Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sauna in je eigen huis

<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 12 Mrt 2020 11:05

Sauna in je eigen huis

Wie heeft hier ervaring mee?

Wij overwegen er eentje aan te schaffen (Finse sauna), ik ga nu 2 x per week naar een saunacomplex toe, omdat het één van de weinige manieren is waarop ik goed kan ontspannen kan. Dat loopt natuurlijk ook in de kosten, en buiten dat is het half uur enkele reis rijden.

Maar wat ik dus wil weten:
Welke sauna heb je?
Hoe lang duurt het voordat hij warm is?
Kun je op die 'thuiskachels' wel veel water en geuren gooien?
Is het qua ontspanning wel te vergelijken met een saunacomplex? Als je wel meerdere sauna rondes doen en zelf wat water/geuren kan opgieten?
Wat kost het energieverbruik?
Heb je de sauna laten plaatsen of heb je dit zelf gedaan?
Evt andere belangrijke dingen (of waar ik rekening mee moet houden) hoor ik ook graag!

Mijn idee is trouwens om bij de sauna ook een relax gedeelte te maken om lekker te kunnen lezen en bijkomen tussendoor.

Alvast BEDANKT!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 12 Mrt 2020 11:36

Re: Sauna in je eigen huis

Ik zou er wel even goed over nadenken of je dezelfde ontspanning ervaart op het moment dat het in je eigen huis is. Als ik voor mezelf spreek gun ik mezelf de tijd minder snel in huis. Terwijl als ik niet thuis ben, dan ben ik toch al weg en kan ik er maar beter van genieten.
Klinkt verder wel heerlijk hoor!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 12 Mrt 2020 11:55

Re: Sauna in je eigen huis

Mijn schoonouders hebben een sauna thuis maar maken er nauwelijks gebruik van. Ze ervaren de ontspanning niet hetzelfde als naar een saunacomplex toe gaan. Inmiddels staat de sauna al weer een paar jaar ongebruikt stof te vangen. Ze hebben de sauna laten plaatsen. Ik zou er wel een douche naast maken. Mijn schoonouders hebben dat niet gedaan en ervaren dat wel als een gemis. Een relaxruimte hebben ze wel maar daar is eigenlijk nooit gebruik van gemaakt.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 12 Mrt 2020 15:05

Re: Sauna in je eigen huis

Goed punt wel van Prosecco. Een deel van de ontspanning zit hem voor mij ook in dat je telefoon in de locker zit en je echt even weg bent. Kennissen van mij hadden vroeger een sauna en die gebruikten hem wel wekelijks. Ik kan je vragen verder niet echt beantwoorden.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 12 Mrt 2020 15:11

Re: Sauna in je eigen huis

Precies dat wat prosseco zegt vraag ik me ook wel af hoor. Tegelijkertijd denk ik dat je dat wel zelf in de hand kan hebben. Telefoon uit, lekker drankje en hapje erbij, tijdschriften in de aanslag. Maar dan moet je dat wel zelf doen natuurlijk en die tijd nemen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 12 Mrt 2020 16:11

Re: Sauna in je eigen huis

Ja zeker, als je dat zelf kunt dan lijkt het me prima!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers