Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wasmiddel voor donkere was

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 18 Feb 2020 10:26

Wasmiddel voor donkere was

Tot nu toe gebruik ik eigenlijk altijd Robijn black velvet voor de donkere was. Het valt me echter al een tijdje op dat de donkere was echt minder fris/lekker ruikt dan de rest.
Ik weet dat vloeibaar minder goed is voor de machine, daarom was ik alleen donker met vloeibaar en de rest met poeder. Wasmachine wordt ook regelmatig schoongemaakt, dus daar ligt het niet aan.

Welk wasmiddel gebruiken jullie voor de donkere was en ruikt het dan echt lekker fris?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Feb 2020 10:32

Re: Wasmiddel voor donkere was

Herkenbaar. Ik gebruik nu natuurazijn en een wasverzachter. Werkt goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Feb 2020 10:39

Re: Wasmiddel voor donkere was

Als je dit googelt zie je dat het een bekend probleem is, gek genoeg altijd met donkere was. Ik meen me te herinneren dat dat komt door de verf die voor donkere was wordt gebruikt oid. Wat bij mij wel wat helpt is regelmatig een lege trommel op 90 graden met een vaatwastablet draaien. Dan wordt je machine goed ontvet.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 18 Feb 2020 10:44

Re: Wasmiddel voor donkere was

Ik gebruik bij donkere was altijd een beetje HG tegen geurtjes in sportkleding. Sindsdien heb ik dit probleem niet meer.
Deze:
https://www.bol.com/nl/p/hg-nare-geuren ... 005192508/
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 18 Feb 2020 10:57

Re: Wasmiddel voor donkere was

Ik vind mijn donkere was ook altijd muf ruiken na wassen. Sinds kort gebruik ik schillen van Seepje, ipv vloeibaar wasmiddel, en daarmee ruikt het al een stuk beter. Er zit niet echt geur aan maar het ruikt beduidend minder muf.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Feb 2020 11:05

Re: Wasmiddel voor donkere was

Ik wissel af met donkere was tussen Ariel of Lenor pods (gewoon voor gekleurde was), Fleuril zwart was middel vloeibaar en ook wel regelmatig gewoon waspoeder voor gekleurde was van Color Reus. En regelmatig de machine leeg op 90 graden laten draaien.

Maar het ruikt altijd een beetje anders. Sowieso omdat onze donkere was m'n vriend z'n werkwas is.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 18 Feb 2020 11:19

Re: Wasmiddel voor donkere was

De machine op 90 graden doen we inderdaad regelmatig (dat valt voor mij deels onder het schoonmaken van de machine ;) ).
Wel een herkenbaar probleem dus! Azijn doen we er al bij, helpt niet echt heb ik het idee.. Net als die van HG, ook al geprobeerd.
Misschien moet ik dan toch maar over op wasmiddel voor bonte was, maar wordt je was hier dan niet valer van?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Feb 2020 11:19

Re: Wasmiddel voor donkere was

June schreef:Ik gebruik bij donkere was altijd een beetje HG tegen geurtjes in sportkleding. Sindsdien heb ik dit probleem niet meer.
Deze:
https://www.bol.com/nl/p/hg-nare-geuren ... 005192508/

Oh goeie! Dat ga ik eens proberen.
<<

Anoniem294

Bericht 18 Feb 2020 13:36

Re: Wasmiddel voor donkere was

Ik heb daar geen last van. Gebruik voornamelijk Fleuril en ruikt altijd lekker fris. Draai dagelijks een donkere was.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Feb 2020 13:45

Re: Wasmiddel voor donkere was

Heel herkenbaar inderdaad. Ik ga die HG ook maar eens aanschaffen dan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 20 Feb 2020 16:13

Re: Wasmiddel voor donkere was

Hier ook heel herkenbaar, ga jullie tips eens proberen.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 21 Feb 2020 19:26

Re: Wasmiddel voor donkere was

Wij gebruiken Lidl, en ik zeg altijd tegen mijn man dat de zwarte was ruikt naar kinderboerderij als het eruit komt. Maar zodra het opgedroogd is ruikt de was wel lekker fris.

Zwarte was met bont wasmiddel wordt bij ons wel echt sneller faal. Dat deed ik vroeger altijd.
<<

Anoniem277

Bericht 21 Feb 2020 22:18

Re: Wasmiddel voor donkere was

Ik gebruik even dit topic voor mijn wasprobleem. Het lijkt er wel een beetje op.
Ik heb robijn vloeibaar en gebruik voor handdoeken enzovoorts wisselende, de ene keer voor wit en de andere voor kleur. Maar ik vind dat als het in de kast heeft gelegen en dan nat wordt, bv met afdrogen, dat het dan zo gaat stinken. Hebben jullie daarvoor een tip?
Ik gebruik geen wasverzachter maar wel af en toe azijn.
Regelmatig een schoonmaakbeurt incl 90 graden wassen en rubbers schoonmaken.
Na het wassen gaat het meteen in de droger.
Natte vuile was wordt eerst opgehangen voordat het in de wasmand gaat.
Herkenbaar? Heeft er iemand een tip voor mij?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 22 Feb 2020 10:33

Re: Wasmiddel voor donkere was

Hmm niet herkenbaar nee. Hoe lang heb je de handdoeken al en hoe heet was je ze?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2020 14:43

Re: Wasmiddel voor donkere was

Ik gebruik voor de donkere was. Wasmiddel zwart van Una (van de aldi) en dan ruikt de was nog lekker fris.
2014 2016
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Feb 2020 16:10

Re: Wasmiddel voor donkere was

Harrison schreef:
June schreef:Ik gebruik bij donkere was altijd een beetje HG tegen geurtjes in sportkleding. Sindsdien heb ik dit probleem niet meer.
Deze:
https://www.bol.com/nl/p/hg-nare-geuren ... 005192508/

Oh goeie! Dat ga ik eens proberen.


Thanks June! Ik trek net deze week mijn zwarte spijkerbroek voor de derde keer aan (twee werkdagen + vanavond lekker dansen en zweten en dan in de was) zonder dat hij de tweede dag alweer muf ruikt!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron