Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem313

Bericht 14 Mrt 2020 13:23

Re: Het hardlooptopic #2

Vanmorgen met m’n trainer enorm lekker gelopen, 12 kilometer door de polder, op kletstempo. Heb fazanten en hazen gezien en het weer was heerlijk.
Nu alle trainingen in ieder geval deze maand vervallen gaan wij vaker samen lopen.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Mrt 2020 09:20

Re: Het hardlooptopic #2

Het valt me lastig om de tijd te vinden voor hardlopen, hebben jullie dat ook? Hopelijk lukt het vanaf nu weer twee keer per week. Was net even een half uur gegaan, heerlijk! En in de ochtend is het lekker rustig dus niet moeilijk afstand te bewaren.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Mrt 2020 14:30

Re: Het hardlooptopic #2

Fijn dat je weer kon!

Ik heb de tijd wel maar ik had de rug niet. Net 4km gewandeld. Morgen en overmorgen doe ik dat ook, daarna weer proberen hard te lopen. De
#teammaple🍁
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 25 Mrt 2020 15:36

Re: Het hardlooptopic #2

Bij mij lukt het gelukkig nog wel omdat mijn man momenteel thuis is. Ik ga nu meestal op woensdag, vrijdag en zondag lopen, meestal komt dat zo uit met mijn werk. Ik ben nog bezig met start to run en wil graag 3 keer per week blijven gaan. Als ik eenmaal aan die 5km zit, wil ik teruggaan naar 2x per week.
2012 & 2016
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 26 Mrt 2020 11:26

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed Snoes! Goed bezig.

Ik ben ook sinds een paar weken weer aan het opbouwen met de lessen van Evy 5-10 km. Zit nu in les 5 dus ga nog niet zo hard.
Ik merk dat het thuiswerken in combinatie met de zorg van de kinderen de gehele dag veel energie kost. In de avond heb ik gewoon geen zin meer om naar buiten te gaan. In het weekend gaat me dit gemakkelijker af. Dan ga ik na het ontbijt gewoon een rondje en is mijn man uiteraard thuis met de kids.
Ik zet voor nu ook op 2 x per week in, maar zou eigenlijk ook 3 x willen gaan.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Mrt 2020 15:36

Re: Het hardlooptopic #2

Ik wilde na Parijs weer gaan beginnen, maar door alles nog niet weer begonnen. Ik zie er stiekem ook wel tegenop om wéér opnieuw te moeten beginnen. Ik ben nu om de dag aan het fietsen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 27 Mrt 2020 17:33

Re: Het hardlooptopic #2

Oh dat snap ik helemaal Jip.
Miccie, ook goed bezig!

Vandaag les 12 van start to run met Evy gelopen. 29 minuten waarvan 17 minuten rennen en 12 minuten wandelen, ik had 4,3 km op de teller staan. Ik merk wel dat mijn conditie echt al vooruit is gegaan.

Wat is voor jullie het ideale moment om te hardlopen? Ik ga ofwel voor het ontbijt (dan eet ik snel wat yoghurt) ofwel moet ik ongeveer 3u wachten na het eten, anders krijg ik gegarandeerd steken. Daarom probeer ik, als mijn man thuis is, om altijd in de ochtend te gaan.
2012 & 2016
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 Mrt 2020 10:51

Re: Het hardlooptopic #2

Oeh ja Jip, die eerste stap is inderdaad altijd weer lastig. Hopelijk kun je het snel weer oppakken en kun je daarna weer makkelijk je schoenen aantrekken.

Snoes, ik vind in de ochtend sowieso het lekkerste lopen. Ik ben wel eens voor mijn ontbijt gegaan, maar dan maximaal een half uurtje. Mijn lichaam heeft toch eten nodig merk ik.
Nu eet ik een boterham en wacht zo'n 1,5 uur en ga dan rustig lopen.

Ik wilde gisteren gaan lopen, maar doordat mijn man de ochtend gewoon gewerkt heeft is het niet meer gelukt. In de middag zijn we even naar buiten gegaan om een stuk te fietsen en lunch te halen. Toen we thuis waren was het 16:00 en was mijn zin wel vervlogen.
Ik ga straks dus maar een rondje lopen. Zag de 5de les: 38 minuten.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 28 Mrt 2020 13:21

Re: Het hardlooptopic #2

Ik kijk hier niet zo vaak meer, want het maakt me verdrietig. Mijn blessure duurt lang. Ik heb nu al 4 weken niet gerend. Het idee van terug naar af is moeilijk te verkroppen. Ik wandel zo nu en dan, maar ik mis het rennen dan des te meer ?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 28 Mrt 2020 21:50

Re: Het hardlooptopic #2

Ik probeer nu drie keer in de week te lopen, liefst net voor het eten eind van de middag. Dan is mijn rondje lekker rustig. Het enige nadeel is dat mijn rondje net een beetje kort is, als ik de drukke en smalle stukken wil vermijden. Dus ik ben nog een beetje zoekende in hoe ik het rondje makkelijk iets uitbreid. Maar voor nu houd ik me er maar aan vast dat het allang goed is als het lukt om drie keer per week te lopen en de andere doordeweekse dagen oefeningen te doen en dat afstand dan iets minder belangrijk is.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 Apr 2020 09:42

Re: Het hardlooptopic #2

En is iedereen hier nog een beetje aan het hardlopen?

Ik heb de flow zo'n beetje te pakken en zit nu op les 10 van Evy richting de 10 km.
Afgelopen week 3 x gelopen en dat was in totaal bijna 18 km. De lessen worden steeds langer dus ik loop wat grotere stukken dan ik gewend ben. Moet dus ook nieuwe routes uit gaan vinden.

Sommige dagen was het wel echt warm door de zon. Ik ga proberen wat vroeger te lopen want rond half 11 is het al best warm. Door het vele thuiszitten nu is het ritme alleen wat verplaatst en ontbijten we de laatste tijd pas rond half 9 - 9 uur.
Ik zou met Hemelvaart mijn eerste 10 km loop van dit jaar gaan lopen, maar die is gecanceld door de corona maatregelen. Ik heb altijd een doel nodig om naar toe te werken dus dat is nu wel wat lastiger qua discipline. Nu moet ik maar gewoon meer bewegen omdat ik mijn 20 km fietsroute naar werk nu mis. (10 km enkele reis)
Afbeelding

Afbeelding
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 14 Apr 2020 09:53

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben inmiddels bij les 27 van Evy, je eerste 5 km. Ik zou 8/9 mei in Disney de princess run gaan doen, gaat ook niet door natuurlijk. Maar ik wil uiteindelijk wel 10 km kunnen rennen, ook nu mijn normale sportschool niet open is blijf ik dus gewoon rennen.
Ben benieuwd, les 27 is de laatste les met 2x een wandel stukje van 2 min. Daarna geen wandelstukjes meer.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 14 Apr 2020 13:03

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben ook nog steeds bezig! Ik ben nu geloof ik bij les 20 van Evy. Het gaat hier eigenlijk best goed, al merk ik wel dat lopen in de warmte echt niets voor mij is. Ik probeer op de warme dagen dus zo vroeg of zo laat mogelijk te gaan (afhankelijk van wanneer mijn man en ik werken).
2012 & 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Apr 2020 18:10

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben zondag voor de derde keer in één jaar weer opnieuw begonnen.

Zondag 12x1 minuut met 1 minuut wandelen en vandaag probeerde ik 5 minuten wat 4x lukte. Tempo is sloom, maarja. Moet ergens weer beginnen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 15 Apr 2020 19:11

Re: Het hardlooptopic #2

Hee, Jip, wat fijn dat je weer een start hebt kunnen maken. Word je er blij van?
Ekiaam, ik weet nog goed hoe raar en spannend ik het vond om zonder wandelen te gaan rennen. Ik dacht steeds dat ik die wandelstukjes heel erg nodig had - dat was niet zo.

Ik heb even een time-out van het lopen, mijn knie doet zeer, ik denk overbelasting. Nu ik weet hoe ellendig het is maanden eruit te zijn met een blessure, wil ik dat voor zijn, dus ik hou het bij wandelen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Apr 2020 21:50

Re: Het hardlooptopic #2

Wat balen van je knie! Hopelijk ben je er snel weer van af!

Ik vind het nog erg zwaar en denk dan onderweg veel aan hoe makkelijk het ooit ging. Wel was het lekker om buiten te zijn met t lekkere zonnetje!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 15 Apr 2020 22:12

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben vandaag weer begonnen. Nou ja, eigenlijk zondag al, toen heb ik een kilometer gerend tussen het wandelen door en daarna had ik geen erge last van de blessure, dus vandaag wat uitgebreid. 6,3 km gewandeld en gerend, waarvan zo'n 3 a 4 km gerend. Oh wat heerlijk!! Ik voel me direct vrolijker. Nu even afwachten wat dit doet...
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 15 Apr 2020 22:14

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield, verstandige keuze. Zeker omdat je al eens een blessure hebt gehad, hopelijk is het snel over.
Jip, goed dat je weer begonnen bent. Hopelijk kan je het nu doortrekken.
Exo, hopelijk krijg je niet opnieuw last van je blessure. Rustig opstarten maar weer!
2012 & 2016
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 Apr 2020 13:31

Re: Het hardlooptopic #2

Balen Ekiaam dat je loop in Disney niet doorgaat. Staat ook nog op ons lijstje om ooit een disney run te doen. Wel goed dat je gewoon doorgaat. Die overgang naar alleen rennen is inderdaad even eng, maar komt goed. Straks weet je niet beter.

Snoes ook nog zo goed bezig! Die warmte is inderdaad lastig met lopen.

Jip, wat goed dat je weer gestart bent. Drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen :-). Gewoon rustig opbouwen. Je hebt zware maanden gehad dus niet gek dat het wat lastiger gaat.

Caulfield, hopelijk is je blessure snel over en kun je het weer oppakken. Wandelen is ook heerlijk. Even je hoofd leeg maken.

Exogenesis,Wat fijn dat het zo goed ging. Hopelijk gaat het snel nog beter!

Ik heb gisteren met mijn zoon van 7 een rondje gerend. Hij zat op te scheppen dat hij makkelijk 7 km kon rennen. Ik zei: laten we met 1 km beginnen, maar nee dat moesten er wel 3 worden.
Prima, wij omgekleed en gaan rennen. Na 400 meter was hij er al klaar mee hahaha. Overal steken omdat hij natuurlijk veel te snel ging. Uiteindelijk een heel stuk gewandeld, met stukjes rennen. De laatste km wel gerend. We hebben de 3 km dus volgemaakt.

Ik heb me de afgelopen dagen georiënteerd op een nieuw horloge en ga de Garmin Vivoactive 4 aanschaffen. Mijn huidige (Polar M600) heb ik nu 2 jaar en is erg groot. Deze draag ik dus in de nacht niet terwijl ik graag wil weten hoe ik slaap. Ik heb bijna mijn gehele eigen risico teruggekregen doordat ik die bijna niet gebruikt had (betaal gespreid elke maand) dus die kan ik mooi gebruiken om mezelf te verwennen.
Die garmin is een stuk kleiner en meer zoals een normaal horloge en dat wil ik erg graag.

Morgen een 1 km rondje met mijn dochter die na haar broer ook mee wil en dan in het weekend weer een lesje Evy volgen. Ben blij dat ik het nu weer opgepakt heb en mezelf moed heb ingesproken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem290

Bericht 18 Apr 2020 14:11

Re: Het hardlooptopic #2

Yes, gisteren voor het eerst weer 8 km zonder te wandelen eruit weten te persen. Deed er 46 min en 36 sec over, dus dat viel ook niet niet echt tegen. Moest mezelf er echt toe zetten, na hele dagen met mijn dochter ben ik meestal echt moe. Maar om 21 u toch maar de deur uit, ik hoopte 5 km te halen, maar ik ging dus echt lekker!
<<

Anoniem290

Bericht 18 Apr 2020 14:14

Re: Het hardlooptopic #2

Mooi is die Garmin Miccie! Ik zit ook te twijfelen welke ik wil, maar blijf op Apple Watch uitkomen. Ik gebruik hem nu (fitbit) vooral coor mijn stappen, slaap en hartslag. Niet zozeer om echt workouts te tracken of voor intervaltraining ofzo. Hoewel me dat wel leuk en interessant lijkt!
<<

Anoniem293

Bericht 22 Apr 2020 10:11

Re: Het hardlooptopic #2

Ik wil het hardlopen ook weer gaan oppakken.
Lees hier dat er nog steeds met Evy hardgelopen wordt. Dit heb ik vroeger ook gedaan. Waar kan ik haar lessen vinden?

Nog tips voor een beginnende hardloper?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 Apr 2020 10:21

Re: Het hardlooptopic #2

Poppy, mooie snelheid heb je gehaald. Ik snap wat je bedoeld met in de avond lopen na een drukke dag thuis. Ik kan dat ook heel slecht en ga dan vaak voor een half uurtje. Knap dat jij nog even door bent gegaan.
Die garmin ben ik erg blij mee. Ik voel hem bijna niet om mijn pols zitten en hij registreert alles prima. Zelfs trappenlopen doet hij perfect.

Loes, ik heb ooit in een ver verleden de bestandjes van Evy op mijn computer gezet. Dit zijn dus ook de oude versies. Volgens mij heeft zij later nieuwe opgenomen en zitten deze in haar app. Deze is dacht ik wel betaald, maar ze werken wel heel goed. Ik heb daar echt mee kunnen opbouwen na mijn zwangerschappen en dat gaat al best snel ook. Mocht je het dus niet erg vinden om er voor te betalen dan is dit een mooi opbouw.
Qua tips zou ik zeker goede hardloopschoenen gebruiken. Ik heb goedkopere gehad in het verleden en ik merk echt een verschil met de echte wat duurdere hardloopschoenen. Die lopen zoveel fijner en zijn daardoor ook beter voor je gewrichten en spieren.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem290

Bericht 22 Apr 2020 14:45

Re: Het hardlooptopic #2

Loes, wat Miccie zegt inderdaad! Zorg dat je echt goede schoenen hebt. Ga eens naar een goede hardloopzaak, waar ze je laten lopen en dat dan filmen. Op basis van hoe je je voeten neerzet en afwikkelt en wat je precies gaat doen (hoeveel km en over harde weg of zandpad) krijg je dan advies welke schoenen bij je passen.

Verder vind ik het ook belangrijk om goede kleding te dragen. Ik zweet snel, dus ik draag een goede sportbh zonder schurende randjes. Een strakke broek (of een korte broek en compressiekousen, ik merk dat ik die steun om mijn kuiten erg fijn vind, maar heb met een strakke legging wel voldoende), een fijn shirtje en een fijne koptelefoon. Ik heb een spibelt waarin ik mijn telefoon en sleutel kwijt kan (een band die je om je middel kunt doen).

Wat ik verder ook vaak doe als ik het zwaar heb is 4 tellen (of stappen) inademen en 4 uit.
<<

Anoniem293

Bericht 22 Apr 2020 16:57

Re: Het hardlooptopic #2

Bedankt voor de tips! Schoenen heb ik gelukkig nog van toen ik nog wel fanatiek liep. Mocht ik de smaak weer te pakken krijgen wil ik wel gaan kijken voor nieuwe.

Micci, Evy had ik ook ooit opgeslagen maar inmiddels 3 laptops verder denk ik ? die heb ik dus niet meer. Ik ga eens kijken naar de app.

Poppy, zo’n belt ga ik ook eens naar kijken dat lijkt mij wel handig.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers