Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuiswerken in crisistijd

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Mrt 2020 19:12

Re: Thuiswerken in crisistijd

Het is zwaar maar wij hebben onze draai wel redelijk gevonden. Heb wat spullen van m’n werk gehaald, waaronder mijn fijne stoel. Verder hebben we het goed verdeeld qua uren, zodat we beide het nodige kunnen doen. Savonds moeten we soms nog wat werken maar niet heel veel gelukkig.

Maar het blijft echt zo onwerkelijk allemaal!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 25 Mrt 2020 19:20

Re: Thuiswerken in crisistijd

Wij hebben het opeens onwijs druk! Echt wat gebeurt er! Ik snap er helemaal niks van. Het is gelukkig wel te doen, vanuit huis maar ik had verwacht dat het op z'n gat zou gaan en dat gebeurt dus niet.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Mrt 2020 19:38

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ja bizar is het hè, Zora! Fijn dat jullie wel je draai gevonden hebben. Goed idee van je bureaustoel!

Bazinga, wat deed je ook alweer, als je dat wil vertellen? Jouw tattoo is wel treffend in deze situatie.

Vandaag voor het eerst alleen met dochter thuisgewerkt, de eerste 6 uur deed ze het geweldig. We zitten op zolder dus ik had voor haar een tent gemaakt met boekjes erin en allerlei knutseldingen weggelegd zoals klei, verf en tekenspullen. Daarna was ze het spuugzat en dat hebben mensen die ik aan de telefoon had (waaronder klanten) gehoord. ? Gelukkig was er begrip.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2020 20:01

Re: Thuiswerken in crisistijd

G had vandaag ook een rot dag volgens mij. We hebben veel speelkwartiertjes gehad en ze wou zelf gaan slapen voor haar middagdutje.
Vanmiddag was ze stout EN had de TV ineens geen Wifi meer. Toen werd het me wel even te veel.
Maar we hebben het weer overleefd en m'n werk is af. Nog even naar kantoor geweest voor de post en plantjes.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Mrt 2020 20:53

Re: Thuiswerken in crisistijd

Wow wat knap SoGood, 6u?! Echt goed van haar!!

Wow Savi, geen WiFi?? ??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 25 Mrt 2020 21:16

Re: Thuiswerken in crisistijd

Wat goed, SoGood! Ik werk bij een concurrent van toptaarten.nl. Doe deels klantenservice, maar laatste tijd meer backoffice, offertes/sales enz. We hadden enorme rust verwacht, maar ik verwerk momenteel offertes van tienduizenden euro's en het is ook onwijs druk op de particuliere markt.

Wel irritant, want ik was allerlei projecten gestart omdat we rust verwachtten, de nieuwe site zit maar voor de helft in elkaar en hebben we plots moeten staken. Heb met m'n marketingcollega onwijs leuke dingen bedacht die we nu moeten uitstellen tot we weer gewoon op kantoor mogen werken.

Oh wat wel leuk is, zit ik met een klant te bellen over een gigantische opdracht, hoor ik haar opeens 'Uhhuuooaaaa..' k denk, wat zit zij dan te doen...'Oh ja sorry hoor, ik zit m'n dreumes een fruithap te voeren en ze doet haar mond niet goed open.' ? dan is er héél veel begrip voor mijn kleuter die loopt te drammen omdat ie iets wil hebben.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 25 Mrt 2020 22:16

Re: Thuiswerken in crisistijd

Nog maar 2 maanden te gaan.. pfft. Ik vind het niks dat thuiswerken, de hele tijd je huis delen, het gevoel hebben dat je elkaar in de weg zit. En gewoon geen lijfelijk contact met je normale zakenrelaties, ik vind het helemaal niks. Mag mijn katnoor weer open/ :)
<<

Anoniem307

Bericht 25 Mrt 2020 23:49

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik ben op dit moment in opleiding binnen mijn functie en ik verveel me de pleuris thuis. Ik heb het gevoel dat ik betaald krijg voor het feit dat ik flexibel en gewoon aanwezig ben. Heel leuk. Maar zo voel ik me absoluut niet productief. Morgen nog zo'n dag. Mijn coach heeft kinderen en tijdens het videobellen was ze aan het chatten met collega's, met mij, maar ook aan het praten/bezig houden met haar kunstige kinderen. Veel respect voor, begrijp me niet verkeerd, maar het is zo niet functioneel.

Grappig vind ik wel om te vermelden dat voor mijn huidige baan ik haar coach was. Nu zijn de rollen gewoon omgedraaid. En als ik mijn eigen werk met haar werk vergelijk, dan is ze er echt heel goed in. Langzaam, omdat ze zo druk is, maar heel goed.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 26 Mrt 2020 11:09

Re: Thuiswerken in crisistijd

Binnenkort wordt er gelukkig wat extra apparatuur geleverd thuis (op kosten van de werkgever, dat is in bruikleen), dus dan hoop ik dat het thuiswerken wat fijner is dan alleen achter de laptop. Dan ga ik ook op zolder zitten achter een bureau zodat ik minder afleiding heb beneden aan de keukentafel.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 26 Mrt 2020 11:43

Re: Thuiswerken in crisistijd

Bazinga schreef:Wat goed, SoGood! Ik werk bij een concurrent van toptaarten.nl. Doe deels klantenservice, maar laatste tijd meer backoffice, offertes/sales enz. We hadden enorme rust verwacht, maar ik verwerk momenteel offertes van tienduizenden euro's en het is ook onwijs druk op de particuliere markt.


Joh, wat bizar! Aan wie verkoop je die taarten nu dan? Of koopt iedereen ze nu massaal om een hart onder de riem te steken? Kunnen we straks het zorgpersoneel naar buiten rollen. ?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 26 Mrt 2020 12:32

Re: Thuiswerken in crisistijd

Haha ja ik koop steeds taart/bloemen/iets anders voor mensen om ze een hart onder de riem te steken of als ze jarig zijn. Dus ik snap wel dat het druk is!

Wat denk je, ze hebben besloten dat ons elektra netwerk onderhoud nodig had dus de stroom is er af :') super handig als iedereen thuis zit te werken. Red het nog wel even met een hotspot en mn batterij maar dit moet niet te lang duren.
<<

Anoniem281

Bericht 26 Mrt 2020 13:49

Re: Thuiswerken in crisistijd

Nan schreef:
Bazinga schreef:Wat goed, SoGood! Ik werk bij een concurrent van toptaarten.nl. Doe deels klantenservice, maar laatste tijd meer backoffice, offertes/sales enz. We hadden enorme rust verwacht, maar ik verwerk momenteel offertes van tienduizenden euro's en het is ook onwijs druk op de particuliere markt.


Joh, wat bizar! Aan wie verkoop je die taarten nu dan? Of koopt iedereen ze nu massaal om een hart onder de riem te steken? Kunnen we straks het zorgpersoneel naar buiten rollen. ?


Ja heel veel hart onder de riem taartjes voor personeel dat nu nog moet werken in drukte. Maar ook veel mensen die kleine taartjes versturen naar familie en vrienden, zo van.. jullie kunnen niet taart komen eten dus eet thuis lekker op.

En heel veel kleinere taarten voor de verjaardagen die alleen met het gezin gevierd kunnen worden. De taarten worden gekoeld thuisbezorgd, dus men hoeft de deur niet uit enz.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 26 Mrt 2020 14:54

Re: Thuiswerken in crisistijd

Wat bijzonder, Bazinga. Maar wel erg leuk dat dat veelvuldig gedaan wordt!

Ik merk wel dat je heel erg inventief wordt door de beperkte mogelijkheden die er zijn. Wel weer een uitdaging en fijn als zaken dan alsnog lukken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 26 Mrt 2020 15:47

Re: Thuiswerken in crisistijd

Bij mij gaat het afschuwelijk. Ik zit echt regelmatig op het randje van een flinke huilbui merk ik. Mijn man werkt 40 uur onregelmatig en de meeste zorg voor de kinderen komt dus op mij terecht. Daarnaast zou ik dan 32 uur moeten werken, dat lukt echt niet. Ik zit erover te denken om morgen telefonisch overleg te plannen met m’n manager, ik zou graag de zaken met strakke deadlines willen overdragen aan collega’s (de lopende bezwaarprocedures bijvoorbeeld). Op die manier kan ik bijvoorbeeld beginnen aan een beleidsstuk, dat is veel makkelijker tussen de bedrijven door te plannen. Ik hoop dat ze daarmee instemt!

♥♥
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Mrt 2020 15:59

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik ben het thuiswerken ook al zat. Ik ben snel afgeleid en ik heb weinig werk. Sowieso ben ik afhankelijk van anderen die nu lekker door kunnen werken en mij eigenlijk niet nodig hebben. Vanaf vandaag heb ik drie weken vakantie en ik verwacht na mijn vakantie ook weinig werk te hebben.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Mrt 2020 19:17

Re: Thuiswerken in crisistijd

Goed om even af te stemmen Elliot! Hopelijk lukt het om wat minder stressvol werk te krijgen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Mrt 2020 19:29

Re: Thuiswerken in crisistijd

Wat naar Elliot! Kunnen de kinderen niet gewoon naar het kdv? Je man heeft een vitaal beroep, dus jullie komen ervoor in aanmerking.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 26 Mrt 2020 19:56

Re: Thuiswerken in crisistijd

Hopelijk wil je manager je daarin tegemoet komen, Elliot, klinkt echt te zwaar zo!

Het thuiswerken gaat hier best aardig via videobellen, maar moet me op de momenten dat ik leerlingen zie wel echt opsluiten in mijn mans kantoor (onze berging ?). Voorbereiden en uitwerken van de behandelingen kan eventueel aan de keukentafel, maar met de kinderen om mij heen ben ik echt veel minder productief, dus als het even kan met mijn mans werk doe ik dat ook in het kantoor. Ben blij dat ik momenteel nog maar 15 uur werk, dat is nu echt meer dan genoeg voor mij!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Mrt 2020 20:00

Re: Thuiswerken in crisistijd

Girli schreef:Ik ben het thuiswerken ook al zat. Ik ben snel afgeleid en ik heb weinig werk. Sowieso ben ik afhankelijk van anderen die nu lekker door kunnen werken en mij eigenlijk niet nodig hebben. Vanaf vandaag heb ik drie weken vakantie en ik verwacht na mijn vakantie ook weinig werk te hebben.


Dit geldt ook een beetje voor mij, ik ben ook afhankelijk van anderen en bekijk per dag maar even wat er naar me toe komt. Veel dingen staan on hold, zo ook een groot project waar ik binnenkort mee zou gaan beginnen. Dus ik kom nu niet aan m'n uren, maar daar moet ik me niet schuldig over voelen heeft m'n leidinggevende vandaag gezegd. Want dat heb ik dus steeds: als ik wel even druk ben, voel ik me schuldig naar m'n dochter toe en heb ik weinig werk, dan maak ik me zorgen om m'n baan.

Kortom: ik vind het helemaal niks zo. Heb last van sleur, de dagen zien er allemaal hetzelfde uit en vraag me ook regelmatig af welke dag het ook alweer is.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 26 Mrt 2020 20:05

Re: Thuiswerken in crisistijd

Bliss schreef:
Girli schreef:Ik ben het thuiswerken ook al zat. Ik ben snel afgeleid en ik heb weinig werk. Sowieso ben ik afhankelijk van anderen die nu lekker door kunnen werken en mij eigenlijk niet nodig hebben. Vanaf vandaag heb ik drie weken vakantie en ik verwacht na mijn vakantie ook weinig werk te hebben.


Dit geldt ook een beetje voor mij, ik ben ook afhankelijk van anderen en bekijk per dag maar even wat er naar me toe komt. Veel dingen staan on hold, zo ook een groot project waar ik binnenkort mee zou gaan beginnen. Dus ik kom nu niet aan m'n uren, maar daar moet ik me niet schuldig over voelen heeft m'n leidinggevende vandaag gezegd. Want dat heb ik dus steeds: als ik wel even druk ben, voel ik me schuldig naar m'n dochter toe en heb ik weinig werk, dan maak ik me zorgen om m'n baan.

Kortom: ik vind het helemaal niks zo. Heb last van sleur, de dagen zien er allemaal hetzelfde uit en vraag me ook regelmatig af welke dag het ook alweer is.

Nou precies. Ik vraag me ook steeds af welke dag het weer is en word 's ochtends ook regelmatig wakker dat ik denk; ahhhh zaterdag. Oh fuck nee.
<<

Anoniem290

Bericht 27 Mrt 2020 08:20

Re: Thuiswerken in crisistijd

Dat heb ik ook Savi! Heel mijn structuur is weg. Ik krijg thuis niks gedaan, werd gisteren 3x van het netwerk gegooid en alles gaat 10x langzamer. Zonde van de tijd en het voelt ergens ook niet goed om 2 uur werk in te dienen, terwijl ik in die tijd maar datgene heb kunnen doen waar ik op kantoor maar een half uur mee bezig ben. Maar ik dien de uren toch in, ik zit die tijd wel gewoon naar mijn laptop te staren, en de overige 6 uur is verlof. Het is voor het eerst dat ik blij ben dat ik binnenkort werkloos ben.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 27 Mrt 2020 11:05

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik ben sinds deze week aan het werk via ZOOM (ik ben logopedist).
Gister en woensdag vanuit de praktijk, zodat ik alle materialen bij de hand had.
Vandaag zit ik op zolder. Man houdt de kids beneden, haha.
Krijg veel enthousiaste berichtjes van de ouders terug, ook van degene die eerst misschien wat huiverig waren of het voor hun kind wel zou werken.

Er blijken ook hele fijne apps te zijn, die mensen doen goed zaken nu :wink: , die ik goed kan inzetten en hiermee ook de kinderen thuis kan laten oefenen.
Vooralsnog 13 cliënten 'gezien' deze week, dit zijn er normaal wel veel meer.
Maar onder het motto 'alle beetjes helpen' ben ik blij met wat er op deze manier nog aan inkomsten binnenkomt.
Volgende week maar eens kijken of ik nog meer ouders zover kan krijgen om het op deze manier vorm te geven.
<<

Pitty

Bericht 28 Mrt 2020 10:44

Re: Thuiswerken in crisistijd

Snirp, wie vangen jouw kinderen dan op op de andere dagen?

Ik heb ook veel contact met leerlingen via beeldbellen, maar ik heb alles gewoon op 1 dag gepropt en mijn man is dan bij de kinderen. De andere dagen werkt hij op zolder en doe ik beneden wat mailtjes en whatsappjes etc.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 28 Mrt 2020 11:38

Re: Thuiswerken in crisistijd

Pitty schreef:Snirp, wie vangen jouw kinderen dan op op de andere dagen?

Ik heb ook veel contact met leerlingen via beeldbellen, maar ik heb alles gewoon op 1 dag gepropt en mijn man is dan bij de kinderen. De andere dagen werkt hij op zolder en doe ik beneden wat mailtjes en whatsappjes etc.


Mijn man heeft nu 'het voordeel' dat hij tussen 2 opdrachten in zit. Hij zou vanaf 23 maart gedetacheerd gan bij een nieuwe opdrachtgever, maar dit is uitgesteld tot in elk geval 6 april.
Hij kan op de ochtenden onze kinderen opvangen, in de middagen ben ik vaak weer thuis, dus dan kan hij op zolder even wat belletjes plegen en hij doet nu online wat cursussen.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 31 Mrt 2020 14:05

Re: Thuiswerken in crisistijd

Vraagje namens een vriendin. Zij werkt bij een groot bedrijf en moet nu dus thuiswerken. Ze is alleenstaand en heeft 3 kids (1,3 en 6 jaar). Niet de meest geweldige situatie, maar oké, dat geldt voor veel mensen nu.
Maar nu is het dus zo dat ze van haar werkgever thuis haar normale contracturen moét maken (27 uur), alles wat ze minder werkt wordt berekend als onbetaald verlof. 27 uur maken met drie kinderen in huis is bijna niet te doen, maar onbetaald verlof opnemen is financieel ook niet echt een optie.
Ze gaat morgen even het juridisch loket contacten om te vragen of dit mag, maar is er hier misschien iemand die weet of een werkgever dit gewoon zo mag regelen? Dat het je onbetaald verlof gaat kosten?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers