Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cmv virus

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 25 Feb 2020 22:00

Cmv virus

Dit gaat niet over mezelf maar over mijn zus..

Gisteren was ik mee geweest naar de termijnecho en dat zag er allemaal goed uit!! Een mooi kloppend hartje.
Daarna ging ze bloedprikken wat natuurlijk standaard is.

Nu kreeg ze vanmiddag al een telefoontje van de vk dat de bloedwaarden voor het cmv virus erg hoog zijn en wordt ze doorgestuurd naar de gynaecoloog.

En nu kan ze niks doen dan afwachten tot na de 20 weken echo want dan kan ze pas een vruchtwater punctie krijgen.

Ik weet eigenlijk niet wat ik hiermee wil maar zit er constant aan te denken.

Zo stom eigenlijk dat hier nog zo weinig van bekend is. Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord toen ik zwanger was. Achteraf misschien maar goed ook maar toch..
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 25 Feb 2020 22:06

Re: Cmv virus

Wat rot, ShallY. Die onzekerheid is ook zeker niet fijn, maar een vruchtwaterpunctie bij een CMV-infectie wordt inderdaad nooit voor 20 weken gedaan omdat die niet betrouwbaar is.
2012 & 2016
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 25 Feb 2020 22:20

Re: Cmv virus

Snoes schreef:Wat rot, ShallY. Die onzekerheid is ook zeker niet fijn, maar een vruchtwaterpunctie bij een CMV-infectie wordt inderdaad nooit voor 20 weken gedaan omdat die niet betrouwbaar is.


Ik had dat inderdaad gelezen.
Ze kunnen wel veel afwijkingen zien dmv een vruchtwater punctie toch?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 25 Feb 2020 22:25

Re: Cmv virus

Ja, ze kunnen veel zien door middel van een vruchtwaterpunctie, maar ook niet alles. Dat is het lastige aan zo'n infectie: je weet niet wanneer ze die infectie heeft opgelopen en je weet ook niet wat de uiteindelijke uitkomst zal zijn. De grote afwijkingen vinden ze in een vruchtwaterpunctie wel terug, maar kleinere afwijkingen (bijvoorbeeld gehoorschade) kunnen ze op voorhand moeilijk zien.
2012 & 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers