Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Statistieken februari 2020

<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 01 Mrt 2020 22:06

Statistieken februari 2020

Afbeelding

Februari, de maand die eens in de vier jaar geen 28, maar 29 dagen heeft. Dit jaar was het weer een schrikkeljaar. Maar waar komt dat eigenlijk vandaan?

De schrikkeldag werd voor het eerst voorgesteld in het decreet van Canopus van 6 maart 237 v.Chr.[1] om de loop van de Egyptische kalender nauwkeuriger met de seizoenen aan te laten sluiten (er zijn echter geen aanwijzingen dat het werd toegepast). Het werd eerst in de juliaanse kalender toegepast als een extra dag die na 23 februari werd ingevoegd, waardoor de maand februari eens in de vier jaar 29 dagen duurde. De nummering van de dagen in februari eindigde in een schrikkeljaar niettemin net als in de andere jaren op 28. De schrikkeldag was namelijk een 'nummerloze' dag, ingelast tussen de 23ste en de 24ste februari. Het betrof een zogenaamde 'bis'dag, zoals uit de oude Latijnse aanduiding blijkt: ante diem bis sextus Kalendas Martii. Analoog daaraan heet een schrikkeljaar in het Frans une année bissextile en in het Engels a bisextile year.
Later stapte men van de nummerloze dag af. De schrikkeldag kreeg een eigen nummer, waardoor de maand februari in een schrikkeljaar 29 dagen telt.
Bron: Wikipedia

Afbeelding
Foto: Omroep Zeeland

In februari hadden wij voor het eerst te maken met stormen die eigen namen kregen. Februari 2020 kende maar liefst vier stormen. Op 9 februari hadden we storm Ciara. In de nacht van 10 op 11 februari was er een storm zonder naam. Op 16 februari, was er storm Dennis. Dennis bracht niet alleen storm, maar ook erg warm weer met zich mee. 16 februari gaat daarom de boeken in als warmste 16 februari ooit. In de Bilt werd een temperatuur van 16,7 graden gemeten. Een week later, op 23 februari was daar de vierde, en tevens laatste storm, van de maand februari.
De storm was afgelopen maand ook een veelbesproken onderwerp op het forum.

Corona
In januari was Corona er al, maar in februari bleef Corona zich uitbreiden. De eerste Nederlandse slachtoffers zijn inmiddels bekend. De mondkapjes en desinfectiegels vliegen de winkels uit. In dit topic kunnen we onze zorgen uiten en informatie delen.

Afbeelding
Foto: Hallmark

Gefeliciteerd!
Pombeer en .namaste. hebben aangegeven zwanger te zijn. Proficiat!!
Islandgirl enPinky zijn niet meer zwanger. Zij zijn namelijk deze maand bevallen van een zoon en dochter. Jullie ook van harte gefeliciteerd!

Nog meer felicitaties voor Myloon, Kajaka, Mizz_S, Julia, Linnie, Anousch, mida4you, Salome, Saythia en Savi. Zij zijn weer een jaartje ouder geworden!
a
Afbeelding
Foto: Stockfresh

Huizennieuws
Milady
heeft de sleutel gekregen van haar nieuwe woning. Silly-One is gaan samenwonen. Lady heeft een optie genomen op een nieuwbouwwoning en Joey heeft een huis gekocht. Van harte gefeliciteerd dames! Dat jullie maar hele fijne momenten mogen beleven in jullie nieuwe (toekomstige) woningen.

Liefdesmaand
Afbeelding

Februari staat toch altijd wel een beetje in het teken van de liefde. We hebben natuurlijk Valentijnsdag op 14 februari. Verder werden er deze maand nog meer liefdesgerelateerde topics geopend door jullie. Zo kunnen we bijvoorbeeld in dit topic lezen waar jij je partner hebt leren kennen. Of wat je leukste date was. En lieve acties van onze partners kun je hier lezen.
Verder wilde Burn Lejow even in het zonnetje zetten, door hier te vermelden dat Lejow een nieuwe liefde heeft gevonden. Heel veel geluk samen toegewenst!

Een dikke knuffel geven we deze maand aan tuttebel.

Forumzaken
Jorja
is op dit moment druk bezig om de logo's en header aan te passen. Neem een kijkje om te zien wat de kanshebbers zijn.

Caro is forumster van de maand februari.

Hoe groot en hecht het forum is, kunnen we wel afleiden uit dit topic. Elliot was op zoek naar een shirtje van de Zeeman. Ontzettend veel forumsters zijn de plaatselijke Zeeman ingelopen om op zoek te gaan naar het desbetreffende shirtje. Uiteindelijk is het Blue Phone gelukt om het desbetreffende shirtje te bemachtigen. De meisjes van Elliot kunnen nu lekker gaan twinnen samen.

Afbeelding
Foto: Vertaz.nl

Er zijn ook wat meelezers geweest die zich hebben aangemeld en lekker aan het meeschrijven zijn. Welkom en veel forumplezier Lulu, Giorgia en Neno.

Zoekwoorden
We vonden ook weer een aantal leuke, opvallende en bijzondere zoektermen.
Aftrekken in bad
Bij welke winkel kan ik welke statiegeld flessen imleveren
bestel 1 kleur m&ms
broodjes beleggen hoeveel komkommer
dingen die niemand van guadi weet
haarfobie
jongen met meisje onder douche
knoflookadem weg
waarom knipt de kapper altijd teveel
<<

Flo

Yipyapper

Bericht 01 Mrt 2020 22:20

Re: Statistieken februari 2020

Nou die laatste zoekterm vraag ik me nou ook altijd af...
Leuk overzicht weer!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 01 Mrt 2020 22:45

Wat een leuke uitgebreide statistieken! Leuk om te lezen over de historie achter een schrikkeljaar.
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 01 Mrt 2020 23:03

Leuk weer BM’s!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Giorgia

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 02 Mrt 2020 08:46

Bedankt voor het warme welkom!

Ik vind het meeschrijven eigenlijk nog best lastig...maar ik ga mijn best doen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Mrt 2020 09:16

Komt vast goed Giorgia! Gewoon meeschrijven. Je zult zien dat je misschien niet altijd een reactie krijgt. Dat is iets wat veel mensen niet altijd even leuk vinden, maar dat overkomt echt elke forummer. Er wordt ook wel eens over mijn reacties heen gelezen en ik kom hier toch al zeventien jaar met veel plezier. Dus gewoon blijven meeschrijven!
En het helpt al heel erg voor je herkenning dat je een pakkende forumnaam en avatar hebt gekozen. Goed bezig en welkom!
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Mrt 2020 09:30

Leuke statistieken weer! En wat lollig dat mijn Zeeman topic hier genoemd wordt, wat een lifechanging forumevenement was dat he! :D Mijn volgende doel is dat mensen mijn topic noemen als ze forummer van de maand zijn, bij de vraag wat ze altijd is bijgebleven. :cheering:

Gioriga, ik sluit me helemaal bij Marin aan, lekker meeposten en je bent vanzelf verslaafd :wink:

♥♥
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Mrt 2020 11:45

Haha Elliot! Toch lief dat iedereen zo met je mee heeft gezocht!

Leuk om te lezen weer! Ook dat stukje over 29 februari.
29 augustus 2012
27 februari 2016
juli 2020

Mijn blog
Mamajezzblog
Instagram
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mrt 2020 12:48

Hahaha Elliot!!

Heel leuk stukje weer. Ik blijf lachen om die zoekfuncties.
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Mrt 2020 08:44

Nou wat lief zeg, dank jullie wel!!
*sprak zij vanaf haar gelukkige, verliefde wolk* haha
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 03 Mrt 2020 16:15

Leuk stukje weer!
Carpe Diem
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Mrt 2020 13:21

Erg leuk weer, en die zoektermen elke maand erg bijzondere dingen
<<

Lulu

Noob

Bericht 05 Mrt 2020 07:59

Wat leuk om te lezen, bedankt voor het warme welkom!
Haha die zoekwoorden :palm: :palm: :palm: :haha:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Mrt 2020 23:10

Burgemeesters. Hoe oplettend zijn jullie! In een algemeen topic iets gezegd over verhuizen en jullie hebben het door. Echt super hoe jullie alles bijhouden.
_
BAM
<<

Pinky

Noob

Bericht 08 Mrt 2020 09:59

Als ik onder "punky" val. Heel erg bedankt!

Terug naar Forumzaken