Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel dagen koorts?

<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Feb 2020 16:29

Hoeveel dagen koorts?

Mijn zoon (7 jaar) heeft nu al 15 dagen koorts. In het begin werd er gezegd dat hij longontsteking had : antibiotica. Hij is 3 dagen koortsvrij geweest en nu heeft hij dus alweer 4 dagen koorts.
We zijn vrijdag bij de Dokterswacht geweest en zij zeggen: kwestie van uitzieken.
Hij heeft een afweerstoornis en een hartafwijking dus ik maak me toch wel zorgen. Zag net ook dat hij in z’n nek 2 bulten heeft.
Stel ik me aan? Moet hij gewoon uitzieken of toch nog een keer de dokter bellen?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Feb 2020 16:36

Re: Hoeveel dagen koorts?

Hoe hoog is de koorts dan nu? Ik zou alleen de dokterswacht bellen nu als hij echt heel beroerd is en hoge koorts heeft. Anders gewoon morgenochtend jullie eigen huisarts bellen voor advies. Die bulten zijn waarschijnlijk opgezette klieren?
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Feb 2020 16:37

Re: Hoeveel dagen koorts?

39,8 toen ik het zonet heb opgemeten.
<<

Anoniem332

Bericht 16 Feb 2020 16:37

Re: Hoeveel dagen koorts?

Ik zou de dokter bellen.
Als mijn kind 3 dagen achter elkaar koorts heeft bel ik een dokter. In het geval van jouw zoon die het een stuk langer heeft, zou ik het zeker doen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Feb 2020 16:38

Re: Hoeveel dagen koorts?

*foef* schreef:39,8 toen ik het zonet heb opgemeten.

Rectaal gemeten?
<<

Anoniem279

Bericht 16 Feb 2020 16:40

Re: Hoeveel dagen koorts?

Ik zou ook zeker bellen en denk ik aansturen op een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Ik zou er zelf ook helemaal niet gerust op zijn. Zeker omdat antibiotica dus kennelijk weinig doet. Edit: en al helemaal in combinatie met z’n medische rugzakje.
Laatst gewijzigd door Anoniem279 op 16 Feb 2020 16:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Feb 2020 16:40

Re: Hoeveel dagen koorts?

Ik heb altijd begrepen dat als je kind na een periode met koorts en een koortsvrije periode opnieuw koorts krijgt, dat sowieso een reden is om er een dokter naar te laten kijken. Ik zou dus nog een keer bellen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Feb 2020 16:41

Re: Hoeveel dagen koorts?

Ja. Dat doen we altijd rectaal. Ik denk dat het opgezette klieren zijn, en waarschijnlijk kunnen ze ook niks voor ons doen maar hij ligt te bibberen op de bank onder 3 dekens..
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Feb 2020 16:41

Re: Hoeveel dagen koorts?

Ik heb contact gehad met de kinderarts afgelopen week en daar in hij op 26 maart terecht. ?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Feb 2020 16:43

Re: Hoeveel dagen koorts?

*foef* schreef:Ja. Dat doen we altijd rectaal. Ik denk dat het opgezette klieren zijn, en waarschijnlijk kunnen ze ook niks voor ons doen maar hij ligt te bibberen op de bank onder 3 dekens..


Heel goed! Lang niet iedereen doet dat maar rectaal is toch het meest betrouwbaar. Ik zou ook de HAP bellen voor advies dan, hij heeft wel echt hoge koorts.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Feb 2020 16:44

Re: Hoeveel dagen koorts?

https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kin ... eft-koorts


Ik lees:

Neem óók contact op met uw huisarts:

- als uw kind 5 dagen koorts heeft;

en

Voor alle kinderen met koorts geldt:
Neem direct contact op met uw huisarts of de huisartsenpost als uw kind met koorts een van de volgende alarmverschijnselen heeft:

- opnieuw koorts krijgt na een aantal dagen koortsvrij te zijn geweest.

Aangezien die twee dingen op jouw zoon van toepassing zijn, zou ik zeker terugbellen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 16 Feb 2020 16:44

Re: Hoeveel dagen koorts?

Hebben jullie geen eigen kinderarts gezien zijn andere dingen? Kun je daar morgen geen contact mee opnemen?
<<

Anoniem279

Bericht 16 Feb 2020 16:45

Re: Hoeveel dagen koorts?

Nou dan zou ik nu de huisartsenpost bellen en aansturen op een doorverwijzing, al was het maar om dingen uit te sluiten. Met de aandoeningen die hij sowieso al heeft zou ik geen enkel risico willen lopen. 26 maart zou mij wat dat betreft veel te ver weg zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Feb 2020 16:45

Re: Hoeveel dagen koorts?

Scandic schreef:
*foef* schreef:Ja. Dat doen we altijd rectaal. Ik denk dat het opgezette klieren zijn, en waarschijnlijk kunnen ze ook niks voor ons doen maar hij ligt te bibberen op de bank onder 3 dekens..


Heel goed! Lang niet iedereen doet dat maar rectaal is toch het meest betrouwbaar. Ik zou ook de HAP bellen voor advies dan, hij heeft wel echt hoge koorts.


Off-topic misschien, en fijn dat het bij de zoon van TO wel lukt, maar mijn dochter zou compleet in paniek raken als ik haar nog zou dwingen de koorts rectaal op te laten nemen en mijn zoon heeft met in zijn oor al moeite. Het is over het algemeen niet dat mensen dat uit gemakzucht niet doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Feb 2020 16:57

Re: Hoeveel dagen koorts?

Susan schreef:
Scandic schreef:
Heel goed! Lang niet iedereen doet dat maar rectaal is toch het meest betrouwbaar. Ik zou ook de HAP bellen voor advies dan, hij heeft wel echt hoge koorts.


Off-topic misschien, en fijn dat het bij de zoon van TO wel lukt, maar mijn dochter zou compleet in paniek raken als ik haar nog zou dwingen de koorts rectaal op te laten nemen en mijn zoon heeft met in zijn oor al moeite. Het is over het algemeen niet dat mensen dat uit gemakzucht niet doen.


Dat zeg ik toch ook niet? :) Er zijn alleen heel veel mensen die überhaupt niet weten dat er verschil in zit, vandaar. Een onbetrouwbare uitslag is ook niet handig.
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 16 Feb 2020 20:38

Re: Hoeveel dagen koorts?

is wel heel lang koorts en hoge ook. Zou er niet gerust op zijn en morgen nog een keer langs mijn eigen huisarts gaan en verder onderzoek vragen. Er sluimert duidelijk nog iets. Heb je het idee dat de longontsteking wel over is?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers