Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fit de coronacrisis door!

<<

Anoniem309

Bericht 24 Mrt 2020 18:23

Re: Fit de coronacrisis door!

In P. Hier zijn de afstanden naar de winkels dus een stuk groter.
Laatst gewijzigd door Anoniem309 op 26 Mrt 2020 11:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Mrt 2020 18:49

Re: Fit de coronacrisis door!

Hier is het eten en ritme ook geen probleem. Wij hebben nog hetzelfde ritme dan anders. We werken beide ook gewoon nog.

Lees overal dat veel mensen nu ongezond gaan eten waarom dan er is toch gewoon groente te krijgen in de winkel
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Mrt 2020 18:56

Re: Fit de coronacrisis door!

Bij mij gaat het eten wel goed, maar dat komt ook omdat we bijna niet meer naar de supermarkt durven en dus zo weinig mogelijk gaan. Alleen in het weekend mogen we wat lekkers.

Verder wil ik elke dag wandelen en/of fietsen met m'n dochter. Vanmorgen 3.6 km gewandeld en vanmiddag 8 km gefietst. Tussendoor gewerkt.
❤ 7 juni 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 24 Mrt 2020 19:02

Re: Fit de coronacrisis door!

tuttebel schreef:In P. Hier zijn de afstanden naar de winkels dus een stuk groter.


O mooi! (Zonder hele Corona toestand enzo)
Laatst gewijzigd door Luisa op 27 Mrt 2020 09:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Mrt 2020 19:11

Re: Fit de coronacrisis door!

Ik heb net squats gedaan met mijn zoon van 20kg in de tula. En mooi dat hij het vond. Normaal squat ik met 45/50 kg. Maar om toch nog niet helemaal naar 0 te gaan vond ik dit een leuke oplossing.
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 24 Mrt 2020 21:15

Re: Fit de coronacrisis door!

Iemand nog tips voor fijne matjes om oefeningen op te doen?
Die online verkrijgbaar zijn ;)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Mrt 2020 21:23

Re: Fit de coronacrisis door!

Arwyn schreef:Iemand nog tips voor fijne matjes om oefeningen op te doen?
Die online verkrijgbaar zijn ;)


Geen idee of die van mij fijn is want hij komt morgen binnen maar heb hem bij de decathlon besteld.
2015 💙
<<

Anoniem273

Bericht 25 Mrt 2020 12:35

Re: Fit de coronacrisis door!

Ik heb Jillian van 30 Days Shred weer van stal gehaald, heerlijk! Dat probeer ik elke dag te doen. Verder wandel ik extra veel en ver met de hond tussendoor, nu ik vanuit huis werk.
Ik heb gisteren met de sportschool waar ik sport een instructievideo opgenomen voor de Cross-HIIT training die ik normaal elke donderdag daar volg, superleuk! Als die online komt kan ik die eventueel nog delen voor belangstellenden?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Mrt 2020 12:54

Re: Fit de coronacrisis door!

Superleuk azi!
#teammaple🍁
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 25 Mrt 2020 13:07

Re: Fit de coronacrisis door!

Hier lukt het me dus niet.. Ik ben sneller aan het snaaien. En bijv met de lunch komt er ook sneller iets lekkers opl tafel (tosti, gebakken ei, kroket, worstenbroodje) voor de kids (zeg 2x in de week) wat ik dan zelf niet kan weerstaan.
Ik ga wel iedere dag met de kids naar buiten, maar dat is dan of minder ver of minder snel, dus de beweging is dan niet optimaal. En aan de thuisoefeningen kom ik dan weer niet met de kids thuis.
Tot zo ver mijn uiting over het mislukken van fit de corona door :palm:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem294

Bericht 25 Mrt 2020 16:45

Re: Fit de coronacrisis door!

Ik heb juist heel weinig trek nu. Ik eet omdat de kinderen op de etenstijden trek krijgen (en ik er sowieso een wekker voor heb gezet) maar anders zou ik het zo vergeten. Eet ook minder dan normaal omdat ik niet druk ben. Verwacht dan ook wel dat ik wat afgevallen ben (kan het gebruiken :ja:) maar ik ga maar 1 keer per maand wegen voordat ik geobsedeerd raak en maar echt minimaal ga eten doordat ik toch geen trek heb.

Ik heb sinds een anderhalve maand deze weerstandsbanden met handvaten in huis en dat traint echt lekker en vrijwel alles. En ik pak het heel erg makkelijk en even snel tussendoor. Doe het vaak tijdens het koken :thumbup:
Misschien interessant voor degenen die graag krachttraining doen.

https://www.bol.com/nl/p/workout-gear-w ... oductTitle

Je kunt ze ook per band bestellen, dan zijn ze tussen de 15 en 21 euro, als je weet hoeveel kracht je hebt, is dat wat voordeliger als je ze alleen tijdens corona tijd gebruikt.

Ik heb nu ivm ziek zijn een week niet getraind en ga zo voor het eerst weer een workout doen, dus heb morgen vast spierpijn. Morgen haal ik de hond van mijn vriendin en ga alleen even een uurtje met haar wandelen en later nog een 30 min met dochter erbij.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 26 Mrt 2020 16:10

Re: Fit de coronacrisis door!

Flo schreef:Oh en nog iets: Ik heb thuis de materialen niet waar ik op de sportschool het fijnst mee sport. Mijn gewichtjes gaan maar tot max 3 kilo, ik heb geen step, geen barbell & gewichten, geen kettlebell. Gelukkig wel lichtere gewichtjes, een matje en dynabands in verschillende sterkte dus daar kan ik wel wat mee. Maar moet even gaan improviseren.


Ik kwam gister op facebook dacht ik een filmpje tegen van iemand die vervangers had gemaakt van attributen in de sportschool.. Zo ook een step: stenen met een plank, laag keukenopstapje, pallet(s). Een barbell van een bezemsteel of een ander lang iets, gewichten kun je flesjes water voor gebruiken of een 6-pack eraan hangen :P Mijn vriend gebruikte gisteren 2 flacons van 5liter met water waar normaal schoonmaakazijn in zit haha. Kettlebell kwam niet voorbij, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Of oefeningen met handdoekjes onder je voeten
Wat als het lukt
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 26 Mrt 2020 16:35

Re: Fit de coronacrisis door!

Pannetoet schreef:
Flo schreef:Oh en nog iets: Ik heb thuis de materialen niet waar ik op de sportschool het fijnst mee sport. Mijn gewichtjes gaan maar tot max 3 kilo, ik heb geen step, geen barbell & gewichten, geen kettlebell. Gelukkig wel lichtere gewichtjes, een matje en dynabands in verschillende sterkte dus daar kan ik wel wat mee. Maar moet even gaan improviseren.


Ik kwam gister op facebook dacht ik een filmpje tegen van iemand die vervangers had gemaakt van attributen in de sportschool.. Zo ook een step: stenen met een plank, laag keukenopstapje, pallet(s). Een barbell van een bezemsteel of een ander lang iets, gewichten kun je flesjes water voor gebruiken of een 6-pack eraan hangen :P Mijn vriend gebruikte gisteren 2 flacons van 5liter met water waar normaal schoonmaakazijn in zit haha. Kettlebell kwam niet voorbij, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Of oefeningen met handdoekjes onder je voeten



Kijk ook eens of sportscholen een uitleen mogelijkheden hebben nu.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 27 Mrt 2020 07:20

Re: Fit de coronacrisis door!

Ja leuk Azi!

Azi en UN, doen jullie dat iedere dag? Ik ben er ook weer mee begonnen maar heb het nog maar 2 keer gedaan deze week.

Ik wandel nu iedere ochtend ook 4 km met man en kind in zijn pauze. Wil ook weer beginnen met hardlopen.
<<

Anoniem273

Bericht 27 Mrt 2020 07:39

Re: Fit de coronacrisis door!

Hope, ik zou het wel elke dag willen maar mij lukt dat (nog) niet. Ik heb nu 3x geshred en probeer ook extra te wandelen met de hond.
Maar vind het nog lastig om een goed ritme te vinden qua thuiswerken; komt hopelijk nog wel komende periode haha.

Flo, wij maken vanuit de sportschool dus juist filmpjes met attributen die je thuis hebt liggen. Zodat iedereen het echt thuis kan meedoen.
Voor wie een link naar het filmpje wil, stuur maar een PB! Ik doe de plank get-ups trouwens niet zo netjes zag ik ??
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Mrt 2020 08:36

Re: Fit de coronacrisis door!

Ik heb gewoon meer spierpijn met thuis sporten! Ga pas weer sporten als dat bijna over is, dus zit nu op 2x per week. Andere dagen doe ik yoga, ook goed.
Merk wel dat dit heel erg nodig is met 5 dagen thuis achter de computer.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 27 Mrt 2020 08:43

Re: Fit de coronacrisis door!

Azi, ik heb er steeds flinke spierpijn van (begin nu weer beetje te sporten na mijn bevalling) dus vraag me dan ook af of ik mijn lichaam niet steeds rust moet geven tussendoor. Ik stuur je een PB voor het filmpje!

Joey, goed bezig dus! Hier ook dikke spierpijn van een thuis workout.
<<

Anoniem321

Bericht 27 Mrt 2020 11:14

Re: Fit de coronacrisis door!

Ik krijg 3 x per week een thuis workout van mijn sportschool in de mail.
Het zijn workouts van ongeveer 3 kwartier. Ik vind het best wel fijn om thuis te sporten. Tot nu toe lekker buiten. We hebben een grote tuin, dus dat scheelt.
Voordeel van thuis sporten is dat je het kan doen wanneer het jou uitkomt, dus niet hoeft te wachten tot om 7 uur 's avonds de les begint.

Qua eten: ja ik eet best wel gezond. Voor de corona uitbraak ging ik heel makkelijk even naar de supermarkt voor snoep of chocola, maar dat doe ik nu niet meer. Ik eet misschien wel wat meer brood dan ik voorheen deed.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 27 Mrt 2020 12:37

Re: Fit de coronacrisis door!

Gezond eten lukt best prima, juist omdat ik het ritme volledig zelf kan bepalen nu. En heb met mezelf afgesproken dat ik 1x per dag iets lekkers mag.

Qua sporten plan ik nu drie keer per week een hardlooprondje, meestal eind van de middag. Ik neem sportfilmpjes op vanuit de dansvereniging waar ik lesgeef en die dansen doe ik elke dag ook tussendoor (als ik thee ga pakken bijv 1 dansje tussendoor). Ik heb een sportmatje bij mijn ouders van zolder gevist voor de buikspieren en gewichtjes heb ik thuis ook. Ik kom wel aardig aan mijn beweging dus, alleen het ‘ongemerkte’ bewegen wat ik normaal op een dag doe valt weg.
<<

Anoniem279

Bericht 27 Mrt 2020 12:45

Re: Fit de coronacrisis door!

Ik sta nu de voegen van de badkamer te schrobben. Goeie training voor je armen, ik verwacht voor morgen spierpijn ?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 27 Mrt 2020 16:21

Re: Fit de coronacrisis door!

Iemand nog fijne workoutfilmpjes?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 27 Mrt 2020 20:54

Re: Fit de coronacrisis door!

De filmpjes van mijn dansvereniging (zowel dansjes als workouts) staan allemaal op YouTube. Maar ik wil niet spammen en heb het liever ook niet gelinkt staan aan mijn forumnaam. Maar als iemand interesse heeft: stuur me een pb, dan stuur ik het youtubekanaal door.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 28 Mrt 2020 09:59

Re: Fit de coronacrisis door!

SoGood (volgens mij vroeg jij naar filmpjes?)
Ik vind zowel de nike app als de app WorkoutWomen heel fijn. Zitten veel verschillende soorten oefeningen in. Voor alle spiergroepen, maar ook hiit bijvoorbeeld. Fie laatste app heeft ook veel 7minutes Workouts.

Ik doe nu ook wel wat trainingen van de sportschool, Basic-Fit is dat. Maar denk dat je daar dan lid van moet zijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Mrt 2020 10:20

Re: Fit de coronacrisis door!

Zo, na dagen van veel te veel snoepen en wijn drinken heb ik vanochtend even een home work-out gedaan met de Basic Fit app. Lekker hoor! Gisteren heb ik (wel op de beide) gefietst naar mijn werk, 13 kilometer heen en 13 kilometer terug. Voor de rest wandel ik veel en heb ik afgelopen week twee keer buiten getraind met mijn trainer. Vorige week zaterdag voor het laatst hardgelopen.

Ik ben, wonder boven wonder, nog niks aangekomen. Ik snoep te veel maar beweeg blijkbaar ook genoeg.

Hou vol allemaal!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem279

Bericht 29 Mrt 2020 10:25

Re: Fit de coronacrisis door!

Mijn sportschool gaat aan de slag met persoonlijke thuisschema’s. Ik heb aangegeven hier wel interesse in te hebben. Bleek alleen een heel stuk minder materialen te hebben dan ik dacht dus misschien dat ik straks toch even langs de Action duik, even kijken of ik daar nog iets kan vinden.
Zag bij sommige sportscholen al dat ze materiaal uitleenden maar mijn sportschool heb ik daar helaas nog niet over gehoord.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers