Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


0 uren contract naast vaste baan.

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 22 Feb 2020 15:03

0 uren contract naast vaste baan.

Is er hier iemand op het forum die mij hierover kan adviseren of ervaring mee heeft?

Ik heb een vaste baan van 24 uur binnen de zorg (vvt) maar niet aan het bed. Nu zou ik best eens een dienst in de zorg willen werken, gewoon voor een extra zakcentje en feeling blijven houden met de werkvloer. Het liefst doe ik dit binnen mijn eigen werkgever want er is werk genoeg maar ik ben zoekende naar de contractsvorm.
Mijn leidinggevende heeft al aangegeven dat ik een contractsverhoging kan krijgen zodra ik extra diensten wil gaan werken. Maar dit wil ik eigenlijk niet. Omdat ik dan er aan vast zit dat ik structureel extra moet gaan werken. Zwart wit gezegd wil ik wel extra werken maar alleen als het mij uit komt, bv alleen in de zomermaanden maar niet in de winter.
Ik weet niet goed welke contractsvormen er op dit moment gangbaar zijn die aansluiten bij wat ik wil.

Iemand die hier kaas van heeft gegeten? Ik wil graag goed voorbereid zijn als ik met mijn werkgever in gesprek ga.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Feb 2020 15:16

Re: 0 uren contract naast vaste baan.

Zelf werk ik op contract een x aantal uren, waarvan ik nu minder werk en in de zomer meer. Op die manier is het op jaarbasis gelijk getrokken. Verder zou ik niet weten wat het slimste is.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 22 Feb 2020 15:28

Re: 0 uren contract naast vaste baan.

Bij mijn vorige werkgever bestonden er flex-contracten. Je werkte dan die uren minimaal en alles erboven kreeg je gewoon uitbetaald.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Feb 2020 18:16

Re: 0 uren contract naast vaste baan.

Ik zou dit even met HR bespreken die weten wel wat voor constructies er eventueel mogelijk zijn.

Min Max contracten zijn door de nieuwe wet bijvoorbeeld heel erg onaantrekkelijk geworden voor de werkgever. Bij mij op mijn werk valt het kantoorpersoneel onder een andere bv dan het zorgpersoneel. Daardoor kunnen er 2 contracten naast elkaar lopen. Wellicht is er bij jou ook zoiets mogelijk.
2015 💙
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 22 Feb 2020 18:17

Re: 0 uren contract naast vaste baan.

Als je binnen je huidige werkgever wilt blijven: een min-max contract, met 24 uur als minimum? Of gewoon helemaal geen extra contract, maar gewoon afspreken dat je extra uren kunt worden opgeroepen?
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Feb 2020 18:34

Re: 0 uren contract naast vaste baan.

Als je een onbepaalde tijd contract heb met vaste uren zal je werkgever je geen min-Max contract geven, dat is een oproepkracht en moeten ze 5% meer voor je betalen aan premie.

Je zou je huidige contract kunnen ophogen en die extra sparen voor bijv de zomertijd. Dan krijg je nu meer uren betaald voor minder werken / in de zomer hetzelfde betaald voor meer werken.

Je zou ook je huidige uren kunnen behouden en als je extra werkt als overuren a 100% laat uit betalen, dit is normaal tarief met dezelfde voorwaarden. Wel moeten ze opletten dat je niet 30% of meer uren werkt dan je contracturen want dan ben je alsnog 5% duurder voor de werkgever voor het gehele jaar.

Is er 1 cao binnen de organisatie? Als er bijv 2 zijn dan is het extra werken op je huidige contract niet mogelijk daar ik dan verwacht dat ze er 1 voor kantoor hebben en 1 voor de andere functies.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 24 Feb 2020 14:02

Re: 0 uren contract naast vaste baan.

Dankjulliewel voor de antwoorden. Tot vorig jaar had ik nog een min max contract maar die is omgezet ivm de wet wab. Werkgever liet geen ruimte om dit contract te behouden. Daarom ben ik nu ook zoekende naar een contractsvorm waarbij ik volledige vrijheid heb maar eigenlijk weinig verplichtingen. In de zorg is het helaas zo dat als je een vinger geeft, ze je hele hand pakken. En dat wil ik gewoon niet meer.

Wat jij zegt van die over uren Vlaai, dat klinkt dan nog wel als een hele goede optie!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 24 Feb 2020 14:16

Re: 0 uren contract naast vaste baan.

September schreef:Dankjulliewel voor de antwoorden. Tot vorig jaar had ik nog een min max contract maar die is omgezet ivm de wet wab. Werkgever liet geen ruimte om dit contract te behouden. Daarom ben ik nu ook zoekende naar een contractsvorm waarbij ik volledige vrijheid heb maar eigenlijk weinig verplichtingen. In de zorg is het helaas zo dat als je een vinger geeft, ze je hele hand pakken. En dat wil ik gewoon niet meer.

Wat jij zegt van die over uren Vlaai, dat klinkt dan nog wel als een hele goede optie!


Hoezo liet je werkgever geen ruimte om je huidige contract (min-Max) te behouden? Want je bent niet verplicht om op het aanbod aan te gaan. Het is wel echt zonde als medewerkers met een onbepaalde tijd contract geen vaste uren hebben, als je een bepaalde tijd contract heb maakt het niks uit voor de werkgever.

Hebben hun je al opties geboden?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Feb 2020 16:08

Re: 0 uren contract naast vaste baan.

Vlaai schreef:
September schreef:Dankjulliewel voor de antwoorden. Tot vorig jaar had ik nog een min max contract maar die is omgezet ivm de wet wab. Werkgever liet geen ruimte om dit contract te behouden. Daarom ben ik nu ook zoekende naar een contractsvorm waarbij ik volledige vrijheid heb maar eigenlijk weinig verplichtingen. In de zorg is het helaas zo dat als je een vinger geeft, ze je hele hand pakken. En dat wil ik gewoon niet meer.

Wat jij zegt van die over uren Vlaai, dat klinkt dan nog wel als een hele goede optie!


Hoezo liet je werkgever geen ruimte om je huidige contract (min-Max) te behouden? Want je bent niet verplicht om op het aanbod aan te gaan. Het is wel echt zonde als medewerkers met een onbepaalde tijd contract geen vaste uren hebben, als je een bepaalde tijd contract heb maakt het niks uit voor de werkgever.

Hebben hun je al opties geboden?


Waarschijnlijk omdat een min-Max contract als flex contract wordt gezien en daardoor de opzegtermijn enorm kort wordt. Bij mij op mijn werk zijn ook alle min/Max contracten er uit gehaald.
2015 💙
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 24 Feb 2020 16:11

Re: 0 uren contract naast vaste baan.

Minx schreef:
Vlaai schreef:
Hoezo liet je werkgever geen ruimte om je huidige contract (min-Max) te behouden? Want je bent niet verplicht om op het aanbod aan te gaan. Het is wel echt zonde als medewerkers met een onbepaalde tijd contract geen vaste uren hebben, als je een bepaalde tijd contract heb maakt het niks uit voor de werkgever.

Hebben hun je al opties geboden?


Waarschijnlijk omdat een min-Max contract als flex contract wordt gezien en daardoor de opzegtermijn enorm kort wordt. Bij mij op mijn werk zijn ook alle min/Max contracten er uit gehaald.


Nee min-Max contract valt niet onder de opzegtermijn van 4 dagen, een 0 uren contract wel. Bij een min-Max contract heb je namelijk wel een minimum uren garantie en bij een 0 uren contract niet.

Verder word het wel gezien als een flex contract maar dit is een uitzondering tov andere flex contracten.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 24 Feb 2020 23:34

Re: 0 uren contract naast vaste baan.

Ik moest dat contract opgeven omdat het 5% zwaarder belast werd dan een vaste uren contract. Ik weet niet precies het fijne ervan maar het was geen prettig gesprek dus ik ben maar akkoord gegaan. Ook omdat ik nu niet wisselend werk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 24 Feb 2020 23:58

Re: 0 uren contract naast vaste baan.

En kun je niet op meerwerk in geld diensten draaien? Dus extra diensten in de zorg waarbij jij zeg maar uitgeleend wordt voor die dienst en die extra uren betaald worden.
Ik zit in een andere cao in de zorg maar ik weet dat dat bij ons wel gebeurt in bijv de zomerperiode.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers