Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Show jouw badkamer!

<<

Anoniem332

Bericht 13 Feb 2020 13:43

Re: Show jouw badkamer!

Wij hebben een hele basic badkamer. We hebben die zelf gebouwd, incl het skelet voor de muren. We konden zelf de afmetingen bepalen. 2,5 x 2,5 is het geworden.

We wilde het zelf plaatsen en hebben vooral gelet op goede materialen voor de basis. Eerst het skelet afgetimmerd met houten platen, paarse gipsplaten, alle naden goed dicht gemaakt. Vloer met watervast multiplex op de 10 cm geschroefd. (Oud houten vloer balken ).
Tegels van mosa, voeg naden lopen door in de vloer tegels.

Ikea meubel met dubbele wastafel en twee lades, en van Ikea z’n spiegel kast erboven. Niet heel sexy maar wel heel praktisch.
Ik vraag mij soms af waar mensen met ‘pinterest’ badkamers hun spullen laten ?. Bizar trouwens wat z’n meubel kost bij badkamer winkel. Ook vaak zo niet mooi!

Glazen douchewand, met minimale details.

Verder een bad en wc.

Enige wat we uitbesteed hebben is het aansluiten/koppelen van de leidingen door een loodgieter. We zijn incl het bouwen van de muren en het materiaal wat achter de tegels zit tussen de 6 a 7000 euro kwijt geweest.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Feb 2020 14:10

Re: Show jouw badkamer!

Bliss schreef:Oh zo mooi, Taeda!

Iemand een idee wat het renoveren van een badkamer van ca. 5 m2 zou moeten kosten? Er zit geen wc in en er hoeven geen leidingen verlegd te worden. Er zit wel een bad in.


Onze badkamer is ook zo'n 5 m2 en gaat ons 19.000,- kosten.
Dit is sloopwerk, aanleggen van vloerverwarming, tegelen, sturen, schilderen, wastafelmeubel/grote spiegel/inloopdouche en toilet.
Tegels waren relatief goedkoop, maar de kranen en douche zijn van Vola en schrijnend duur. Ook het houten wasmeubel met wasbak was niet goedkoop

Het overgrote deel van de kosten zit 'm in de manuren.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem315

Bericht 13 Feb 2020 14:40

Re: Show jouw badkamer!

Ja dat is natuurlijk wel zo Chiq. Elke avond de zooi opruimen.. Mehhh!! Maar ik weet niet waar Marins trapopgang zit, maar als deze in de gang is, dan is het wel redelijk uit het zicht.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Feb 2020 14:48

Re: Show jouw badkamer!

Ooh La La! schreef:
Bliss schreef:Oh zo mooi, Taeda!

Iemand een idee wat het renoveren van een badkamer van ca. 5 m2 zou moeten kosten? Er zit geen wc in en er hoeven geen leidingen verlegd te worden. Er zit wel een bad in.


Onze badkamer is ook zo'n 5 m2 en gaat ons 19.000,- kosten.
Dit is sloopwerk, aanleggen van vloerverwarming, tegelen, sturen, schilderen, wastafelmeubel/grote spiegel/inloopdouche en toilet.
Tegels waren relatief goedkoop, maar de kranen en douche zijn van Vola en schrijnend duur. Ook het houten wasmeubel met wasbak was niet goedkoop

Het overgrote deel van de kosten zit 'm in de manuren.


Wooow wat een geld joh, voor zo'n kleine ruimte!

Dit is onze badkamer nu (zo ongeveer, dit zijn de verkoopfoto's van de vorige bewoners):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op zich bevalt de badkamer ons prima, maar die douchecabine vind ik wel echt een dik minpunt. Ik zou daar graag een inloopdouche voor in de plaats willen. Maar ja, dan moet de vloer en een deel van de muur er ook uit, dus dan moet je alsnog alles aanpakken. En het bad zit er al twintig jaar in volgens mij, dat is misschien ook wel een keer aan vervanging toe. Dus ik weet het even niet. In elk geval hebben we geen 20.000 euro hiervoor en ook geen 10k. Daarbij moet er nog meer in huis aangepakt worden, dus ik denk dat het voorlopig bij dromen blijft.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem270

Bericht 13 Feb 2020 14:54

Re: Show jouw badkamer!

Zo verkeerd vind ik de badkamer niet Bliss. Snap wel dat je een upgrade zou willen.
Misschien kan je al wel een regendouche ophangen in de douche dat geeft misschien ook al een ander gevoel.

Grappig trouwens een klok in de badkamer.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Feb 2020 15:05

Re: Show jouw badkamer!

Wij hadden toen we verhuisden ook geen geld over om aan de badkamer te besteden. We wonen er nu 3,5 jaar. En onze badkamer nu is echt een heel stuk lelijker dan die van jullie Bliss ;)

Edit; ik kwam nog een foto van Funda tegen. Zo ziet het er nu dus nog uit... :no:
Straks gaat de wasmachine naar zolder en wordt het toilet recht tegen de muur gezet ipv zo schuin.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 13 Feb 2020 15:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Feb 2020 15:08

Re: Show jouw badkamer!

Scott schreef:Zo verkeerd vind ik de badkamer niet Bliss. Snap wel dat je een upgrade zou willen.
Misschien kan je al wel een regendouche ophangen in de douche dat geeft misschien ook al een ander gevoel.

Grappig trouwens een klok in de badkamer.


Leuk idee, alleen is de cabine daar denk ik te klein voor.

Haha ja de vorige bewoners hadden deze klok dus hangen en eigenlijk vonden we dat wel handig, dus we hebben er ook weer één opgehangen. Toen ik een eigen appartement had, had ik een wekkerradio in de badkamer zodat ik wist hoe laat het was én ik radio kon luisteren.
❤ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 13 Feb 2020 15:19

Re: Show jouw badkamer!

Beide badkamers zijn alsnog beter dan die van ons, haha.
Het ergste vind ik wel het douchegordijn.. Vind ik zo viezig!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 13 Feb 2020 16:18

Re: Show jouw badkamer!

Er komen veel mooie badkamers voorbij.?
Wij hebben net een nieuwe laten plaatsen hij is 1,8x2 meter. Heel klein dus. Moest veel verlegd worden en een systeem plafond erin voor spotjes en wij hebben rond de 13000 betaald.

Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

Rechts hangt een dubbele spiegelkast met links en rechts een verlichtings strip.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Feb 2020 16:38

Re: Show jouw badkamer!

Zo wat een verschil, Raven! Mooi!

Wat betreft de kosten van onze badkamer: wij hebben geen toilet in de badkamer, dat is een aparte ruimte. Zou dat nog veel schelen in de kosten?

En hoeveel zou ik kwijt zijn voor het renoveren van een toilet? Want dat willen we ooit ook nog een keer laten doen. Genoeg te wensen voorlopig.
❤ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 13 Feb 2020 16:52

Re: Show jouw badkamer!

Je kunt ook kijken of jullie dingen zelf kunnen doen Bliss. Als je toilet al op de goede plek zit en zo, is het eigenlijk alleen opnieuw tegelen, nieuwe pot en nieuw fonteintje eventueel. Tegelen is even een precies werkje, maar zover ik weet zelf wel te doen. Zou al behoorlijk schelen in de kosten! Net als zelf slopen en zo.

Verder geen idee van de kosten hoor, ik wil het allemaal even nog niet weten gezien alles dat er bij ons nog moet gebeuren..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem317

Bericht 13 Feb 2020 17:19

Re: Show jouw badkamer!

Wij hebben vorige jaar onze badkamer aangepakt. We hebben alles zelf gedaan, dus we hebben alleen materiaalkosten betaald. Gelukkig is mijn man erg handig. We hebben de badkamer vergroot door een stuk van onze slaapkamer erbij te nemen. We hadden vorig jaar ook verschillende offertes aangevraagd en die man in de winkel zei toen dat we ongeveer net zoveel aan loonkosten kwijt zouden zijn als dat we aan materiaalkosten zouden hebben. Dat geld hebben we ons nu dus bespaard. We zijn er wel 3 maanden (bovenop ons eigen werk) mee bezig geweest, maar gelukkig hebben we nog een badkamer in huis, dus konden we zonder problemen gewoon douchen. Mijn man heeft alles via internet besteld en dat scheelde bijvoorbeeld alleen al €1100 op de tegels (internet vs winkel). Dat waren dan dezelfde tegels. Het was alleen even op internet zoeken, maar daarmee hebben we nog meer bespaard. Uiteindelijk waren we rond de €6000 kwijt voor alles. Van slopen totdat alles af was. We hebben een inloopdouche, toilet, dubbele wasbak, een kast en vloerverwarming.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 13 Feb 2020 17:36

Re: Show jouw badkamer!

Bliss schreef:Zo wat een verschil, Raven! Mooi!

Wat betreft de kosten van onze badkamer: wij hebben geen toilet in de badkamer, dat is een aparte ruimte. Zou dat nog veel schelen in de kosten?

En hoeveel zou ik kwijt zijn voor het renoveren van een toilet? Want dat willen we ooit ook nog een keer laten doen. Genoeg te wensen voorlopig.


Dank je. Wij zijn er ook superblij mee. Geen toilet scheelt wel. Maar ik durf niet te zeggen hoeveel?.
Wij hebben ons toilet beneden ook gedaan die was ook nogal gedateerd. En die was 4.500 euro. Maar dan ook weer slopen en verleggen van de leidingen erbij. Ook in de kruipruimte hebben ze leidingen verlegd dat was wel nodig. Dus dat zit ook bij die prijs van 4.500 in allemaal.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 13 Feb 2020 17:44

Re: Show jouw badkamer!

Mijn ouders hebben 1,5 jaar geleden hun badkamer laten doen. Qua grootte zitten zij op 2x3. Ze hebben niks zelf gedaan en alles via een sanitairwinkel gekocht. Daar kregen ze dan wel korting omdat degene die de badkamer ging doen een contract had met hen. Er zijn leidingen verlegd, ze hebben vloerverwarming erbij laten doen en het plafond is verlaagd zodat er spots in konden. Alles bijelkaar waren ze 16.000 euro kwijt. Bedragen die hier genoemd worden zou ik wel rekening mee houden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Feb 2020 18:00

Re: Show jouw badkamer!

Huh wil je die badkamer verbouwen? Die is vet mooi joh Bliss!
Mocht je een inloopdouche gaan doen in een (relatief) kleine badkamer let dan wel goed op dat ie goed naar beneden loopt / water weg stroomt. Anders zit je hele badkamer onder. Wij moeten ook altijd de halve badkamer met een trekkertje drogen.
Let's discover the world together.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 13 Feb 2020 18:08

Re: Show jouw badkamer!

Wij hebben destijds de badkamer zelf gedaan helemaal. Heeft ons incl materiaal en meubels ong. 4000euro gekost.
Wanden en bad hebben we zelf betegeld (is echt niet zo heel moeilijk, maar je moet er even de tijd voor nemen). Vloer hebben we wel laten leggen door een bevriende tegelzetter, omdat die in afschot (of zoiets) gelegd moest worden, zodat het water goed zou weglopen.
Wij hebben bijna alles bij Praxis enzo gekocht. Folders in de gaten gehouden en steeds iets gekocht.
Zijn er uiteindelijk wel zo'n 3 weken mee bezig gewest, maar hadden ook wat tegenslag ivm lekkage onder het bad enzo.

Maar het kan dus wel goedkoper Bliss, mits je zelf een beetje handig bent en er zelf dus zoveel tijd in wilt stoppen.

Toilet hebben we ook zelf gedaan en dit heeft ons 1500e gekost incl alles.

Helaas geen foto's, het is inmiddels mijn huis niet meer, maar van mijn ex.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 13 Feb 2020 19:16

Re: Show jouw badkamer!

Wij hebben vorig jaar de badkamer verbouwd.
Er zijn nog een paar dingetjes die wij moeten doen. bij het bad zit nog geen douchekop en wij willen nog nieuwe raambekleding.
Laatst gewijzigd door Myloon op 28 Mrt 2020 22:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 13 Feb 2020 19:56

Re: Show jouw badkamer!

Wij hebben afgelopen zomer onze badkamer (incl. toilet) en het aparte toilet beneden laten doen. We hebben niets zelf gedaan. Kosten: € 15000,-. Ben er heel blij mee. Heb helaas geen foto’s.
<<

Anoniem277

Bericht 14 Feb 2020 07:25

Re: Show jouw badkamer!

Wij moeten ook nog dus ik kijk even mee. Zie hele mooie badkamers en lees ook mooie toekomstige badkamers. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Onze badkamer is nu ongeveer 3x4?
Bij ons moet er vloerverwarming in en het plafond moet verhoogd worden. Nu kun je in de badkamer staan maar je armen niet strekken boven je hoofd.
Ik reken op 20 tot 25 duizend helaas. Dus zal nog lang sparen zijn.

Ik zie hier veel douchekoppen uit de muur komen. Hoe zit dat met kalk?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 14 Feb 2020 16:53

Re: Show jouw badkamer!

Wij gaan ook in het aankomend jaar 2 badkamers doen. 1 kleintje op zolder en een grotere op de 1e verdieping. Over de grote moet goed nagedacht worden want dit wordt een smalle lange badkamer.
Leuk om zo van iedereen te zien.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Feb 2020 16:13

Re: Show jouw badkamer!

Wat een mooie badkamers hier! Wij moeten ook een nieuwe, maar dat duurt nog wel even. Dit is mijn badkamer:
Afbeelding

Dit is wel een funda foto, we hebben een nieuw badkamermeubeltje, een regendouche en een ander douchegordijn opgehangen. De ruimte is 1,40 m breed en 2,5 meter diep, vrij klein dus. Ik wil er eigenlijk een bad, douche, wastafel en toilet in, maar dat lijkt me een onmogelijke missie.

♥♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Mrt 2020 16:10

Re: Show jouw badkamer!

Even een upje voor dit topic want onze badkamer is eindelijk klaar!

Super blij met het resultaat want het is nog mooier geworden dan ik in m’n hoofd had ?

Het is een vrij kleine badkamer dus lastig alles goed op de foto te krijgen helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 25 Mrt 2020 16:17

Re: Show jouw badkamer!

Wauw! Heel mooi, dat mat zwarte is echt geweldig!
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Mrt 2020 16:22

Re: Show jouw badkamer!

De muren zijn donkergroen, maar dat krijg ik steeds niet goed op de foto :(

De kranen enzo zijn wel mat zwart.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 25 Mrt 2020 16:31

Re: Show jouw badkamer!

Ooh La La! schreef:De muren zijn donkergroen, maar dat krijg ik steeds niet goed op de foto :(

De kranen enzo zijn wel mat zwart.


Ik zag het. Op de onderste foto is wel te zien dat het donkergroen is. Mooie kleur ook!
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers