Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 17 Nov 2013 14:59

Re: Katten Topic <3

Peyton schreef:
@ Beachgirl, ik ben echt zo benieuwd hoe het was en of je haar mee mocht nemen :D



Afbeelding

Hier is ze! :D Krijg de foto niet kleiner helaas.
Ze is dus inderdaad met me meegegaan! Bij het gastgezin was ze nog best wel schuw maar daar liepen nog meer katten rond die vrij druk waren. Maar ze kwam helemaal kroelen bij me en kopjes geven, dus we hadden zeker een klik!

Die foto's zijn van de eerste avond bij mij thuis. Ze is alleen soms zó enthousiast als ze geaaid wordt dat haar nagels errug diep mijn bank (of mijn benen!) ingaan. Daar ben ik iets minder blij mee haha!
Maargoed ga haar dan ook niet straffen, het blijft een kat, hoop alleen stiekem wel dat dat snel minder wordt.

Ze schatten haar een jaar of 3 trouwens. Ze heeft nog een grappig trekje, ze sabbelt op haar achterpootje als ze lekker relaxed op de bank ligt, echt geen gezicht! :P
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 17 Nov 2013 21:47

Re: Katten Topic <3

Wat fijn dat de klik er was en ze met je mee mocht! Wat is ze lief en mooi! :heart: Ze lijkt zich ook al echt thuis te voelen! :D

En wat grappig dat ze op haar achterpootje sabbelt.
Yuga zet zijn nagels ook soms wel per ongeluk in ons als we hem aaien, dat is best wel pijnlijk maar we pakken dan voorzichtig zijn pootje zodat hij los laat maar meestal doet hij dan later wel weer haha. Nu het kouder is geworden heb ik vaak wel een dekentje op me als ik op de bank lig of zit en dan voel je het niet als hij zijn nagels per ongeluk gebruikt.

Heb je trouwens al een naam? :cheering:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem38

Bericht 18 Nov 2013 10:50

Re: Katten Topic <3

Mijn ene kat is fotogenieker dan de andere kat... Dit is zo'n knapperd! En de ander is een goedzak!

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Nov 2013 12:02

Re: Katten Topic <3

Beachgirl, wat een schatje! Hoe gaat het nu? Is ze al helemaal gewend?

Jip, wauw, dat is idd een fantastisch mooie kat. Vooral die ogen zo!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Nov 2013 13:04

Re: Katten Topic <3

Jip, wat een mooie foto van je kat! Erg cool zo met die ogen!
<<

Anoniem38

Bericht 18 Nov 2013 14:54

Re: Katten Topic <3

In het fototopic (algemeen) heb ik nog meer gespamt ;-) hij begint wel een beetje stout te worden...puberteit komt er aan. Steeds aan de deur krabbelen in de nacht of vroege ochtend. Die andere heeft dat nooit gedaan..

Goed teken dat de kat al zo ontspannen is, peyton!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 18 Nov 2013 17:49

Re: Katten Topic <3

Dolphinne schreef:Beachgirl, wat een schatje! Hoe gaat het nu? Is ze al helemaal gewend?

Jip, wauw, dat is idd een fantastisch mooie kat. Vooral die ogen zo!


@Peyton: Ze heet Moshi inmiddels.

Dolphinne, het gaat aardig. Ze is op zich al goed gewend, eet goed, doet alles netjes op de bak. Krijg alleen wel een beetje het idee dat ze toch slechter alleen kan zijn dan ze (de stichting en de pleegmoeder) dachten.
Heb haar vanochtend echt met pijn in mijn hart achtergelaten toen ik moest werken. Ze liep zo zielig te mieuwen en om mee heen te draaien :pale: Het brak echt mijn hart.
Toen k thuiskwam was er ook een plant omgegaan dus ik ben echt bang dat ze zich verveelt als ik weg ben.

Heb expres niet gekozen voor een kitten ivm met fulltime baan, maar ik vind dit alsnog moeilijk in te schatten.

Denken jullie dat het nog een kwestie van meer wennen is of...?

Ruimte voor een 2e kat erbij heb ik niet btw.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Nov 2013 18:49

Re: Katten Topic <3

Had ze in het pleeggezin wel andere katten om zich heen?
Ik zou het een aantal weken aankijken. Misschien zorgen dat ze wat speeltjes heeft voor als ze zich verveelt.

Mag ze in de toekomst naar buiten? Hier heeft dat erg geholpen bij onze rode kater. Die was ook niet te houden in huis na de verhuizing.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 20 Nov 2013 21:15

Re: Katten Topic <3

Dolphinne schreef:Had ze in het pleeggezin wel andere katten om zich heen?
Ik zou het een aantal weken aankijken. Misschien zorgen dat ze wat speeltjes heeft voor als ze zich verveelt.

Mag ze in de toekomst naar buiten? Hier heeft dat erg geholpen bij onze rode kater. Die was ook niet te houden in huis na de verhuizing.


Ja de pleegmoeder had 2 katers van zichzelf en nog 2 kittens rondlopen...
Ze heeft een lading speeltjes, en af en toe ee gekke bui en dan speelt ze als een dolle maar dat is 5 min en dan is het over.

Gister even een flinke dip trouwens.... ze heeft gisteravond op mijn bed geplast :( Vanuit het niets. Snap er helemaal niks van. Ga nu toch wel twijfelen of ik een goede keus heb gemaakt hoor... Snap dat het wennen is maar ik ga nu niet met een rustig hart de deur uit 's ochtends... :no:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem9

Bericht 20 Nov 2013 22:16

Re: Katten Topic <3

Zorg dat ze in een afgesloten ruimte zit, waar ze niks om kan gooien. Ze kan beter wennen aan één kamer tegelijk. In het weekend kan ze dan lekker aan jou wennen.
Gaat ze straks ook naar buiten? Dit kan erg schelen. Ik kan niet wachten tot Sam naar buiten gaat. Die is echt niet te houden in huis.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 21 Nov 2013 09:30

Re: Katten Topic <3

Mijn kat is ook alleen en we werken ook allebei fulltime. Ik werk één dag in de week thuis, dat scheel wel wat. Maar dit is ook alleen mogelijk omdat hij naar buiten kan. Laatst mocht hij na een operatie een tijdje niet naar buiten, heeft 'ie het gewoon voor elkaar gekregen om door een heeeell smal bovenraampje te ontsnappen waar hij in theorie niet bij zou kunnen. Hij is ook echt niet te houden als 'ie niet naar buiten mag. Dat hij dat dus wel kan geeft me het idee dat 'ie z'n gang kan gaan en daardoor minder eenzaam is. Al ligt hij als ik thuis werk wel vaak de halve dag opgekruld op mijn schoot.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 21 Nov 2013 09:31

Re: Katten Topic <3

Mooie foto Jip! Prachtig hè, die dikke wintervacht :heart:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Nov 2013 13:35

Re: Katten Topic <3

Naar buiten was hier ook de oplossing voor rustigere katten.
Hier hebben de katten allemaal hun eigen routine en plekjes in huis.
Vooral sinds we een kattenluik hebben merk ik dat.

De ene is de nacht meestal buiten en komt dan rond 7 uur binnen en gaat bij ons op bed liggen en daar slaapt ze dan tot het weer donker is buiten.

Eentje ligt de hele avond en nacht op de bank te slapen en is overdag buiten. Soms komt ze even snel binnen om wat brokjes te eten en een kopje te geven. En dan is ze weer naar buiten.

Nog een ligt de hele dag boven op zolder in een mandje id vensterbank. Aan het eind vd middag komt hij tevoorschijn en dan is hij afwisselend binnen en buiten. 'S nachts vooral buiten of beneden in de woonkamer.

En de laatste ligt overdag in de vensterbank of op een stoel/de bank beneden. En 's nachts ligt hij tegen mijn vriend aan op het voeteneind. Heel soms is hij even buiten (meestal loopt hij mee als iemand de deur uit gaat).

Is dit bij jullie katten ook zo goed te herkennen?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 21 Nov 2013 14:34

Re: Katten Topic <3

Mooi Jip!!!

Hier een foto van Dorus.

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 21 Nov 2013 17:01

Re: Katten Topic <3

Iemand een idee hoe we dit op kunnen lossen?

Onze kat krabt s'nachts ooit aan de deur dat hij bij ons wil liggen of naar buiten wil en dat maakt een enorme herrie. Hij krabt en trekt zo aan de deur dat heel de deur begint te rammelen. Rechts van die deur (we wonen in ern appartement) is de slaapkamer van onze zoon en aan het eind van de gang is die van ons. Als hij aan de deur krabt worden we wakker en het zal niet lang meer duren voordat onze zoon ook wakker wordt van de herrie. Vanochtend was het ook weer raak Om half 6. We hebben als vanalles geprobeerd zoals een stoel ervoor te schuiven maar we hebben nu open stoelen aan de onderkant en die andere waren dicht dus kon hij er niet bij. We hebben dubbelzijdig plakband geplakt maar dat helpt ook niet. Aluminiumfolie en peper strooien ook niet. We hebben een balkon en in de zomer slaapt hij lekker buiten maar door de kou zit hij sinds een week weer binnen en straks buiten zetten als het vriest vind ik zielig.

Heeft er iemand nog een tip? In een andere ruimte zetten gaat ook niet.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 21 Nov 2013 18:18

Re: Katten Topic <3

Forti schreef:Zorg dat ze in een afgesloten ruimte zit, waar ze niks om kan gooien. Ze kan beter wennen aan één kamer tegelijk. In het weekend kan ze dan lekker aan jou wennen.
Gaat ze straks ook naar buiten? Dit kan erg schelen. Ik kan niet wachten tot Sam naar buiten gaat. Die is echt niet te houden in huis.


Ik heb maar een 2 kamer flatje van 40m2 en de eerste dag heb ik haar idd alleen in de slaapkamer gelaten om te wennen. Mijn huiskamer heeft geen deur meer dus dat kon niet.

Ze kan straks eventueel wel naar buiten op mijn balkon maar dan alleen als ik erbij ben. Ze is in principe een binnenkat.
Heb alleen gewoon heel erg het idee dat ze minder goed alleen kan dan ze dachten. Dat ze toch eenzaam is en óf een andere kat mist, of gewoon meer aandacht nodig heeft.

Heb besloten het nog aan te kijken tot na het weekend en dan de knoop door te hakken of ze teruggaat of niet. Vind het zo zielig voor haar, maar dat is misschien wel het beste. Ik ga echt niet relaxed naar mn werk op deze manier als ik weet dat ze toch eenzaam is.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 21 Nov 2013 18:32

Re: Katten Topic <3

Woon je op een hoge verdieping beachgirl? Wij wonen in een bovenwoning (1e en 2e verdieping), en hebben een constructie gemaakt met wat houten plankjes dat de kat makkelijk vanaf het balkon naar de tuinen beneden kan komen. Ons balkon zit nog best wel hoog, benedenburen hebben een hoog plafond. Is zo'n oplossing voor jou een optie voor in de toekomst?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 21 Nov 2013 20:04

Re: Katten Topic <3

Sterre schreef:Woon je op een hoge verdieping beachgirl? Wij wonen in een bovenwoning (1e en 2e verdieping), en hebben een constructie gemaakt met wat houten plankjes dat de kat makkelijk vanaf het balkon naar de tuinen beneden kan komen. Ons balkon zit nog best wel hoog, benedenburen hebben een hoog plafond. Is zo'n oplossing voor jou een optie voor in de toekomst?



Ik zit op de tweede verdieping. Dus mijn balkon is wel vrij hoog. En denk niet dat mijn onderbuurman het leuk gaat vinden als ik zo'n constructie maak.
Ze hebben me ook geadviseerd haar niet naar buiten (in een onafgesloten tuin) te laten omdat het een zwervertje is (geweest) en ze bang zijn dat ze dan weer gaat zwerven.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem38

Bericht 21 Nov 2013 22:13

Re: Katten Topic <3

Sterre schreef:Mooie foto Jip! Prachtig hè, die dikke wintervacht :heart:


Dat is het kenmerk van dit ras ;-) en hij heeft nog zijn kittenvachtje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Nov 2013 19:51

Re: Katten Topic <3

ik zette vanavond op de ipad een film aan van aristokatten en onze kat heeft wel een half uur gekeken

Afbeelding

maar op een gegeven moment werd die moe en viel die in slaap

Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem6

Bericht 24 Nov 2013 17:16

Re: Katten Topic <3

Ah wat lief Sarah!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 25 Nov 2013 16:00

Re: Katten Topic <3

Ik verveel me een beetje, dus net met de camera en de iPad in de weer geweest ;).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem9

Bericht 25 Nov 2013 18:34

Re: Katten Topic <3

Sarah! Wat lief :)

Hier mijn knuffeltje.. Ben zo gek op die kat :) Echt een compleet ander beestje dan de kat die we al hadden.

Afbeelding
<<

Anoniem38

Bericht 25 Nov 2013 20:49

Re: Katten Topic <3

Wat een lieve foto's!
<<

Anoniem151

Bericht 27 Nov 2013 13:52

Re: Katten Topic <3

Hoewel ze vaker door het huis rennen heb ik vooral foto's van slapende katten:

Afbeelding

Afbeelding

En al het spul dat ze onder de bank hebben gejaagd:
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers