Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 22 Nov 2013 08:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

jerry: Girli bedoel je? Maar zij vraagt om borduurspullen..

Antwoord voor Girli: Volgens mij kan je daarvan trouwens ook bij de action een proefsetje halen of de xenos misschien? Maar ben niet van het borduren dus precies weet ik het niet.
<<

Anoniem260

Bericht 22 Nov 2013 09:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, ik bedoel Girli (sorry Siem :redface: :angel: ).
<<

Anoniem123

Bericht 22 Nov 2013 09:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry, ik kan je niet helpen met het vermeerderen. Ik ben iemand die echt een patroon moet volgend anders kom ik er niet uit haha. Bij de mutsen voor mijn zoon heb ik steeds dit moeten doen: 1 stokje , 2 stokjes samen, 1 stokje, 2 stokjes samen etc. Toer later: 1 stokje, 1 stokje, 2 stokjes, 1 stokje, 1 stokje, 2 stokjes samen etc.

Girli: als je echt in een hobbyzaak een borduursetje wil kopen ben je ook best wat geld kwijt. Borduursetjes zijn duur! Dat kleintje van mij was toen al 10 euro. Bij de action en kruidvat willen ze nog wel eens goedkopere setjes hebben om te oefenen.

Siem: misschien heb je hier wat aan? http://www.allesoverhaken.nl/haaktips.html
<<

Anoniem12

Bericht 22 Nov 2013 10:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry schreef:Ja, ik bedoel Girli (sorry Siem :redface: :angel: ).

Maar het ging over haakpakketjes toch? Girli kan toch niet weten dat er ook borduurpakketjes bij de Action zijn? Ik wist het ook niet, dus ik had zomaar dezelfde vraag als Girli kunnen stellen.
<<

Anoniem260

Bericht 22 Nov 2013 10:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:
Jerry schreef:Ja, ik bedoel Girli (sorry Siem :redface: :angel: ).

Maar het ging over haakpakketjes toch? Girli kan toch niet weten dat er ook borduurpakketjes bij de Action zijn? Ik wist het ook niet, dus ik had zomaar dezelfde vraag als Girli kunnen stellen.



Oh lordy, sorry!!! :redface: Zie nu pas dat ze 't over een borduursetje heeft, in plaats van over een haaksetje... :(
(was gister ziek, maar nu blijkt pas hoe ernstig het was :laughcry: )
<<

Anoniem12

Bericht 22 Nov 2013 10:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Goedemorgen! :wink:
<<

Anoniem123

Bericht 22 Nov 2013 10:36

Re: HaakBrei&Borduur Topic

haha, ja dan kun je ook wat minder hebben als je ziek bent.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 22 Nov 2013 10:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

@ Jerry kan gebeuren :D

@ Serena Action / Xenos kan ik eens proberen. Bedankt voor de tip!

@ SK: ja, daar was ik ook al bang voor. Dan ga ik daar in ieder geval niet kijken.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 22 Nov 2013 13:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Voor de mensen die (willen leren) breien: ik kreeg deze link van iemand

http://www.innocentdrinks.nl/DeGoedgemu ... /kiosk.php
Mutsjes breien voor innocent en bij een kiosk krijg je een brei pakketje :)
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 22 Nov 2013 20:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mijn borduurpakketje heb ik ook bij de action gekocht. Volgens mij lag er laatst ook iets bij de kruidvat.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 22 Nov 2013 21:30

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:
Siem schreef:Heeft iemand toevallig een gratis patroon in het Nederlands voor babyschoentjes/slofjes? Ik kan alleen
Engelse vinden en had verwacht dat dat wel zou lukken na het maken van de trein maar ik begrijp de patronen niet helemaal

Misschien kunnen wij je helpen? Na de trein kan jij je wel gevorderd noemen haha!



Ja ik dacht ook na die trein dit wordt een makkie dat heb ik zo even gedaan maar helaas... Heb inmiddels wel een filmpje gevonden van het patroon voor de eerste 7 toeren dus daar ga ik komende week even naar kijken (heb het veel te druk) en als ik dan niet verder kom dan zal ik het patroon even hier plaatsen. Ik wil ze nl wel heel graag woensdag af hebben, het is een cadeautje namelijk!
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 23 Nov 2013 17:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wie is er nog meer bezig met de kerststal?? Vinden jullie de ezel ook zo groot in verhouding met de rest? Persoonlijk vind ik dat jammer!
<<

Anoniem12

Bericht 23 Nov 2013 18:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben nog niet bij de ezel. Op de FB pagina van Christel Krukkert staan wel foto's van anderen. Misschien kan je even vergelijken?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Nov 2013 20:30

Re: HaakBrei&Borduur Topic

even een vraagje hier. Ik wil een kol sjaal breien. Maar hoeveel bollen wol heb je daarvoor nodig . En is dat moeilijk te breien
Afbeelding
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 23 Nov 2013 21:53

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb een aantal kol sjaals gebreid op naald 10 met dik garen, ik haar hem dan enkel een haar ongeveer 3a4 bollen nodig. Looplengte denk ik ongeveer 50 meter per bol. Ik maakte gewoon een lange Lap die ik telkens paste en op de juiste lengte aan elkaar maakte.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Nov 2013 22:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

oh 3 of 4 bollen. Vriendin van me zei 11 bollen dat leek me nogal veel
Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 23 Nov 2013 23:39

Re: HaakBrei&Borduur Topic

sarah1985 schreef:oh 3 of 4 bollen. Vriendin van me zei 11 bollen dat leek me nogal veel



Nouja, als je hele dunne garen hebt, zou het misschien kunnen! Ik zou een tutorial zoeken, dan kun je dat een Klein beetje als leidraad gebruiken...!
<<

Anoniem123

Bericht 24 Nov 2013 09:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb weer een kerstballetje af, dit keer helemaal wit. (wil toch vooral veel witte accenten in de kerstboom)

Sarah: ik kan je niet helpen, heb nog nooit een col gebreid.
<<

Anoniem123

Bericht 24 Nov 2013 09:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heeft iemand nog een leuk patroontje voor een kerstster voor in de kerstboom? Diegene die ik vond komt bij mij niet mooi uit.
<<

Anoniem260

Bericht 25 Nov 2013 16:52

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Afbeelding

Hij is af!

:cheering:
<<

Anoniem12

Bericht 25 Nov 2013 17:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

SarahKey schreef:Heeft iemand nog een leuk patroontje voor een kerstster voor in de kerstboom? Diegene die ik vond komt bij mij niet mooi uit.

Op Ravelry staan echt enorm veel patronen, ben je daar al lid van?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 26 Nov 2013 00:55

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een leuke muts Jerry!!!
<<

Anoniem123

Bericht 26 Nov 2013 09:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:
SarahKey schreef:Heeft iemand nog een leuk patroontje voor een kerstster voor in de kerstboom? Diegene die ik vond komt bij mij niet mooi uit.

Op Ravelry staan echt enorm veel patronen, ben je daar al lid van?


Nee... ik ga even kijken!
<<

Anoniem123

Bericht 26 Nov 2013 09:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry wat leuk geworden! :thumbup:
<<

Anoniem12

Bericht 26 Nov 2013 09:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

SarahKey schreef:
Rush schreef:
SarahKey schreef:Heeft iemand nog een leuk patroontje voor een kerstster voor in de kerstboom? Diegene die ik vond komt bij mij niet mooi uit.

Op Ravelry staan echt enorm veel patronen, ben je daar al lid van?


Nee... ik ga even kijken!

Aanrader hoor. Je kan ook zien hoe andermans projecten worden enzo. Ik hou van Ravelry.

Jerry heel gaaf. Weet je nou hoe het kwam dat je op een pannenkoek uit kwam?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers