Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jarig zijn en corona

<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 18 Mrt 2020 19:50

Jarig zijn en corona

Omdat ik daar oprecht benieuwd naar ben.
Hoe ga je de verjaardag vieren met je kind?

Stel dit duurt nog 10 maanden bij wijze van, wanneer ga je het dan groot vieren?

Gewoon omdat ik het verdriet voel van al die kinderen ??
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem281

Bericht 18 Mrt 2020 19:59

Re: Jarig zijn en corona

Euh dan maar niet, denk ik. Tobias is 11 april jarig en nu denk ik dat we het heel klein vieren; met z'n drietjes en misschien opa en oma en dan in de zomer een feestje in de tuin met een BBQ aan enz.

Hangt ook van het weer, als het mooi weer is met z'n verjaardag, dan wil ik het vieren in de tuin en dan in groepjes mensen ontvangen.

Kortom... Geen idee nog ?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 18 Mrt 2020 20:16

Re: Jarig zijn en corona

Zoon wordt 10 april 3 en dat zullen we idd alleen klein met z'n drietjes of eventueel de opa's en oma's erbij vieren. Geen idee hoe de situatie tegen die tijd is natuurlijk.

Zelf ben ik volgende week jarig (ik word 30) dus misschien vieren we het later wel samen.
10.04.17
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 18 Mrt 2020 20:21

Re: Jarig zijn en corona

Dochter was begin van de maand jarig. Deze week was haar partijtje eigenlijk maar die gaat dus niet door. Ze was heel verdrietig want dat vindt ze het leukste van jarig zijn. We hebben afgesproken om het als alles rustiger is alsnog in te halen. Zoon is volgende maand jarig. Ik heb nog geen idee eigenlijk. Ik denk opa's en oma's als dat verantwoord is op dat moment wel. Maar kinderfeestje doen we pas veel later waarschijnlijk.
2010 2012
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 18 Mrt 2020 20:29

Re: Jarig zijn en corona

Mijn oudste zoon is morgen jarig en wij vieren het heel klein. Ik heb wel extra cadeautjes gekocht en veel versiering om er toch iets feestelijks van te maken. We gaan het zeker niet uitstellen, want wie weet hoe lang dat nog gaat duren en dat kan ik hem echt niet aan doen. Hij heeft zich hier al zo lang op verheugd! Wij hebben gelukkig hier thuis allemaal nog geen klachten, dus er komen morgen verspreid over de dag een paar mensen langs. Sommige mensen komen later nog langs als ze weer fit zijn. Bij een ander naast familielid heb ik de cadeautjes opgehaald. Mijn zoon ontvangt ook nog cadeautjes en kaartjes van mensen over de post. Bij zijn schoolspulllen zat een envelop van de juf om morgen open te maken. Superlief hoe er om en aan hem gedacht wordt en ik denk dat hij morgen, ondanks alles, een hele leuke verjaardag zal hebben. Het enige wat we nog wel gaan doen als school weer open gaat is trakteren en zijn kinderfeestje.
Laatst gewijzigd door Indigo op 18 Mrt 2020 23:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
2011 2012 2017
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2020 20:34

Re: Jarig zijn en corona

G wordt 2 eind deze maand. Ik heb een heerlijke Red Velvet taart besteld bij een koffietentje waar ik graag kom en het zal geen straf zijn om die met z'n 3tjes op te eten. Mijn schoonouders willen vast komen als ze 100% gezond zijn en dat is prima.
Mijn moeder komt denk ik ook wel.
En dat was het dan. De rest stuurt maar een cadeautje via de post haha. Gelukkig merkt ze er nog niks van.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mrt 2020 20:35

Re: Jarig zijn en corona

Mijn jongste is 30 maart jarig, wordt 4, en op de kalender die we getekend hadden staat van alles: trakteren en afscheid nemen op de opvang, het familiefeest, z’n eerste schooldag. Gaat allemaal niet door. Superjammer natuurlijk maar we leggen er niet veel nadruk op. We zullen zijn verjaardag gewoon klein vieren, met z’n viertjes. En wanneer zijn eerste schooldag zal zijn weten we niet.

M’n oudste is twee weken later jarig. Over hoe we dat gaan vieren, daar hebben we het nog niet over want we weten gewoon nog niet hoe het medio april zal zijn.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Mrt 2020 20:56

Re: Jarig zijn en corona

Wij gaan het feestje van O op 4 april afzeggen. Of althans, hopelijk uitstellen. Grote kans dat het dan ergens in de zomer wordt lekker in de tuin. Ik bekijk 't maar positief.
Z'n echte verjaardag is op een woensdag dus m'n man zal wel thuiswerken en dan gaan we 's ochtends gewoon gezellig het vieren met een paar cadeaus. En dan 's middags een taartje bakken ofzo want ergens een taartje eten kan niet (en bakken geeft ons weer iets te doen). Dit is de eerste verjaardag dat hij het echt door heeft dus dat vind ik wel erg sneu, maar hij weet niet precies wanneer hij jarig is dus 't zal wel los lopen. En trakteren komt dan hopelijk zodra de peuterspeelzaal weer open is.
Let's discover the world together.
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Mrt 2020 21:01

Re: Jarig zijn en corona

Mijn zoon wordt 27 maart 8 jaar. Hij zou dan ook z’n kinderfeestje hebben en is nu dus super verdrietig dat het niet door kan gaan.( vorig jaar was hij zo ziek dat hij ook geen feestje kon hebben)
Ik ga wat extra ballonnen en cadeautjes kopen. En z’n beste vriendje komt taart eten.(als er niemand verkouden is)
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 18 Mrt 2020 21:11

Re: Jarig zijn en corona

Hier wordt de middelste 11 april ook 4. Ik had vrijdag net zijn uitnodigingen besteld.. ik heb ze maar gepost met een briefje dat we nog wel laten weten of het door gaat. Ik ga er van uit van niet en dan vieren we het dus gewoon als gezin.. misschien als iedereen klachtenvrij is dat we s’morgens de ene opa en oma en s’middags de andere wel laten komen, maar we moeten het maar afwachten. Mocht het dan met de verjaardag van de jongste allemaal wat zijn gaan liggen dan vieren we zijn verjaardag dan nog wel mee en pakken we het wat groter aan. En anders misschien in de zomer een groter feest voor hen 2-en samen.. We zullen zien.
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 18 Mrt 2020 21:20

Re: Jarig zijn en corona

Volgende week vrijdag wordt D 5 jaar. Hij heeft het er al maanden over en is al druk aan het aftellen. Zo sneu dat hij het niet kan vieren op school en met z'n vriendjes. Thuis vieren we het klein en de opa's en oma's komen langs. We hangen gewoon slingers op, halen taart en er komen cadeaus. Hopelijk wordt het dan toch een mooie dag! Zodra hij weer naar school mag, gaan we trakteren en het feestje komt ook nog wel.

M en ik zijn beide in april jarig. Ik hoop onze verjaardagen dan gezamenlijk te kunnen vieren. En anders wordt het een keer met barbecue in de zomer.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 Mrt 2020 21:31

Re: Jarig zijn en corona

Onze dochter was gisteren jarig en is 4 geworden. Op onze kalender stond ook alles getekend: afscheid gastouder, verjaardag, eerst schooldag, grote mensen feestje.

Allemaal anders gelopen natuurlijk. Ze heeft er weken naar uit gekeken. Ze wilde zo graag trakteren. De cakejes stonden ook al klaar zondag en toen kwam het bericht dat de opvang dicht ging. Onze gastouder baalde ook enorm natuurlijk.

Haar verjaardag hadden we vrijgenomen. Ze wilde naar Blijdorp en uiteten bij een pannenkoekenrestaurant. Beide ging dus niet door. Gelukkig werd bekend dat je wel afhaalmaaltijden kon ophalen vanaf de 17e.
We hebben de dag aangepast: ontbeten met Mac Donalds, daarna naar de fietsenwinkel om haar fiets op te halen, een lekkere vlaai gehaald en in de middag even uitwaaien op het strand. Als avondeten heeft ze uiteindelijk patat gekozen die we dus gelukkig konden afhalen.

Haar grote mensen feestje heb ik afgezegd en daarbij gezegd dat we een nieuwe datum gaan plannen als er meer bekend is. Wie weet wordt het een lekker tuinfeestje.

Ik vind het vooral sneu voor haar dat ze nu geen feestje heeft zoals het hoort. Haar cadeautje ontvangt ze dus misschien wel 2 maanden later. Vrienden van ons komen van de week even langs om alvast haar cadeau te brengen zodat ze niet zo lang hoeft te wachten.
Vandaag wilde ze heel graag langs de gastouder om haar fiets te laten zien en kreeg ze ook haar cadeautje.
Ook heeft ze enorm naar school uitgekeken. Iedere wendag was ze dolblij.
De juf heeft haar een werkpakketje meegegeven en een verjaardagsgroet gestuurd. Erg leuk dat ze daar aan gedacht heeft!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 18 Mrt 2020 21:41

Re: Jarig zijn en corona

Savi schreef:G wordt 2 eind deze maand. Ik heb een heerlijke Red Velvet taart besteld bij een koffietentje waar ik graag kom en het zal geen straf zijn om die met z'n 3tjes op te eten. Mijn schoonouders willen vast komen als ze 100% gezond zijn en dat is prima.
Mijn moeder komt denk ik ook wel.
En dat was het dan. De rest stuurt maar een cadeautje via de post haha. Gelukkig merkt ze er nog niks van.


Oeh die taart is echt zo lekker, goed vooruitzicht!
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2020 21:43

Re: Jarig zijn en corona

Green_Pepper schreef:
Savi schreef:G wordt 2 eind deze maand. Ik heb een heerlijke Red Velvet taart besteld bij een koffietentje waar ik graag kom en het zal geen straf zijn om die met z'n 3tjes op te eten. Mijn schoonouders willen vast komen als ze 100% gezond zijn en dat is prima.
Mijn moeder komt denk ik ook wel.
En dat was het dan. De rest stuurt maar een cadeautje via de post haha. Gelukkig merkt ze er nog niks van.


Oeh die taart is echt zo lekker, goed vooruitzicht!

Precies! Daarom ben ik m'n zwangerschapskilo's ook nooit kwijtgeraakt. :smile:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Mrt 2020 21:48

Re: Jarig zijn en corona

Wij hebben vanmorgen eerst gewoon gezongen en cadeaus etc.

Tijdens 'lestijd' mocht hij met een kroon op op tafel staan en hebben we hem toegezongen en mocht hij ons trakteren op taart. De hele dag door kreeg hij postpakketjes en kaarten dus dat was wel heel erg feestelijk.

Zodra het kan krijgt hij een kinderfeestje en dat vindt hij prima inmiddels. Zelfde voor z'n grote mensen feest, eventueel een groot feest met z'n vieren (wij zijn allemaal in de zomer jarig verder).

Hij snapt het wel goed, waarom het nu is zoals het is.
R. 2013
D. 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 18 Mrt 2020 22:14

Re: Jarig zijn en corona

E. had volgende week eigenlijk haar eerste kinderfeestje. Jarige meisje had de hele klas (18 kindjes) uitgenodigd zodat iedereen een leuk feestje heb. Zo lief bedacht van de moeder en nu gaat het (lijkt mij) niet door. Zo sneu voor dat meisje!

Wij zijn zelf in april jarig, dat zal geen groot feest worden denk ik. Vind dat voor mezelf echter helemaal niet zo'n punt, maar voor de kinderen die er naartoe leven vind ik het echt zo sneu..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem284

Bericht 18 Mrt 2020 22:42

Re: Jarig zijn en corona

M’n dochter is 9 april jarig en we hebben 37 mensen uitgenodigd. Leuke uitnodigingskaart per post verstuurd en al leuke versiering besteld. Maar de versiering gaan we lekker ophangen en de mensen die we hebben uitgenodigd gaan we appen dat het niet doorgaat. En dat er evt. een losse afspraak gemaakt kan worden (mits gezondheidstoestand dat toe laat). Dat laatste vooral voor mensen die echt dichtbij staan. En dan uitstellen naar ergens in de zomer denk ik als de situatie dat toelaat. Ze wordt 1, dus merkt er niks van. Maar ik vind het zelf wel een bijzondere dag waar ik echt naar uitkeek om te vieren.

Dat kan ik wel relativeren hoor. Zeker als ik het in perspectief plaats van bruiloften die afgelast moeten worden of nog erger begrafenissen waar maar een kleine groep aanwezigen mag zijn (of helemaal niet).
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 18 Mrt 2020 22:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Mrt 2020 22:46

Re: Jarig zijn en corona

S is 7 april jarig. We zouden het 12 april vieren. We wachten even af wat er 6 april gezegd gaat worden, maar dikke kans dat we het niet door laten gaan. Ook niet met kleine groepjes of alleen opa's en oma's. We vieren het dan nog wel een keer later in het jaar.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 18 Mrt 2020 22:52

Re: Jarig zijn en corona

Mjjn oudste is 1 april jarig en zou dan ook zijn kinderfeestje vieren. Dit gaat nu dus niet door. Hij was er eerst heel teleurgesteld over, maar berust zich er nu ook in.
Wij gaan het in ieder geval met ons viertjes vieren. Als we allemaal gezond zijn zal oma in ieder geval even komen. Mijn ouders horen bij de risicogroep en hou ik liever thuis. We gaan dan later wel zijn verjaardag uitgebreider vieren.
1 april 2014
31 juli 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers