Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vegetarische week 9 tm 15 maart

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Mrt 2020 14:01

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Mijn werkgever doet dit jaar ook mee. Yes! Vorig jaar nog niet, terwijl we als groot ziekenhuis vind ik echt een voortrekkersrol daarin zouden kunnen nemen.

De grote restaurants hier serveren geen vlees of vis, en worden zelfs geen vleeswaren verkocht.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem277

Bericht 05 Mrt 2020 14:27

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Klopt, ik kan niet zonder is vooral omdat ik niet zonder wil. Ik mis dan gewoon vlees, dat zit tussen mijn oren, dat klopt maar het is ook onze manier van eten. Wij kiezen eerst welk vlees wij willen eten en dan pas wat erbij komt.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 07 Mrt 2020 23:16

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ivm verjaardagen ed volgens weekend zijn we vandaag maar vast begonnen!
We zijn spontaan ergens wezen lunchen en man begon er zelf over dat we niet iets met vlees mochten kiezen ?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem279

Bericht 08 Mrt 2020 12:26

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik was de folders voor komende week eens in de app aan het doorkijken. Overal wel vegaproducten in de aanbieding, om vervolgens weer pagina’s vol vlees te promoten. Behalve de Lidl, daar staat in de folder helemaal geen vlees :thumbup:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mrt 2020 10:52

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik was net in de AH en daar was er helemaal geen aandacht voor. Had misschien nog wel verwacht dat ze in die koelbakken waar ze maaltijd suggesties klaar leggen wat extra vega dingen zouden neerleggen om het te promoten maar nee. Best jammer.

Ik doe half mee. Vandaag eet ik nog een rookworst (die zit al kant en klaar in de magnetronmaaltijd). Morgen eten we Vega burritos en woensdag een vega Indiase curry met paneer. Do en VR moet ik nog kijken maar 't is wel lastiger met m'n man erbij merk ik altijd omdat hij weer geen koolhydraten eet en veel vleesvervangers daar weer meer van hebben en anders eet je echt alleen maar groenten. Die curry was dus een prima optie, wie weet bedenk ik nog meer lekkere dingen.
Zaterdag eet ik sowieso vegetarisch want er komt een vegetarische vriendin eten. Dan maak ik de tomatentaart uit Veg van Jamie. Dus al met al best een prima week denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Mrt 2020 14:42

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik moet wel een beetje lachen om je 'half meedoen' Marin :) Vlees eten deze week is niet meedoen aan de vegetarische week toch?

Ik ben m'n weeklijstje aan het maken. Ik ga wel meedoen met de vegaweek. En ik begin met de vega burrito's van Knorr!
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mrt 2020 14:45

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Tot nu toe eet ik één keer vlees (vandaag) dus ik vind 't wel meer dan de helft mee doen eigenlijk. Heb net de donderdag en vrijdag ook vega gepland dus dat is 1 dag vlees en 4 vega. Oh nee 5 want zaterdag ook sowieso al.

Overigens las ik net in een Brits tijdschriftje dat precies deze week daar de Week van de Slager is. Wel grappig opvallend vond ik.
Laatst gewijzigd door Marin op 09 Mrt 2020 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Mrt 2020 14:47

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Iets is beter dan niets, toch? Beter vandaag vlees eten en het dan morgen oppakken dan dat het alles of niets is en je, als je vandaag vlees eet, net zo goed de hele week vlees kan eten want dan doe je dus niet mee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 09 Mrt 2020 14:48

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Marin schreef:Ik was net in de AH en daar was er helemaal geen aandacht voor. Had misschien nog wel verwacht dat ze in die koelbakken waar ze maaltijd suggesties klaar leggen wat extra vega dingen zouden neerleggen om het te promoten maar nee. Best jammer.


Oh, inderdaad jammer. In de Bonus voor deze week ligt de nadruk juist op vega opties.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mrt 2020 14:49

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ja in de Allerhande stonden overigens wel een aantal lekkere suggesties!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Mrt 2020 15:15

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik eet geen vlees dus deze week ook niet. Vis eet ik wel zo'n 1 of 2 keer per maand hooguit, zal deze week sowieso geen vis eten.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Mrt 2020 16:28

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik doe uiteindelijk niet mee, ik doe altijd de boodschappen voor een week en ben vergeten er rekening mee te houden met het weeklijstje. Maar zaterdag, zondag en gisteren hebben we wel vega gegeten en morgen ook, en ik donderdag ook vega. Dus het kon slechter.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Mrt 2020 17:52

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

We eten er niets anders op. Gewoon vlees als broodbeleg en bij de avondmaaltijd. Alleen woensdag eten we toevallig een pasta met tonijn. Voor de rest alle dagen vlees. Dat blijf ik ook gewoon doen tot dat er eindelijk fatsoenlijk insecten tegen een schappelijke prijs in de supermarkt liggen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Mrt 2020 18:04

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Vanavond eten we toch wat vlees. Ik had nog een half pakjes spekjes in de koelkast staan dat op moest deze week.
Verder komende week (en gisteren) wel vegetarisch op de planning staan.

Vorige week had ik couscous gemaakt met vegetarisch gehakt en mijn ouders kwamen eten. Ze vonden het heel lekker en hadden het niet door. Mijn moeder wil graag ook minderen met vlees, mijn vader zegt het altijd gelijk door te hebben. Daarom doe ik het nog wel eens 'stiekem', om te laten merken dat het echt geen verschil hoeft te maken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 10 Mrt 2020 19:51

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik doe mee! Eet meestal al 3-4x per week vegetarisch maar vind het wel leuk en goed om nu de hele week vega te eten. 100% vegetarisch gaan eten ga ik wel lastig vinden, heb toch wel gerechten waarin ik de variant met vlees gewoon echt het lekkerste vind.. Ook veel gerechten kan je het heel goed in vervangen of weglaten maar bv spekjes of chorizo vind ik echt zo'n smaakmaker, daar kan geen zongedroogde tomaat tegenop ;)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 10 Mrt 2020 20:40

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik vind de ah echt een feest op dit moment! Zoveel fijne bonusaanbiedingen! Ook op de plantaardige melken en de peulvruchten. In combinatie met de oosterse keuken aanbieding vind ik het echt een top week!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 10 Mrt 2020 21:19

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Wij hebben er nu 4 dagen opzitten, gaat best prima!
Vanavond hadden we surinaamse bami en daar miste mijn man de kip wel in. Verder is in pastasaus bv het gehakt makkelijk te vervangen natuurlijk.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers