Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Dec 2019 09:22

Re: Sollicitatietopic #2

Hmm ze hebben vandaag niet mijn referenties gecheckt en dat is niet heel goed teken. Doen ze meestal op dag zelf of dag erna als ze iemand contract willen aanbieden. Hopelijk hadden ze geen tijd ervoor..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Dec 2019 21:43

Re: Sollicitatietopic #2

Net afzegging gehad :(
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Dec 2019 22:00

Re: Sollicitatietopic #2

He wat balen Marsy. Gaven ze nog aan waarom?
Let's discover the world together.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 09 Dec 2019 22:18

Re: Sollicitatietopic #2

Ah wat rot Marsy. Weet je ook waarom?
2012 & 2016
<<

Anoniem284

Bericht 09 Dec 2019 22:20

Re: Sollicitatietopic #2

Dank je, Chava! Wat jammer dat je nog niks gehoord hebt. Dat had ik bij deze sollicitatie ook. Mailtje gestuurd en toen legden ze uit dat het wegens ziekte wat langer duurde. Ik zou zeker even checken ja!

Marsy, wat jammer!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9735

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Dec 2019 18:40

Re: Sollicitatietopic #2

Wat balen Marsy!
<<

Anoniem282

Bericht 10 Dec 2019 22:43

Re: Sollicitatietopic #2

Wat rot voor je, Marsy. Hopelijk heb je feedback gekregen waar je iets mee kunt.

Chava: wat een ontzettend lange periode wordt hier voor uitgetrokken. Weet je inmiddels meer?

Vandaag had ik een sollicitatiegesprek (laatste ronde met nog 2 andere kandidaten) en morgen nog een gesprek. Blij mee, maar wel veel zo achter elkaar.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 11 Dec 2019 13:58

Re: Sollicitatietopic #2

Wat jammer, Marsy.

Ook ik heb een afwijzing binnen. Het geijkte mailtje met dat er kandidaten waren die beter in het profiel passen.

Hoe is je gesprek vandaag gegaan, Guattari?
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Dec 2019 21:22

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ben wel afgewezen voor de fulltime baan maar heb vandaag mail gehad of ik geïnteresseerd was in het geven van een paar vakken op nul uren contract (zelfde functie) én kreeg ik te horen dat ik een Postgraduate Fellowship heb van 8 uur bij mijn eigen opleiding, jaarcontract.

Nu maar besloten mijn PhD zo snel mogelijk af te maken en zo hard mogelijk werken waar ik maar kan en mijn CV uitbouwen en dan gaan we toch maar echt voor nog een kindje. Als ik dan toch nog niks vasts heb, kan dat er ook wel tussendoor. En daarna dan op zoek naar vast weer. Met dan veel meer kans op baan met afgeronde studie en werkervaring.
Afbeelding
Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Dec 2019 17:02

Re: Sollicitatietopic #2

Dora schreef:Duimen jullie zo mee?
Om 10 uur heb ik een sollicitatiegesprek.
Ik zit nu al bij het bedrijf voor in de auto te wachten (te weinig tijd om weer terug naar huis te rijden want dan kan ik meteen weer de auto in en ik was al halverwege omdat de kinderen naar school moesten)


Het was een erg prettig gesprek vorige week.
Maar gisteren kreeg ik een telefoontje. De vacature was terug getrokken/gewijzigd. Nu alleen voor in de weekenden en avonduren. Dus dat werd helaas niks. Baal er echt als een stekker van.

Maar goed, vandaag weer 2 sollicitaties eruit gedaan. En morgen heb ik bij het uwv weer gesprek en wordt de uitslag van de CTC-testen besproken. Misschien heb ik dan meer houvast aan een richting waarin ik kan gaan zoeken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9735

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 13 Dec 2019 07:04

Re: Sollicitatietopic #2

Balen Dora dat het zo gewijzigd was.

En wat leuk Marsy dat ze je alsnog iets willen bieden ook al is het op nul uren. Dan moet je wel indruk gemaakt hebben!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9735

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 13 Dec 2019 07:04

Re: Sollicitatietopic #2

Chava jammer zeg. Die mailtjes zijn altijd zo standaard ook he.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Dec 2019 19:16

Re: Sollicitatietopic #2

Zo krijg je de ene na de andere afwijzing binnen en nu kreeg ik in 5 minuten tijd 2 uitnodigingen voor gesprekken
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem290

Bericht 18 Jan 2020 10:59

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb ook een sollicitatie gedaan.
Mijn nieuwe baan valt toch wel tegen. Ze zeggen daar ook dat we het een half jaar moeten geven, maar ik weet niet of ik daar wel zin in heb. Het is echt stressvol en ik snap echt geen bal van de werkzaamheden, die overigens ook nog eens totaal anders zijn dan ik voorheen deed en dan ik had verwacht van deze functie.
Dus toen ik een vacature zag die dichtbij huis is en die toch (op papier) beter lijkt te passen, heb ik toch maar gereageerd. Ik ben benieuwd.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 11 Dec 2019 19:15

Bericht 28 Jan 2020 19:13

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb vorige week een heel positief sollicitatiegesprek gehad. Er was een klik van beide kanten. Maar door mijn langere opzegtermijn bij mijn huidige werkgever en de spoed die de vacature had, konden we er niet uitkomen.
Ze hebben mijn gegevens wel genoteerd en nemen contact met mij op wanneer er een nieuwe vacature vrijkomt met meer mogelijkheden en zekerheid. Ik ben heel benieuwd of dit in de nabije toekomst ook echt gaat gebeuren. Ik hoop het want de baan lijkt mij heel erg leuk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Jan 2020 07:32

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk Katie! Als ik jou was zou ik er, als je dat nog niet gedaan hebt, een berichtje achteraan sturen en benadrukken hoe leuk je het vond en dat je erg enthousiast bent.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 11 Dec 2019 19:15

Bericht 31 Jan 2020 10:24

Re: Sollicitatietopic #2

Ja dat heb ik gedaan Zora! Ze reageerde ook heel enthousiast terug. Het is een klein bedrijf en heel erg informeel.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Jan 2020 17:37

Re: Sollicitatietopic #2

Goed zo! Hopelijk komt er toch nog iets.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Feb 2020 15:31

Re: Sollicitatietopic #2

Zouden jullie nogmaals reageren op exact dezelfde vacature waar je voor bent afgewezen?

Vorige maand heb ik gesolliciteerd en mocht ik niet op gesprek. Nu staat exact dezelfde vacature nogmaals open en ik twijfel of ik nogmaals zal reageren.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 20 Feb 2020 17:12

Re: Sollicitatietopic #2

Wat zou er veranderd zijn dat ze je nu wel zouden vragen? Geloof niet dat ik die teleurstelling nog eens zou oproepen..
<<

Anoniem271

Bericht 20 Feb 2020 17:41

Re: Sollicitatietopic #2

Ik weet ook niet of ik het nog eens zou proberen. Zeker niet als je eventueel al op gesprek bent geweest, maar dat weet ik niet?
Laatst gewijzigd door Anoniem271 op 11 Mrt 2020 20:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 20 Feb 2020 19:45

Re: Sollicitatietopic #2

Girli schreef:Zouden jullie nogmaals reageren op exact dezelfde vacature waar je voor bent afgewezen?

Vorige maand heb ik gesolliciteerd en mocht ik niet op gesprek. Nu staat exact dezelfde vacature nogmaals open en ik twijfel of ik nogmaals zal reageren.

Ik zou bellen en vragen wat zinvol is.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Feb 2020 22:40

Re: Sollicitatietopic #2

Ik werk nu 25 uur in 3 dagen. Reistijd van ongeveer 25 minuten met de auto enkele reis. Werktijden tussen 7.00u en 19.00u. Werk of vroeg of laat maar zo kun je dus ingeroosterd worden.

Ik zit nu te kijken naar een vacature dichterbij huis, iets van 10 min fietsen. Werktijden binnen 7.30u-18.00u, lijkt me ook handiger icm met mijn gezin.

Ik wil graag 3 dagen blijven werken, 24u het liefst. Deze vacature vragen ze iemand voor een gemiddelde van 27u. Flexibiliteit met vakantie en ziekte van collega. Zouden jullie dan gewoon solliciteren en dit mogelijk later ter sprake brengen of eerst vragen hoe ze de invulling van deze uren voor zich zien voor je echt serieus reageert?

Ik vind dit al echt heel ongemakkelijk en weet hier niet zo goed wat netjes/gebruikelijk is.

Oja ik vind mijn huidige baan best pittig qua werktijden en werkzaamheden (drukte). Daarom zoek ik dus prettigere omstandigheden met de kanttekening dat ik in de toekomst misschien iets geheel anders wil doen maar daar ben ik dus nog niet uit. Daarnaast lijkt me even een frisse wind ook wel fijn. Maar ook eng.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Feb 2020 22:49

Re: Sollicitatietopic #2

@ Kerel de vacature stond open tot 5 januari dit jaar. Nu staat exact dezelfde vacature open tot eind volgende week. Mijn vermoeden is dat er nog iemand weg is gegaan of dat ze niemand geschikt hebben gevonden voor de functie. De afwijzing is inderdaad een reden voor mij om het niet te doen. Aan de andere kant, niet geschoten altijd mis.

@ Ise nee, ik ben niet op gesprek geweest. Jij succes met je gesprek!

@ June ja, dat zou ik inderdaad nog kunnen doen. Kan ik meteen mooi vragen wat de reden is dat de vacature weer open staat.

@ Lot ik zou even bellen en vragen naar die 27 uur en hoe flexibel zij daarin zijn. Dan heb je gelijk je antwoord en weet je of je wilt solliciteren of niet.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 27 Feb 2020 12:56

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb vanmorgen een sollicitatie dmv een videocall gehad. Dat was spannend! Ik zat een kwartier te vroeg al achter m'n laptop.

Het gesprek ging volgens mij wel goed, ik heb kunnen zeggen wat ik wil en ben gewoon eerlijk geweest. Ik wil alleen graag deze baan als ze ook daadwerkelijk denken dat ik er geschikt voor ben :)

Nu afwachten! Wel raar want ik heb het opzich nu ook nog prima op m'n huidige baan en ook allemaal leuke ideeën om daar de processen nog te verbeteren.
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers