Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Man part-time werken (zonder kinderen)

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Feb 2020 12:37

Re: Man part-time werken (zonder kinderen)

Maar Minx, het is wel onmogelijk dat jij alle 1.400 werknemers goed kent. Je ziet waarschijnlijk het clubje dat veel op kantoor zit (mocht je een kantoorfunctie hebben) en dat daar toevallig ook de directeur bij zit is toeval.

Grote kans dat de directeur de rest alleen ziet bij een jaarlijkse presentatie voor het hele bedrijf of zo. Zeker als er meerdere vestigingen en zo zijn. Dat noem ik niet echt persoonlijk.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Feb 2020 13:07

Re: Man part-time werken (zonder kinderen)

Ik werk altijd bij grote organisaties. Mijn huidige telt geloof ik 4000 werknemers. Er zijn iets van 15 directeuren geloof ik. Het kan me niet schelen dat ik met 13 van de 15 geen persoonlijk contact heb. Ik vind het voordeel van een grote organisatie juist dat ik intern nog eens nieuwe dingen kan gaan doen en eventueel een overstap kan maken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Feb 2020 13:27

Re: Man part-time werken (zonder kinderen)

Ik vind van kleine organisaties het juist meer fijn dat je meer het wij gevoel hebt en over het algemeen medewerkers meer betrokken zijn met oa de besluitvorming etc. De invloed die jij als medewerker hebt bij een grote organisatie om iets intern te veranderen is meestal stukken kleiner dan bij een kleine organisatie waar je over het algemeen meer vrijheid hebt over hoe je je werk indeelt en hoe in mijn geval je rapportage opstelt of verbeterd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Feb 2020 13:55

Re: Man part-time werken (zonder kinderen)

Fred schreef:@ Zora, omdat het topic niet over ambities en kinderen gaat. Wellicht kun je daar een nieuw topic over openen als je dat interessant vind.



Ik reageer op een uitspraak van jou over ambities en kinderen. Bijzonder dat dat alleen voor jou geldt dan. Wat is dit toch irritant, met jou ‘praten’ zo.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Feb 2020 14:05

Re: Man part-time werken (zonder kinderen)

Fred schreef:@ waterkoker, een baan zoeken in totaal ander vakgebied kan niet. Of ja, kan wel maar om nou bij wijze van spreken heftruckchauffeur te worden lijkt mij niet zo slim ivm enorm salaris terug val en over gekwalificeerd.

Daarom werk ik altijd bij relatief kleine bedrijven. Liefst niet groter dan 50 personen. Dan krijg je vaak meer diversiteit aan werkzaamheden. Bij een grote organisatie waar bijv. Minx bij werkt zou ik echt niet vrolijk van worden. Dan ben je sowieso een nummertje voor de organisatie.


Misschien toch eens gaan kijken bij een groter bedrijf. Dan de kans dat het minder persoonlijk is, maar wel een grote kans op een uitdaging in het werk wat je nu doet. Het is inderdaad wat Caufield zegt, dat er intern een grote kans is op andere functie binnen het bedrijf. Je 'klaagt' regelmatig dat je uitdaging mist, maar je zoekt die ook niet op.
Daarnaast zie ik vooral bij jou dat het geld een zeer grote factor is in je keuze voor een baan. Jou keuze, maar voor een hoop mensen geldt dat niet.

En waarom geen baan zoeken in een ander werkveld? Omscholen kan nog op alle leeftijden en je hoeft dan echt niet onder je eigen denkniveau te gaan zitten. Een andere branche of bijvoorbeeld gaan lesgeven op een MBO of HBO met de kennis die je nu hebt. Cursussen volgen etc. Allemaal mogelijk, maar je moet er wel voor open staan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 19 Feb 2020 14:07

Re: Man part-time werken (zonder kinderen)

Silly-One schreef:
Fred schreef:@ waterkoker, een baan zoeken in totaal ander vakgebied kan niet. Of ja, kan wel maar om nou bij wijze van spreken heftruckchauffeur te worden lijkt mij niet zo slim ivm enorm salaris terug val en over gekwalificeerd.

Daarom werk ik altijd bij relatief kleine bedrijven. Liefst niet groter dan 50 personen. Dan krijg je vaak meer diversiteit aan werkzaamheden. Bij een grote organisatie waar bijv. Minx bij werkt zou ik echt niet vrolijk van worden. Dan ben je sowieso een nummertje voor de organisatie.


En waarom geen baan zoeken in een ander werkveld? Omscholen kan nog op alle leeftijden en je hoeft dan echt niet onder je eigen denkniveau te gaan zitten. Een andere branche of bijvoorbeeld gaan lesgeven op een MBO of HBO met de kennis die je nu hebt. Cursussen volgen etc. Allemaal mogelijk, maar je moet er wel voor open staan.

Doe maar niet, dan krijgen we zo'n negatieve volgende generatie. :confused:
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 19 Feb 2020 15:32

Re: Man part-time werken (zonder kinderen)

Lekker negatief Fred :palm: Iemand oppert om een baan in een ander vakgebied te zoeken en je komt meteen met heftruckchauffeur aanzitten.
Wel zeuren over je werk, maar nooit het initiatief nemen om er iets aan te veranderen.
We waren gisteren in de Efteling, misschien hebben ze daar nog iets voor je qua werk. Ik zag veel blije medewerkers daar...
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 20 Feb 2020 07:28

Re: Man part-time werken (zonder kinderen)

Ik vind het ideaal, parttime werken, zonder kinderen. Ik werk 32uur,4 dagen en mijn vriend 36uur,4 dagen en hebben juist besloten dat hij dit jaar nog terug gaat naar 32 uur.
Om meer te kunnen genieten van het leven. Hij heeft een goede baan, WO functie en vind hem zeker niet minder ambitieus als hij naar 32uur gaat. En daarbij, werk zelf ook parttime, dus waarom mijn vriend dat niet gunnen?
Het leven is te kort om alleen maar te werken en "hogerop" te komen. En ik doe verre van hersenloos werk. (Net als mijn vriend trouwens).
Op dit moment is hij pas tussen half 7 en 7 thuis iedere dag, als het tegen zit met file nog later. Ik heb ook 2uur reistijd per dag.

Juist nu zonder kinderen, kan je zoveel meer van je vrije tijd genieten en zou ik het zonde vinden om 40u te werken.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 20 Feb 2020 12:00

Re: Man part-time werken (zonder kinderen)

Fred schreef:@ waterkoker, een baan zoeken in totaal ander vakgebied kan niet. Of ja, kan wel maar om nou bij wijze van spreken heftruckchauffeur te worden lijkt mij niet zo slim ivm enorm salaris terug val en over gekwalificeerd.

Daarom werk ik altijd bij relatief kleine bedrijven. Liefst niet groter dan 50 personen. Dan krijg je vaak meer diversiteit aan werkzaamheden. Bij een grote organisatie waar bijv. Minx bij werkt zou ik echt niet vrolijk van worden. Dan ben je sowieso een nummertje voor de organisatie.


Hoezo kan niet? Ben je dan liever ongelukkig met de juiste papieren en met 'veel geld' (maar wat is veel geld :wink: ) of gelukkig met een over kwalificatie en minder geld?

Er bestaan genoeg opleidingen en cursussen die je kunt volgen en op die manier in combinatie met je huidige kennis toch elders kunt toepassen?
<<

Kira

Bericht 20 Feb 2020 12:12

Re: Man part-time werken (zonder kinderen)

Ik werk ver overgekwalificeerd in loondienst, hier hoef je niet eens een opleiding voor te hebben en ik heb hbo. En toch vind ik het leuk, zou het niet fulltime willen, en ook vast niet m'n hele leven maar mijn geluk is toch echt belangrijker dan geld.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers