Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


" ergernissen" marktplaats (verbazing)

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Feb 2020 10:59

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Urban Naked schreef:
Silly-One schreef:Ik heb er nu ook een bijzondere.
Gisteren mijn wasmachine op Marktplaats gezet voor 125, wetende dat mensen minder gaan bieden. Krijg ik een bod van 50 voor iemand die het niet breed heeft. Terwijl ze al mijn minimale prijs had gevraagd. Ik geef aan dat ik al een bod van 100 heb gehad, kan ze ineens 105 bieden. Tja, zo iemand kan ik dan niet serieus nemen hoor. Eerst zeggen het niet breed te hebben en vervolgens heb dubbelen wel op tafel kunnen leggen. Vanavond laat ik mijn vriend maar reageren, ik merk gewoon dat ik het niet goed kan uit onderhandelen.
Maar als ze €105 wil betalen dan is dat toch prima? Of wil je er wel echt meer voor hebben?


Is meer dat ze eerst zegt dat ze weinig geld heeft en vervolgens het dubbelen kan bieden. Beetje proberen en dan toch eigenlijk wel het geld hebben
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 14 Feb 2020 11:05

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Dat vind ik niet zo heel erg gek. Als je weinig te besteden heb is 105 euro veel geld. Maar als je de wasmachine hard nodig hebt omdat je huidige kapot is, zul je wel moeten. Dan zou ik ook eerst proberen of het voor 50 euro kan.
10.04.17
<<

ChiQ

Bericht 14 Feb 2020 11:07

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Mwah, dat snap ik wel eigenlijk Silly.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Feb 2020 11:07

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Saga schreef:Dat vind ik niet zo heel erg gek. Als je weinig te besteden heb is 105 euro veel geld. Maar als je de wasmachine hard nodig hebt omdat je huidige kapot is, zul je wel moeten. Dan zou ik ook eerst proberen of het voor 50 euro kan.

Ja inderdaad. Ik zou sowieso proberen of het met €50 kan, ongedacht of ik het wel of niet breed heb.
Niet geschoten is altijd mis.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3480

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 14 Feb 2020 11:08

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Misschien leent ze de rest wel bij iemand omdat ze hem gewoon nodig heeft, vind die conclusie wel heel direct dat ze het dan toch wel heeft. En je hebt mensen die het ook gewoon proberen en dat snap ik ook wel als je al weinig te besteden hebt en sowieso wel, ik heb regelmatig veel minder betaald dan wat er gevraagd werd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Feb 2020 12:14

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Silly-One schreef:Is meer dat ze eerst zegt dat ze weinig geld heeft en vervolgens het dubbelen kan bieden. Beetje proberen en dan toch eigenlijk wel het geld hebben
Als jij het geld krijgt dat je wilt hebben wat maakt de rest dan uit? Ik snap die vrouw best.
#teammaple🍁
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 14 Feb 2020 12:30

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Inderdaad ik zou het ook proberen. Ik heb toevallig zelf een wasmachine te koop staan ook. En ook ik krijg veeeel mensen die €50 bieden. Tsja hij gaat er niet voor weg maar snap wel dat ze het proberen.
Zelfs iemand gehad die zei als je hem niet verkocht krijgt kom ik hem gratis halen. Nou dan blijft hij gewoon als reserve staan oid of geef ik hem aan iemand waarvan ik weet dat die hem gebruiken kan.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 14 Feb 2020 12:32

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik zou ook eerst lager gaan bieden. Als mensen hem snel weg willen hebben, accepteren ze dat misschien wel. Hoger bieden kan altijd nog.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Feb 2020 13:01

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik had een tijdje terug een rare. Hadden een camerarugzak op mp staan en iemand wilde hem graag hebben, was ook bereid verzendkosten te betalen. Allemaal prima. Totdat de vraag kwam voor ons telefoonnummer kwam. Hij ‘wilde een stem horen’. Sorry, daar beginnen we niet aan. Toen hield het voor hem ook op.

Zijn we later gaan Googelen, blijkt het een oplichter te zijn. Hij wil dan uiteindelijk een foto van een bankpas en weet ik het wat.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Feb 2020 21:16

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik had vandaag voor de 2e keer deze week met iemand een afspraak, ze zou iets af komen halen. De eerste keer niet op komen dagen, vandaag een afspraak tussen 18 en 19, weer niemand. Krijg ik om 20u, net nadat ik 2 minuutjes op zolder was geweest een bericht dat haar man voor de deur staat. Alle tijd dat ik beneden was is het buitenlicht niet aangesprongen, heb ook niemand horen kloppen, maar haar man zou 10 minuten voor de deur hebben gestaan. Vervolgens wilde ze een nieuwe afspraak maken voor morgen overdag, maar daar was ik niet zo happig op, omdat ik daar dan rekening mee moet houden en de kans best aanwezig is dat er weer niemand komt opdagen. Spreek ik haar aan op dat ik het vervelend vind dat tot 2x toe een afspraak niet wordt nagekomen, krijg ik een vrij geïrriteerde reactie dat het jammer is dat ik een discussie maak.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem332

Bericht 22 Feb 2020 19:13

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Hier moet een kamer leeg, ik heb voor een habbekrats stoelen, tafel, kasten op MP gezet.

Werd een beetje gek van de vraag of ik het kan brengen. Ook welke kleur iets was, stond in de advertentie.

Bieden, en dan als je een afspraak maakt niet meer reageren.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 23 Feb 2020 11:10

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Silly-One schreef:
Urban Naked schreef:Maar als ze €105 wil betalen dan is dat toch prima? Of wil je er wel echt meer voor hebben?


Is meer dat ze eerst zegt dat ze weinig geld heeft en vervolgens het dubbelen kan bieden. Beetje proberen en dan toch eigenlijk wel het geld hebben


Ik vind dit eigenlijk heel sneu. Misschien heeft ze wel geld geleend of er geld uit haar boodschappenbudget voor vrijgemaakt en omdat jij dat raar vindt krijgt ze nu de wasmachine niet? Als je krap zit moet je elk dubbeltje omdraaien en is 55 euro enorm veel geld, dus ik snap best dat ze eerst probeert om 'm voor minder te krijgen. Als ze daarna 105 biedt, zou ik juist denken: Dan zal ze 'm wel echt heel hard nodig hebben.
<<

Anoniem279

Bericht 23 Feb 2020 11:35

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Housebird, soms zijn de mensen die het hardst spulletjes nodig hebben, ook degenen die niet echt beschikken over vervoer en niet mensen in hun omgeving daarvoor lastig willen/kunnen vallen. En wie weet beschik jij wel over een grote auto of aanhangwagen en zijn ze best bereid wat extra te betalen als je het kunt brengen. Ik snap dat je er niet op zit te wachten om het langs te brengen maar dan had je dat natuurlijk ook in je advertentie kunnen zetten.

Voor wat de wasmachine betreft ben ik het eens met Derpy. Ik had het niet eens heel raar gevonden als die betreffende vrouw in dit topic haar beklag had gedaan ?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 26 Feb 2020 23:44

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Mijn grootste ergenis is dat mensen niet lezen??‍♀️
Ik ben niet zo van het verzenden, vind het zo’n gedoe (gewoon luiigheid ja), dus had bij een advertentie van schoenen met koeieletters 2x in de advertentie gezet ‘let op: alleen op te halen, kunnen niet worden verzonden!’
En dan nog..... minstens 10 reacties van mensen die het verstuurd willen hebben. Leeeeees mensen, lees!

En ook stom, ik had een Vouwgordijn van 2,30 lang te koop staan. Had er duidelijk ingezet dat deze ook alleen op te halen was en niet te verzenden, want ja... vind maar eens een manier om iets van dat formaat veilig te verzenden. Ik vond de kans dat het zou beschadigen te groot. Heeft iemand mij dus een slechte recensie van 1 ster gegeven omdat ik het niet wilde opsturen. Vind ik dus ook stom?
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 27 Feb 2020 09:50

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Voor dat soort slechte recensies kan je contact opnemen met marktplaats, als het nergens op slaat dan wordt de recensie verwijderd en krijgt degene een aantekening.

Ik had deze week ook een vreemde situatie. Ik had de vraagprijs geboden. Er was 1 iemand die sneller had gereageerd en die avond zou komen kijken. Prima, aangegeven dat ze een bericht mocht sturen mocht degene van de koop afzien en dat zou ze doen.
Vervolgens kreeg ik meerdere berichten met dat er hogere biedingen binnen stroomden en of ik daar nog overheen wilde bieden.

Maakte uiteindelijk niets uit want de eerste koper heeft het item gekocht maar ik hoop wel dat diegene niet voor het blok is gezet met een verdubbeling van de vraagprijs.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2020 11:07

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik had vorige week onze aanhangwagen erop gezet binnen 5 min 20 biedingen. Met 1 in contact gekomen half uur later was het verkocht. Dus ik meteen de advertentie verwijdert. En toen op alle berichten gereageerd dat het al verkocht was. Krijg ik van 1 een bericht terug belachelijk en voor hoeveel is het verkocht. Heb maar niet meer gereageerd want gaat hem niks aan. Hij bood ook een stuk lager

Dat mensen de advertentie niet goed lezen ook zo vervelend. Ik had duidelijk de afmetingen erin gezet had ik van meerdere de vraag hoe groot is het.
Afbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 27 Feb 2020 14:19

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

@Elska, weet jij hoe ik in contact kom met marktplaats? Het enige wat ik kan vinden is zo’n automatische chat, daarin krijg ik als reactie dat recensies niet verwijderd kunnen worden. Maar ik kan dus nergens vinden hoe of waar je contact met MP opneemt?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Feb 2020 14:56

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

JaneDoe schreef:Mijn grootste ergenis is dat mensen niet lezen??‍♀️
Ik ben niet zo van het verzenden, vind het zo’n gedoe (gewoon luiigheid ja), dus had bij een advertentie van schoenen met koeieletters 2x in de advertentie gezet ‘let op: alleen op te halen, kunnen niet worden verzonden!’
En dan nog..... minstens 10 reacties van mensen die het verstuurd willen hebben. Leeeeees mensen, lees!

En ook stom, ik had een Vouwgordijn van 2,30 lang te koop staan. Had er duidelijk ingezet dat deze ook alleen op te halen was en niet te verzenden, want ja... vind maar eens een manier om iets van dat formaat veilig te verzenden. Ik vond de kans dat het zou beschadigen te groot. Heeft iemand mij dus een slechte recensie van 1 ster gegeven omdat ik het niet wilde opsturen. Vind ik dus ook stom?

Je kan die persoon ook een recensie terug geven mocht je geen contact meer krijgen met MP
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 27 Feb 2020 15:09

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

JaneDoe schreef:@Elska, weet jij hoe ik in contact kom met marktplaats? Het enige wat ik kan vinden is zo’n automatische chat, daarin krijg ik als reactie dat recensies niet verwijderd kunnen worden. Maar ik kan dus nergens vinden hoe of waar je contact met MP opneemt?

Via de mail dacht ik. was even een zoektocht hoe ik ze kon bereiken, zal eens zien of ik het terug kan vinden.
Afbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 27 Feb 2020 15:31

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik vind inderdaad alleen een adres in Amsterdam en een telefoonnummer. Maar zoek gewoon iets van een mailadres ofzo?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 27 Feb 2020 16:43

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Wij zijn vorige week voor het eerst opgelicht op Marktplaats (na 14 jaar probleemloos kopen en verkopen, dus valt nog mee). Deze persoon had een boormachine te koop, ons bod van 60 euro inclusief verzenden was akkoord. Rabo-rekeningnummer doorgekregen en het bedrag overgemaakt (verkoper stuurde nette berichtjes en had zijn nummer en adres gekregen, achteraf klopte dit natuurlijk niet :eyes: ). Op laten sturen naar mijn schoonouders in Nederland, omdat wij vlak over de grens in België wonen. Na 5 dagen kregen zij een envelopje met een klein los zaagje erin, opgelicht dus.
Verkoper reageert niet meer. Gelijk melding gedaan bij Marktplaats en zij hebben zijn account verwijderd (was al 4 jaar actief zonder negatieve recensies, heel vreemd). Als wraak zet hij nu de hele tijd Apple-apparaten op Marktplaats (onder diverse accounts, die wij steeds weer laten verwijderen) en hij laat geïnteresseerden dan aanbetalen en stuurt ze vervolgens naar het adres van mijn schoonouders om het op te halen. Zij hebben de laatste dagen al heel wat kwade mensen aan de deur gehad die het door hen gekochte toestel kwamen halen, vergeefs natuurlijk. Ik baal hier echt van, zeker omdat mijn schoonouders nu de dupe zijn.
Marktplaats kan hier weinig tegen doen. We hebben aangifte gedaan, maar het rekeningnummer bleek van iemand die alleen als doorgeefluik fungeert. Je voelt je echt machteloos. Het telefoonnummer dat hij bij al die advertenties zet, is ook van iemand die door hem is opgelicht. Zij ging een nieuw nummer aanvragen, omdat ze nu voortdurend gebeld werd door mensen die interesse hadden in die Apple-producten.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 27 Feb 2020 16:52

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

JaneDoe schreef:Ik vind inderdaad alleen een adres in Amsterdam en een telefoonnummer. Maar zoek gewoon iets van een mailadres ofzo?


Je kunt het proberen via info@marktplaats.nl. Via dat adres kreeg ik vorig jaar een reactie, ook over een foutieve recensie.

Pineco, wat een naar verhaal. Vervelend ook dat het adres van je schoonouders misbruikt is voor deze praktijken.
<<

Anoniem332

Bericht 27 Feb 2020 17:26

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Over contact, je kan in het chat venster vragen om een echte medewerker.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 27 Feb 2020 19:07

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Zoals hierboven al is beschreven marktplaats mailen en dit melden. Ik heb dit zelf als koper een keer meegemaakt en vond het haast voor de mensen aan de deur nog vervelender dan voor mijzelf. Dit is echt heel naar voor je schoonouders en meer dan mailen kan je denk ik niet....
Carpe Diem
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Feb 2020 19:47

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Waar kun je zien welke recensie anderen je hebben gegeven?
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers