Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Feb 2020 19:57

Re: Verhuisplannen

Briefje gaan we ook echt wel doen maar omdat we de buurt goed kennen weten we ook dat je wel een beetje voorzichtig moet zijn en moet timen. In het huis staat bv het tv kastje nog open en een raam aan de zijkant waar de zon in komt zit het gordijn dicht. Van die dingen waarvan je wel denkt van er is hier waarschijnlijk wat gebeurt dus we willen wel wat voorzichtig zijn.

En eisen helemaal prima. We weten wat we ongeveer aan hypotheek kunnen krijgen en dit huis zal daar ongeveer een ton onder zitten. We verwachten zo’n 2 maanden te moeten verbouwen dus daar kunnen we met verkoop eigen woning rekening mee houden. In dat opzicht zijn we echt flexibel.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Feb 2020 20:05

Re: Verhuisplannen

kerel schreef:Wij kijken uit naar een huis buitenaf, geschikt om ook dieren aan huis te kunnen houden. Wel een beetje in nooroost-Brabant, maar geen idee waar het toe leidt, het moet ook financieel passen :) Er is niet heel veel geschikts in de aanbieding, dus geen idee hoe lang het nog duurt. Haast hebben we ook niet, dat scheelt.


Leuk, dat kijken is okk leuk. Wij hebben inderdaad een paar jaar uitgetrokken om het goede huis te vinden maar nu lijkt het er oo dat het nog wel eens snel kan gaan.
2015 💙
<<

Anoniem277

Bericht 22 Feb 2020 06:20

Re: Verhuisplannen

Ik zit er niet meer op te wachten, ik heb al een perfect huis. Oké, ik had liever vrijstaand en iets meer buiten ruimte maar dit huis heeft binnen voldoend ruimte, ruime garage en vooral de ligging is prefect. We wonen in een rustige buurt, leuke buren waar je weinig overlast van hebt.
Onze aangrenzende buren hoor ik nooit, dus geen overlast van elkaar. Dicht bij de winkels en school. Kortom, niets te klagen.

Minx wat spannend! Als je de omgeving goed kent, zou je dan niet tijdens het wandelen een keer de buren kunnen vragen wat de situatie is?
Zijn er meer oudere mensen waar je eventueel een briefje in de bus kan doen (met een leuk huis)? Misschien trekt dat iemand over de streep die al die rompslomp niet ziet zitten.

Ik heb ook wel een paar keer zo'n briefje gekregen, we vonden het wel leuk om te lezen dat ons huis zo gewild was maar hebben het meteen weg gedaan.
Juist onze garage trekt mensen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Feb 2020 09:19

Re: Verhuisplannen

Er zijn gelukkig meer opties. Vrijstaand zou inderdaad echt wel helemaal mooi zijn maar dat is in onze wijk echt duur. Of het zijn inimini huisjes waar we qua woonoppervlak niets op vooruit gaan. En als dat wel zo is is het een kluswoning van meer dan 5 ton.

In die straat waar we nu verwachten dat een huis vrij gaat komen staan nog 3 potentiële huizen. Het probleem is dus alleen dat mensen de wijk niet uit willen en er niet echt goeie opties zijn om kleiner te gaan wonen. Er zit een beetje sociale huur wat geschikt is voor ouderen maar particulier zit er bv niets gelijkvloers of zonder enorme tuin. En dat is echt het probleem van deze wijk. We wachten gewoon rustig even af. En horen wellicht wat via de dorpstamtam.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Feb 2020 15:01

Re: Verhuisplannen

Toen je dit topic opende hadden wij geen verhuisplannen. Maar er kwam een mooi huis vrij en nu verhuizen we ineens over 3 maanden.
Dit was een plan voor over 3/4 jaar. Maar m'n vriend besloot vorige week dat hij toch werk in de buurt wilde zoeken (ipv in de randstad, waar hij mee bezig was), dit huis stond te koop en voila.
Hadden wel meteen zoiets, als dit het niet wordt, gaan we niet ineens erg op zoek, er staat nu nauwelijks wat vrij en we wilden er wel enigszins op vooruit gaan.
We gaan er nu qua ruimte en staat van het huis op vooruit en omdat de huizen daar nog wat goedkoper zijn en gezien de rente, qua financiën ook nog. Ik had dit nooit kunnen hopen of dromen zo snel, weer fijn bij m'n familie en vrienden in het dorp waar ik vandaan kom.
Laatst gewijzigd door Joey op 25 Feb 2020 15:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Feb 2020 15:05

Re: Verhuisplannen

Wat gaaf Joey! Gefeliciteerd!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Feb 2020 16:44

Re: Verhuisplannen

Joey wat tof,

Wij hebben binnenkort een afspraak bij de hypotheekverstrekker staan. Dan hebben we dat soort dingen vast al opgestart. We weten al wel dat we ruim genoeg kunnen krijgen voor de huizen die we willen maar toch wel lekker om de start in ieder geval al te hebben en weten wat we precies kunnen.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Feb 2020 21:23

Re: Verhuisplannen

Wat grappig, ik heb nog nooit gehoord dat mensen briefjes in de bus gooien bij interesse in een huis. Wat zet je dan op zo'n briefje?

Wij zijn 4 maanden geleden verhuisd, dus voorlopig geen verhuisplannen.

Succes Minx, hopelijk lukt het met die ene woning.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Feb 2020 21:26

Re: Verhuisplannen

Wij hebben dat ook wel eens gehad. Dat mensen dit zo'n mooi plekje vinden en als we plannen hebben om weg te gaan, of we dan contact op willen nemen.

Maar niet op in gegaan want we gaan pas weg als we zelf ons droomhuis hebben haha.

Ik weet niet meer of m'n man iets heeft geantwoord trouwens. Op zich zou dst wel netjes zijn, dan weten ze ook waar ze aan toe zijn
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Feb 2020 21:31

Re: Verhuisplannen

Op zich zou ik het ook niet gek vinden om niets te horen hoor. Mijn vriend heeft toen hij nog alleen woonde ook een briefje gehad. Zijn vraagprijs gezegd alleen die jongen vond de prijs toen véél te hoog. Was niet zo want uiteindelijk heeft mijn vriend dat 2 maanden later gekregen.

Ik maak er wel een beetje persoonlijk briefje van. Wie zijn wij waarom zoeken we een huis in deze specifieke buurt. Zeker de oudere generatie vind het mooi als mensen in de buurt blijven hangen.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Feb 2020 21:35

Re: Verhuisplannen

Leuk, dat kan je vast leuk en persoonlijk brengen Minx. Ik hoop dat het je allemaal wat oplevert!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 25 Feb 2020 21:49

Re: Verhuisplannen

Wij kunnen pas vanaf november echt kopen (dan geen BKR meer) maar al eerder kijken en voorzichtig bieden in oktober.. ik hoop dat de markt dan een beetje is gestabiliseerd! En ik overweeg ook om briefjes rond te brengen, al is er op zich nog wel genoeg te koop in de wijken waar wij terecht willen komen. Maar voor welke prijs? Daar houd ik echt m'n hart voor vast.
<<

Anoniem277

Bericht 26 Feb 2020 07:04

Re: Verhuisplannen

Jip wij kregen een briefje waarop stond dat als we verhuisplannen hebben, wij hun moeten bellen. Dat ze het graag kochten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Mrt 2020 23:25

Re: Verhuisplannen

Inmiddels al weer een week verder en we zien nog geen veranderingen in het huis. Wordt wel steeds spannender nu. Bij dit soort dingen weet je gewoon niet waar je echt goed aan doet. Voor mezelf heb ik bedacht dat als we met mijn verjaardag nog weinig hebben zien veranderen dat er dan een briefje door de bus gaat. Ik ben half april jarig dus nog even geduld hebben en hopen dat we tekenen gaan zien.
2015 💙
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 24 Apr 2020 17:05

Re: Verhuisplannen

Wij zitten te twijfelen om te verhuizen. We zijn in principe tevreden met ons huis en locatie, maar hebben vrij hoge hypotheek lasten. Als we nu verkopen en een ander huis kopen zitten we waarschijnlijk voor een stuk minder.

Volgende week hebben we een afspraak met de makelaar om een en ander te bespreken.

Daarnaast ben ik benieuwd of je de overwaarde van een woning (die hebben we) mag gebruiken voor de kost de koper kosten. Want spaargeld hebben we niet zodanig om die te kosten nu te betalen. Als het met overwaarde kan dan is dat totaal geen probleem.
Weet iemand dat?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Apr 2020 17:50

Re: Verhuisplannen

Ja dat weet ik en ja, dat kan. Stel je koopt een huis die met kosten koper 320.000 kost, dan kan je gewoon een hypotheek van 300.000 nemen. Als je op het moment van overdracht die 20k maar hebt gestort bij de notaris, hoe je dat doet dat is jouw probleem ?

Edit: moet je wel kunnen bewijzen dat je dat geld hebt.. Dus eerst je huis verkocht hebben. Als dat niet zo is kan het ook, maar dat is wel ingewikkelder en verschilt per hypotheekverstrekker. Zou ik wel even naar informeren van tevoren.
Laatst gewijzigd door Scandic op 24 Apr 2020 17:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 24 Apr 2020 17:50

Re: Verhuisplannen

In de categorie: je weet nooit hoe een koe een haas vangt, vandaag een eigenaar van een boerderij een appje gestuurd of ie die wil verkopen :) Eens kijken hoe snel we wat horen!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 24 Apr 2020 18:06

Re: Verhuisplannen

Elisabeth schreef:Wij zitten te twijfelen om te verhuizen. We zijn in principe tevreden met ons huis en locatie, maar hebben vrij hoge hypotheek lasten. Als we nu verkopen en een ander huis kopen zitten we waarschijnlijk voor een stuk minder.

Volgende week hebben we een afspraak met de makelaar om een en ander te bespreken.

Daarnaast ben ik benieuwd of je de overwaarde van een woning (die hebben we) mag gebruiken voor de kost de koper kosten. Want spaargeld hebben we niet zodanig om die te kosten nu te betalen. Als het met overwaarde kan dan is dat totaal geen probleem.
Weet iemand dat?


Dit is bij ons gegaan met een overbruggingshypotheek. Wij hebben eerst gekocht en toen verkocht.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 24 Apr 2020 18:11

Re: Verhuisplannen

Dank voor de antwoorden!

De wijken waar wij graag willen wonen staan nu vaak huizen te koop, maar wel binnen 2 weken verkocht. Eerst kopen en dan verkopen vind ik zo'n gok. Liever andersom. Maar ja, als we dan steeds misgrijpen dan hebben we straks geen huis ?
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 24 Apr 2020 18:16

Re: Verhuisplannen

Spannend Kerel!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Apr 2020 19:07

Re: Verhuisplannen

Kerel spannend,

Wij weten inmiddels dat de eigenaresse van het huis wat we eigenlijk heel graag willen nog steeds hoop heeft om terug naar huis te komen. Ze heeft begin van het jaar haar schouder gebroken. En is op een forse leeftijd. Ik vermoed zelf dat het lastig is om terug te komen. Als het eind mei nog leeg staat gaan we wel een briefje door de bus doen.
2015 💙
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 02 Mei 2020 18:02

Re: Verhuisplannen

Heb je al iets gehoord Kerel?

Mijn vriend en ik willen ook heel graag kopen maar moeten nog een jaartje sparen. Ook twijfelen we waar we willen gaan wonen. We wonen nu in mijn geboortedorp en hij komt uit een stad 70 km verderop. Hij wil heel graag terug en ik sta daar op zich wel voor open maar ik wil niet van baan wisselen. Nu werk ik thuis i.v.m. Corona en als dat zo blijft voor 1 of 2 dagen maakt dat de keuze ook weer makkelijker.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 11 Jun 2020 11:51

Re: Verhuisplannen

Ik up deze weer even.

We gaan zaterdag bij een woning kijken. De bezichtiging wordt door de eigenaar zelf gedaan ipv een makelaar. Wat zijn in dit geval zaken om juist wel te vragen/zeggen en wat niet. Bij een makelaar kun je toch vaak wat gerichter vragen zonder met emotie rekening te houden.
<<

Anoniem294

Bericht 11 Jun 2020 13:15

Re: Verhuisplannen

Elisabeth schreef:Ik up deze weer even.

We gaan zaterdag bij een woning kijken. De bezichtiging wordt door de eigenaar zelf gedaan ipv een makelaar. Wat zijn in dit geval zaken om juist wel te vragen/zeggen en wat niet. Bij een makelaar kun je toch vaak wat gerichter vragen zonder met emotie rekening te houden.


Ik heb zelf ook de bezichtigingen van ons vorige huis gedaan en dus wel een beetje geïnformeerd naar het persoonlijke plaatje van kopers.
Nu hadden wij de luxe dat we heel veel bezichtigingsaanvragen hadden en dus wel een beetje konden kiezen aan wie we verkochten. Daarom heb ik ook bij eventuele kopers aangegeven wat voor ons belangrijk was maar dus ook gevraagd naar hun situatie. Degenen die daar wat geheimzinnig overdeden vielen voor mij sowieso af.

Voor mij was het vooral belangrijk dat het zo snel mogelijk kon (ivm dat de kinderen naar een andere school zouden gaan en zodat ze niet pas bijv de laatste 6 wkn voor de zomervakantie in een klas zouden komen) Ik heb dus ook aangegeven dat mijn voorkeur uit ging naar mensen die het snelst er in konden en niet de intentie had om mensen tegen elkaar op te laten bieden om er zoveel mogelijk uit te halen. En dat mensen die zelf nog een huis moesten verkopen en dat als voorbehoud hadden wel 20k hoger konden bieden, maar dan toch zeker mijn voorkeur niet zouden hebben.
Uiteindelijk zijn wij dus ook niet voor het hoogste bod gegaan maar voor iemand waarvan we zeker wisten dat hij het kon financieren en die er direct in zou kunnen wanneer de hypotheek geregeld was en geen voorwaarden aan de financiering stelde (bijv. bouwkundige keuring). Zo konden onze kinderen nog een half jaar meedoen en wennen in de nieuwe klas ipv een paar weken en dan een lange vakantie dus niet echt de kans om een band op te bouwen. Dat was voor ons meer waard dan flink wat geld boven de vraagprijs.

Ik zou dus, als degene een beetje open is, ook wel informeren naar wat voor hun belangrijk is bij de verkoop. Bijv. het hoogste bod, de opleverdatum of juist flexibiliteit. Sommigen verkopen liever aan huurders omdat zij wat flexibeler zijn in oplevering, als ze zelf een huis aan het bouwen zijn en daar kun je qua bod natuurlijk ook op inspelen.
<<

Anoniem309

Bericht 11 Jun 2020 14:29

Re: Verhuisplannen

Hier worden bezichtigingen vaak met de eigenaar erbij gedaan. In mijn ervaring heb ik niet het idee dat er vragen zijn die je niet kan stellen. Wat coco zegt zou ik inderdaad peilen naar de mogelijkheiden als jullie echt geïnteresseerd zijn. Op welke termijn willen ze eruit, welke voorwaarden zijn voor jullie en voor hen van belang. Je kan beter open en transparant zijn, dan weet je namelijk wat je aan elkaar hebt. Maar als jullie tijdens of gelijk na de bezichtiging al weten dat dit het niet gaat worden kan je dat ook maar beter gelijk laten weten en de eigenaar niet in onzekerheid laten.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers