Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby eczeem gezicht

<<

Anoniem186

Bericht 21 Nov 2013 13:52

Baby eczeem gezicht

Mijn zoon heeft sinds deze week rode plekken in z'n gezicht (kin en wangen). Het is het ergste als hij uit z'n bed komt. Ik ga maar weer even met neutral wassen.

Hebben jullie nog tips?

Ik heb er lanette crème op gesmeerd (dat smeer ik op m'n eigen eczeem handen).

Ik hoop echt zo dat het niet erger wordt. Ik heb zelf als baby dauwworm gehad en daar had ik flink last van.

Ook vind ik het typisch dat hij het krijgt nu ik geen dieet meer volg. Maar verder heeft hij geen andere klachten.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 21 Nov 2013 14:05

Re: Baby eczeem gezicht

Wij gebruiken Zarqa babycreme voor het gezichtje en verder alle producten van Zarqa voor in badje.

R. heeft snel last van haar kin door het kwijlen.
<<

Anoniem57

Bericht 21 Nov 2013 14:06

Re: Baby eczeem gezicht

Wat bij ons hielp was Orthiflor junior dagelijks en smeren met kokosboter. Succes!
<<

Anoniem186

Bericht 21 Nov 2013 14:58

Re: Baby eczeem gezicht

Ik had er dinsdag gelijk kokosolie opgedaan. Maar de KA zei dat ik dat beter niet kan doen, vanwege de geur (??).

Orthiflor heb ik in huis, maar toen hij jonger was kreeg hij er zo'n kramp van. Misschien nu inmiddels niet meer.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 21 Nov 2013 16:32

Re: Baby eczeem gezicht

Wij gebruiken tegenwoordig overal kokosvet voor. Zo erg geurt t toch niet? Zwitsal ed zijn veel opvallender qua geur
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem57

Bericht 21 Nov 2013 16:38

Re: Baby eczeem gezicht

Wellicht het parfum wat erin zit?
Dat van ons is iig geur- en smaakloos, zonder toegevoegde stoffen.
Ik ken jou iets langer dan vandaag en ik denk dat jij die ook hebt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Nov 2013 18:17

Re: Baby eczeem gezicht

Misschien dat baby's de geur onaangenaam vinden of zo?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 21 Nov 2013 20:53

Re: Baby eczeem gezicht

Parel schreef:Wellicht het parfum wat erin zit?
Dat van ons is iig geur- en smaakloos, zonder toegevoegde stoffen.
Ik ken jou iets langer dan vandaag en ik denk dat jij die ook hebt.


Nee, ik heb altijd de extra vierge in huis. Die is niet ontgeurd. Wel zonder toevoegingen, het is de meest pure vorm van kokosolie.

Ik heb niet gemerkt dat hij de geur onaangenaam vindt. Ik ga nog wel ff googlen welke ik moet hebben dan. Of waarom het niet zou mogen.
<<

Anoniem16

Bericht 21 Nov 2013 21:00

Re: Baby eczeem gezicht

R heeft ook, vermoedelijk, dauwworm gehad. Wij moesten het zo veel mogelijk vettig houden met speciale crème. maar dat was eigenlijk weer heel dubbel want dat was hormoonzalf en dat mocht eigenlijk ook weer niet. Ik heb er toen eigenlijk niet veel opgesmeerd. Ik weet niet eens meer precies wat ik er wel mee deed, volgens mij een vettige zalf af en toe dus, zoveel mogelijk droog houden ( hij kwijlde ook veel)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Nov 2013 23:51

Re: Baby eczeem gezicht

Hmmm, ik googlde op dauwworm en kwam foto's tegen die toch wel een beetje lijken op wat L. heeft.
Hij heeft regelmatig hele ruwe plekken op zijn wangen en knalrood, ook zijn kinnetje word soms helemaal rood (dan loopt het van zijn wangen door naar zijn kind) en hij heeft nu ook een ruw rond plekje op de ene kant van zijn kin. Hij heeft soms ook rode plekken achter zijn oren.

Zou dat ook dauwworm zijn? En moet ik daar iets aan doen? Toch een keertje naar de huisarts?
Ik smeer er nu bepanthen op of kokosolie (niet ontgeurd, ik smeer hem daar van na het badje helemaal mee in) en soms ook weleda weer en wind balsem maar ik vind dat laatste wel erg sterk ruiken (en zelf dus niet zo lekker).
Ik heb een tijd lang alleen kokosolie gedaan maar daar word het erger van. In de zomer had hij het niet zo erg, maar hij kreeg wel rode vlekken van geparfumeerde zonnebrand.

Ik heb alleen niet het idee dat hij er nou zo'n last van heeft en in de familie komt ook helemaal niet zoiets voor en ik lees ook iets over blaasjes en vochtige huiduitslag maar dat herken ik niet. En sommige dagen is het 's ochtends nog redelijk normaal en 's middags ineens heel heftig. Vind het echt vaag!
Laatst gewijzigd door Pompoen op 22 Nov 2013 00:17, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Nov 2013 23:58

Re: Baby eczeem gezicht

Jans schreef:
Parel schreef:Wellicht het parfum wat erin zit?
Dat van ons is iig geur- en smaakloos, zonder toegevoegde stoffen.
Ik ken jou iets langer dan vandaag en ik denk dat jij die ook hebt.


Nee, ik heb altijd de extra vierge in huis. Die is niet ontgeurd. Wel zonder toevoegingen, het is de meest pure vorm van kokosolie.

Ik heb niet gemerkt dat hij de geur onaangenaam vindt. Ik ga nog wel ff googlen welke ik moet hebben dan. Of waarom het niet zou mogen.


Ik zou echt niet weten waarom niet. Ik smeer L. er altijd helemaal mee in en soms zijn billetjes of wangetjes los. Ik heb nooit gemerkt dat hij er last van heeft. De enige die klaagt over de geur is mijn moeder, die vind het geen typische babygeur. Ik vind overigens dat de geur ook altijd heel snel wegtrekt!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers