Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forumster van de maand maart

<<

Burgemeester Puck

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 15 Mrt 2020 21:51

Forumster van de maand maart

Deze maand is SoGood onze forumster van de maand en ze heeft ons een heel leuk stuk over zichzelf gestuurd.

Over SoGood
Ik ben dus SoGood, al een jaar of 10, gok ik, want ik heb eerlijk gezegd geen idee, forum ik onder deze naam. Andere forumnamen die ik hiervoor heb gehad zijn Kyra en NogSteedsKyra. Alweer lang geleden, ik denk een jaar of 16, ben ik op het forum terecht gekomen, ik weet nog dat ik zocht naar verhalen om te lezen. Toen had ik nog geen e-reader.

In het dagelijks leven woon ik samen met mijn lieve man en onze nog lievere 4-jarige dochter. Met mijn man ben ik alweer bijna 20 jaar samen waarvan 5 jaar getrouwd. Ik werk in de financiële dienstverlening, dat klinkt saai maar zelf vind ik mijn werk erg leuk en uitdagend. Ik zit dan ook aan de kant waar wat meer 'actie' is. Vroeger was ik op het forum wat meer open over mezelf, ik merk dat ik minder persoonlijke dingen ben gaan delen en ik plaats ook geen foto's meer van mezelf omdat het toch wat kwetsbaar voelt. Vandaar dat ik ook niet veel meer over mijn baan zal uitweiden.

Verder leiden we sinds we ouders zijn een wat saaier leven en we houden hier enorm van. Ons kind houdt erg van structuur en dat bieden we haar zoveel mogelijk. We hebben een fijn en gezellig huis waar ik graag ben. Ik word erg blij van een goede film, in combinatie met wijn, mijn knappe man, en chips.

Ik ben een ochtendmens en sta altijd vroeg op. Ik hou van vroege, frisse en zonnige ochtenden. Dat gaat goed samen met mijn grote hobby, namelijk hardlopen. Helaas ben ik nu al enige tijd geblesseerd maar ik hoop dit snel weer op te kunnen pakken. Als gezin gaan we vaak ergens lunchen of koffie drinken en wandelen in het bos of in de stad. Ik word hier altijd heel gelukkig van. Ook zijn wij echte familiemensen en eten wekelijks met de hele familie samen, dat is me heel erg dierbaar. Mogelijk word ik nu saaiste forumster van de maand, maar dat risico neem ik dan maar voor lief.

Verder borrel ik graag met vriendinnen en ga ik regelmatig uit eten met vrienden. Ook houd ik erg van goede boeken, films en ga ik graag naar de bioscoop. Ook zijn we zo nu en dan op dansfeestjes te vinden. Die overdag plaats vinden, dat dan weer wel. 😉 Reizen en stedentrips maak ik ook graag, ik probeer steeds een bestemming te kiezen waar ik nog nooit geweest ben. Voor NYC maak ik echter graag een uitzondering, ik hou van deze stad en hoop er snel weer heen te gaan.

Eigenlijk word ik het meest blij van de kleine dingen en momenten in het leven, ik vind dat me dat een gelukkig en dankbaar mens maakt. Ik waardeer dit ook heel erg in mijn man.
Een lastige vraag was waar je mij aan kan herkennen, ik denk dat dat sowieso mijn lengte is, daarbij draag ik ook graag hakken en sta ik er om bekend dat ik vaak jurken draag en het hardste kan lachen om mijn eigen grappen. Ik ben dan ook hilarisch. Daarmee is dat ook gelijk mijn antwoord op de vraag hoe ik mezelf in één woord beschrijf.

Als ik één wens zou mogen doen, dan wens ik wereldvrede en een gezonde aarde. Moet ik antwoord geven specifiek op mezelf gericht: dan wens ik dat ik al mijn dierbaren nog heel lang in goede gezondheid om me heen mag hebben. Over 10 jaar hoop ik meer balans voor mijn man, dat gun ik hem en ons en daar gaan we voor. Onze dochter is dan 14, ik hoop dat ik haar veel wijsheid en zelfvertrouwen heb kunnen geven. Ik vind dat ik de afgelopen 10 jaar op persoonlijk vlak erg gegroeid ben, het zou leuk zijn als ik dat over 10 jaar terugkijkend opnieuw zo'n ontwikkeling mag ervaren.

Op het forum

Ik forum op actieve onderwerpen dus in welke pijler ik het meest te vinden ben kan ik niet zeggen. Per dag ben ik ongeveer een half uur tot een uurtje online op het forum. Mijn favoriete topic is `wat eten we vanavond`, ik haal daar een hoop kookinspiratie uit. De biechttopics lees ik graag, iemand biecht vaak vanwege een probleem of omdat hij/zij iets kwijt wil. Ik probeer vaker om de moeite te nemen om te reageren. Ook topics over opvoeden en opvoedingsprincipes vind ik leerzaam.

Zonder dit forum had ik best wel veel dingen niet geweten/geleerd. Sowieso nieuwe voedings- en verzorgingsproducten die ik gebruik. Ook ben ik bijvoorbeeld door het forum fan van Jetske, maar ook recepten die ik hier heb opgepikt enzovoorts. Verder ben ik me door dit forum meer gaan verdiepen in bepaalde maatschappelijke vraagstukken en bijbehorende meningen. Ik vind dat een mooi iets van het forum, het zet je aan het denken.

Wat me het meeste bij is gebleven op het forum is het overlijden van een trouwe forumster, en ook het overlijden van de man van Pompoen. Heftig beide! Ook het traject van Bisq en Roodkapje. Recentelijker het dochtertje van Jip. Behalve dat ik het minder leuk op het forum vind omdat het erg rustig is, is het 'gedoe' tegen elkaar, dat is er natuurlijk in het dagelijks leven ook. Maar ik vind dat mensen wat aardiger/begripvoller zijn tegen elkaar mogen zijn.

Als ik iets mag veranderen aan het forum weet ik niet zo goed wat dat dan zou zijn, ik vind het al zo fijn dat het forum een doorstart heeft mogen maken destijds. Leuk dat zoveel oude bekenden er nog zijn. Best bijzonder als je er over nadenkt. Ik heb nog nooit iemand gemeet maar toch lezen we dagelijks van elkaar en kennen we elkaar op een bepaalde manier. We hebben elkaar volwassen-(er) zien worden.

Forumster van de maand
Bedankt Caro voor deze nominatie, ik kreeg van jou de vraag: " Wat is het verschil tussen je ideale en je echte zelf?"

Helaas ben ik een enorme piekeraar, dit ben ik al zolang ik me kan herinneren. Ik maak me teveel druk om dingen die buiten mijn invloedsfeer liggen. Mijn ideale zelf leeft meer in het nu, en geniet van alle mooie dingen om me heen zonder dat mijn gedachten af dwalen naar.. "wat als..." Het moederschap is een van de mooiste dingen die me is overkomen bijvoorbeeld, maar oh wat voelt het kwetsbaar. Lastig. Ik ben me er gelukkig wel van bewust, om positief te blijven.

Voor de volgende forumster van de maand nomineer ik ChiQ. De vraag die ik haar wil stellen is: " Wat is je mooiste jeugdherinnering?"

Als laatste kreeg ik nog de vraag om een foto te delen waar ik blij van word te laten zien. Ik koos voor deze foto want hij heeft alles waarvan ik het meest hou. Ochtend, zon, fris, natuur, mijn vrolijke dochter en mijn man die de foto maakt.
Afbeelding
<<

HollyGolightly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 15 Mrt 2020 22:44

Re: Forumster van de maand maart

Wat ben je leuk! Ik vind het een ontroerend lief stuk om te lezen. Volgens mij hebben jullie een heerlijk gezin samen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Mrt 2020 23:18

Heel leuk om te lezen!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mrt 2020 13:12

Wat lief van jullie, bedankt. :)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Mrt 2020 14:41

Wat een mooi stuk!!
♡ P 09.2015
♡ S 02.2017
♡ I LOVE YOU
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Mrt 2020 14:56

Jaaa leuk! Ik herken veel en vind je helemaal niet saai! Of ik ben ook saai :D heb je altijd een superfijne leuke forummer gevonden. En wat een prachtige foto!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Mrt 2020 22:21

Heel leuk SG! ❤️
28 april 2015 - Your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Little hero!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Mrt 2020 10:53

Leuk stuk!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 21 Mrt 2020 10:59

Leuk stuk, SG!
❤ 7 juni 2018
<<

Liv

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Mrt 2020 20:53

Inderdaad leuk om te lezen.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 28 Mrt 2020 13:21

Leuk om te lezen!
Carpe Diem
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Mrt 2020 20:24

Wat een leuk stuk, SoGood. Ik vind je ook echt niet saai, maar een heel fijne forummer.
26 september 2013
30 december 2015

Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2020 20:49

Wat zijn jullie ontzettend lief zeg! Bedankt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Apr 2020 10:40

He he eindelijk eens gelezen. Wat leuk om toch nog wat meer over je te weten te komen SoGood. En wat een prachtige foto. En heerlijk, ik herken dat ochtendgevoel heel erg!
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Forumzaken