Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2020

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 12 Feb 2020 15:38

Re: Voor een kindje in 2020

Savi schreef:
Uffe schreef:
Hier zelfs €8,50 tegenover €5,50 bij de gastouder. Moest nog zelf fruit en luiers meegeven ook!

Hier ook zie ik.

Goed, ik denk dus niet dat G naar de peuterspeelzaal gaat straks haha!


Haha F. ging al toen die regelgeving ging veranderen. L. weet ik nog niet zo goed. De leidster en ik lagen niet helemaal op 1 lijn zeg maar :palm:
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Feb 2020 16:55

Re: Voor een kindje in 2020

Blue Phone schreef:
Marin schreef:Wij betalen voor 3 ochtendjes peuterspeelzaal 300 euro. Meer weet ik er niet vanaf haha.


Is het bij jullie ook inkomensafhankelijk? Of is het een dure psz?
Hier is het hoogste wat je moet betalen voor 2 ochtenden €79 per maand.


Ja inkomensafhankelijk. Maar we hebben uiteraard geen recht op potjes of toeslagen haha.

En het fruit en luiers zit er bij in. Ik hoef niks mee te geven.

Edit even opgezocht, uurtarief is 8.24.
Let's discover the world together.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 12 Feb 2020 17:07

Re: Voor een kindje in 2020

Wat een verschillen!
Luiers en fruit zitten hier bij de prijs in. Het is gesubsidieerd en wat het maandelijks kost is inkomensafhankelijk. Wij zitten in de hoogste inkomenscategorie en betalen dus €79 per maand voor 2 ochtenden in de week van 8.30-12.00. Koopje dus, als ik de andere bedragen hoor!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Feb 2020 18:09

Re: Voor een kindje in 2020

Wij hebben flexibele opvang voor de jongste bij het KDV en betalen daar inmiddels 9,25 per uur voor ?.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 13 Feb 2020 08:53

Re: Voor een kindje in 2020

Hier gaat zoon 1 ochtend per week naar de psz, van 08:20 tot 12:10 en dat kost ons 150 euro per maand. Fruit en luiers hebben ze daar dus we hoeven niets mee te geven.
10.04.17
<<

Anoniem276

Bericht 13 Feb 2020 09:19

Re: Voor een kindje in 2020

Toen de jongste nog 2 dagen naar het kdv ging en de oudste twee middagen naar de nso betaalden wij €134,60 netto aan de opvang.

Nu gaan ze beide twee middagen naar de nso en betalen we €116 netto.

En dat is dan met onze bruto salarissen, ons verzamel inkomen ligt lager ivm de aftrekbare rente dus krijgen bij de aangifte ook altijd nog wat terug.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 13 Feb 2020 10:13

Re: Voor een kindje in 2020

9,95 per uur voor 8u per week peuterspeelzaal. :shock: Wij krijgen ook geen toeslagen omdat ik niet werk.
<<

Marley

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 21 Nov 2019 19:23

Bericht 13 Feb 2020 21:55

Re: Voor een kindje in 2020

Hugo, hoe was de informatieavond afgelopen maandag eigenlijk?
<<

Anoniem292

Bericht 14 Feb 2020 23:50

Re: Voor een kindje in 2020

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 14:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 15 Feb 2020 01:15

Re: Voor een kindje in 2020

Nan schreef:9,95 per uur voor 8u per week peuterspeelzaal. :shock: Wij krijgen ook geen toeslagen omdat ik niet werk.

Als het goed is val je dan onder de wet oké. Dan betaal je ongeveer 2,70 per uur. De gemeente betaald de rest.
De overheid wil natuurlijk juist dat kinderen van ouders die niet werken naar een peuterspeelzaal komen. Anders is dat niet te betalen voor de meesten met zo'n uurtarief.
Wij vallen ook onder de wet oké, en betalen rond de 60 euro per maand daardoor.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 15 Feb 2020 07:23

Re: Voor een kindje in 2020

Pure* schreef:
Nan schreef:9,95 per uur voor 8u per week peuterspeelzaal. :shock: Wij krijgen ook geen toeslagen omdat ik niet werk.

Als het goed is val je dan onder de wet oké. Dan betaal je ongeveer 2,70 per uur. De gemeente betaald de rest.
De overheid wil natuurlijk juist dat kinderen van ouders die niet werken naar een peuterspeelzaal komen. Anders is dat niet te betalen voor de meesten met zo'n uurtarief.
Wij vallen ook onder de wet oké, en betalen rond de 60 euro per maand daardoor.


Híer is het ook zo
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marley

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 21 Nov 2019 19:23

Bericht 16 Feb 2020 09:15

Re: Voor een kindje in 2020

Hugo schreef:Interessant! Uiteindelijk is 1 van mijn beste vriendinnen toch nog meegegaan, die had door dat ik niet heel blij was geloof ik.
Het was een avond met heel veel informatie maar het meeste wist ik eigenlijk wel al. Nu over 2,5 week de intake, zin in! Al kijk ik wel op tegen de inwendige echo.

Wat fijn dat je vriendin uiteindelijk toch is mee gegaan! En misschien dat je het meeste al wist, maar misschien dat dit toch een beetje voelt als stap 1 in het hele proces. Wat fijn trouwens, over 2,5 week al de intake. Dan begint het allemaal echt!

Ik heb sinds een dag of 4 af en toe menstruatie-achtige krampen. Donderdag heb ik er echt paracetamol voor moeten nemen. Vrijdag en gisteren was het gelukkig een heel stuk minder, maar nu voel ik het weer. Ik heb het idee dat mijn lichaam en mijn hoofd een beetje met me aan de haal gaat, want tijdens deze fase (tussen eventuele bevruchting en innesteling in) zou je niets moeten voelen toch? Ik probeer het maar een beetje te negeren. Ik ga er maar van uit dat het een buikvirusje is, maar in zo'n beginperiode ga ik achter elk krampje wat zoeken. Ik wil er helemaal niet zo gefocussed mee bezig zijn, hopelijk wordt dat echt minder in de komende rondes.
<<

Anoniem292

Bericht 20 Feb 2020 00:02

Re: Voor een kindje in 2020

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 14:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marley

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 21 Nov 2019 19:23

Bericht 20 Feb 2020 14:40

Re: Voor een kindje in 2020

Hier eigenlijk weinig bijzonderheden. Nog altijd regelmatig krampen in mijn buik, voel me ook ontzettend opgeblazen. Ik denk dat het een virusje is waar mijn lichaam weinig mee kan of doet.

Ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 20 Feb 2020 16:03

Re: Voor een kindje in 2020

Hier hetzelfde al voorheen. Nog steeds bezig met IUI, nu rustig een eitje laten groeien. Verwacht volgende week de inseminatie.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 20 Feb 2020 23:13

Re: Voor een kindje in 2020

Hier in de wachtdagen. Had afgelopen weekend een positieve ovulatietest. Was helemaal verrast omdat mijn vorige cyclus zo lang was. NOD is 1 mrt. Voelde tot 3/4 dagen naar mn ovulatie soort menstruatiekramp wat hierboven ook al werd beschreven door Marley. Nu nergens meer last van. Ik hoop vooral dat mijn cyclus zo blijft.
We hebben besloten dat we het sperma van mijn man toch willen laten nakijken hier. De herstel operatie is geslaagd, maar we weten niets over de kwaliteit. Daar willen we dan zo meer over te weten komen. Denk dat we dat volgende cyclus of die erna even laten checken ( ligt ook aan de wachttijd hier in het ziekenhuis).

@bloom: Spannende tijden! Hopelijk groeit het goed en is de inseminatie een succes.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Anoniem309

Bericht 21 Feb 2020 00:03

Re: Voor een kindje in 2020

Spannend roodkapje en marley. En Bloom, ik hoop echt dat het bij jou ook snel gaat lukken.

Ik weet trouwens niet of we nog snel voor een kindje zullen gaan. Hoewel we nog steeds op de uitslag aan het wachten zijn, merk ik dat mijn man het toch liever wil uitstellen en misschien er zelfs helemaal niet meer voor wil gaan. Ik voel me daar echt zo rot onder. En dan komt er ook nog eens bij dat ik volgende week uitgerekend was, waar ik ook enorm tegenop zie. Alles bij elkaar maakt dat het zo verdomd moeilijk. Aan de ene kant snap ik hem wel, het is waarschijnlijk beter om te wachten tot we een ander huis hebben. Maar dat hij het mogelijk helemaal niet meer wil, is voor mij wel een klap in mn gezicht. Ik merk ook aan mijn man dat hij doodsbang is dat dit nog een keer gebeurt en weet niet hoe ik die gedachten bij hem kan doorbreken. Hopelijk weten we snel meer en kan de arts hem daarin beter gerust stellen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Feb 2020 10:43

Re: Voor een kindje in 2020

Misschien ook even hulp inroepen van een professional? Want ik kan me heel goed voorstellen dat je man deze pijn niet nog een keer wil. En dat hij daarom zegt geen kinderen meer te willen, en niet omdat hij het écht niet meer wil.

Die uitgerekende datum lijkt me zo moeilijk. Hierin is geen goed of fout. Je moet het helaas maar ondergaan :(.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Feb 2020 11:22

Re: Voor een kindje in 2020

Tuttebel dat is zo heftig dsn je anders uitgerekend was. Ik had dat ook heel erg en na die datum had ik er geen last meer van. Ook heftig dat je man het misschien niet meer wil. Het is ook zo moeilijk allemaal voor beide
Afbeelding
<<

Anoniem309

Bericht 21 Feb 2020 15:52

Re: Voor een kindje in 2020

Ik snap dat hulp van een proffesional goed zou zij. Alleen is mijn man een enorme binnenvetter die daar absoluut niet naar toe wil. Ik heb wel het idee dat hij er beter mee om gaat dan ik, maar ik merk wel dat hij het heel moeilijk vind om mij zo verdrietig te zien. Ik heb ook het idee dat het hele rouwen er bij hem ook meer in boosheid er uit komt en daardoor soms ook wat impulsief reageert. Ik laat het maar even. We moeten toch eerst op de uitslag wachten en laten we eerst maar komende week voorbij laten gaan. Dat is al weer moeilijk genoeg. Daarna kijken we wel weer verder in hoeverre hij dit echt meent.
Sarah, fijn om te weten dat het met jou na die datum weer wat beter ging. Ik hoop dat ik het na 29 februari ook weer wat meer los kan laten allemaal.
<<

Marley

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 21 Nov 2019 19:23

Bericht 25 Feb 2020 08:23

Re: Voor een kindje in 2020

Wat een moeilijke en onzekere tijd zo, tuttebel.

Hier vannacht toch ongesteld geworden. De aanloop was anders deze maand, het begon zondagochtend al met licht roze tijdens het afvegen steeds en dat bleef eigenlijk wel tot gisteren in de middag zo. Werd totaal niet meer of minder. Tegen de avond begon m’n menstruatie aan te dienen zoals hij zich altijd al aandient. En vannacht echt doorgezet.
Ik weet dat ik er achteraf totaal niks aan heb om te speculeren, maar zou dit een mogelijke innesteling geweest kunnen zijn?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 27 Feb 2020 17:57

Re: Voor een kindje in 2020

Ik zal ook weer even een update delen.

Nav het aanhoudende bloedverlies was ik vorige week maandag bij de gyn. Alles zag er netjes uit, ook een follikel van 12 mm in mn rechtereierstok. Gyn verwacht een spoedige zwangerschap (gedurfde uitspraak, maar goed).

Vriend opgelucht, die had blijkbaar toch wel wat stress gekregen. Heeft hem wel doen realiseren dat het voor mij wel nu of nooit is, gyn benadrukte nog even dat wegens mijn aangetaste baarmoeder ik met 35 jaar en zwanger wel echt een hoog risico zwangerschap zal hebben, dus beter voor mijn 35e nog zwanger worden. Ben nu 33, dus mag wel gaan opschieten dan.

Afgelopen zaterdag weer ongesteld. Maandag de gyn maar weer gesproken en toen besloten 4 maanden met ovulatietesten te gaan werken, omdat het zo onregelmatig is.

Ja, vriend is dus 'om'. Sterker nog; hij wil het nu zelfs echt heel graag. Gevalletje koudwatervrees dus. Ik ga gewoon netjes mn cyclus in kaart brengen en dan zien we het wel.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 27 Feb 2020 18:01

Re: Voor een kindje in 2020

Hugo schreef:Interessant! Uiteindelijk is 1 van mijn beste vriendinnen toch nog meegegaan, die had door dat ik niet heel blij was geloof ik.
Het was een avond met heel veel informatie maar het meeste wist ik eigenlijk wel al. Nu over 2,5 week de intake, zin in! Al kijk ik wel op tegen de inwendige echo.


Fijn, Hugo!!

Inwendige echo vind ik reuze meevallen hoor. Ik trek wel altijd een wat langer shirt of tuniekje aan, dan zit je niet gelijk helemaal in je blote niksie gevoelsmatig.

Verder is het vooral koud door de gel, maar niet pijnlijk oid. Tenzij je natuurlijk normaal ook moeite hebt met penetratie, dan is het waarsch idd niet prettig. In wezen is het gewoon een dildo met een cameraatje erin :p

Mijn (gay) collega noemt het een pretecho als ik weer mag ?
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem292

Bericht 01 Mrt 2020 21:42

Re: Voor een kindje in 2020

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 14:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Mrt 2020 21:52

Re: Voor een kindje in 2020

Spannend Hugo!
Om je gerust te stellen, ik heb heel wat inwendige echo's gehad en slechts 1x een ietwat oncomfortabele ervaring mee gehad. Er was een stagiaire en ik vond het prima dat zij eerst zou kijken, omdat het nooit zeer doet. Dat was dus wel vervelend, maar ook niet echt pijnlijk te noemen. Verder is het wel elke keer weer een bepaalde drempel over, want het voelt toch ongemakkelijk ondanks dat het professioneel is en die gynaecoloog echt niet zo snel opkijkt van iets.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron