Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 25 Mrt 2020 20:00

Re: Coronavirus

Bij ons zijn de winkelwagens vastgezet. Dus van een afstand kan het lijken of alle winkelwagens er nog staan, maar die zitten dan op slot/vast van spanbanden, om te zorgen dat ze niet gebruikt worden. Ze hebben natuurlijk niet opeens plek om ze elders te stallen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 25 Mrt 2020 20:23

Re: Coronavirus

Hier ook winkelwagens die door het personeel gereinigd werden.
Mijn man stond te wachten achter een man. Dat bleek een duitser te zijn en die vent deed zo moeilijk dat hij een kar mee moest nemen.
Mijn man was het zat en heeft hem netjes verteld als hij zich niet aan de regels in NL wilt houden hij maar terug moet naar Duitsland ipv hier in zijn vakantiehuis te zitten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem288

Bericht 25 Mrt 2020 20:45

Re: Coronavirus

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 21:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Mrt 2020 20:52

Re: Coronavirus

Flo schreef:Nog even inhakend op je laatste alinea Fred, ik had eigenlijk geen idee dat er bepaalde mountainbikepaden zijn, dat daar zelfs een bordje voor bestaat om dat aan te geven, en dat je daar als voetganger niet zou mogen komen. Ik had daar denk ik dus ook zo kunnen wandelen...


Dat is ook het probleem van de meeste wandelaars. Ze verdiepen zich niet in andere (mogelijke) manieren om te recreëren in het bos. Als iedereen nou weet wat de verschillende bordjes (en het staat best vaak op de informatieborden op de parkeerplaatsen van een bos vermeld) betekenen dan zou je minder last van elkaar in de bossen hebben. Zo kom ik bijv. echt niet op een ruiterpad (rijd ook niet fijn overigens) en ik weet ook welke paden wandelknooppuntpaden zijn (dat zijn die groene bordjes met gele driehoekjes (pijltjes)). Die probeer ik dan te vermijden met de mountainbike als die over smalle paden gaan. Het zelfde met eventuele paaltjesroutes voor wandelaars, die vermijd ik ook met de mountainbike.

Ik schud ook vaak 'nee' met mijn hoofd als ik wandelaars (of nog erger trailrunners) op de mountainbikeroute tegen kom. Eigenlijk ben ik zelfs geneigd om tegen ze te schreeuwen dat dit een mountainbikepad is dus eigenlijk niet bedoeld is voor wandelaars, maar goed ik kan mij meestal wel inhouden.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2020 20:53

Re: Coronavirus

Bij onze Jumbo moet je binnen een winkelwagen pakken, dat staat bij de winkelwagens buiten heel duidelijk aangegeven. Binnen zijn ze ontsmet en zou houden ze ook goed bij hoeveel klanten er binnen zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2020 20:53

Re: Coronavirus

Je kan het gewoon zeggen Fred, dat hoef je niet te schreeuwen.
<<

Anoniem279

Bericht 25 Mrt 2020 21:00

Re: Coronavirus

Fred schreef:
Flo schreef:Nog even inhakend op je laatste alinea Fred, ik had eigenlijk geen idee dat er bepaalde mountainbikepaden zijn, dat daar zelfs een bordje voor bestaat om dat aan te geven, en dat je daar als voetganger niet zou mogen komen. Ik had daar denk ik dus ook zo kunnen wandelen...


Dat is ook het probleem van de meeste wandelaars. Ze verdiepen zich niet in andere (mogelijke) manieren om te recreëren in het bos. Als iedereen nou weet wat de verschillende bordjes (en het staat best vaak op de informatieborden op de parkeerplaatsen van een bos vermeld) betekenen dan zou je minder last van elkaar in de bossen hebben. Zo kom ik bijv. echt niet op een ruiterpad (rijd ook niet fijn overigens) en ik weet ook welke paden wandelknooppuntpaden zijn (dat zijn die groene bordjes met gele driehoekjes (pijltjes)). Die probeer ik dan te vermijden met de mountainbike als die over smalle paden gaan. Het zelfde met eventuele paaltjesroutes voor wandelaars, die vermijd ik ook met de mountainbike.

Ik schud ook vaak 'nee' met mijn hoofd als ik wandelaars (of nog erger trailrunners) op de mountainbikeroute tegen kom. Eigenlijk ben ik zelfs geneigd om tegen ze te schreeuwen dat dit een mountainbikepad is dus eigenlijk niet bedoeld is voor wandelaars, maar goed ik kan mij meestal wel inhouden.

Mat is dat zo, heb jij echt alleenrecht op dat pad? Ik kan het niet duidelijk vinden. Wel iets over een mtb trail in Bergschenhoek en daar staat overduidelijk vermeld dat het openbaar gebied is en iedereen er gebruik van mag maken.
Nouja da’s even een andere discussie. Maar ik denk dat als het wel een openbaar gebied is en de voetgangers daar mogen zijn, het misschien nu even niet verstandig is om op zulke smalle paden te gaan mountainbiken. Als voetganger wijk je makkelijker uit dan op de mountainbike.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Mrt 2020 21:08

Re: Coronavirus

Ik vind het ook wel irritant hoor als er wandelaars op het MTB pad wandelen of ouders met kinderen tegengesteld fietsen (een route heeft 1 richting). Ik heb een bel op m'n MTB, minder vaart en zeg dan vriendelijk 'jullie zijn op een MTB pad aan het wandelen, pas op voor andere fietsers!' Of 'jullie fietsen tegen de richting in, dat is gevaarlijk'. Dan blijft het sporten voor jezelf ook wat leuker. Of lekker vroeg gaan Fred. Of rond lunchtijd.

Ik probeer om de dag een ronde op de MTB te fietsen. Om zo even thuis weg te zijn.

Vandaag hebben we bij mijn zwagers buiten op de stoep gezeten. Zij in de deuropening. Een vlak met stoepkrijt getekend voor onze dochter waar ze niet in mocht komen en zo konden we toch met elkaar kletsen en samen zitten op 2 meter afstand. Lekker zo in het zonnetje! Wel storend dat er 20 meter verder drie buurvrouwen met elkaar op 1 bankje te kletsen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Mrt 2020 21:28

Re: Coronavirus

@ Flo, je hebt helaas geen alleen recht op een MTB-pad. Echter veel wandelaars weten niet dat ze op een mountainbikepad lopen en dat zorgt voor gevaarlijke situaties. Zeker als een je als MTB-er wandelaars in hun rug nadert. Die schrikken zich kapot als je bijv. belt of aan de kant roept. Ze verwachten dat niet midden in een bos.
Dit is een voorbeeld van een mountainbikebordje. De kleur van het bordje (in dit geval blauw) kan overal anders zijn. In sommige gebieden zijn er namelijk meerdere routes.
Afbeelding

Waar ik ook een hekel aan heb zijn motorcrossers in het bos. Die maken de singletracks kapot en zij mogen niet in de bossen komen. Helaas doen ze dit stiekem en worden ze bijna nooit gepakt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Mrt 2020 21:30

Re: Coronavirus

Fred schreef:Ik schud ook vaak 'nee' met mijn hoofd als ik wandelaars (of nog erger trailrunners) op de mountainbikeroute tegen kom. Eigenlijk ben ik zelfs geneigd om tegen ze te schreeuwen dat dit een mountainbikepad is dus eigenlijk niet bedoeld is voor wandelaars, maar goed ik kan mij meestal wel inhouden.
Maar die MTB-paden zijn ook legaal toegankelijk voor wandelaars en andere fietsers. Snap wel dat dat irritant is hoor.
#teammaple🍁
<<

Anoniem284

Bericht 25 Mrt 2020 21:37

Re: Coronavirus

+
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 25 Mrt 2020 21:53, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Mrt 2020 21:43

Re: Coronavirus

Doen jullie al mee aan de berenjacht actie

Hier staat een beer in de vensterbank


https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Mrt 2020 21:50

Re: Coronavirus

Leuk Sarah, daar hoorde ik caulfield ook al
over!
#teammaple🍁
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Mrt 2020 21:50

Re: Coronavirus

sarah1985 schreef:Doen jullie al mee aan de berenjacht actie

Hier staat een beer in de vensterbank


https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform


Wij hebben geen vensterbank dus gaan morgen even een beer van papier knutselen.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Mrt 2020 21:53

Re: Coronavirus

sarah1985 schreef:Doen jullie al mee aan de berenjacht actie

Hier staat een beer in de vensterbank


https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform


Jaaaaa! We hebben al 28 beren geteld!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Mrt 2020 22:15

Re: Coronavirus

Wtf met die berenjacht. Ik heb even gekeken, bizar dat er al zoveel aanmeldingen zijn terwijl het volgens mij nog niet heel lang online is. Eigenlijk is dat dus een soort van Pokemon go en als je echt iets fysiek wil vinden geocaching (mijn hobby).
<<

Anoniem279

Bericht 25 Mrt 2020 22:33

Re: Coronavirus

Fred schreef:Wtf met die berenjacht. Ik heb even gekeken, bizar dat er al zoveel aanmeldingen zijn terwijl het volgens mij nog niet heel lang online is. Eigenlijk is dat dus een soort van Pokemon go en als je echt iets fysiek wil vinden geocaching (mijn hobby).

Berenjacht is een kinderboek, dat boek bestaat al ontzettend lang, al zeker een jaar of 20. Alleen nu net de Coronacrisis heeft iemand bedacht dat het leuk zou zijn om een echte fysieke ‘berenjacht’ te maken om deze periode zo toch wat fijner voor kinderen te maken. Met beren voor de ramen die kinderen echt moeten gaan zoeken.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Mrt 2020 22:35

Re: Coronavirus

Is toch gewoon een lief en leuk initiatief Fred? Of zie je er iets kwalijks in?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mrt 2020 22:37

Re: Coronavirus

Ja dat boek ken ik nog van vroeger! ?

Helaas nog geen beren gezien hier.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Mrt 2020 22:51

Re: Coronavirus

Ik vind het wel geinig. Alleen snap ik niet dat er een max van 20.000 per kaart op zit of zo.

Inmiddels weet ik er een aantal in de buurt te liggen dus ik zal binnenkort ook maar eens een wandelingetje maken en kijken of ik de beren spot.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Mrt 2020 23:11

Re: Coronavirus

Grappig dat je zelf gaat zoeken!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 25 Mrt 2020 23:21

Re: Coronavirus

Wij hebben ook een beer voor het raam staan :)
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 26 Mrt 2020 00:06

Re: Coronavirus

Wat leuk die berenjacht. Mijn man zei gelijk "leuk we gaan ook een beer neerzetten". Ik: eh... schat beetje zielig, we wonen 4 hoog, daar zien die kleutertjes en kindertjes toch niets van. Nu maar zelf op berenjacht ;)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Mrt 2020 07:50

Re: Coronavirus

Feline ik las dit en moest aan jou denken. Misschien helpt het je.
https://www.ad.nl/wonen/kabinet-geen-hu ... ~a589fea0/
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Mrt 2020 07:54

Re: Coronavirus

Caro schreef:Grappig dat je zelf gaat zoeken!


Als ik geen kinderen had gehad had ik dat ook nog best kunnen doen haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers