Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 28 Jan 2020 13:31

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Uffe, wat fijn!

Elliot, heel herkenbaar je gevoel. J. is alweer 7,5 maand.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2512

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 28 Jan 2020 14:35

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Dat gevoel heb ik ook. J was ik groot aan het kijken en nu wil ik dat A nog even lekker baby blijft. Nog even lekker veel knuffelen.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 14 Feb 2020 22:56

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Noor schreef:
Noor schreef:De indocid doet qua pijnstilling wel goede dingen. Want vooral overdag heeft ze echt wel minder pijn. Maarja die ontstekingswaarden moeten naar beneden...


Vandaag weer controle gehad. De ontstekingswaarden zijn gedaald van 148 naar 52. De prednison doet dus zijn werk. Echt een opluchting!


We zijn nu een paar weken verder 2 weken 20mg prednison, toen 2 weken 15 mg en sinds afgelopen dinsdag 10 mg. En hoe gaat het nu? Ik wou dat ik kon zeggen goed. Maar ik weet het niet.
Ze is nog erg moe, blijft bleek in haar gezicht heeft sinds de verlaging naar 15 mg wat meer pijn. Niet dat het haar heel erg belemmerd maar toch benoemd ze het wel.
Vorige week een volle week naar school geweest maar deze week 3 keer eerder moeten ophalen. We hebben aankomende donderdag weer controle. In eerste instantie zou dit zonder bloed prikken zijn maar naar overleg met de arts in Groningen en Enschede gaat er toch bloed geprikt worden.
Het zit me gewoon niet lekker.... ☹
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 15 Feb 2020 09:47

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Wat vervelend Noor dat ze er nog zoveel last van heeft. Snap dat je je zorgen maakt. :hug:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Feb 2020 10:59

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Wat lastig Noor! Sneu voor haar. Fijn dat ze wel weer bloed gaan prikken iig.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 16 Feb 2020 22:19

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Dankjewel Marie en Zora.
Ze had eigenlijk best wel een goed weekend. Vrolijk etc. Maar vanmiddag knalde ze weer in elkaar, erg moe en pijn in haar rug.
Hopelijk donderdag meer duidelijkheid.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 19 Feb 2020 17:49

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Hoe gaat het nu met je dochter Noor? Hopelijk morgen meer duidelijkheid!

Ik wil even kwijt dat ik me voor het eerst in mn zwangerschap een beetje zorgen maak(te). In het begin was ik eigenlijk heel ontspannen, had ik er veel vertrouwen in dat het goed zat en dacht ik ook als het nu mis gaat dan kan dat gebeuren, hoort er bij. Maar vandaag zei iemand tegen me oh je ziet nog niks (ik weet dat dat ook niet waar is maar goed) en toen dacht ik opeens ohh gaat het wel goed? Voel ik de baby wel genoeg? Straks is er iets mis? En dan duurt het nog lang tot 2 maart (dan hebben we 20 weken echo). Lijkt me een heel normale emotie maar toch vind ik het arelax haha.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Feb 2020 17:59

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Hé vervelend Harrison, dat je je zo voelde. Is dat gevoel wel weer wat afgezwakt nu?

Ik ben me net wild geschrokken, F is de trap van helemaal boven naar beneden afgevallen/gerold. Ik stond boven en zag ‘m gaan, vreselijk. Gelukkig lijkt er op een tand door de lip en 2 geschramde tenen niks aan de hand te zijn, maar ik ben nog steeds niet van de schrik bekomen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Feb 2020 18:11

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Dat kan ik me voorstellen, Harri. Zulke uitspraken hoor je zo vaak tijdens je zwangerschap en je hebt er echt helemaal niks aan. Integendeel, het geeft je alleen maar een onzeker gevoel. Jij hebt zo’n slank figuur van nature, ik vind het wel logisch hoor dat je nog niet echt een zichtbaar buikje hebt. Het komt vanzelf!

Rebecca, wat een schrik zeg! Gelukkig lijkt het mee te vallen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 19 Feb 2020 18:15

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ohh Rebecca daar zou ik ook enorm van schrikken. Gelukkig lijkt het mee te vallen.

Het gevoel is wel wat afgezwakt ja, mijn vriend heeft nuttige dingen gezegd haha. Mensen zeggen echt de raarste dingen tegen je inderdaad. Als ik er rationeel over nadenk dan weet ik ook wel dat ik me niet druk moet maken, maar soms nemen je gedachten dan toch een loopje met je.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Feb 2020 18:45

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Oh wat een schrik Rebecca! Fijn dat de pijn beperkt lijkt maar wat een schrik. Lijkt me zo'n naar gezicht!

Harrison, vervelend zeg, vooral omdat het door een externe factor (zo'n opmerking) komt. Mensen hebben gewoon altijd wat te zeggen, zo onnodig.
Maar over de baby voelen: voelde je die eerst al wel goed? Hoeveel weken ben je nu? Als je verschil merkt met eerst kan je natuurlijk altijd bellen met de verloskundige he! Laat je niet gek maken door een stomme opmerking maar alertheid op je eigen lichaam en de baby is altijd goed en als je zelf echt verschil merkt buiten de stomme opmerking om zou ik even bellen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 19 Feb 2020 19:31

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

@harrison sommige mensen hebben geen idee wat ze zeggen! vorige zwangerschap was er een collega (60+ zonder kinderen) die ik eens in de zoveel tijd tegen kwam al ze weer eens ging roken, ‘ zo hoever ben je nu’ xx weken. ‘Ow je hebt al een flinke buik, weet je zeker dat het er niet twee zijn’
?

Fijn dat je vriend op je ingepraat heeft! Ik begin nu pas een beetje buik te krijgen. Vorige zwangerschap had ik al een veel vollere buik.

Wat ik wel eens doe als ik weinig voel of even onzeker ben. Is even gaan liggen en proberen mijn baarmoeder te voelen vanaf mijn buik. Dan voel ik formaat kleine meloen en denk ik dat het moet kloppen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 19 Feb 2020 19:34

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Haha wat irritant van die collega, Housebird. Grappig hoe het dan verschilt tussen je zwangerschappen! Terwijl ze juist zeggen dat het met de tweede en volgende zwangerschappen sneller gaat.

Nee Marin ik voelde de baby sowieso nog niet heel duidelijk hoor af en toe dat ik dacht oh dat zou het wel kunnen zijn. Maar vandaag ging ik twijfelen of dat dus al niet meer moest zijn. Terwijl ik ook wel weer dat dit voor deze termijn heel normaal is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Feb 2020 19:44

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ah ja dat snap ik!
Let's discover the world together.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 19 Feb 2020 19:53

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Harrison, mensen kunnen soms ondoordacht dingen zeggen. Lastig is dat.

Dankjewel, het blijft op en af gaan. Ze heeft goede momenten maar ook bijna dagelijks pijnmomenten.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem332

Bericht 19 Feb 2020 19:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Harrison schreef:Haha wat irritant van die collega, Housebird. Grappig hoe het dan verschilt tussen je zwangerschappen! Terwijl ze juist zeggen dat het met de tweede en volgende zwangerschappen sneller gaat.

Nee Marin ik voelde de baby sowieso nog niet heel duidelijk hoor af en toe dat ik dacht oh dat zou het wel kunnen zijn. Maar vandaag ging ik twijfelen of dat dus al niet meer moest zijn. Terwijl ik ook wel weer dat dit voor deze termijn heel normaal is.


Wij zitten nu in het zelfde termijn, en ik vind het het lastig te onderscheiden. Of het mijn darmen zijn of de baby.
Over een paar werken, zeg je ojaaa dat is het.
Op dit moment vind ik het nog geen overtuigende trappen/stoten ?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 19 Feb 2020 20:09

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Haha nee precies ik heb hetzelfde!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Feb 2020 21:06

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Ik voelde de kleine pas met 23 weken. En toen ik met dat termijn rondliep op de negenmaandenbeurs zagen ze ook nog niets aan mij. Vond ik die dag heel frustrerend.. maar ja.. Ik kreeg ook echt pas later een duidelijk buikje en die groeide flink door ook haha.

Ik wil even kwijt dat ik onze kleine zo n mooie glimlach vind hebben. Ik smelt dan helemaal!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Feb 2020 21:08

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Harrison schreef:Het gevoel is wel wat afgezwakt ja, mijn vriend heeft nuttige dingen gezegd haha. Mensen zeggen echt de raarste dingen tegen je inderdaad. Als ik er rationeel over nadenk dan weet ik ook wel dat ik me niet druk moet maken, maar soms nemen je gedachten dan toch een loopje met je.


Lastig hè! Ik heb ook zoveel commentaar gehad. Bij mij was er heel lang niks zichtbaar en toen het wel zo ver was heb ik zo vaak gehoord dat mijn buik (te) klein was. Probeer er boven te staan en te vertrouwen op je eigen lijf en verloskundige!

Wat een schrik Rebecca! Hoe het nu met m? Durft ie nog wel zelf de trap op en af?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Feb 2020 21:19

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Genieten zo he Tabbie!

Het gaat goed met 'm Jip! Hij liep gisteren aan 1 kant nog een beetje mank, maar vandaag weer helemaal gewoon, en die trap heeft hij helemaal geen last van, de enige die een trauma heeft opgelopen ben ik :laughcry:
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Feb 2020 21:48

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Gelukkig maar!

Ik wil even kwijt dat T een paar dagen bij mijn moeder en stiefvader is en dat dat zo heerlijk voor hem is. Hij geniet er zo van! De foto’s die we krijgen zijn echt zo stralend.

En tegelijk geniet M zo van alle aandacht nu van ons. Hij is helemaal wild van de gezelligheid en lijkt per dag zoveel meer nieuwe woorden te leren en nieuwe dingen te doen. Best sneu idee eigenlijk haha maar goed, wel heel leuk even zo!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Mrt 2020 07:03

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Zoon is nu de laatste ochtenden naar de jongste gegaan en daar in t ledikantje bij gaan zitten. Op zich geen problemen mee, ergens ook wel lief (1x zelfs handig want toen huilde ze wat). Vanmorgen heb ik hem echter om half 6 daar al aangetroffen ? maar ga een 2,5jarige maar uitleggen dat dat te vroeg is.. 1 meevaller, ze lijken beide weer stil te zijn
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem331

Bericht 02 Mrt 2020 08:41

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Haha die zoekt de gezelligheid op Elroya?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 02 Mrt 2020 08:45

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Klinkt heel schattig Elroya.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Mrt 2020 09:51

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie

Gezelligheid ja! Maar hij is dan ook heel lief, doet haar slaapzak uit en roept trots ja gelukt!
En het is ook heel lief. Alleen niet om half 6? dr andere keren was half 8 ofzo;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers