Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dochter slaapt (bijna) niet op het kdv

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Feb 2020 19:02

Dochter slaapt (bijna) niet op het kdv

Sinds m'n dochter op dit kinderdagverblijf zit, slaapt ze erg slecht daar. Ze vindt het er enorm leuk en ik denk weleens dat ze last heeft van FOMO ofzo. Ze leggen haar altijd wel een tijd in bed, maar vaak houdt ze andere kindjes wakker met haar geklets. De leidster vroeg net of ze haar nog wel in bed moeten leggen, omdat het toch wel lastig is voor de andere kindjes en ze gewoon niet gaat slapen. Thuis slaapt ze altijd prima! 's Middags meestal zo'n anderhalf à twee uur. Op de opvang slaapt ze heel soms wel, maar meestal dus niet.

Hebben andere kinderen hier ook last van (gehad)? Ik ga nog proberen om haar slaapzak van thuis mee te geven, misschien helpt dat nog iets. En anders denk ik dat ze haar slaapjes daar maar over moet slaan, ik weet het ook niet. Ze wordt er in elk geval niet vervelend van (alleen 's avonds na het eten stort ze wel in).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem279

Bericht 27 Feb 2020 19:04

Re: Dochter slaapt (bijna) niet op het kdv

En als ze haar een uurtje later naar bed brengen?
Hoe is ze thuis aan het eind van de dag, na zo’n dag niet slapen?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 27 Feb 2020 19:06

Re: Dochter slaapt (bijna) niet op het kdv

Zoon is hetzelfde, nu brengen ze hem meestal naar bed ná de andere kinderen, alleen vind ik dat wel wat laat, dus dan slaat ie het over.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Feb 2020 19:10

Re: Dochter slaapt (bijna) niet op het kdv

Flo schreef:En als ze haar een uurtje later naar bed brengen?
Hoe is ze thuis aan het eind van de dag, na zo’n dag niet slapen?


Zie OP, na het eten heeft ze het meestal wel gehad dan. Maar dan moet ze ook bijna naar bed, dus is op zich geen ramp. En nu zit ze gewoon lekker te puzzelen (we moeten nog eten).

@ Pippa: dat zou ook nog kunnen natuurlijk, na de andere kindjes. Kan ik ook nog wel voorstellen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 27 Feb 2020 19:15

Re: Dochter slaapt (bijna) niet op het kdv

G houdt ook van slaapfeestjes. Ze proberen haar zoveel mogelijk alleen te laten slapen, maar dat lukt niet altijd. Als ze het echt te bont maakt halen ze haar er weer af omdat ze andere kindjes wakker houdt.
Gelukkig houdt ze dat wel goed vol dan, dusja eigenlijk is er ook niet echt een probleem.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Feb 2020 19:15

Re: Dochter slaapt (bijna) niet op het kdv

Ik weet niet hoe diep ze slaapt. Maar wij doen idd kinderen die andere wakker houden wat eerder of juist later dan de rest. Zodat ze of zelf als slaapt als de rest erbij komt of dat de rest al slaapt als zij er bij komt.
Meestal werkt dat wel.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem279

Bericht 27 Feb 2020 19:18

Re: Dochter slaapt (bijna) niet op het kdv

Ohja ik zie het nu inderdaad.
Ik weet niet of ze meerdere slaapkamers hebben? Die luxe hebben wij gelukkig wel. Ik herken het wel hoor, sommige kinderen houden elkaar gewoon wakker. Soms is het echt even puzzelen, welke kinderen kunnen samen en welke maken er echt een feestje van. Dan zijn er natuurlijk ook nog kindjes die maar maximaal een uurtje, anderhalf uur mogen slapen. Dat geeft ons wel meer ruimte tot schuiven. De ‘kortslapers’ gaan dan op tijd samen in een kamer en als die eruit moeten, kan er bijvoorbeeld weet een kindje slapen die wat later naar bed kan. Misschien kunnen ze dat ook eens met N proberen, gewoon eens een uurtje of anderhalf later.

Weet je eigenlijk hoe laat ze daar naar bed gebracht wordt? Bij de meeste dagverblijven is het vrij snel na de lunch al, rond 12:15. Ik weet niet hoe laat ze thuis gaat?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Feb 2020 20:08

Re: Dochter slaapt (bijna) niet op het kdv

E leggen ze ook bijna altijd apart. Ze vind het veel te gezellig zo met zn allen!
Ze hebben onlangs verbouwd en nu hebben ze wat minder slaapplaatsen maar nu mag ze daardoor wat vaker buiten in het 'konijnenhok' liggen als de leidsters merken dat ze het wel echt nodig heeft, vind ze heerlijk en ze slaapt goed!
Helaas is bij E het slaapje er sowieso af aan het gaan ? (al geeft het wel meer vrijheid, dat is dan wel weer fijn)
30-04-2017
<<

Anoniem272

Bericht 28 Feb 2020 10:47

Re: Dochter slaapt (bijna) niet op het kdv

Ik moest heel hard lachen om de FOMO hahaha.

Wel superherkenbaar, dochter heeft dat ook, en nog steeds. Daarom slaapt ze thuis in een uithoek van het huis (in een nisje op zolder). Dan krijgt ze zo weinig mogelijk mee van wat er beneden nog gebeurt na haar bedtijd. Maar op het KDV is dat lastiger denk ik?
<<

Anoniem321

Bericht 02 Mrt 2020 02:50

Re: Dochter slaapt (bijna) niet op het kdv

Heel herkenbaar. Toen zoon naar het kdv ging sliep hij daar ook niet, terwijl hij thuis nog wel iedere middag sliep.
Hij zong en kletste met andere kinderen, zodat we hebben besloten om hem daar niet meer te laten slapen.

's Avonds was hij altijd wel doodmoe, maar hij ging maar 1 dag per week.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers