Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwen in 2020

<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Feb 2020 00:00

Re: Trouwen in 2020

Ik heb bloemen besteld op de markt en ochtend van de bruiloft zijn die opgehaald door onze ceremoniemeester. Dat was goedkoper dan bij de bloemist. Bij de bloemist wel mijn boeket laten maken en thuisbezorgen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lourdes

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 04 Jan 2020 23:06

Bericht 09 Feb 2020 00:16

Re: Trouwen in 2020

Dat ziet er wel sfeervol uit! En dat van de markt is ook wel een idee! Zou je het ook rechtstreeks van de veiling kunnen halen ? En zou dat schelen in prijs ?
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 09 Feb 2020 01:02

Re: Trouwen in 2020

Lourdes schreef:Misschien een gekke vraag Marin, maar heb je daar foto's van? Ben wel benieuwd hoe dat staat! Ik wilde idd gipskruid gaan gebruiken en eucalyptus vind ik ook erg leuk!
Dank voor de tip van de pluktuin, die ga ik onthouden!

Monte, hoeveel bloemen (en welke) had je voor dat bedrag en in welk seizoen ?

Wij hadden het volgende en ik heb de prijzen erachter gezet zodat je weet wat elk onderdeel gekost heeft.
Bruidsboeket - 85
Autoboeket - 60
Grote vaas met boeket - 41
15x bloemen voor kleine vaasjes op tafel - 90
7 corsages - 7x 5.75
1 bruidegomcorsage - 7,50
10 kleine boeketjes rozen + gipskruid voor kerkstoelen - 60
Paar bossen gipskruid + eucalyptus voor decoratie- 35
Taartbloemen - 10

Ons bruidsboeket, autoboeket,grote vaas en corsages waren allemaal bonte bloemen. Dus heel veel verschillende soorten (bijv dahlia, roos, zonnebloem) en veel kleur. En we zijn afgelopen (begin) september getrouwd.

Ik zou wel foto's willen plaatsen maar heb geen idee hoe.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Feb 2020 08:00

Re: Trouwen in 2020

Lourdes schreef:Dat ziet er wel sfeervol uit! En dat van de markt is ook wel een idee! Zou je het ook rechtstreeks van de veiling kunnen halen ? En zou dat schelen in prijs ?


Mijn man werkt op de veiling en hij zegt dat dit niet kan. Want je kan geen klok kopen. Wat wel kan, is kopen bij een groothandel op de veiling. Daarvoor heb je alleen en KVK nummer nodig.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Lourdes

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 04 Jan 2020 23:06

Bericht 09 Feb 2020 21:38

Re: Trouwen in 2020

Dank voor je antwoord, Monte. Bij elkaar opgeteld is dat toch een behoorlijk bedrag volgens mij. Ik hoef geen corsage en ook niets op de auto, dus dat scheelt al.

Bloom, jammer dat dat niet kan. Mijn broertje heeft een KvK nummer dus dat laatste moet lukken.
<<

Anoniem298

Bericht 16 Feb 2020 10:10

Re: Trouwen in 2020

Het staat hier een klein beetje stil, ik heb een nieuwe uitnodiging gemaakt, want twijfel over het (kleuren)thema. Ik neig toch naar summer chic aangezien het toch midden in de zomer is. Man vindt het allemaal best, die bemoeit zich nergens mee alleen met de kosten. We zitten alleen nog met de invulling van de dag, man wil niet zelf dingen hoeven doen (begrijpelijk), dus we moeten nog kijken of en wat we kunnen uitbesteden.

Oh ik heb trouwens voor de versiering een hoop glazen potjes verzameld, de helft ga ik tzt verven en daar maak ik vaasjes van. En van de andere helft maak ik waxinelichtjeshouders met een mooi lintje etc. Lang leve Pinterest haha.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 16 Feb 2020 13:16

Re: Trouwen in 2020

Waarom persé een kleurenthema Jet?

Dat van die potjes had ik ook gedaan. De maanden ervoor allemaal potjes en bijzondere vaasjes bij de kringloop gehaald en de potjes met lintjes en kaarsjes en de vaasjes met vrolijke bloemetjes. En ik had nog roze kaarzen in zo'n glas van de Hema. Stond echter super leuk op de (diner)tafels.
<<

Anoniem298

Bericht 17 Feb 2020 08:25

Re: Trouwen in 2020

Nou ja, dat kleurenthema móet niet per se natuurlijk maar dat vind ik juist wel leuk. Ik houd ervan als alles op elkaar is afgestemd.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 26 Feb 2020 20:59

Re: Trouwen in 2020

Jeej mijn jurk is eindelijk binnen, halverwege maart ga ik passen. Best spannend aangezien ik de jurk vorig jaar juli 1x heb aangehad en daarna op goed geluk bij een andere winkel heb besteld...
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem298

Bericht 27 Feb 2020 10:15

Re: Trouwen in 2020

Oeh, spannend mamsie! Wat voor soort jurk heb je uitgekozen?

Hoe gaat het verder met regelen bij jullie? Wij zijn nu toch wel spijkers met koppen aan het slaan wat betreft de dagindeling, ik vind het fijn als alles gewoon vast staat. Van een vriendin kan ik waarschijnlijk een grote partytent lenen, statafels kan ik weer van iemand anders lenen dus die kosten heb ik niet. Scheelt weer! Jurk heb ik besteld, ik hoop dat ie past, dan kan dat ook van het lijstje en kan ik voor de meiden op zoek naar een outfit.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 27 Feb 2020 14:15

Re: Trouwen in 2020

Ik heb een mermaid model jurk met een flinke sleep van het merk Enzoani.

Wij zijn ook goed bezig met afronden van veel dingen. Gelukkig is veel al wel gedaan.
Mijn man heeft vanavond z’n eerste passessie van z’n pak. Voor onze kinderen moeten we ook de kleding nog regelen, maar vind dat echt heel lastig!
De bloemen zijn ook zo goed als geregeld, wordt echt super mooi!
Verder ben ik nu een visagist aan het zoeken, ik vind dat ze echt belachelijke prijzen vragen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lourdes

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 04 Jan 2020 23:06

Bericht 03 Mrt 2020 21:24

Re: Trouwen in 2020

Mamsie, heb je al op suitsyouwell.nl gekeken? Ik heb deze tip gekregen voor mijn neefjes met maat 146/152 en 104.

Mermaid model is echt prachtig maar moet je echt wel een bepaald figuur voor hebben vind ik. Mij stond het echt totaal niet haha. Ik heb zelf een A lijn.

Ik heb trouwens een strapless jurk. Hebben jullie tips voor sieraden hierbij ?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 03 Mrt 2020 21:55

Re: Trouwen in 2020

@Lourdes, ja die site ken ik. Maar omdat mijn man een vrij aparte kleur pak heeft is het lastig te combineren. We moeten voor drie kinderen kleding uitzoeken (waarvan een al 16 is dus dan passen die kinderkleren waarschijnlijk niet). Plus ik vind kinderpakken bijna altijd lelijk staan.
Volgende week een afspraak bij de zaak waar ze het pak van mijn man gemaakt hebben.

Ook mooi een A lijn jurk. Ik heb wel echt het figuur voor een mermaid model anders had ik het ook zeker niet gekozen.

Sieraden, ja ligt eraan hoe de bovenkant van je jurk eruit ziet. Druk met steentjes bijv of juist rustig met een sweetheart neckline. Ik draag zelf geen ketting omdat mijn bandjes al van kleine steentjes zijn en het anders too much wordt.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lourdes

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 04 Jan 2020 23:06

Bericht 04 Mrt 2020 10:08

Re: Trouwen in 2020

Oh ja, geloof ook wel dat je een prachtig figuur hebt als je voor zo'n jurk kiest ?

Ben benieuwd wat ik voor mijn neefjes nog kan vinden, maar hoop dat je slaagt voor je kinderen.

Mijn jurk is met veel kant, zonder steentjes o.i.d. dus denk dat een ketting, oorbellen en armband wel heel mooi zullen zijn erbij. Wat voor oorbellen heb jij?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 19 Mrt 2020 23:49

Re: Trouwen in 2020

Nou hier staat bijna alles even op een laag pitje. Ik denk dat we een deadline gaan stellen waarop we besluiten of we onze bruiloft wel of niet kunnen laten doorgaan.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Mrt 2020 16:55

Re: Trouwen in 2020

Mamsie het zou jammer zijn als het niet door kan gaan. Het duurt nog even maar ja niemand kan zeggen hoelang het virus er nog is.
2014 2016
<<

Lourdes

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 04 Jan 2020 23:06

Bericht 20 Mrt 2020 19:55

Re: Trouwen in 2020

Ik hoop dat het toch door kan gaan, Mamsie! Onze bruiloft is pas in oktober maar zelfs ik heb al de zenuwen. Heb je al een datum gesteld qua deadline?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 20 Mrt 2020 20:54

Re: Trouwen in 2020

We hebben nog geen datum geprikt nee, we gaan eerst eens even alles op een rijtje zetten.
Welke dingen kunnen nog wel geregeld worden bijv 5 weken van te voren. Ik denk dat we half mei de keuze maken. Maar goed misschien wordt de keuze al eerder voor ons gemaakt of gebeurt er iets waardoor we sneller beslissen.

Ik heb van de week mijn jurk opgehaald. Alleen, even snel gepast, nog te groot en het gaf nu geen fijn gevoel. Nouja niet zoals ik gehoopt had. Eigenlijk zou ik de dag erna hem passen met 2 vriendinnen en mijn proefkapsel etc.
Mijn jurk is nog niet klaar hoor, maar ik dacht ik kan hem maar beter in huis hebben.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem298

Bericht 23 Mrt 2020 15:41

Re: Trouwen in 2020

Mamsie schreef:Nou hier staat bijna alles even op een laag pitje. Ik denk dat we een deadline gaan stellen waarop we besluiten of we onze bruiloft wel of niet kunnen laten doorgaan.


Hier idem! Voor ons is het natuurlijk ‘maar’ een jubileumfeestje, maar ik zou het echt jammer vinden als het niet door kan gaan. Het is pas eind juli, dus ik heb goede hoop, we wachten het maar gewoon af.

Mamsie, je jurk moet dus nog wel ingenomen worden? En viel hij je tegen of had je ‘het gevoel’ niet door de situatie en de onzekerheid of de bruiloft wel of niet door kan gaan?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 23 Mrt 2020 17:37

Re: Trouwen in 2020

Ik denk voornamelijk dat laatste. Had ook geen make-up op en m’n haar in een knot. Ik dacht namelijk dat ik de jurk alleen zou ophalen.
Ja hij moet verder nog helemaal op maat gemaakt worden.

Ik snap dat jij nog goede hoop houdt, is toch weer een maand verder. Bij mij valt m’n hoop toch wel steeds meer weg. Maar ja wat moet dat moet. Dan zal het waarschijnlijk pas volgend jaar worden dat we trouwen.
Dan hebben we ook nog onze huwelijksreis waar we momenteel ook niets mee kunnen. Blegh
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem309

Bericht 23 Mrt 2020 20:48

Re: Trouwen in 2020

Wat rottig voor jullie allemaal dat jullie bruiloften ook zo onzeker zijn. Het is al zo’n dag om met zenuwen naar uit te kijken, laat staan met zoveel onzekerheid er nog bij. Mamsie, ik kan me ook echt goed voorstellen dat je er steeds minder vertrouwen in hebt dat het op de geplande datum nog door kan gaan :hug:
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 24 Mrt 2020 22:05

Re: Trouwen in 2020

Thanks tuttebel, Tja we proberen er maar niet te veel aan te denken. Verder als we dat wel doen proberen we het ook maar weer te relativeren. Er zijn ergere dingen, maar leuk is het zeker niet.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lourdes

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 04 Jan 2020 23:06

Bericht 27 Mrt 2020 22:42

Re: Trouwen in 2020

Hebben jullie een bruiloftverzekering afgesloten? Ik heb het wel gedaan en blijkbaar net op tijd. 2 dagen later hebben ze de polisvoorwaarden veranderd en het stukje over pandemieen er uit laten halen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Mrt 2020 22:51

Re: Trouwen in 2020

Nee wij hebben geen bruiloftverzekering (helaas?). Moet zeggen dat wel bijna alles te annuleren is want we hebben een annuleringsverzekering.
Alleen de weddingplanner is niet te annuleren, maar ik neem aan dat we geen extra kosten aan haar hebben als we gaan verplaatsen.
We hopen er maar het beste van, gelukkig hebben we nog 6 maanden.
<<

Lourdes

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 04 Jan 2020 23:06

Bericht 27 Mrt 2020 23:15

Re: Trouwen in 2020

Ah, dat is fijn dat jullie geen tot weinig extra kosten hebben! Ik heb de verzekering ook genomen ivm overlijden van mijn vader en schoonmoeder. Schoonmoeder heeft kanker en mijn vader houdt het denk ik ook niet zo lang meer vol. Sowieso als 1 van de 2 Corona krijgt redden ze het denk ik niet. Maar ook faillissementen e.d. van leveranciers zijn gedekt en nu met de Corona crisis vind ik dat toch wel een fijn idee.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers