Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voetbalmoeders

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Mrt 2020 19:14

Voetbalmoeders

Mijn oudste van 6 zit sinds een jaar op voetbal. Eerst bij de mini's en vanaf september bij de jo8.

Hij heeft naast z'n gewone training en wekelijkse wedstrijd ook elke week techniektraining.

Dat laatste is nogal een ding, daar moet je als ouder blijkbaar contacten leggen en als kind vooral heel goed presteren, want daar wordt gescout voor het nieuwe seizoen. En niet door Ajax ofzo maar gewoon wie er in welk team komt.


Is dit overal zo? Ik vind het echt ontzettend stom, om kinderen van 6 al zo'n druk op te leggen en te communiceren waarom ze hun best moeten doen etc.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem331

Bericht 05 Mrt 2020 19:26

Re: Voetbalmoeders

Nee, komt mij niet bekend voor. Gelukkig maar. Klinkt niet prettig.

Ik ben nog steeds niet thuis in mijn rol als voetbalmoeder. Vind er gewoon echt niks aan ?
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 05 Mrt 2020 19:43

Re: Voetbalmoeders

Geen idee of dat overal zo is, hier is dat gelukkig niet zo. Dat zou ik ook echt heel naar vinden zeg. De eerste twee jaren waren hier eigenlijk heel vrijblijvend. Mijn zoon is net voor zijn zesde verjaardag op voetbal gegaan, zit er nu 3 jaar op en zit dit seizoen in het eerste van jo-9. Dat betekent twee keer per week een training en dan nog een wedstrijd. Ik merk dat het in de trainingen nu wel wat serieuzer wordt, maar nog altijd wordt de nadruk gelegd op het plezier. Ik weet dat ze voor de nieuwe teams altijd overleggen met trainers en coaches van het afgelopen jaar. Tot nu toe kan ik mij altijd wel vinden in de indeling.
2011 2012 2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Mrt 2020 20:02

Re: Voetbalmoeders

Bij ons is dat wel, maar ik hoef daar zelf geen contacten voor te leggen hoor. Zo nu en dan kijken er trainers mee en aan de hand daarvan wordt er elk seizoen een nieuwe team indeling gemaakt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem294

Bericht 05 Mrt 2020 20:12

Re: Voetbalmoeders

Bij ons hebben ze ook een gewone training en de techniektraining maar herken het niet echt. Bij ons wordt wel "gescout" of je in het team kunt blijven, naar de selectie moet of naar een fun team gaat maar dat is niet specifiek tijdens de techniektraining en ik hoef daar al helemaal geen contacten te leggen.
Met wie moet jij contacten leggen?
Ik blijf meestal wel kijken en sta dan met nog een paar ouders van zijn team aan de zijlijn en dan hebben we wel contact uiteraard ? maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt met contacten leggen.

Ik begrijp wel wat je zegt van die druk, maar ik begrijp het ook wel. Het is namelijk best frustrerend als er een funspeler in een goed team zit.
Mijn zoon speelt in het eerste team wat na de selectie komt en er zit er 1 tussen die echt in team 9 of 10 hoort omdat die gewoon echt in het veld staat als klaas ik stond erbij en keek er naar en daarna ook nog kijkt met een blik "hé, kwam daar nou een bal voorbij?"
Nu zijn hun allemaal 9 en geen 6 maar zij accepteren het ook alleen maar omdat hij al 4 jaar in het team zit en het verder wel een leuke sociale jongen is. Maar ik geef het nog een jaar of max 2 en dan zijn de jongens er ook klaar mee dat hij er is voor het sociale contact en niet voor het voetballen. Veel van de ouders zijn er nu al klaar mee. En dan kom je op een punt dat hij dan waarschijnlijk zal stoppen om niet als puber alleen in een al hecht team te willen belanden. En ik denk dat hij er ook uit ligt ba dit seizoen.

Overigens is die "scout" er bij ons meer voor de echte opvallers en bepalen de teamcoaches met name of het team blijft zoals die is of dat er veranderingen in moeten komen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 05 Mrt 2020 20:16

Re: Voetbalmoeders

Bij ons zitten de kinderen tot en met groep 3 bij de mini's en hebben ze op zaterdag de ene week wedstrijd en de andere training.
Vanaf groep 4 is het twee keer in de week trainen en op zaterdag wedstrijd, wel meteen een heel verschil. Volgens mij nog niet echt op niveau, gewoon gelijkwaardig ingedeeld. De vereniging is ook te klein om daar wel wat mee te doen, van elke zevental zijn er twee, maar van de elftallen toch maar eentje.
Kijken bij een training gebeurt nu op zaterdag wel, maar op de doordeweekse trainingen eigenlijk niet.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem279

Bericht 05 Mrt 2020 20:36

Re: Voetbalmoeders

Ik zal het eens bij m’n vriend voorleggen, die is coördinator voor de jeugd geweest bij een voetbalvereniging. Volgens mij ligt de nadruk bij de spelertjes niet zozeer op presteren maar wordt er wel gekeken naar de goede spelers, middenmoot en kinderen die wat minder goed spelen. Op die manier wordt er inderdaad gescout. Met die bevindingen wordt er per leeftijdsgroep een 1e, 2e, 3e etc etc elftal gevormd (Jo8-1, Jo8-2 etc etc). Maar het is niet de bedoeling dat kinderen móéten presteren, ze moeten gewoon lekker voetballen en plezier hebben in wat ze doen. Het doel van het scouten is dat kinderen van een gelijk niveau bij elkaar in een team komen en uiteindelijk in de competitie op datzelfde niveau spelen.

Het stukje ‘als ouder contacten leggen’ herken ik niet.
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 15:32

Bericht 06 Mrt 2020 11:53

Re: Voetbalmoeders

Hier is dat afhankelijk van de vereniging. Degene waar ons zoontje voetbalt is meer een familieclub, de nadruk ligt op plezier en sportiviteit. Er zijn hier meer clubs in de stad en bij twee ervan ligt de nadruk op presteren, al vanaf jongs af aan. Deze clubs hebben ook een samenwerking met topclubs, dus alles is daarop gericht. Merk vaak bij onderlinge wedstrijden dat die ouders juist heel ontevreden zijn over hun club, omdat de club wel alles doet voor zo’n selectieteam, maar niet voor de recreatieve teams, waardoor je als ouders veel zelf moet doen/betalen (training geven, kleding aanschaffen, wedstrijden begeleiden). Bij ons is het gelukkig allemaal fijn geregeld en er is een goede sfeer.

Hij voetbalt trouwens vanaf z’n 4e bij de pupillen (dat was zelfs gratis) en vanaf groep 3 naar de JO-8 en nu JO-9 (hij is nu 7,5 dus zit wel iets te hoog ingedeeld, maar dat was ook om het team bij elkaar te houden). Het grootste deel van zijn team voetbalt al zeker 3 jaar samen, vanaf de pupillen. De rest zit er nu twee jaar bij. Ze hebben een vaste keeper hierdoor en zijn echte vrienden/vriendinnen (er is 1 meid) geworden. Hopelijk kunnen ze nog lang samen blijven voetballen. Het is trouwens 2x per week trainen en in het weekend wedstrijd.
Life is too short to have boring hair.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora