Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem205

Bericht 15 Nov 2013 23:13

Re: Het hardlooptopic

dank u, ik keek dus idd scheel :)
Decathlon zit hier niet in de buurt, wel bij mijn werk overigens. Heeft Perry het spul ook? Of intersport? Denk je?
<<

Anoniem38

Bericht 15 Nov 2013 23:20

Re: Het hardlooptopic

Decatlon kan ook online! En verder ja en ja en ja!
<<

Anoniem205

Bericht 15 Nov 2013 23:27

Re: Het hardlooptopic

Haha, helemaal super :) Decathlon inmiddels gevonden. Enige waar ik mee zit is dat ik graag vooraf pas. Maar goed, even kijken wat het retourbeleid van Decathlon is. Vriend wil ook een jas, net als ik. En dan nog een extra lange broek, thermo ondergoed, mutsjes.. gaat weer geld kosten :P

Mijn neefje van 15 is overigens ook bezig met hardlopen. Super leuk!
<<

Anoniem38

Bericht 16 Nov 2013 11:25

Re: Het hardlooptopic

Jep, kost geld... Maar naar de sportschool gaan ook ;-) ik ben heel blij dat ik komend seizoen sponsoren heb :-)
<<

Anoniem44

Bericht 16 Nov 2013 15:20

Re: Het hardlooptopic

Zo, ook training 20 zit erop (van 5-15 km van Renate Wennemars) 1 uur gelopen met 5 versnellingen van 1 minuut ertussendoor. Ik heb 9.2 km gelopen + in en uitlopen = 11 km!

Ik moest mezelf echt inhouden om niet te snel te gaan lopen, want het is niet goed om elke training stuk te gaan heb ik geleerd. Vandaar dus mijn lage tempo, maar het ging superlekker! Ik merk dat ik de laatste tijd de eerste 10 minuten gewoon het lastigste vind, dan moet je nog in je ritme komen en voel ik mijn lichaam nog, daarna lijkt alles steeds meer vanzelf te gaan. Echt superfijn is dat!
<<

Anoniem205

Bericht 16 Nov 2013 17:37

Re: Het hardlooptopic

Klinkt goed, ED! Klinkt bekend, je ritme zoeken. Heerlijk he, als je in zo'n flow zit?

Wij hebben vandaag niet gelopen maar naar de stad heen-en-weer gefietst (ongeveer 15 tot 20 minuutjes fietsen) en hebben allebei een thermoshirt gekocht. Ik van Craft, vriend van Odlo. Bij plutosport is mijn maat niet verkrijgbaar, dus fijn dat ik 'm nu in de winkel heb gekocht. Een rib uit ons lijf, maar goed... daarnaast ook een mutsje gekocht maar ik moet nog 3 weken wachten tot ik die kan gebruiken, dat wordt mijn sinterklaaskadootje.
<<

Anoniem38

Bericht 16 Nov 2013 17:44

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig ED.

AH dan is het zeker goed dat je gepast hebt! Troost je...ik heb mijn craft nog van 10jaar geleden... En je weet nu je maat dus af en toe kijken voor aanbiedingen. Maar het is wel heel fijn spul. Ik Vic jet nu nog te warm om thermisch ondergoed aan te doen. Of je moet alleen dat aan doen met een shirt korte mouw of een dun jasje. Wat voor mutsje heb je gekocht?

Ik ben bezig met een ontwerp voor mijn nieuwe kleding, maar ik kan niet ontwerpen :-( dus ik hoop dat het bedrijf waar ik het bestel iets origineels, stoers en vrouwelijks kan bedenken. Ik heb vandaag 2u30 op de mountainbike gefietst en ga zo nog een uur zwemmen. Morgen of een duurloop of een kort loopje en dan maandag andersom.
<<

Anoniem205

Bericht 16 Nov 2013 18:00

Re: Het hardlooptopic

Ik wilde shirtje idd gaan dragen met alleen een jasje. En als het dan wat kouder wordt nog een shirtje er overheen. Nu nog een dikker jasje, heb er eentje bij Decathlon gezien op de site. Misschien binnenkort even langsgaan vlakbij mijn werk.
Mutsje is er eentje van de hardloopwinkel zelf, maar wel eentje waar mijn staart doorheen kan :D Dat is wel zo handig. Ze hadden ook een knalroze van asics. heel gaaf, maar daar kan mijn haar niet doorheen en dan zit het niet lekker. Zijn van die syntetische gevalletjes die lekker aansluiten rond je hoofd.

Goed te weten dat Craft lang mee gaat! Dat scheelt zeker.
<<

Anoniem38

Bericht 16 Nov 2013 21:11

Re: Het hardlooptopic

Ik heb een knalroze saucony mutsje met ook zo'n staart gat. Alleen heb ik geen staart meer!

Een dikker jasje kan of je jasje wat je al hebt en dan een dun shirt met lange mouw. Die lange mouw kun je dan in het voorjaar ook nog aan. Zo'n dikke jas gebruik je maar een paar keer denk ik. Zonde geld!
<<

Anoniem205

Bericht 17 Nov 2013 15:10

Re: Het hardlooptopic

Jip, ja misschien heb je ook wel gelijk. Moet nog even nadenken wat ik doe. Heb vanmorgen gelopen met het thermoshirt en een shirt met korte mouwen er over. Was perfect.

Vanmorgen ben ik de eerste "les" van het 5-km schema gaan lopen. 1 (1) 1 (1) 2 (2) 2 (2) 3 (3). De tussen haakjes was steeds even wandelen. Ging verbazingwekkend goed. Heb, incl warming up, een rondje van 2,6 km gedaan. Was wel een sloftempo, maar goed, eerst de afstand maar weer in de benen zien te krijgen. Dinsdag weer een rondje.
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:20

Bericht 17 Nov 2013 15:40

Re: Het hardlooptopic

Ik "moet" vandaag ook... Maar totaal geen zin... Ik moet me de laatste tijd echt van de bank af slepen, maar als ik een keer bezig ben gaat het lekker. Hopelijk vind ik straks wat motivatie.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem321

Bericht 17 Nov 2013 18:44

Re: Het hardlooptopic

O yeah, vandaag voor het eerst de 10 km grens gepasseerd! :cheering: (exclusief in- en uitlopen!)
Het was lekker hardloopweer. Ben deels door het bos gegaan en deels door buurtschappen en langs weilanden. Lekker muziekje er bij..
Ik loop ook met een tracking app, maar heb de audiocoach uitgeschakeld. Ik word veel te zenuwachtig die meldingen iedere km hoe hard ik heb gelopen..

Audrey, heb je jezelf nog kunnen motiveren om te gaan vandaag?
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:20

Bericht 17 Nov 2013 20:12

Re: Het hardlooptopic

Ik ben nog wel gegaan; 5 km in 28 minuten. Ging niet echt super, maar toch maar weer even gedaan. Wil aankomende week weer eens een 8-9 km loopje doen.

Oreo; Fijn dat het lekker ging, dat het tempo nog niet zo hoog lat maakt niet uit. Je zult zien dat dat heel snel gaat.

Ragazza: Goed bezig! Mooie afstand het is inderdaad "een magische grens". Toen ik voor het eerst de 10 binnen het uur liep heb ik zowat van de daken geschreeuwd, haha.

ED; jij loopt dus met Wennemars? Is dat ook zo'n podcast met muziek erbij? Misschien moet ik dat ook eens proberen.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 17 Nov 2013 21:46

Re: Het hardlooptopic

Wat is iedereen goed bezig! Ik hoor wel allemaal termen voorbij komen die ik niet ken maar ik heb me er ook nog niet echt in verdiept aangezien ik nog niet zo lang hardloop. Vandaag les 5 gedaan: 2 (2), 3 (3), 3(3), 3 (3). Ging goed, gelukkig tot nu toe ook geen last van blessures of ander leed.

Oreo, jij bent dus ook pas begonnen? Doe je ook 'Evi'?

Ik schaf voorlopig nog geen speciale kleding aan, eerst maar kijken of ik het leuk blijf vinden. Nu loop ik steeds in joggingbroek, dun shirtje met lange mouw en fleecevest, en sportschoenen (ook nog geen speciale hardloopschoenen). Blijf ik het leuk vinden dan zal ik als eerste de schoenen aanschaffen denk ik.
<<

Snirp

Bericht 18 Nov 2013 11:58

Re: Het hardlooptopic

Zo, daar ben ik ook weer!
Afgelopen week niet meer gelopen, door drukte.
Net lekker even 4 km gelopen.
Niet zo heel veel tijd, maar zo ben ik er toch weer even 25 minuutjes tussenuit geweest :)
Nu morgen- of woensdagavond weer een korte intervaltraining (8x 2-1) en van het weekend weer een langere duurloop.
<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:14

Bericht 18 Nov 2013 12:51

Re: Het hardlooptopic

afgelopen zondag de 7heuvelenloop gedaan :) eindtijd: 1:05:32

wie van jullie heeft er ook mee gedaan?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Nov 2013 12:59

Re: Het hardlooptopic

Ik niet, maar ik heb wel gekeken. En zaterdagavond het ik langs het parcour gestaan om auto's tegen te houden. En om te zeggen dat er ergens een drempel lag, aangezien daar een hoop lopers over vielen.
Volgende jaar wil ik hem ook gaan lopen. Eens kijken of ik mij kan motiveren om daar voor te trainen.

Ik ben net een rondje wezen lopen. 5 km in 32 minuten. Op zich niet slecht. Het kan beter. Het laatste stuk gelopen met 30 lunches voor ieder been en ook nog een 96 trap tredens gesprongen. Even mijzelf tot iets dieper gooien.
Ik ben er net achter gekomen dat ik moet variëren in de route. Ik ga vervelen omdat ik iedere keer hetzelfde zie tijdens het lopen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem38

Bericht 18 Nov 2013 15:51

Re: Het hardlooptopic

Hey Prepsel! Dan heb ik je vast gezien! Ik stond bij km 1 (ongeveer) met een knalkleur sjaal om en een fototoestel. En bij km 14 ongeveer. Als ik wist wie je was had ik een foto van je gemaakt! Mijn vriend deed mee en liep 54minuten!
Jij hebt ook goed gelopen zeg!!

Ik heb zelf net ruim 2uur gelopen, ging lekker!!
<<

Anoniem205

Bericht 19 Nov 2013 21:18

Re: Het hardlooptopic

Lookie, ik ben weer overnieuw begonnen. In maart heb ik de CPC gelopen, na ruim 4jaar blessureleed. Toen heb ik 38:11 gelopen over 5k. In mei heb ik weer een 5k gelopen, toen was ik 16 seconden sneller. Daarna nog wel elke week 2x gelopen tot ergens half juni (we gingen op vakantie), maar ik loop niet graag als het mooi weer is, dan krijg ik het benauwd.

10 weken geleden ben ik aan mijn schouder geopereerd. Vanaf onze vakantie tot aan twee weken geleden had ik niet meer gelopen. Ik loop niet met Evy, wel gedaan. Loop nu zonder muziek, met alleen mijn intervallen via runkeeper. Maar ik twijfel of ik muziek erbij wil of niet.

Hier net een klein rondje gedaan. Ik kon me totaal niet motiveren, maar ik ben toch gegaan. Heb geen les gedaan, maar ben gewoon gaan lopen. Stukjes van 4 a 5 minuten gaan nu achtereen, met een minuutje wandelen tussendoor. Niet verkeerd dus, de basisconditie is er nog wel :) Morgen rust, en dan donderdag weer los met de training.
<<

Anoniem321

Bericht 21 Nov 2013 18:00

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig Oreo! Stap voor stap kom je er wel weer!

Ik heb vanmorgen even gelopen. De thermometer gaf 3 graden boven 0 aan, dus heb een thermoshirt met lange mouwen aan gedaan en een dun jasje er overheen, maar dat was eigenlijk net iets te warm. Dat kwam ook omdat de zon vol overgave scheen.

Ik heb 6.5 km gelopen, maar met moeite. Ik had eigenlijk 9 km in de planning, maar ik voelde meteen wel dat dat er vandaag niet in zat, dus heb het wat ingekort. Het verschilt bij mij best wel. De ene dag heb ik nergens last van en loop ik zo 10 km, en op zo'n dag als vandaag haal ik met moeite de 6. De goede dagen heb ik meestal in het weekend, merk ik wel. Hebben jullie ook vaste goede en minder goede dagen?
<<

Anoniem38

Bericht 24 Nov 2013 13:28

Re: Het hardlooptopic

Ik heb ook dagen dat het makkelijk en minder makkelijk gaat. 8 van de 10 trainingen gaan gewoon, 1 heel slecht en 1 veel beter dan gedacht. Zoiets. En dat komt ongeveer ook wel uit.

Ik heb vrijdag voor het laatst gelopen. Een half uurtje. Donderdag ook een half uurtje.
Gisteren een MTB clinic gedaan en helaas over de kop gevlogen. Nu flink last van mijn nek en schouder en grote blauwe plekken... Dit is er eentje op mijn bovenbeen.

Afbeelding
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:20

Bericht 24 Nov 2013 14:29

Re: Het hardlooptopic

Oei balen Jip! Nu ook stijf? Even herstellen dus.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem38

Bericht 24 Nov 2013 14:49

Re: Het hardlooptopic

Mijn nek en schouder zijn stijf en pijnlijk :-( Morgen proberen of het met zwemmen beter wordt.
<<

Anoniem205

Bericht 24 Nov 2013 15:16

Re: Het hardlooptopic

Wow Jip! Dan heb je een flinke smak gemaakt! Is dat een afdruk van de pedaal van je fiets, of niet?

Hier sinds de training van donderdag niet meer gelopen. Ik wilde gisteren en/of vandaag gaan, maar ik had vrijdag en zaterdag de hele dag een vervelende knoop-gevoel in mijn kuit. Nu dus maar even rustig aan gedaan. Morgen weer revalidatietraining voor mijn schouder en ik denk dat ik dan een stukje op de loopband ga doen. En anders dinsdagavond weer een training buiten.
<<

Anoniem38

Bericht 24 Nov 2013 15:19

Re: Het hardlooptopic

Ik miste in een afdaling een boomstronkje en volgens mij ben ik op een boomwortel terecht gekomen met mijn bovenbeen. Mijn linkerknie wordt ook steeds blauwer. Ach, hoort er bij! Die blauwe plekken trekken wel weer weg!

Je kunt je kuit voorzichtig een beetje rekken, misschien dat de knoop dan verdwijnt. Of rustig joggen en kijken hoe het voelt. Je kunt altijd stoppen en terug wandelen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers