Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen thuis - tips en vermaak

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 24 Mrt 2020 15:00

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Beetje afhankelijk van de dikte, maar zo'n 3 uur al snel op 100gr. Je bakt brooddeeg niet, het moet drogen.
Hier hebben we de flessen kinderverf van de Action gebruikt, dat gaat op zich prima, maar voor oudere kinderen is het misschien niet dekkend genoeg. Die van mij smeren er zoveel op dat het nog een keer drie uur moet drogen :laughcry:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Mrt 2020 16:03

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Ik had ze eerst op 100 graden een uur gedroogd maar dat was te kort, toen nog een extra uur in de oven gezet denk ik en was het wel prima. Wij hadden het wel vrij dun uitgerold. En we hebben ze beschilderd met vingerverf ( want dat was toevallig in huis) en werkte prima en daarna nog met stift extra versierd, gaat ook prima.

Ik had gewoon een paasei getekend op een papiertje, uitgeknipt en als mal gebruikt, oudste zoon kon daar al wel omheen snijden met een mesje en mijn jongste zoon maakte gaatjes voor het touwtje met een sateprikker.
En we maakte dit soort haasjes, maar dan dus van zoutdeeg: http://yvonnetuppert.blogspot.com/2014/ ... pasen.html die kon mijn oudste zoon al prima zelf knippen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem272

Bericht 25 Mrt 2020 16:13

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Videobellen / skypen met vriendjes doen jullie kinderen misschien al...

maar mijn ontdekking van de dag is, dat je ze dan ook op afstand samen kunt laten spelen.

Je zet een laptop of tablet bij het speelhoekje van je kind. Je spreekt met de ouders van het vriendje af hoe laat je belt en met welk speelgoed ze gaan spelen (allebei hetzelfde), bijvoorbeeld lego of playmobil. En dan gewoon samen spelen dus!

Het werkt echt super hier :thumbup: Dochter zit heerlijk via skype met een vriendin met de lego te spelen op haar kamer.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 25 Mrt 2020 16:18

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Ik heb een trampoline gekocht voor in de tuin ;) Ze vermaken zich prima en ik kan ook nog af en toe wat werk doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Mrt 2020 16:35

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

O'tje heeft zich goed vermaakt met de filmpjes van zijn gymlesje. Het zijn filmpjes voor jongere kindjes en oudere kindjes dus ik plaats de link hier even:

https://www.youtube.com/channel/UCaZPy9 ... BqT89I7uNA

Afbeelding


En we hebben gisteren een kijkdoos gemaakt met allerlei dingetjes die we op een wandeling hadden gevonden. Ook een knutsel aanrader!

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Mrt 2020 17:39

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Oh, dat laatste ga ik zeker ook doen met mijn kleuter, die zal dat leuk vinden (en schoenendozen zat hier ?).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Mrt 2020 17:42

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Lekker gefröbeld Marin!

Onze oudste redt zichzelf heel goed met z’n schoolwerk, daar hebben we nauwelijks omkijken naar. Z’n reguliere dagtaken heeft ie in een half uur af. Daarna gaat hij met z’n verrijkingstaken aan de slag en daarna hoeft hij niets meer van mij.

In die tijd dat hij bezig is, zijn m’n man of ik aan het knutselen met de jongste en die vindt dat heerlijk.

Afbeelding
Dinosporen gemaakt met aardappels


Afbeelding
Een kuiken in een ei gemaakt van bordjes


Afbeelding
Een dood kuiken van karton. (Ik wilde er wiebeloogjes op maar m’n peuter wilde dat het kuiken dood zou zijn. Joe.
#teammaple🍁
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 25 Mrt 2020 21:14

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Wat een leuke tips!

Wij hebben vandaag wat proefjes gedaan op proefjes.nl. Heel leuk voor de wat oudere kinderen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Mrt 2020 21:16

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Haha dat dode kuiken. Lekker creatief bezig.

Ah proefjes lijken mij ook zo leuk met oudere kinderen!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Mrt 2020 22:02

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

He gezellig UN ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Mrt 2020 22:02

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Ik ga dat little gym ook eens doen Marin!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem277

Bericht 26 Mrt 2020 05:46

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Kennen jullie de fb pagina wij gaan op berenjacht?
Je zet een beer voor het raam en geeft de locatie door via Google Maps (staat ergens een link van bij bestanden).
En als je dan een rondje gaat wandelen, kan je beren zoeken. Hebben ze wat te doen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 26 Mrt 2020 06:52

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Ik heb vandeweek ook wat proberen te knutselen met de middelste. Oma werd 65, dus op 1 a5je een 6 getekend, op de andere een 5. De cijfers mocht hij beplakken. Eerst van crepepaier frommeltjes maken en die opplakken. Daar was zn concentratie al snel weg. Maar ook met t opplakken. De oudste zat er bij en was met strassteentjes bezig en wilde hij ook. Prima doe je daar de andere cijfer mee. Nou dus not, uiteindelijk zijn we daar 2 dagen mee bezig geweest...
En dan krijgen we vandaag nog wat dingetjes vanuit de opvang en kdv. Lief! Maar waarom doet hij t daar wel en hier niet??
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Mrt 2020 06:53

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Jaaa die berenjacht is echt tof!! Ik zie dat er hier in de stad al heel veel zijn! Ik ga iig ook even een beer opzoeken :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mrt 2020 09:05

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Hee Urban Naked, die Rotterdamse vader heeft nu ook wat meer leerzame filmpjes op z'n YouTube kanaal staan. Nog steeds met speelgoed maar bijv cijfers en vormen maken van Play Doh. De rest nog niet gezien dus weet niet of 't nog niveautje hoger is voor jouw zonen. Maar wilde 't toch even zeggen, al heb je 't misschien allang zelf ontdekt.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Mrt 2020 09:44

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Wij hebben vandaag ook met Zoom op onze tv zoon en zijn beste vriendje laten ‘samen’ spelen
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 26 Mrt 2020 15:29

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Anelisan schreef:Kennen jullie de fb pagina wij gaan op berenjacht?
Je zet een beer voor het raam en geeft de locatie door via Google Maps (staat ergens een link van bij bestanden).
En als je dan een rondje gaat wandelen, kan je beren zoeken. Hebben ze wat te doen.



Hier op het dorp doen er veel aan mee. We hebben een ronde gelopen en wel 40 beren gespot. Erg leuk!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 26 Mrt 2020 15:52

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Vandaag hebben wij pannenkoekenspiesjes met fruit gemaakt, dat was een dikke hit! Vanmiddag gingen we ook nog koekhappen, dat is echt een tip voor iedereen, D. vond het geweldig. En toen de koek op was (no pun intended), heeft ie zich nog zeker een uur vermaakt met het touwtje waar de koek aan hing ??

♥♥
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 26 Mrt 2020 20:44

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

O wat een leuk idee ook Elliot! Fijn dat dat voor zo’n lang vermaak gezorgd heeft!

Wij deden gisteren een experimentje. Ik had eerst een glas voor 1/3 met water gevuld en daar een beetje kleurstof door gedaan. Toen honing erin geschonken, ze zagen dat dat door het water heen zakte. Daarna olie erop geschonken, wat erop bleef liggen. Vervolgens hebben we hier een aantal dingen in gemikt. Een druif, een legosteentje en een dobbelsteen. Machtig om te zien vonden ze het dat die dobbelsteen tot de bodem zonk, de druif op de honing bleef liggen en het legosteentje vrij bovenaan bleef. Zoon had het er vandaag ineens weer over, ging heel enthousiast vertellen wat er allemaal gebeurde.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Mrt 2020 09:39

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Wij hebben op de vroege zaterdagmorgen al een verrekijker geknutseld om naar de vogeltjes te kijken.

Afbeelding

Werkelijk prachtig. En nu zit m'n hand onder de lijm.
Let's discover the world together.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 28 Mrt 2020 10:54

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Wat een leuke dingen staan hier allemaal.
Gaan morgen het idee van de pannenkoekjes van elliot maken.

Bij hun moeder hebben ze van de week een so gemaakt en geverfd, willen ze hier ook doen.
Ballon klein opblazen, wc papier nat maken met water (sorry wc papier) en op de ballon plakken, paar lagen. laten drogen. Ei verven
eventueel een gat in het ei maken en vullen met stro en eitjes / kuikentje

https://m.youtube.com/watch?sub_confirm ... ab_UAmGvJ0


Dit ga ik ook met alle 3 maken
Afbeelding


Heb hier werkboekjes voor ze uitgeprint
http://www.minipret.nl/werkboekjes.html

Hebben jullie nog tips voor zulke werkboekjes / leerzame puzzelbladen? Voor de basisschool (groep 3 en 5)
Juli 2019
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 28 Mrt 2020 19:52

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Vandaag hadden we een K3 dansfeest op zolder. Ik heb nog een glitterjurk van ergens toen ik begin 20 was en zij een glitterrok. Met het zonnetje erop leek het wel een disco. Aanrader! ?

Oja en we hebben een lentetafel gemaakt, idee van de juf. Normaal in de klas, nu thuis.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Mrt 2020 20:04

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Wij hebben vanmiddag een stoepkrijt kunstwerk gemaakt. Echt een hit! Niet alleen bij de kinderen maar ook bij man en mij en bij de buren. Die vonden het allemaal zo leuk!

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 28 Mrt 2020 20:16

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Mooi zeg!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 28 Mrt 2020 20:27

Re: Kinderen thuis - tips en vermaak

Ooh La La! schreef:Wij hebben vanmiddag een stoepkrijt kunstwerk gemaakt. Echt een hit! Niet alleen bij de kinderen maar ook bij man en mij en bij de buren. Die vonden het allemaal zo leuk!

Afbeelding


Wauw!!! Super mooi!!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers