Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waterpokken

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 10 Jan 2020 13:44

Re: Waterpokken

Marin schreef:Ah wat vervelend ShallY. Op zich fijn dat ze het tegelijk hebben, dan ben je er in éen keer vanaf.
Ik vond de Dr Leenarts zal heel fijn werken, zat een sponsje bij om te stippen. Die droogde ze echt goed en snel uit.

Alleen zitten de plekjes er nog steeds! Dat vind ik wel echt lang. Maar hetkan geen kwaad meer en kan er toch niks aan doen, maar vind het wel lang, je ziet nog steeds een buik vol stipjes.


Bij de oudste zijn ze ook nog duidelijk aanwezig maar ze jeuken niet meer.

Ik zal vanmiddag nog proberen langs de Etos gaan voor andere zalf. Hij heeft ze vooral in zn knieholtes, zoveel bij elkaar en op zn romp en zn liezen, zo zielig
<<

Anoniem280

Bericht 16 Jan 2020 17:26

Re: Waterpokken

Vorig jaar zaten ze er hier ook tegelijk onder.
De 1 had er meer last van dan de ander.
Iedere dag gingen ze 2x in bad met havermout, ze vroegen er ook zelf om.
Echt ziek zijn ze er gelukkig niet van geweest, want konden gewoon naar school.
Korstjes lieten met 3 weken los.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 17 Jan 2020 11:02

Re: Waterpokken

Ja duurt echt heel lang voordat die stipjes helemaal weg zijn Marin! Ik weet niet meer precies hoe lang bij die twee van mij, maar echt wel meerdere weken. Ik vond t toen ook echt heel lang.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jan 2020 14:08

Re: Waterpokken

Dat vind ik wel fijn om te horen Sublimo! Ze zitten er hier ook nog steeds inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 10 Feb 2020 14:15

Re: Waterpokken

Dochter zit er nu flink onder. Vooral van onder, een poepluier verschonen is flink krijsen. Ze jeuken ook.
Heb het idee dat de Kidsclin hier wel helpt. En gisteravond al in een zemelenbadje geweest. Vanavond maar weer.

Verder is ze flink hangerig ervan, en wat koortsig.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Feb 2020 21:25

Re: Waterpokken

Wat sneu dat ze er zoveel last van heeft Burn. Op zich wel fijn dat ze het nu heeft en niet als de baby er net is. Sterkte!
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Mrt 2020 07:34

Re: Waterpokken

Hier geen corona, maar wel de waterpokken. De jongste 2 hadden ze 2 weken geleden tegelijk. De jongste leek er weinig last van te hebben, zoon had een paar waar hij last van had (Op zn rug en 1 op zn gezicht). 1x havermoutbadje gehad (na 2-3 dagen), zoon die jeukende ingesmeerd met sudo en verder niks. Nu is de oudste aan de beurt, dat zat natuurlijk in de verwachting. Gisteren begonnen, gisteravond al leuk. Ik dacht dat dat niet meteen was, maar pas bij de blaasjes. Ze lijkt sommige vlekjes ook al open te hebben gekrast, terwikl ze weet dat dat eigenlijk niet mag. Net kwam ze me al huilend wakker maken dat ze zo'n last had van de jeuk. We hebben hier ook kidsclin, dus die straks maar eens proberen. Maar
- vanaf welke dag hadden jullie kinderen last. En ben je hier dus iets tegen gaan doen?
- en klopt t dat hoe ouder hoe meer last? Of gaat dat pas in als je ze echt pas later krijgt (na 12 jaar ofzo)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Mrt 2020 08:00

Re: Waterpokken

Mijn dochters zitten er nu beiden middenin. Bij L. begon het zondag en J. volgde een dag later. Mijn zoon heeft het afgelopen zomer al gehad, dus hij heeft gelukkig niks.

Beide meiden hebben er ontzettend veel last van, ze hebben tot donderdag hoge koorts gehad. Ik heb niet het idee dat ze jeuk hebben, ze zijn er gewoon echt ziek van geweest. Donderdag temperatuurde ik zelfs 40,9 bij J., dus toen heb ik toch maar de huisarts gebeld. We mochten langskomen en daar bleken de waterpokken ontstoken te zijn. Ik wist niet dat het kon, maar ze waren echt doodziek. Hingen als slappe hoopjes tegen ons aan, aten en dronken niet, sliepen alleen op schoot. Het was zo zielig. Sinds donderdagmiddag krijgen ze antibiotica en ze zijn inmiddels gelukkig flink opgeknapt.

Hier klopt dat “hoe ouder, hoe meer last” dus echt totaal niet. Zoon was bijna 3 toen hij het kreeg en hij had 20 pokken en daar hield het hij op. Dochters zijn volgende week pas 8 maanden en zo ziek als zij waren, heb ik nog nooit gezien van waterpokken.

Zoon had trouwens wel wat jeuk van de plekjes, vanaf dag 3 ongeveer. Ik heb toen havermoutbadjes gemaakt (de havermout in een pantykous zodat het bad niet direct helemaal smerig was) en de waterpokkenzalf van kidsclin gesmeerd.
Laatst gewijzigd door Elliot op 21 Mrt 2020 12:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 21 Mrt 2020 08:18

Re: Waterpokken

Jeetje wat zielig zeg, daar word je toch verdrietig van voor die arme meisjes. Veel beterschap, hopelijk gaat het heel snel beter!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Mrt 2020 11:42

Re: Waterpokken

Oei Elliot, dan mag ik hier nog niet klagen.. beterschap
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Mrt 2020 12:59

Re: Waterpokken

Wow Elliot, wat een schrik!
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Mrt 2020 21:48

Re: Waterpokken

Ah zo sneu Elliot, ze zijn nog zo klein! Knappen ze goed op nu?

Hier een beetje een vergelijkbaar verhaal qua flink ziek zijn. Mijn jongste heeft eczeem en een gevoelige huid en in de afgelopen 2 maanden al twee keer een uitbraak van krentenbaard gehad. Sinds woensdag heeft hij de waterpokken en de lage weerstand die hij daardoor heeft en de wondjes hebben de krentenbaard weer geactiveerd.
Die krentenbaard is blijkbaar een specifieke vorm waarbij hij grote blaren heeft gekregen. Het is echt zo zielig, hij heeft op zijn bovenarm een wond van 5-5cm bijvoorbeeld waar de huid helemaal af is en de vellen aan hangen, het lijken wel brandwonden. Ook op zijn gezicht, borst en in zijn lies heeft hij van die wonden. Nu ook aan de antibiotica, crème en een kuur en iets tegen de jeuk om te voorkomen dat hij de waterpokken open krabt verder en hij mag juist niet in havermout badjes om die wonden droog te houden.
Maar jeetje wat is dit zielig. Hij schreeuwt het echt uit van de pijn bij verschonen en zalf smeren en is verder gewoon zo ziek, hoge koorts, diarree, slecht eten, alleen bij ons willen slapen en zo verdrietig. ?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mrt 2020 21:56

Re: Waterpokken

Wat sneu en ook gewoon echt wel eng dat ze zo ziek ervan zijn geweest!.

Geldt ook voor jouw zoontje Minoes!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers