Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis huren naast koopwoning

<<

Loenatik

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:14

Bericht 25 Mrt 2020 14:41

Huis huren naast koopwoning

Wij hebben een koopwoning en mijn man zit niet lekker in zijn vel al een hele tijd. Nu is hij al 2 maanden bij zijn ouders ingetrokken voor wat rust maar hij wil toch graag iets voor zichzelf voor de komende maanden. Is het mogelijk dat we een woning kunnen huren naast onze koopwoning? Weet niet of daar nog regels aan zitten en wil ook geen problemen krijg krijgen met extra kosten of belastingdienst.
Wie kan me helpen..
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 25 Mrt 2020 16:52

Re: Huis huren naast koopwoning

Waarom zou dat niet kunnen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Mrt 2020 17:10

Re: Huis huren naast koopwoning

Extra kosten zul je wel hebben, een huurwoning heb je niet snel zonder maandelijks huur te betalen :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem332

Bericht 25 Mrt 2020 18:12

Re: Huis huren naast koopwoning

Wellicht zou hij ook in een B&b kunnen zitten tijdelijk voor een iets langere periode. Vanwege de covid-19 zijn die vaak voor lange tijd niet verhuurd.
Scheelt een hoop gedoe met inrichting en gemeentelijke administratie.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 27 Mrt 2020 07:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 26 Mrt 2020 14:57

Re: Huis huren naast koopwoning

Of vakantiehuisjes. Die zijn nu in deze tijd ook niet echt vol. Dus wie weet welke afspraken je met hen nog kan maken.
Sterkte!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Mrt 2020 15:46

Re: Huis huren naast koopwoning

Ik denk dat je qua kosten niet alleen rekening moet houden met de huur die je betaalt, maar wat voor gevolgen dat heeft, want ik neem aan dat iemand ingeschreven moet staan bij die woning? Je betaalt dan ook gas, water, licht, afvalstoffen etc. dubbel.

Of dat aan dit plan belastingtechnisch nog voor- en/of nadelen zitten, weet ik niet.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 26 Mrt 2020 16:18

Re: Huis huren naast koopwoning

Dit kan.

Zelf ben ik nog eigenaar van een koopwoning samen met mijn ex, maar daarnaast huur ik voor mijzelf een sociale huurwoning.

Mocht je qua inkomen in aanmerking komen voor een sociale huurwoning, dan heeft hij wellicht ook recht op huurtoeslag. Hiervoor hoef je niet officieel voor uit elkaar te zijn, alleen de inschrijving in de nieuwe woning is afdoende.

Dit alles kun je zonder problemen 2 jaar doen, daarna gaan er belastingtechnisch andere regels in.
<<

Loenatik

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:14

Bericht 27 Mrt 2020 06:57

Re: Huis huren naast koopwoning

Bedankt voor het mee denken allemaal. We gaan gelijk kijken voor b&b en vakantie huisjes.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 27 Mrt 2020 07:06

Re: Huis huren naast koopwoning

Veel sterkte, hopelijk gaat het gauw beter met je man. Kan me indenken dat dit, zeker in deze tijd, ook een heel moeilijke situatie voor jou is.
<<

Loenatik

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:14

Bericht 27 Mrt 2020 21:21

Re: Huis huren naast koopwoning

Wat lief, dank je wel!
Dat is het zeker met 2 kleine kinderen thuis. En deze vreemde tijden maken het inderdaad niet makkelijker op.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Mrt 2020 08:38

Re: Huis huren naast koopwoning

Heel veel sterkte Loenatik. Wat een extra moeilijke periode zo!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers