Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Feb 2020 14:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik denk dat ik het ook moeilijk zou vinden als ik in jouw schoenen zou staan, maar als buitenstaander denk ik: nou en dat hij zoveel ouder is. Hoe normaler jij erover doet, hoe sneller je omgeving eraan gewend is. Je hebt niemands toestemming nodig. Als hij je gelukkig maakt: deel het met trots!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Feb 2020 15:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Sawadee schreef:
Luisa schreef:Maar vindt je dan wel dat jij die beslissing kan nemen of je dat verdient? Want ik begrijp dat je man nog steeds van niets weet.

Dit inderdaad. Biechtje, walgelijk gewoon als je na 3 jaar ontrouw gewoon verder wilt gaan alsof er niks gebeurd is omdat je "ineens" spijt voelt en wilt "vechten" voor je gezin..
Als je die andere vent niet had gezien in dat hotel, had je die spijt nu echt niet gehad. En wie weet hoelang het nog doorgegaan was.

Nou zeg, dat zegt ze toch helemaal niet? Ik vroeg het in eerste instantie aan biechtje, gewoon om bij haar te peilen of ze überhaupt nog iets ziet in haar relatie, dat is helemaal los van of ze dingen gaat opbiechten. Het nadenken daar over is de volgende stap.
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 17 Feb 2020 15:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Teun schreef:Ik denk dat ik het ook moeilijk zou vinden als ik in jouw schoenen zou staan, maar als buitenstaander denk ik: nou en dat hij zoveel ouder is. Hoe normaler jij erover doet, hoe sneller je omgeving eraan gewend is. Je hebt niemands toestemming nodig. Als hij je gelukkig maakt: deel het met trots!


Hier sluit ik me bij aan :)
<<

Anoniem309

Bericht 17 Feb 2020 16:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Als jij het echt leuk vind moet je niet zorgen maken om wat anderen denken. Laat ze lekker denken en geniet er van. Het enige waar ik als ik in jouw schoenen stond eventueel wel over na zou denken is of je eventueel een kinderwens hebt. Want grote kans dat hij dat wellicht niet meer heeft en dat zou wel een dealbreaker kunnen worden. Maar dat is iets wat je zelf moet nagaan en met hem zou moeten bespreken.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 17 Feb 2020 16:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Inderdaad wat Tuttebel zegt en houdt er rekening mee dat je toch echt in een andere fase zit. Hoe lang nog tot zijn pensioen? Heb je een kinderwens? De kans is nou eenmaal veel groter dat hij eerder dan jij wellicht hulpbehoevend wordt en ook groter dat hij veel eerder komt te overlijden. Wil niet zeggen dat dit zo zal zijn. Maar de kans is aanwezig en iets om rekening mee te houden.

Als ik naar mijn eigen leven kijk bijvoorbeeld, mijn vriend en ik schelen amper een half jaar. Zijn onderdeel van elkaars sociale leven en hebben ook een eigen sociaal leven. Zitten in dezelfde levensfase. Hoe is dit bij jullie? De vrienden en kennissen van je vriend zitten in hele andere fases waarschijnlijk en jouw sociale kring ook. Hoe kijken jullie hier tegenaan als stel? Ik kan me zo voorstellen met zo'n groot leeftijdsverschil dat je eerder op een eilandje samen terecht komt dan dat je echt een onderdeel wordt van elkaars bestaan..
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 20 Feb 2020 08:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik wil jullie advies vragen. Onze financiële situatie levert mij een hoop stress op. Mijn man werkt voor zichzelf en verdient maar weinig (hij betaalt zichzelf weinig) elke maand haalt hij geld van zijn spaarrekening om mee te kunnen betalen aan de vaste lasten. Dit gaat nu al enkele jaren zo en zijn spaarrekening is nagenoeg leeg. Ik verdien prima en ik betaal dus ook het grootste deel van onze gezamenlijke kosten, maar er blijft niks over aan het einde van de maand. Er is meestal zelfs te weinig. Sparen samen gaat dus niet. En er zijn dingen in huis die binnen nu en een paar jaar wel echt aangepakt moeten worden, maar dat kan niet als we er nu niet voor kunnen sparen. Ik heb zelf nog wel wat spaargeld, maar dat is te weinig om iets in huis mee te doen. We sparen ook niet voor de kinderen, want we houden gewoon niks over. Mijn man bouwt ook niet eens pensioen op momenteel en hij is niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid enzo en dat maakt dat ik er na een paar jaar dus echt klaar mee ben. In zijn vakgebied en met zijn ervaring heeft hij zo een baan in loondienst gevonden, maar hij wil niet. Dit is zijn droom. En het loopt best prima voor een eigen bedrijf, maar het is geen vetpot en ze zijn nog steeds bezig met investeren en zichzelf in de markt zetten. Ik praat er wel met hem over en dan zegt hij steeds dat hij er een freelance klus bij zal zoeken of dat hij gaat regelen dat hij meer salaris kan krijgen, maar het komt er niet van. Ik ben er klaar mee, ik heb enorm behoefte aan meer financiële zekerheid en stabiliteit en kunnen sparen voor de toekomst en voor onze kinderen. Maar ik weet niet meer wat ik moet doen.
<<

Anoniem332

Bericht 20 Feb 2020 08:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Zou je man eens kunnen praten met een financieel adviseur? Misschien ziet die andere mogelijkheden.
Of wordt het je man duidelijk dat het op deze manier niet gaat lukken als hij arbeidsongeschikt wordt en dat er geen spek om het bot komt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Feb 2020 09:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat vervelend biechtje, ik kan me voorstellen dat dit je zenuwachtig maakt.

Ik zou inderdaad ook een financieel adviseur zoeken en daar samen eens langsgaan, of diegene bij jullie thuis laten langskomen. Jij hebt zelf behoefte aan inzicht en zekerheid op financieel vlak, dan is dat sowieso een goed idee. En hopelijk krijgt je man daardoor ook meer inzicht.
#teammaple🍁
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 20 Feb 2020 10:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Eens met Housebird en Urban Naked.

Ik denk dat iemand even goed zijn ogen moet openen.
Goed van hem dat hij wil investeren in zijn bedrijf, maar hij moet wel reëel blijven.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 20 Feb 2020 11:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Leuk dat hij een eigen bedrijf heeft, maar als het niet voldoende geld in de la brengt dan zal hij toch andere manieren van inkomen moeten gaan zoeken.
Een andere verdeling maken qua tijdsinvestering is dat een optie? Dus X uur loondienst en X uur eigen bedrijf?
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 20 Feb 2020 18:05

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Fred, wanneer ben je in de gelegenheid om advies te geven? #nieuweuitdaging
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 21 Feb 2020 10:26

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Als hij elke maand geld van zijn spaarrekening moet halen om de vaste lasten te kunnen betalen loopt zijn bedrijf helemaal niet 'prima'. Hij kan er niet van leven en dat is een probleem.
Als ik jou was zou ik zelf een financieel plan maken:
- wat zijn jouw inkomsten
- wat zijn de vaste lasten
- wat zijn de te verwachten investeringen in het huis
- hoeveel wil je voor je kinderen sparen zodat ze straks kunnen studeren (middelbare school kost trouwens ook veel geld, en er worden steeds allerlei reisjes en dingen georganiseerd waar je als ouders nog extra voor moet betalen)
- welke bijdrage heb je van hem nodig om bovenstaand te kunnen bereiken

Het is mooi dat hij nu zijn droom leeft, maar dat gaat wel ten koste van de financiële situatie van zijn gezin en ook de toekomst van de kinderen. Die kunnen straks hun droom misschien niet leven omdat er geen geld is om te studeren.

En dit is dan nog uitgegaan van de meest gunstige situatie, want als je vriend arbeidsongeschikt wordt is er pas echt een onoverzienbaar probleem.

Dus ik zou inzichtelijk maken wat precies het financiële gat is, nu en voor de toekomst. Dan kun je hem met zijn neus op de feiten drukken en hopelijk neemt hij dan zijn verantwoordelijkheid.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Feb 2020 10:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

@ kerel, ik denk dat hierboven al goede adviezen staan...

Voor mij is het simpel als er alleen maar privégeld in het bedrijf wordt gepompt en er komt nauwelijks geld terug van het bedrijf of het bedrijf maakt verlies dan zou ik adviseren om te stoppen met het bedrijf en weer ergens in loondienst te gaan werken.

Sowieso zou ik pas een bedrijf beginnen als je voldoende startkapitaal hebt tbv investeringen, zodat je niet gelijk bij de bank hoeft aan te kloppen met bijv een ondernemingsplan. Als je fulltime in je onderneming werkt, zou je minimaal een kapitaal nodig moeten hebben dat je minimaal het een jaar kunt uit zingen. Mocht er na een jaar nog geen positieve kasstroom per maand zijn dan zou ik in overweging nemen of het bedrijf wel ooit rendabel gaat worden. Met een schuld achter blijven zou ik namelijk niet willen als het bedrijf failliet zou gaan.
Overigens begin een bedrijf altijd als zzp'r (eenmanszaak of VOF). Later bij voldoende winst kun je het altijd nog omzetten naar een BV als dat fiscaal aantrekkelijker gaat worden. Er ligt namelijk wel een omslagpunt, maar vergeet niet dat je dan jezelf als dga zijnde op de loonlijst moet zetten en een dga moet zichzelf minimaal een salaris van 45.000 (2017) toekennen en dat is dus fors meer dan het minimum. Over dat salaris moet je dus ook loonbelasting betalen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 21 Feb 2020 13:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Eens met Scandic en Fred.
Voor mij zou dit ook echt wel een reden kunnen zijn om de relatie te beëindigen, een dusdanig gebrek aan verantwoordelijkheid.want idd mooi die droom, maar dat gaat kennelijk wel te kosten van jullie gezin.
Maar dat is wel afhankelijk van wat er is afgesproken. Hebben jullie bijvoorbeeld voorafgaand start bedrijf niet besproken hoe lang het kan duren voordat er geld uit voortvloeit en hoe lang dit mag duren? Ik zou echt zoals Scandic zegt duidelijk maken wat voor financiële gevolgen de situatie nu heeft op jullie gezin en dat samen bepalen hoe lang dit nog op deze manier kan voortduren.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 21 Feb 2020 13:58

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ben het ook eens met de reacties hierboven. Als een bedrijf niet rendabel is moet je er mee stoppen zeker als dit al een lange tijd zo is. Als jouw partner dit niet wil zou ik zelf overwegen bij hem weg te gaan. Hij neemt jouw wensen in een relatie dan niet serieus. Succes met alles en ik hoop dat je het hem inzichtelijk kan maken.
Carpe Diem
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 23 Feb 2020 17:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Hier het biechtje met oudere vriend:

@Teun & Harrison, Wat een lieve reactie! Jullie hebben gelijk :-D

@Tuttebel: Ik heb zelf wel een kinderwens, maar ik ben chronisch ziek. Daardoor is er ook een kans dat ik die helaas beter niet in vervulling kan laten gaan. Vriend heeft nog geen kinderen, vindt ze wel ontzettend leuk en sluit het niet uit dat hij dat ook wil.

@Fantine: We doen allebei vrijwilligerswerk. Er is niet echt sprake van pensioen daardoor. De kans op hulpbehoevendheid/eerder overlijden heb ik ook over nagedacht, maar voor nu heb ik zoiets; waarom mezelf/ons dit wat er nu is daarom ontzeggen. We blijven beiden sowieso ook tijd maken voor onze vrienden. En hij wil me ook in de toekomst wel betrekken bij zijn sociale contacten. Dat vind ik echt leuk :-D Ik heb een relatie gehad hiervoor waarin ik mijn vrienden veel minder zag, dus dat eilandje wil ik wel voor waken. :)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 23 Feb 2020 23:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik baal van mezelf dat ik m’n principes overboord heb gegooid en met iemand gezoend heb die bezet is...
<<

Anoniem307

Bericht 24 Feb 2020 00:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Je bent zelf wel vrijgezel? Wat een lulhannes van een vent trouwens. Gewoon vergeten dat het is voorgevallen en weer doorgaan.
<<

Kira

Bericht 24 Feb 2020 01:36

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Isles schreef:Je bent zelf wel vrijgezel? Wat een lulhannes van een vent trouwens. Gewoon vergeten dat het is voorgevallen en weer doorgaan.


Huh? Je weet toch niet hoe die vent denkt, misschien baalt die ook van zichzelf.

Ja, spijt van zoiets is rot. Ik heb het ook wel eens gehad. Maar er is weinig wat anderen kunnen zeggen waardoor je je beter voelt denk ik.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 25 Feb 2020 17:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik ben benieuwd hoe het nu met het ki.nd.erpo.rno biechtje gaat? Het is al even terug. Is hij inmiddels berecht?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 25 Feb 2020 22:02

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Viva schreef:Ik ben benieuwd hoe het nu met het ki.nd.erpo.rno biechtje gaat? Het is al even terug. Is hij inmiddels berecht?


Het hoger beroep is geweest en gisteren is daar uitspraak over gedaan. Wat de uitspraak is weet ik nog niet, dat krijg ik nog te horen.
Een hele tijd terug is de raad van kinderbescherming ingeschakeld, hun hebben via de rechter weer een gezinsvoogd ingeschakeld. Deze heeft een nu voor een deel zeggenschap over de kinderen.
Mijn ex werkt nog steeds nergens aan mee, wil niks in laten zien aan documenten en om die reden is er een verzoek bij de rechter ingediend om de omgang tijdelijk stop te zetten /aan te passen. Hiervan is de zitting vorige week geweest, de kinderrechter wil de uitspraak van het strafrechtelijke gedeelte mee nemen in de uitspraak omtrent de omgang met de kinderen dus daar wacht ik nu op.
We zijn inmiddels bijna 3 jaar verder dus van mij mag het onderhand wel een keer klaar zijn en duidelijk worden hoe de toekomst er uit gaat zien.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 25 Feb 2020 23:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat bizar dat dit dus nog altijd niet is afgerond zeg. Lijkt mij ook dat je in spanning zit over de nieuwe uitspraak. Hopelijk krijg je deze snel te horen!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Feb 2020 01:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Och jeetje... 3 jaar alweer.
Wat moet dat vreselijk slopend zijn voor jullie.
Sterkte!!!
<<

Anoniem277

Bericht 28 Feb 2020 07:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Sterkte! Wat duurt dat toch lang. Hoe reageren de kinderen erop? Weten ze wat er speelt?
Hopelijk krijg je snel antwoorden!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Feb 2020 21:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Poeh hee.. Dus dankzij jouw ex heeft een gezinsvoogd nu deels zeggenschap over jouw kinderen? Terwijl jij prima voor ze kunt zorgen? Dat lijkt me echt heel erg moeilijke.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers