Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


DKTP prik peuter

<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 18 Aug 2015 12:32

DKTP prik peuter

Binnenkort krijgt mijn oudste zijn voorlopig laatste prik (3 jaar en 9 maanden consult). Nu is het zo dat we een dag later voor een weekend naar Plopsa de Panne gaan, aan de Belgische kust.
Hadden jullie kids veel last van deze prik? Zo ja, dan probeer ik de afspraak een week te verzetten. Zou het zo sneu vinden voor hem dat hij dan net dat weekend niet lekker is.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 18 Aug 2015 12:36

Re: DKTP prik peuter

Mijn dochter heeft em begin juni gehad, ze was de dag zelf beetje hangerig. Voor de rest geen last van gehad.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 18 Aug 2015 13:03

Re: DKTP prik peuter

Onze dochter heeft er helemaal geen last van gehad.

Onze zoon heeft hem in Juli gehad en die heeft er wel veel last van gehad.
De dag dag hij gezet is, was hij wat hangerig. Die nacht ook slecht geslapen en hangerig.
Die ochtend erna begon de ellende. Zijn arm werd erg dik, blauw en warm. Hij kreeg hoge koorts en is aan het spugen gegaan. Hij was er echt heel ziek van. Omdat ik het niet herkende heb ik de dokter gebeld. Maar het waren idd bijwerkingen van de prik. Hij heeft nog 3 dagen koorts gehad, en aan het spugen geweest. Daarna ging het beter.
Zijn arm is wel nog een ruime week dik en blauw geweest.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Aug 2015 13:24

Re: DKTP prik peuter

Mijn kinderen hadden allebei niet zoveel last, maar goed, blijkbaar kan die prik dus wel vervelende bijwerkingen hebben, dus dan zou ik het voor de zekerheid inderdaad een weekje uitstellen als dat mogelijk is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 18 Aug 2015 13:26

Re: DKTP prik peuter

Hier ook geen last gehad erna.
M:21072011
J :08012014
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 18 Aug 2015 16:08

Re: DKTP prik peuter

Heb voor de zekerheid gebeld om een nieuwe afspraak te plannen. Nadeel vind ik wel dat ik niet het cb rechtstreeks kan bellen, maar alleen de klantenservice. Zij geven het dan weer door aan het cb en die bellen mij dan terug.
Cb ziet me al aankomen. Toen ik de uitnodiging kreeg, heb ik ook al gebeld of zijn afspraak niet op dezelfde dag kon als de jongste. Daarmee moet ik in dezelfde periode ook. Alleen heb ik er toen niet bij nagedacht dat de oudste een prik zou krijgen en dat het dan precies vóór ons weekendje weg zou zijn. Nou ja.. meestal doen ze niet moeilijk over afspraken verzetten, dus het zal vast goed komen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem134

Bericht 18 Aug 2015 19:22

Re: DKTP prik peuter

Ik zou ook gaan voor uitstellen.. Hier mail ik meestal dat een bepaalde datum me niet uitkomt en ik graag per mail verneem wanneer de nieuwe afspraak is. Je hoeft toch niet te vertellen waarom je de afspraak verzet, komt gewoon niet uit.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Feb 2020 23:22

Re: DKTP prik peuter

Up:

T heeft vanochtend zijn dktp prik gehad van 3 jaar en 9 maanden.
Hij was wel een beetje verkouden vooraf maar goed.
Nu heeft hij dus 39.4 koorts en een hele zere arm.
Had ik toch niet helemaal gedacht..

Meer kindjes hier zo'n last van gehad?
2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Feb 2020 23:56

Re: DKTP prik peuter

Sneu! M’n jongste had hem een paar weken geleden en had een prutnacht daarna, en de volgende dag was hij ook hangerig, geprikkeld en wat verhoging.

De arts adviseerde de arm goed te blijven gebruiken/bewegen, heeft jouw T dat ook gedaan? Wat sneu zo’n hoge koorts! Sterkte vannacht.
#teammaple🍁
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 25 Feb 2020 07:30

Re: DKTP prik peuter

Mijn dochter had er eerst een paar dagen koorts van, maar het ging daarna over in een flinke verkoudheid/griepje. Er heerste ook van alles op het kdv. Ik weet nog steeds niet of het nou echt van de prik kwam. Of dat het al een beginnende griep was.
En ze zeurde 2 dagen lang dat de plek pijn deed...

Sterkte!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Feb 2020 21:09

Re: DKTP prik peuter

Urban Naked schreef:Sneu! M’n jongste had hem een paar weken geleden en had een prutnacht daarna, en de volgende dag was hij ook hangerig, geprikkeld en wat verhoging.

De arts adviseerde de arm goed te blijven gebruiken/bewegen, heeft jouw T dat ook gedaan? Wat sneu zo’n hoge koorts! Sterkte vannacht.


Ze hebben mij gevraagd of hij rechts is en dus de prik links gezet.
Zijn arm was vanmiddag over. Koorts nog niet.
Afgelopen nacht wel paracetamol gegeven want hij was erg onrustig.
Vanavond had hij rond de 38 dus al echt lager gelukkig.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Feb 2020 21:10

Re: DKTP prik peuter

GeKKiE schreef:Mijn dochter had er eerst een paar dagen koorts van, maar het ging daarna over in een flinke verkoudheid/griepje. Er heerste ook van alles op het kdv. Ik weet nog steeds niet of het nou echt van de prik kwam. Of dat het al een beginnende griep was.
En ze zeurde 2 dagen lang dat de plek pijn deed...

Sterkte!


Lastig hé.
Ik denk ook dat T meer last heeft omdat hij al wat verkouden was.
2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 25 Feb 2020 23:08

Re: DKTP prik peuter

Hadden jullie peuters ook de dag zelf al last? J. moet volgende week maandag, mijn werkdag. Ik kan even van mijn werk weg om met hem te gaan.. consultatiebureau zit in hetzelfde gebouw als de opvang. Bedoeling is dan ook dat hij na de prik weer gewoon naar de opvang gaat. Of kan ik beter iets anders regelen?
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 25 Feb 2020 23:51

Re: DKTP prik peuter

Bij oudste dochter kan ik me helemaal niet herinneren dat ze zo'n last van die prik gehad heeft, maar jongste dochter heeft 'm vorige week gekregen en heeft er best wat last van gehad. De prik zelf heeft ze niet eens opgemerkt, maar 's middags merkte ik al dat ze wat uit haar hum was. Dag later verhoging maar nog wel vrolijk, dus gewoon naar de opvang geweest waar ze niet wou eten maar wel vrolijk aanwezig was ondanks koorts. En toen begon 's avonds de echte ellende. Boven de 40 graden koorts (5 a 6 dagen koorts gehad), grote gezwollen plek op haar arm ook, hangerig en echt niet lekker in haar vel. Of de hoge koorts van de prik kwam weet ik niet, want vriend en oudste dochter zijn ook beiden dagenlang ziek geweest vorige week dus mogelijk heeft jongste een dubbele portie ellende tegelijk gehad. In elk geval ben ik blij dat die er weer op zit.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Feb 2020 23:52

Re: DKTP prik peuter

Salome schreef:
Urban Naked schreef:Sneu! M’n jongste had hem een paar weken geleden en had een prutnacht daarna, en de volgende dag was hij ook hangerig, geprikkeld en wat verhoging.

De arts adviseerde de arm goed te blijven gebruiken/bewegen, heeft jouw T dat ook gedaan? Wat sneu zo’n hoge koorts! Sterkte vannacht.


Ze hebben mij gevraagd of hij rechts is en dus de prik links gezet.
Zijn arm was vanmiddag over. Koorts nog niet.
Afgelopen nacht wel paracetamol gegeven want hij was erg onrustig.
Vanavond had hij rond de 38 dus al echt lager gelukkig.
Ik vroeg expres van dat bewegen omdat dat de zwelling tegengaat. Maar daar heb je niks over gehoord dus bij het prikken?
#teammaple🍁

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny, Suus