Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Elektrisch rijden

<<

Anoniem284

Bericht 18 Feb 2020 22:55

Re: Elektrisch rijden

Hm op m’n vriend zijn werk hebben laatst 3 collega’s deze auto gekozen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Feb 2020 06:56

Re: Elektrisch rijden

Ik vind die MG best mooi! Althans, niet in 't echt gezien nog maar op de reclame. Maar weet niet hoe goed die is nu het Chinees is.
Die Jaguar I pace vind ik zoveel minder mooi qua looks ten op zichte van z'n E en F broertjes.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 19 Feb 2020 07:30

Re: Elektrisch rijden

En anders de Hyundai Ioniq?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 19 Feb 2020 09:01

Re: Elektrisch rijden

Ja Golf vind ik mooi! Heb nu een Polo en ben ik mega blij mee. Maar E-golf is geen optie bij mijn werkgever. Super flauw want VW is juist het meest gereden merk bij ons, ik weet niet zo goed waarom die er niet tussen zit.
Hyundai Ioniq is wel een optie maar die vind ik niet zo mooi, vooral dat plastic stuk aan de voorkant niet. Haha, uiteindelijk moet ik me over de uiterlijke eisen maar heen gaan zetten als ik echt elektrisch wil rijden, want bij mijn werkgever is het op het moment of een mooie benzine of een (in mijn ogen) minder mooie elektrische. Oh de Opel Corsa-E zou ook nog kunnen, die vind ik best mooi maar die is net zo groot als een Polo denk ik? Ik moet ook gewoon even wat proefritten gaan doen. Bovendien hoef ik nu nog niet te kiezen dus wellicht komt er in de tussentijd nog wat bij aan auto's.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Feb 2020 09:53

Re: Elektrisch rijden

Is een Toyota niet een optie? Of een hybride? Hybride van Toyota rijdt vind ik heerlijk. Niet schakelen en bijv. de nieuwe Corolla ziet er echt wel strak uit vind ik zelf.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 19 Feb 2020 10:19

Re: Elektrisch rijden

Fred schreef:Is een Toyota niet een optie? Of een hybride? Hybride van Toyota rijdt vind ik heerlijk. Niet schakelen en bijv. de nieuwe Corolla ziet er echt wel strak uit vind ik zelf.


Hybride is bijtelling technisch totaal niet meer interessant omdat ze ook in de 22% vallen. Elektrisch is nog 8 als ik het goed zeg dus dat blijft wel een lekker verschil.

Edit: oh en voor niet-schakelen (en dus automaat) heb je niet per definitie een hybride nodig.
En toyota heeft volgens mij geen plug in hybride dus ik vraag me af (weet ik dus niet!) of die helemaal elektrisch kan rijden, al dan niet een klein stukje.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 19 Feb 2020 10:22

Re: Elektrisch rijden

Harrison schreef:Ja Golf vind ik mooi! Heb nu een Polo en ben ik mega blij mee. Maar E-golf is geen optie bij mijn werkgever. Super flauw want VW is juist het meest gereden merk bij ons, ik weet niet zo goed waarom die er niet tussen zit.
Hyundai Ioniq is wel een optie maar die vind ik niet zo mooi, vooral dat plastic stuk aan de voorkant niet. Haha, uiteindelijk moet ik me over de uiterlijke eisen maar heen gaan zetten als ik echt elektrisch wil rijden, want bij mijn werkgever is het op het moment of een mooie benzine of een (in mijn ogen) minder mooie elektrische. Oh de Opel Corsa-E zou ook nog kunnen, die vind ik best mooi maar die is net zo groot als een Polo denk ik? Ik moet ook gewoon even wat proefritten gaan doen. Bovendien hoef ik nu nog niet te kiezen dus wellicht komt er in de tussentijd nog wat bij aan auto's.


Corsa E is ook een leuk ding. En anders de Peugeot E208? Die voorkant vind ik echt heul stoer geworden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 19 Feb 2020 14:21

Re: Elektrisch rijden

Fred schreef:Is een Toyota niet een optie? Of een hybride? Hybride van Toyota rijdt vind ik heerlijk. Niet schakelen en bijv. de nieuwe Corolla ziet er echt wel strak uit vind ik zelf.

Nee, ik wil geen hybride.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 19 Feb 2020 14:24

Re: Elektrisch rijden

Tom schreef:
Harrison schreef:Ja Golf vind ik mooi! Heb nu een Polo en ben ik mega blij mee. Maar E-golf is geen optie bij mijn werkgever. Super flauw want VW is juist het meest gereden merk bij ons, ik weet niet zo goed waarom die er niet tussen zit.
Hyundai Ioniq is wel een optie maar die vind ik niet zo mooi, vooral dat plastic stuk aan de voorkant niet. Haha, uiteindelijk moet ik me over de uiterlijke eisen maar heen gaan zetten als ik echt elektrisch wil rijden, want bij mijn werkgever is het op het moment of een mooie benzine of een (in mijn ogen) minder mooie elektrische. Oh de Opel Corsa-E zou ook nog kunnen, die vind ik best mooi maar die is net zo groot als een Polo denk ik? Ik moet ook gewoon even wat proefritten gaan doen. Bovendien hoef ik nu nog niet te kiezen dus wellicht komt er in de tussentijd nog wat bij aan auto's.


Corsa E is ook een leuk ding. En anders de Peugeot E208? Die voorkant vind ik echt heul stoer geworden.

Ja die zag ik laatst rijden! Was positief verrast. Bedankt voor het meedenken allemaal :D.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Feb 2020 15:19

Re: Elektrisch rijden

Toch heeft iemand (lease werknemer) laatst wel voor een hybride gekozen ipv een diesel. Kwam hem beter uit.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 19 Feb 2020 15:25

Re: Elektrisch rijden

Fred schreef:Toch heeft iemand (lease werknemer) laatst wel voor een hybride gekozen ipv een diesel. Kwam hem beter uit.


Ik denk dat dat meer milieutechnische redenen had dan dat het fiscaal voordeliger was eerlijk gezegd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 19 Feb 2020 15:42

Re: Elektrisch rijden

Toyota verkoopt toch geen diesels meer? Dus wellicht was ook gewoon de dieselauto die diegene op het oog had duurder qua cataloguswaarde dan de Toyota. Dan is je bijtelling ook hoger, percentueel gezien niet, maar het bedrag waarover de bijtelling berekend wordt wel.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 19 Feb 2020 18:13

Re: Elektrisch rijden

Tom schreef:
Fred schreef:Is een Toyota niet een optie? Of een hybride? Hybride van Toyota rijdt vind ik heerlijk. Niet schakelen en bijv. de nieuwe Corolla ziet er echt wel strak uit vind ik zelf.


Hybride is bijtelling technisch totaal niet meer interessant omdat ze ook in de 22% vallen. Elektrisch is nog 8 als ik het goed zeg dus dat blijft wel een lekker verschil.

Edit: oh en voor niet-schakelen (en dus automaat) heb je niet per definitie een hybride nodig.
En toyota heeft volgens mij geen plug in hybride dus ik vraag me af (weet ik dus niet!) of die helemaal elektrisch kan rijden, al dan niet een klein stukje.


Volgens mij was Toyota zelfs zowat een van de eersten met een pip (plug-in-prius) maar die is dus niet geheel elektrisch.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem307

Bericht 19 Feb 2020 19:08

Re: Elektrisch rijden

Nee vooralsnog wil ik niet elektrisch rijden. Ik wil van a naar b zonder teveel pauze. Ik zie de zakenmannetjes allemaal werken vanuit de auto, want de auto moet laden. Leuk, maar zo modern/ver ben ik nog niet.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 19 Feb 2020 19:46

Re: Elektrisch rijden

Vriend kreeg toevallig vanmiddag aanbod om de Tesla 3 van een collega te gaan rijden omdat die een nieuwe auto mag, even over nadenken nog.. hij rijdt énorm veel dus moet dan wel veel / vaak laden en hier weinig laad plekken in de omgeving.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem284

Bericht 19 Feb 2020 20:06

Re: Elektrisch rijden

Morgen komt de laadpaal. Het is een begin. Nu de auto nog ?.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 23 Jul 2019 11:11

Bericht 20 Feb 2020 20:00

Re: Elektrisch rijden

Fred schreef:Toch heeft iemand (lease werknemer) laatst wel voor een hybride gekozen ipv een diesel. Kwam hem beter uit.


Die kunnen ook wel interessant zijn, je hebt wel 22% bijtelling , maar tot 2025 nog 50% , ipv volledige motorrijtuigenbelasting.
<<

Anoniem275

Bericht 20 Feb 2020 21:13

Re: Elektrisch rijden

Wij rijden sinds een maandje elektrisch, we hebben een VW UP.
Met een enkeltje van +-40km naar het werk van ons beide, met twee benzineauto's, tikten de kosten aardig aan..
Mijn man gaat wel regelmatig op de motor, ook i.v.m. reistijd.
De auto is wat duurder, maar dat verdienen we met het besparen van de benzine weer terug.
We laden m'n thuis nu nog via het stopcontact (duurt wat langer, maar werkt goed!), tzt willen we wel een laadpaal aanschaffen. Tot nu toe gaat laden op andere plekken ook zonder problemen, je betaalt er wel voor, maar in verhouding tot benzine is dit een klein bedrag.

Daarnaast hebben we nog een grotere benzineauto, deze voor de grotere afstanden (100km+), de aanhanger/vouwwagen en vakantie..
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 24 Feb 2020 15:06

Re: Elektrisch rijden

Zag dit artikel en moest even aan dit topic denken, haha.

https://www.dvhn.nl/extra/Teslas-op-win ... 85693.html
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 24 Feb 2020 15:40

Re: Elektrisch rijden

waterkoker schreef:
Fred schreef:Toch heeft iemand (lease werknemer) laatst wel voor een hybride gekozen ipv een diesel. Kwam hem beter uit.


Die kunnen ook wel interessant zijn, je hebt wel 22% bijtelling , maar tot 2025 nog 50% , ipv volledige motorrijtuigenbelasting.

Ik snap dit geloof ik niet helemaal, want die motorrijtuigenbelasting maakt mij niets uit want die betaal ik niet, alleen de bijtelling. Of is dat voor andere leaserijders anders?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 24 Feb 2020 15:41

Re: Elektrisch rijden

Burn schreef:Zag dit artikel en moest even aan dit topic denken, haha.

https://www.dvhn.nl/extra/Teslas-op-win ... 85693.html

Jaa, ik zag ook een soortgelijk filmpje op fb. Dan begin ik toch licht te twijfelen haha. Maar goed op wintersport doe ik toch maar 1x per jaar en zou ik ook wel even kunnen ruilen van auto met een collega ofzo, als het echt dramatisch is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Feb 2020 20:01

Re: Elektrisch rijden

M'n man laat net ook dat filmpje zien. Jeetje dat is toch wel echt irritant.
Harrison, ja dat zegt die vriend met de Tesla ook, even omwisselen met een andere auto. Moet maar net kunnen natuurlijk maar is best een optie.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Feb 2020 14:55

Re: Elektrisch rijden

Ja dat kan altijd wel bij ons, kan ook wel even ruilen met één van de auto's van mijn ouders. Liever met een collega want dat scheelt weer iets aan benzinekosten, maar goed dat overleef je ook wel weer.
<<

ChiQ

Bericht 25 Feb 2020 15:43

Re: Elektrisch rijden

Gympie schreef:Morgen komt de laadpaal. Het is een begin. Nu de auto nog ?.

Is het een laadpaal met 3fases?
<<

Anoniem284

Bericht 28 Feb 2020 20:17

Re: Elektrisch rijden

Ik heb geen idee. Hij is geleverd, maar nog niet geïnstalleerd. We hebben ‘m in de schuur gezet en niet meer naar gekeken en m’n vriend heeft het besteld, geen idee wat precies. Wat houdt 3 fases in?

De auto komt als het goed is in maart. Zou het nu echt? ?

@Harrison, ik hoorde van de week reclame op de radio voor de elektrische Mini. Moest aan je denken! Misschien is dat ook wat.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers