Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 16 Mrt 2020 12:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Fijn Sarah!

Ik ben ongesteld, blij maar ook dubbel.. dan maar hopen dat er een wonder gebeurd en ik nog een spontane kans krijg haha.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Mrt 2020 13:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Nou ik ben dus 1 van de laatsten die doorgaat. Ze gingen iedereen afbellen. Mensen die al ver in de ronde zaten mochten door. Nadeel is wel dat ik vannacht moet prikken en woensdag is de iui midden op de dag.

Maar ja we hebben nog een kans.

Anousch hopelijk heb je een spontane kans hoop het voor je
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 16 Mrt 2020 13:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Fijn Sarah dat het voor jullie nu zeker doorgaat.
Ik heb niets meer gehoord, dus rijd ik zo dalijk naar de ziekenhuisapotheek om m’n medicatie op te halen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2020 13:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Sterkte Sarah, hoop dat het deze ronde dan toch lukt! Dat zou zulk mooi nieuws zijn te midden van deze chaos.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Mrt 2020 14:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Marin schreef:Sterkte Sarah, hoop dat het deze ronde dan toch lukt! Dat zou zulk mooi nieuws zijn te midden van deze chaos.


Nou inderdaad!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Mrt 2020 14:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Lady schreef:
Marin schreef:Sterkte Sarah, hoop dat het deze ronde dan toch lukt! Dat zou zulk mooi nieuws zijn te midden van deze chaos.


Nou inderdaad!



Hoop het ook. En anders hebben we verplicht rust. Mijn man zei als het lukt weet ik een toepasselijke naam corona
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Mrt 2020 14:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Vandaag de inseminatie gehad. Zaad was goed 9 miljoen. Was wel vreemd zo rustig in het ziekenhuis zo stil overal. Nu 2 weken wachten.
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Mrt 2020 14:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dat is idd een mooi getal! Was dat voor of na opwerking?

Flink duimen maar weer!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Mrt 2020 14:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Na opwerking
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Mrt 2020 15:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Supernetjes!! Ik ga duimen!
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2020 16:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Fijn sarah, ik duim voor je!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 18 Mrt 2020 20:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Sarah!! Duim voor je!

Ik merk dat het hele corona er nu voor zorgt dat ik zo verdrietig ben. Ze zeiden in het ziekenhuis vanaf 6 april beginnen we naar alle waarschijnlijkheid weer, nu weten we allemaal dat dat vast niet gaat gebeuren waardoor ik niet weet hoelang het nog duurt voor we weer kunnen starten ?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 24 Mrt 2020 11:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoe gaat t met jullie? :(
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 24 Mrt 2020 12:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wij zaten vrijwillig een paar maanden in de wachtstand, wat ik ook wel even prettig vond. Even rust en ruimte voor mezelf, waarbij we wel vooruit keken naar mei/juni om met nieuwe energie weer klaar te staan. Wij stellen onze verwachtingen hiervoor bij, ik denk dat het langer zal duren. Het maakt me verdrietig dat wij in de positie zitten waarbij we afhankelijk zijn van medische behandeling, dat voelt heel kwetsbaar.

Onze teleurstelling voelt klein bij eenieder die medische behandelingen heeft moeten afbreken, op welk gebied dan. Zeker wanneer je al actief in het traject zat, is het ontzettend zwaar om op pauze gezet te worden. Het voelt machteloos en uitzichtloos. Ik hoop dat er snel weer ruimte komt in ziekenhuizen om hun reguliere zorg voort te zetten. Sterkte met wachten voor jullie!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem316

Bericht 24 Mrt 2020 14:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ehm enerzijds heb ik berusting in de situatie. Anderzijds maakt het me ook heel verdrietig. We zouden net het hele traject in, eindelijk (voor mijn gevoel) echt aan de slag. Mijn man is er ook heel verdrietig onder en dat doet me echt wel wat.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 24 Mrt 2020 23:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik heb dus nog net een IUI gehad en zou normaal gesproken vandaag of morgen ongesteld moeten worden. Eigenlijk twijfel ik er geen moment aan dat dat gaat gebeuren, ik heb al een paar dagen weer last van alle maandelijkse klachten. Ik ben er gisteren en vandaag al een keer behoorlijk verdrietig om geweest, dan krijg ik ineens het gevoel dat het niet alleen nu niet lukt, maar ook dat het nooit gaat lukken. Klinkt misschien als heel dramatisch van mij, zo voelt het in elk geval wel, maar op zo’n moment voelt dat heel sterk zo. Gelukkig kan ik me daarna weer snel herpakken en gelukkig zijn met alle mooie dingen die ik wel heb in het leven. Maar mijn kinderwens is wel heel sterk.

Volgende maand zijn wij het drie jaar aan het proberen, al zijn we tussendoor ook even gestopt. Dat we met IUI bezig zijn komt omdat mijn vriend (34 jaar) weinig zaadcellen heeft, en daarnaast zelf antistoffen tegen zijn eigen zaadcellen aanmaakt. Ik (33 jaar) heb zelf verder een regelmatige cyclus en een normale eisprong, maar het zou natuurlijk kunnen dat er bij mij nog wel iets anders speelt waar we ons nu (nog) niet bewust van zijn.

Ik heb hier trouwens nog niet echt mee geschreven en weet ook niet of ik dat wel vaker wil gaan doen. Aan de ene kant kan het een uitlaatklep zijn, aan de andere kant voelt het ook wel confronterend om er zelf over te schrijven. Dus daar denk ik nog even over na.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Mrt 2020 00:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Sterkte! Weet dat je gevoel enorm herkenbaar is. Al die emoties horen erbij en komen ook weer iedere keer terug als je in die molen zit.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Mrt 2020 00:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dee, Taeda en Anoush: ook voor jullie heel veel sterkte. Normaal is het al een klote toestand, nu met Corona krijgen jullie er nog meer onzekerheden bij.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mrt 2020 15:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ellibre hoe gaat het nu

Anousch lastig is dat he nu je niet verder kan vanwege corona.

Dee ook voor jullie is het vervelend niet verder kunnen.


Nou hier vandaag ongesteld geworden ??. Netjes op dag 28 dat dan weer wel. Maar jeetje wat klote allemaal. En nu tja geen idee wanneer wij verder kunnen en dan starten met ivf .nu verplicht rust misschien ook wel even fijn maar voor nu is het even stom allemaal
Afbeelding
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 28 Mrt 2020 16:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat rot voor je, Sarah.. Die rust kan inderdaad even fijn zijn, en tegelijkertijd wil je misschien ook wel gewoon door om in elk geval een kans te hebben. Heel dubbel.

Ik begon heel even hoop te krijgen toen ik donderdag overdag nog niet ongesteld was, maar die nacht ben ik inderdaad ongesteld geworden. Die voorzichtige hoop maakte het deze ronde weer een beetje extra pijnlijk. M’n vriend heeft me verder heel lief opgevangen, maar ik heb dus wel even wat tranen moeten laten.. Volgende week dinsdag hebben we een telefonische afspraak met de gynaecoloog om te bespreken hoe we nu verder gaan.

Hoe gaat het met de anderen hier?
<<

Belle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:28

Bericht 28 Mrt 2020 21:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoi,
Ik wil hier misschien ook wel gaan meeschrijven. Mijn vriend en ik zijn nu 2 jaar bezig en afgelopen maand 3de IUI gehad. (Eerste keer met hormonen) Helaas nu net weer ongesteld geworden :( Ik was graag nu gelijk weer door gegaan maar nu dus maar afwachten totdat we weer in het ziekenhuis terecht kunnen..
Mijn vriend had dit keer ook maar 400.000 zwemmers na opwekking dus de vraag is ook nog even of we nu niet gelijk doorgaan met icsi (alhoewel ik dat toch wel een grote stap verder vind en spannend)
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 28 Mrt 2020 21:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dat is balen, Belle.. Je gevoel ten aanzien van ICSI herken ik heel goed, het zou voor mij ook een mentale drempel zijn die ik over moet. 400.000 is helaas wel weinig ja, was dat de eerste twee keer wel beter?
<<

Belle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:28

Bericht 29 Mrt 2020 00:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Eerder hadden we 15 en 9 miljoen voor bewerking, dus dat was wel beter. Maar met 1ste onderzoek voor het traject was t ook zo laag en toen spraken ze al gelijk over icsi, maar omdat 2de onderzoek 7 miljoen was toch eerst iui. Hoeveelste iui zit jij nu dan Ellibre? En spuit je ook hormonen?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Mrt 2020 08:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hè bah. Die waardes van het zaad kunnen zo verwarrend zijn. En gek hè, dat het zo kan fluctueren.

Hier dus ook bekend met die waardes. En wij zijn na vier rondes IUI doorgegaan naar IVF. En achteraf vond ik dat beter te doen mentaal en fysiek dan IUI. Je hebt maar een keer hormonen en daarna een paar maanden (als het goed is) niet.

Sterkte voor iedereen! Zeker nu alles plat ligt qua behandelingen.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 29 Mrt 2020 09:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik heb nu 3 IUI’s gehad, en zou de laatste 3 pogingen ook nog wel willen doen voordat we over gaan op IVF of ICSI. Al is het maar om meer kansen te hebben.

Hormonen heb ik nog niet gespoten, daar zou ik dan de volgende keer mee gaan beginnen. Hoe reageerde jij daar op? Ik krijg van die enkele pregnyl-spuit al over m’n hele lichaam puistjes, en raak emotioneel behoorlijk uit balans. Dus dat belooft nog wat.

Inclusief de onderzoeken zijn de waardes van mijn vriend nu 6x gemeten. De eerste 5x zat hij steeds tussen de 1,6 en 3,6 miljoen per milliliter, maar gelukkig wel een hoog volume (>4 milliliter) en 60% progressief motiel. De afgelopen keer was een uitschieter naar boven, toen zat hij ineens op 14 miljoen. Maar dat zal eenmalig zijn geweest.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers