Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Anoniem271

Bericht 27 Feb 2020 18:29

Re: Sollicitatietopic #2

Wat leuk Spencer, wanneer hoor je meer?
Laatst gewijzigd door Anoniem271 op 11 Mrt 2020 20:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 27 Feb 2020 18:58

Re: Sollicitatietopic #2

Goede berichten allemaal. Had je een goed gevoel bij het gesprek, Ise? Weer in de opvang?
Ik heb dinsdag een gesprek. Ben benieuwd want weet dat ze nog niemand geschikt hebben kunnen vinden en ik zou het echt een toffe functie vinden.
<<

Anoniem271

Bericht 27 Feb 2020 19:00

Re: Sollicitatietopic #2

Jij alvast succes!
Laatst gewijzigd door Anoniem271 op 11 Mrt 2020 20:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Feb 2020 19:44

Re: Sollicitatietopic #2

Ik werd vandaag al gebeld! Volgende week een tweede gesprek.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem271

Bericht 28 Feb 2020 20:09

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed zeg! Succes!
<<

Anoniem290

Bericht 01 Mrt 2020 15:15

Re: Sollicitatietopic #2

Wat fijn Spencer! Succes!!
Ik had vorige week een gesprek, maar dat viel wat tegen. De omgeving voelde niet fijn en de werkzaamheden waren toch niet precies wat ik zoek. Ik ben ook niet meer gebeld, dus ik neem aan dat ze een andere kandidaat hebben gekozen (ze zouden afgelopen week beslissen).

Morgen heb ik weer een gesprek. De functieomschrijving was erg summier en op internet vind ik ook niet veel (ze hebben wel een website, maar zijn verder nergens actief). Dus ik ga er zonder verwachtingen naartoe en dan zie ik wel!
<<

Anoniem271

Bericht 04 Mrt 2020 12:42

Re: Sollicitatietopic #2

Hoe is je gesprek gegaan Poppy?
Laatst gewijzigd door Anoniem271 op 11 Mrt 2020 20:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Mrt 2020 22:14

Re: Sollicitatietopic #2

Weggehaald
Laatst gewijzigd door Lot op 11 Mrt 2020 18:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem290

Bericht 09 Mrt 2020 12:30

Re: Sollicitatietopic #2

Hm lastig Lot! Wat zegt je gevoel? Hoe vind je de sfeer en de collega’s?

Ik heb 2 gesprekken gehad en was in principe aangenomen, maar twijfelde zelf erg. De personeelssamenstelling paste niet echt bij me (2 mannen van 60+ als directe collega’s en verder geen). Maar wel erg aardig en heel informeel, alles was mogelijk. Ik zou vandaag een paar uur gaan meedraaien, maar toen kreeg mijn vader gisteren een hartinfarct en stond alles even stil, hij ligt in het ziekenhuis nu (en is al jaren ziek (kanker)). Gezien ik toch al twijfelde en nu deze zorgen erbij heb, heb ik gezegd dat ik denk dat dit niet het juiste moment voor me is om te wisselen van baan.

Mijn huidige baan staat me echt zo tegen. Elke dag toch weer vol goede moed erheen, om na een paar uur alweer te beseffen dat het me echt niet past. Ik overweeg nu zelfs te stoppen zonder dat ik iets anders heb. Ik ben continu gespannen en ik vergeet van alles (prive). Ik loop mezelf voorbij denk ik.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 10 Mrt 2020 07:36

Re: Sollicitatietopic #2

Maar als je huidige baan je zo tegen staat waarom begin je dan niet gewoon met die nieuwe baan? Alles beter dan je huidige baan dan toch? Je kan het gewoon proberen, als het niet gaat ivm je privé weer stoppen. Ik zeg dit omdat ik dacht eens eerder gelezen te hebben dat geen baan financieel niet mogelijk is, maar als ik dat mis heb en jij denkt dat dat het beste voor je is, doen!

En sterkte met je vader.
<<

Anoniem290

Bericht 10 Mrt 2020 18:44

Re: Sollicitatietopic #2

Op zich is geen baan financieel wel mogelijk, ik vind het alleen erg vervelend dat ik dan mijn vriend om geld moet vragen en niks kan inleggen op de gezamenlijke rekening. Maar het gaat zo niet meer, dus ik heb besloten dat ik ga stoppen. Mijn collega kon er ook niet meer tegen en heeft gisteren ook opgezegd. Dus het bedrijf heeft wel echt een probleem.
Ik ben continu misselijk, bibberig en doodmoe, en ik denk echt dat ik geen griep heb, maar dat het echt stress is. Daarom wil ik ook niet bij een andere baan beginnen, die het waarschijnlijk toch niet is. Dan moet ik mijn trots maar even opzij zetten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Mrt 2020 19:01

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb besloten het te doen. Nog steeds spannend maar als het echt niks is dan komt er wel weer wat anders :). Sfeer was goed in ieder geval. Kost me wel veel energie dit allemaal. Het lastigste vind ik nog straks tegen mijn vaste collega’s vertellen, die zien het ook niet aankomen denk ik. Het voelt zo als een dubbele agenda hebben momenteel, niet fijn.

Lastig Poppy. Als ik het me goed herinner ben jij ook allang aan het stoeien met banen. Ik dacht dat je nu iets gevonden had dat je meer rust gaf (of was dat de verwachting en is dat niet uitgekomen?). Pittig als het je zoveel stress geeft. Zorgen om een familielid moet je ook niet onderschatten, dat heeft bij mij ook voor veel stress en onrust in mijn leven en dus ook op werk gezorgd. Ik vroeg me toen ook af of het aan mij of het werk lag (of allebei). Even geen baan is misschien rustig maar ook weer niet (sollicitatiestress, geldzorgen). Zou je je dan niet beter ziek kunnen melden? Of voelt het niet zo en is het puur werkgerelateerd?

En had die nieuwe baan ook werkzaamheden die niet passen? Want een positieve werksfeer zal ook al veel uitmaken, los van de werkzaamheden.
<<

Anoniem290

Bericht 12 Mrt 2020 21:21

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Lot! Succes!

Ik heb mijn baan opgezegd. Ik trok het niet meer. Slecht slapen, duizelig, misselijk, hartkloppingen, kon al weken niet sporten. De werkzaamheden die ik moest doen (2 taken, waarmee ik uiteindelijk 3 dagen kwijt zou zijn) vind ik veel te saai en echt niet leuk. Ook heel erg omslachtig. Dus dat zou ook niet anders worden. Ik ga gewoon rustig verder zoeken, maar ik vraag wel of ze me misschien met wederzijds goedvinden willen laten gaan, volgens mij krijg ik dan ww.
<<

Anoniem307

Bericht 12 Mrt 2020 22:18

Re: Sollicitatietopic #2

In principe is wederzijds goedvinden akkoord voor WW. Maar ze nemen niet alleen de laatste werkgever mee voor beoordeling WW.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 12 Mrt 2020 23:19

Re: Sollicitatietopic #2

@poppy heb je al een ontslagbrief ingeleverd of moet je officieel nog opzeggen?

Ik ga na heel wat jaren solliciteren. Voldoe niet helemaal aan het profiel maar ik moet weg uit mijn huidige sector. Ben hier gedurende mijn studententijd beland wel mijn bachelor afgemaakt maar mijn master niet heb mijn scriptie nooit ingeleverd. Nu was mijn opleiding ook niet de juiste keus voor me maar inmiddels ben ik ongelukkig aan het worden doordat er geen intellectuele uitdaging zit in mijn baan. Ben goed in wat ik doe maar de wisselende uren en de beperkte groeimogelijkheden hebben ervoor gezorgd dat ik iets anders wil doen. En dat moet ik snel gaan doen voordat ik nog ongelukkiger wordt merk aan mijn lichaam dat het niet goed met me gaat.

Alleen welke richting ik op wil weet ik nog niet helemaal. Heb overwogen om terug te gaan naar de uni maar ben al wat ouder dus fulltime is geen optie meer immers de huur moet betaald worden. Dus voor nu een vacature gevonden waarbij ik denk dat het een mooie tussenstap kan zijn alleen ik kijk zo op tegen het schrijven van de brief. Vind het zo lastig om mezelf te verkopen
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Mrt 2020 07:18

Re: Sollicitatietopic #2

Wat een spannende stap Poppy. Ik begrijp je helemaal, ik zit ook zo in mijn huidige werk. Ze gaan me alleen echt niet zomaar laten gaan vrees ik :laughcry: En daarnaast heb ik wel echt inkomen of ww nodig.

Ik heb gisteren een sollicitatiegesprek gehad, vond het erg leuk. Heel iets anders, maar een super toffe uitdaging. Waarschijnlijk hoor ik vandaag al iets, ben benieuwd.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Mrt 2020 12:39

Re: Sollicitatietopic #2

Poppy schreef:Op zich is geen baan financieel wel mogelijk, ik vind het alleen erg vervelend dat ik dan mijn vriend om geld moet vragen en niks kan inleggen op de gezamenlijke rekening. Maar het gaat zo niet meer, dus ik heb besloten dat ik ga stoppen. Mijn collega kon er ook niet meer tegen en heeft gisteren ook opgezegd. Dus het bedrijf heeft wel echt een probleem.
Ik ben continu misselijk, bibberig en doodmoe, en ik denk echt dat ik geen griep heb, maar dat het echt stress is. Daarom wil ik ook niet bij een andere baan beginnen, die het waarschijnlijk toch niet is. Dan moet ik mijn trots maar even opzij zetten.


Dan zou ik mij ziekmelden ipv ontslag nemen
<<

Anoniem290

Bericht 13 Mrt 2020 12:47

Re: Sollicitatietopic #2

@siem, nee ik moet mijn brief nog schrijven. Ik probeer toch nog of ze niet samen willen overeenkomen dat ik wegga. Vrees van niet.

@scandic, spannend! Hoop dat het iets wordt!

@prosecco, ik ben verder niet ziek, dus dat doe ik dan niet. Ik wil er ook echt weg, dus dan heeft ziekmelden ook niet zoveel zin denk ik.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Mrt 2020 12:55

Re: Sollicitatietopic #2

Poppy schreef:@siem, nee ik moet mijn brief nog schrijven. Ik probeer toch nog of ze niet samen willen overeenkomen dat ik wegga. Vrees van niet.

@scandic, spannend! Hoop dat het iets wordt!

@prosecco, ik ben verder niet ziek, dus dat doe ik dan niet. Ik wil er ook echt weg, dus dan heeft ziekmelden ook niet zoveel zin denk ik.


Als je misselijk en bibberig bent ben je ook niet beter. Ik snap je wel, ik zou mij ook niet voor elk wissewasje ziek melden.
Maar ik heb eind vorig jaar wel geleerd dat je jezelf daar ook mee voorbij kunt lopen. Ik had exact dezelfde klachten als jij, maar ik voelde me daar wel ziek van. Toch niet ziekgemeld en maar door gegaan. Uiteindelijk via een vaststellingsovereenkomst uit dienst gegaan, en het heeft 2 maanden geduurd voordat ik weer mezelf was en in staat was om de dingen te doen die ik normaal ook deed. Dat heeft mij wel doen inzien dat ik mij eigenlijk al eerder ziek had moeten melden toen ik die klachten ervaarde.
<<

Anoniem290

Bericht 13 Mrt 2020 13:03

Re: Sollicitatietopic #2

Prosecco, ik denk wel dat je gelijk hebt hoor. Ik heb dit ook al ooit ervaren. Ik vond het nu dan ook de beste oplossing om gewoon op te zeggen. Alleen al de gedachte dat ik daar over 1,5 mnd niet meer naartoe hoeft geeft me nu al zoveel rust. Hopelijk lukt het me om een nieuwe baan te vinden waar ik 1 juni kan beginnen. Dan kan ik in mei even lekker mijn rust pakken.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 13 Mrt 2020 13:24

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb voor zo'n zelfde beslissing gestaan Poppy en heb inderdaad ook ontslag genomen. Heb met een HR adviseur gesproken en aangegeven dat ik van anderen het advies kreeg om mijn ziek te melden. Ze gaf aan dat dat inderdaad ook een optie is, maar je dan een heel traject in gaat, met reintegratie en alles en je daarna eigenlijk nog steeds bij dezelfde werkgever zit en dan dus eventueel het traject van een verstoorde arbeidsrelatie aangaat. Dan ben je echt zoveel maanden verder voordat je echt verder kan, terwijl je klachten komen van je huidige werk en die dus zullen verdwijnen als je daar weg bent.
Hoewel het mijn initiatief was om weg te gaan, was het niet geheel mijn schuld, dus ik heb er wel een vaststellingsovereenkomst uit onderhandeld, zodat ik niet zonder vangnet weg ging. Nu nog steeds druk op zoek naar een baan, maar zo blij dat ik daar niet meer zit.
@Poppy en Scandic, ga het gesprek aan met HR, wellicht is er iets mogelijk met een vaststellingsovereenkomst

Ik zie dat er vacature openstaat ergens waar ik een paar maanden geleden ook heb gesolliciteerd. Ik ging toen niet door naar de tweede ronde, omdat er andere kandidaten waren met meer specifieke werkervaring, maar wel een goed gesprek gehad (de afwijzing was ook een persoonlijk telefoontje, geen standaard mail). Nu staat een soortgelijke functie open, ze hebben iets veranderd in rollen staat er bij, en functie past nu beter bij mij. Is het raar dat ik solliciteer? Zal ik haar gewoon mailen dat ik nog steeds beschikbaar ben (ze zoeken iemand per direct) en graag nogmaals op gesprek kom?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Mrt 2020 13:34

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou solliciteren Jorja en het gesprek vermelden wat je destijds hebt gehad. Dat je dat als prettig hebt ervaren en dat je nog steeds open staat en graag bij het bedrijf wil werken. Zoiets zou ik in de brief zetten (wel iets beter verwoord dan mijn ene regel uiteraard).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Mrt 2020 21:58

Re: Sollicitatietopic #2

Jorja ik zou even bellen. Als ze het nog weten kan het wel zijn dat ze je daardoor weer herinneren en als ze echt omhoog zitten en jou zien zitten kan het heel snel gaan.
2015 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Mrt 2020 10:16

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou morgen mijn nieuwe contract tekenen maar ik ben ziek. Is het nu ook onverstandig om van baan te wisselen ivm economische crisis die er misschien aankomt? Ik zou van een vast contract naar een jaarcontract gaan.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Mrt 2020 10:35

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou voornamelijk naar de branche kijken Lot. De branche waar ik nu in werk is bijv helemáál niet of nauwelijks afhankelijk van de economie.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers