Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De wereld na het coronavirus

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43724

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Apr 2020 22:22

Re: De wereld na het coronavirus

Caulfield, ja dat klopt zeker dat men daar zelf een rol in speelt. Ik kan zelf niet goed inschatten wat de grote maatschappelijke veranderingen kunnen zijn, maar voor mijn gevoel gaat de 'gewone mens' wel vrij snel in z'n eigen oude vertrouwde gewoontes vervallen. Wat in sommige opzichten goed zal zijn en in andere opzichten slecht (voor de wereld.).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 01 Apr 2020 22:23

Re: De wereld na het coronavirus

Caulfield schreef:
Marin schreef:
Ik denk dit eerlijk gezegd ook. Misschien dat mensen in eerste instantie nog een soort gevoel hebben van de wereld is veranderd, maar dat men al heel gauw in oude gewoontes vervalt. Ik denk dat de behoefte daar naar dan ook heel groot is, weer een drang naar 'normaal' en 'oud en vertrouwd'. Voor een deel misschien niet hoor en er zijn ongetwijfeld aspecten die wel echt veranderen (ook vanwege een economische crisis bijvoorbeeld) maar ik denk dat 'mooie voornemens' wel echt daarbij blijven.


Maar daar spelen we zelf een rol in, toch? Als we willen dat dingen veranderen, als deze crisis pijnlijke zaken blootlegt waarvan we willen dat die echt anders zullen gaan verlopen, kunnen we daar zelf actie aan verbinden.
In die zin schaar ik me achter jou, Whatever, dat crises transities kunnen versnellen. En <3 voor het delen van Harari, ik twijfelde of ik ‘m op het YF zou plaatsen en ben blij dat een ander sneller tot actie overgaat.

Wat er precies gaat veranderen, fuck knows, en ik al helemaal niet. Er zijn wel dingen waar ik op hoop: meer aandacht voor welzijn, werk, en nuttig zijn voor de maatschappij (basisinkomen, kom er maar in), meer mogelijkheid voor werken op afstand en daarmee minder reizen (auto’s en vliegtuigen) en meer aandacht voor wat nou precies goede gesprekken mogelijk maakt. En, maar dit is echt mijn inner hippie: een soort collectieve reflectie op het soort samenleving dat we zouden willen zijn.


Ja, dat denk ik zeker dat we daar zelf een rol in moeten spelen. Maar ik denk dus dat dat uiteindelijk niet op grote schaal gaat gebeuren en men snel terugvalt in oude patronen.

Maar dat denk ik hè. Ben nogmaals wel echt benieuwd hoe het gaat zijn. Wie weet ben ik er nu te pessimistisch over.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17381

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Apr 2020 22:26

Re: De wereld na het coronavirus

Gympie schreef:Ik heb nu wel als ik iets op tv zie waarbij mensen dicht bij elkaar komen of aanraken dat ik gelijk denk; dat mag niet!
Zit er al helemaal ingebakken. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat we daar niet meer aan denken na deze tijd.


Dat heb ik ook echt bij alles wat ik kijk. Heel gek hoe dat zich zo snel wortelt in je brein.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers