen dus hopelijk gaat het effect hebben.

We zijn nu natuurlijk veel thuis dus valt het extra op. Normaal werken we op kantoor.

Thanks allemaal!
Afbeelding

Afbeelding
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 01 Apr 2020 20:42

Re: Honden plassen tegen heg

Ik zou nu juist wel die bordjes plaatsen in de hoop dat het die mensen dan afleert dit te doen. Meestal zijn het toch dezelfde mensen. Na een tijdje weghalen en kijken of het dan niet weer terugkomt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 01 Apr 2020 20:57

Re: Honden plassen tegen heg

Witte peper strooien onder langs de heg, kan heel goed helpen. Wij doen dat hier op de binnenplaats ook altijd. Er komen in de zomer veel verschillende honden en waar er eentje geplast heeft, gaan ze allemaal plassen. Met die witte peper zie je dat ze willen ruiken en dan meteen weer weglopen van die plek ;-) Je moet dat dan wel af en toe herhalen vrees ik, maar mijn ervaring is dat het vrij lang blijft liggen en niet meteen na 1 regenbui uitgewerkt is.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 Apr 2020 10:04

Re: Honden plassen tegen heg

Ik zat inderdaad wel aan een tijdelijk situatie met bordjes te denken als het niet helpt, maar ben ook blij met de tip van Pineco. Dat is sowieso het proberen waard :).
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 02 Apr 2020 10:07

Re: Honden plassen tegen heg

Wat voor heg heb je? En zie je je ook daadwerkelijk dat hij dood gaat of denk je dat? Mijn ervaring is namelijk dat de meeste heggen er prima tegen kunnen (op buxus na) en het vaak wel meevalt in hoeverre de heg het echt niet overleeft.
Neemt niet weg dat je het vervelend mag vinden hoor.
Ik denk dat bordjes plaatsen voor bijv week of 2 best helpt, de meeste mensen lopen zelfde rondje met de hond dus die heb je dan alvast te pakken.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 Apr 2020 10:27

Re: Honden plassen tegen heg

Ik heb even geen idee wat voor heg we hebben. De tuinman heeft een geschikte voor onze wensen uitgekozen haha..
Het is geen buxus in ieder geval.

Ik zie wel dat er aan de onderkant blaadjes slap hangen en dat op sommige plekken het er niet beter op wordt.

We zullen dus echt even mensen moeten aanspreken en ik wil die witte peper wel uitproberen :-)
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers