Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Solliciteren of niet?

<<

Anoniem307

Bericht 23 Feb 2020 21:12

Solliciteren of niet?

Hoi,

Zoals jullie weten werk ik sinds een aantal maanden voor een overheidsinstantie. Ik heb het naar mijn zin met mijn collega's, maar is inhoudelijk (nog) niet uitdagend. Ik werk voltijd en telkens als er weekloon word gestort, heb ik het gevoel echt voor niets aan het werk te zijn geweest. Met dat laatste klink ik echt als een verwend nest, maar ik was gewoon meer gewend qua inkomen. En ik merk dat ik payday meer als frustratie ga zien dan als beloning. Maar dan helpt het wel weer dat ik met plezier naar mijn werk ga en enorm veel lol heb met mijn collega's. Hier heb je wat, daar laat je wat.

Nu is mijn oude werkgever, ook een overheidsinstantie, weer op zoek naar personeel. Het uurloon ligt drie euro per uur hoger. Veel van mijn oude collega's waarmee ik werkte, werken er nog. En ik vind het gewoon nog steeds een leuk bedrijf. Wat is dan het probleem? Nou ja, als ik ga solliciteren, dan solliciteer ik via hetzelfde uitzendbureau als waar ik voor werk bij mijn huidige werkgever. En dat is natuurlijk not done?

Wat doen jullie in zo'n situatie?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 23 Feb 2020 21:17

Re: Solliciteren of niet?

Hoezo is het not done? Als je goed kunt onderbouwen waarom(uitdagender werk, leuk bedrijf en een beter uurloon), dan denk ik dat bijna iedereen wel begrijpt dat je het wilt proberen. Gewoon solliciteren!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem313

Bericht 23 Feb 2020 21:29

Re: Solliciteren of niet?

Gewoon gesprek aangaan met je intercedent. Je zet niet veel op het spel, bent niet in dienst bij je huidige werkgever. Als die je zo graag wil, moesten ze je maar aannemen, toch? Dus gewoon je opties gaan verkennen.
<<

Anoniem307

Bericht 23 Feb 2020 21:41

Re: Solliciteren of niet?

Zo had ik het nog niet bekeken, Caulfield. Maar het getuigd niet van erg veel liefde voor mijn huidige werkgever, als ik nu alweer naar iets anders kijk. In eerste instantie vond ik het uurloon niet zo erg, want ik ben er echt lang uit geweest en ik begin als het ware opnieuw, maar als ik elke vrijdag mijn motivatie kwijt ben, dan gaat er toch echt iets mis naar mijn gevoel. En dan blijft het een feit dat ik een repeterende functie heb en ik het nu eigenlijk alweer zat ben. :palm:
<<

Anoniem313

Bericht 23 Feb 2020 21:45

Re: Solliciteren of niet?

Je werkgever is het uitzendbureau, niet de overheidsinstantie. Dus je zou bij dezelfde werkgever blijven.
Als ik je goed begrijp is het zowel het lage salaris als het gebrek aan uitdaging. Je kunt ook mbt je huidige klus in gesprek of dat anders/meer kan. Maar ik zou in ieder geval niet uit een soort misplaatst schuldgevoel naar die overheidsinstantie ergens blijven zitten waar je niet wilt zijn.
<<

Anoniem307

Bericht 23 Feb 2020 22:02

Re: Solliciteren of niet?

Ik weet dat de overheidsinstelling niet mijn eigenlijke werkgever is. Zo zijn collega's onlangs ambtenaar geworden, omdat het bedrijf tot de overheid is erkent als overheidsinstelling, maar ik blijf gewoon een uitzendkracht natuurlijk. Ik zal eens overleggen met mijn intercedente. Ze is morgen aanwezig. :)
<<

Anoniem313

Bericht 23 Feb 2020 22:06

Re: Solliciteren of niet?

Succes! ??
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 23 Feb 2020 22:30

Re: Solliciteren of niet?

Waarom ben je vorige keer weg gegaan bij die werkgever?
<<

Anoniem307

Bericht 23 Feb 2020 22:51

Re: Solliciteren of niet?

Vlaai schreef:Waarom ben je vorige keer weg gegaan bij die werkgever?


Ik zat in projectgroepen en elk project duurde drie maanden. Ik was net bezig in mijn laatste week toen mijn man met zijn hartspierziekte in het ziekenhuis werd opgenomen. Door de ernst van zijn ziekte kon ik het vervolgproject niet aannemen. En daarna werd ik zelf ziek. Heb er wel een tijdlang van gebaald, maar soms loopt het leven anders dan je zou willen.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Feb 2020 10:09

Re: Solliciteren of niet?

Hoe is je gesprek gegaan Isles?

Wat ik ook nog dacht: je zei laatst toch dat je zoveel uitdagingen en ontwikkeling kon krijgen bij de instantie waar je nu bent geplaatst, tot en met hele hbo-opleidingen aan toe? Kun je dat dan niet gaan doen?
<<

Anoniem307

Bericht 25 Feb 2020 22:39

Re: Solliciteren of niet?

Gesprek nog niet geweest. Maandag was ik vrij (en ziek), maar vandaag ben ik ziek naar huis gestuurd door mijn TM. De rest staat in het baaltopic.

Ik heb het gevoel niet te kunnen doorgroeien. Dat heeft vooral te maken met mijn eigen onzekerheid. Iedereen is beter dan ik ben/Ik word niet gezien. Ik zit ook heel erg tussen het blijven en uitdaging zoeken, plus opleidingen volgen, en weggaan naar het bedrijf waar geen enkele vooruitzicht inzit, maar waarvan ik zeker weet vanaf start goed te verdienen. Ik heb het echt heel erg naar mijn zin bij het huidige bedrijf. Ik heb leuke collega's, we nemen elkaar zoals we zijn, altijd oprecht geïnteresseerd in elkaar. Maar ik wil over drie jaar niet alleen nog aan de telefoon zitten of de administratie doen, want het is oersaai. Wellicht omdat het onderwerp nu weinig uitdagend is, maar het allemaal nog even moet komen. En zo slecht verdien ik hier niet. Misschien wel qua uurloon, maar we krijgen wel een eindejaarsuitkering. En dat krijg ik daar dan weer niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Feb 2020 22:53

Re: Solliciteren of niet?

Maar hoe zit het dan met die medische opleiding die je zou gaan doen?
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 25 Feb 2020 22:59

Re: Solliciteren of niet?

Urban Naked schreef:Maar hoe zit het dan met die medische opleiding die je zou gaan doen?


Daar ben ik nog steeds mee bezig. Maar dat brengt momenteel geen brood op de plank.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Feb 2020 23:00

Re: Solliciteren of niet?

Ah ok, snap ik. Hmm wat balen zeg. Kun je er met je man over praten, over je twijfels en wensen?
#teammaple🍁
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 25 Feb 2020 23:01

Re: Solliciteren of niet?

Maar hoe lang werk je er nu? Nog niet zo lang toch? Volgens mij zijn (zoals je zelf ook zegt) genoeg mogelijkheden om meer uitdaging te krijgen, met name door opleidingen. Maar over het algemeen geldt wel dat je eerst maar even op je plek moet zitten en laten zien wat je waard bent. Meer uitdaging en meer salaris wordt dan vanzelf een mogelijkheid.
Ik zou eerst gaan richten op hoe je rechtstreeks in dienst gaat komen daar, ipv via een uitzendbureau. Dan heb je over het algemeen meer rechten en mogelijkheden (ik heb jaren op payroll bij de overheid gewerkt, dus weet zeker dat daar verschillen inzitten.
<<

Anoniem307

Bericht 25 Feb 2020 23:07

Re: Solliciteren of niet?

Mijn doel is niet om in dienst van het bedrijf te komen. Dat klinkt gek, maar dat doel heeft niemand van mijn groep. We hebben dezelfde rechten en plichten als de mensen via het bedrijf zelf. We zitten dan ook niet in een Abu of wat voor CAO dan ook. We hebben dezelfde CAO als de mensen die in dienst zijn van het bedrijf. Het enige wat kan zijn is dat we sneller vervangbaar zijn. Maar zelfs met de WAB hebben we daarmee onze rechten verzegeld. Ik werk er trouwens iets meer dan drie maanden. En ik ben niet de enige die het nu al niet meer uitdagend vindt, zonder als doel te hebben om vast in dienst te komen. Soms hebben ze er zo'n akelige groep tussen zitten en dat zijn wij in deze. :P
<<

Anoniem307

Bericht 25 Feb 2020 23:09

Re: Solliciteren of niet?

Urban Naked schreef:Ah ok, snap ik. Hmm wat balen zeg. Kun je er met je man over praten, over je twijfels en wensen?


Mijn man zegt dat ik moet doen wat voor mij goed voelt, maar dat hij echt het idee heeft dat ik op mijn plek zit. Misschien nog niet uitdagend, maar dat komt volgens hem wel. Ik ben alleen niet zo geduldig. :palm:
<<

ChiQ

Bericht 25 Feb 2020 23:40

Re: Solliciteren of niet?

Ik denk dat je onvrede komt door je salaris. Ik zou daarom gewoon verder kijken.
<<

Anoniem307

Bericht 28 Feb 2020 21:43

Re: Solliciteren of niet?

Het is alsof ze me hebben gehoord. Heb 12 maart een vervolgopleiding. Hoe meer skills, hoe meer loon. En nu draait het daar niet alleen om. Ik heb gewoon erg veel zin om nog meer te leren. ?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Feb 2020 22:17

Re: Solliciteren of niet?

Klinkt goed isles! Geeft dit voor jou de doorslag om dan te blijven, of twijfel je nog wel?
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 28 Feb 2020 22:37

Re: Solliciteren of niet?

Dat geeft voor mij wel de doorslag om te blijven. Ik wil gewoon alles leren en had het gevoel dat niet te mogen. En dan gaat alles tegenstaan. Zo'n type ben ik dan ook wel weer. ?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers