Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Feb 2020 13:14

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Minx! En fijn dat het zo goed ging.

UN, dat voelt goed he, als je tegen zo'n 5 km aan 1 stuk aan zit te hikken maar dan merkt dat je het eigenlijk heel goed kan! Netjes in 33 minuten ook.

Caulfield, voelt toch altijd beter als je geweest bent he. Kan je nu lekker op de bank bijkomen en bedenken dat je in ieder geval niet meer door de storm hoeft.

Exo, heerlijk he die runners high, die had ik gisteren ook, ik had het gevoel ook dat ik na een uur lopen nog wel een half uur door kon gaan.

Ik ben afgelopen zaterdagen ook weer een uur gaan lopen. Vorige week ging het prut, het was in de ochtend om 9.30 uur al 12 graden, ik had me te warm aangekleed en het ging gewoon niet zo lekker. Heb me echt door het uur heen geworsteld.
Gisteren ging het juist heel erg fijn, heb 7,5 km gelopen en gemiddeld in 6.18 minuten per km.
Ik heb besloten dat ik woensdag ook met de oudertrim (vd atletiek van mijn zoon) ga meelopen, ze doen dan een uur intervaltraining en ik wil mijn snelheid graag wat omhoog. Ook ga ik dan tenminste 2 keer in de week.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11389

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Feb 2020 16:44

Re: Het hardlooptopic #2

Housebird, het is een hele fijne broek. Met fijne lange pijpen (ik heb vaak blote enkels bij lange tights) en een brede band bij de buik.

Goed UN! Kon je wat met de tips?

Eens met Caulfield, in het begin is het niet zo lekker, maar daarna maakt niks meer uit.
Ik schreef daar ooit nog wat over https://www.sportspinsels.nl/709-2/ (ik haal de link later weer weg).
Wel goed tempootje Minx!!

Lekker Liadian, nu komen er echt van die tijden aan dat het lastig is om te bepalen wat je aan moet.

Door een fikse verkoudheid heb ik even een stapje terug gedaan. Wel gelopen, maar wat minder lang. Hopelijk kan ik morgen weer wat langer!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Feb 2020 17:07

Re: Het hardlooptopic #2

Het probleem bij mij is is dat ik echt niet meer warm wordt als ik het koud krijg. Mijn lichaam moet echt nog heel erg wennen aan de kilo’s minder. Ik draag ook echt heel veel wol op het moment. Dit gaat wel goed als het halverwege begint te regenen. Dan ben ik warm genoeg om het op te vangen. Super onhandig.

Gelukkig heb ik de optie sportschool nog waardoor ik gewoon daar dan een looptraining doe.

Jip hopelijk is de verkoudheid snel over.
2015 💙
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Feb 2020 00:41

Re: Het hardlooptopic #2

Afgelopen woensdag heb ik weer een uur gelopen, eerst 2,5 km rondjes op de atletiekbaan gelopen, daarna wat oefeningen en daarna nog 20 minuten interval. Dat beviel prima, ik hoop dat ik het haal om woensdagavond weer te gaan.
Vandaag heb ik ook weer een uur gelopen, ging niet heel lekker, na 50 minuten kwam ik er pas een beetje in en ging het goed, daarvoor had ik het zwaar. Maar voelt toch weer goed om een uur te hebben gesport.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Feb 2020 09:16

Re: Het hardlooptopic #2

Hartstikke goed Liadan! Heb ik ook vaak, dat het heel lang duurt voor ik lekker loop.

Ik baal, heb vandaag een loopwedstrijd gepland maar het is kutweer en ik heb heel beroerd geslapen vannacht. Denk erover om niet te gaan en dan vanochtend zelf even een rustig rondje te doen. Scheelt weer veel gedoe qua logistiek en planning.
<<

Anoniem332

Bericht 16 Feb 2020 09:20

Re: Het hardlooptopic #2

Ow balen claulfield! Hopelijk lukt het om jezelf bij elkaar te rapen. Wat voor wedstrijd zou je lopen?

Ik ben mijzelf hier in bed aan het motiveren om een rondje te gaan rennen door weer en wind. Aangezien ik al 2 niks gedaan heb..
<<

Anoniem315

Bericht 16 Feb 2020 11:41

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield, dan ga je toch lekker voor jezelf rennen? Het is ook niet het fijnste renweer.

Ik heb vandeweek 2x een 5je gelopen. Hopelijk komende week wat meer tijd en zin.
<<

Anoniem332

Bericht 16 Feb 2020 12:22

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb weer een rondje gelopen. Ik mocht van mijzelf niet op m’n horloge kijken wat ik liep.
Vlak voor mijn huis zag ik 4,5 km dus heb ik nog even een klein blokje om gelopen zodat ik 5 km had. 30 min over gedaan. Doel is om geen spierpijn te hebben zodat ik dinsdag en hopelijk donderdag kan trainen.

Temperatuur is super vandaag! Die wind is wel even een dingetje ?
<<

Anoniem315

Bericht 16 Feb 2020 12:26

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Housebird! Dapper met deze wind. Gistermiddag waaide het ook al aardig en was het 12 graden. IK was te warm gekleed ? Wat droeg jij?
<<

Anoniem313

Bericht 16 Feb 2020 12:53

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Housebird! Het is idd flink warm. Ik droeg net een driekwart tight en shirt met korte mouw.

Ben idd maar zelf voor een rondje gegaan en heb 10 km gelopen, met heen wind tegen en terug wind mee. Blij mee, ik zag die race echt niet zitten. Nu heb ik even een uurtje voor mezelf vandaag.
<<

Anoniem335

Bericht 16 Feb 2020 13:08

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb vanmorgen 3,6 km gerend in 26 minuten. Vond het wel pittig met de wind en regen. Ik had een lange broek, shirtje en jasje aan. Had denk ik beter een lange mouwen shirt aan kunnen doen, maar dat was misschien ook weer te warm. Blij dat ik het weer gehad heb.
<<

Anoniem332

Bericht 16 Feb 2020 13:27

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig kexter, claufield, exo en liadan!

Ik had een dun lange mauwen shirt aan en een dunne wind jas.
Ik zag net mijn overbuurman naar buiten komen met z’n donsjasje, muts en korte broek over zijn lange broek. ?

Claufield, volgens mij zijn wij lid van dezelfde club. Zijn de clubkleuren oranje en de andere kleur de kleur van de stad?
<<

Anoniem313

Bericht 16 Feb 2020 14:00

Re: Het hardlooptopic #2

Housebird schreef:
Claufield, volgens mij zijn wij lid van dezelfde club. Zijn de clubkleuren oranje en de andere kleur de kleur van de stad?


Ik moest even nadenken en zoeken :nerd:
Maar ik vermoed dat wij bij concurrerende clubs lopen! Ik ben RA en jij zeker PAC?
<<

Anoniem332

Bericht 16 Feb 2020 14:14

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:
Housebird schreef:
Claufield, volgens mij zijn wij lid van dezelfde club. Zijn de clubkleuren oranje en de andere kleur de kleur van de stad?


Ik moest even nadenken en zoeken :nerd:
Maar ik vermoed dat wij bij concurrerende clubs lopen! Ik ben RA en jij zeker PAC?


Ja klopt ?, zojuist wel gelopen door het park vlak bij jouw vereniging ✌️
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11389

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Feb 2020 14:19

Re: Het hardlooptopic #2

Wij zijn druk bezig met pakken voor Frankrijk. Daardoor vergat ik dat ik nog wilde lopen vandaag een nu heb ik een broodje met gekookt ei op, dus voor dat ik dat niet meer op boer... We moeten zo ook nog weg.

Dus morgen dan maar!

Vrijdag weer gelopen na de verkoudheid. Het begin ging heel zwaar, de laatste vijf minuten gingen goed. En vorige week nog 20 minuten achter elkaar gelopen. Dat was lang geleden!

Jij loopt goed Housebird! Lukt het nog net je buik?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 16 Feb 2020 14:25

Re: Het hardlooptopic #2

Leuk HB, door dat park liep ik vanmorgen ook. En ik loop ook veel in het Kralingse Bos (net als iedereen in Rotterdam). Heb vorig jaar de marathon trainingslopen bij PAC gedaan.
Fijne vakantie Jip!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11389

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Feb 2020 15:03

Re: Het hardlooptopic #2

Het is helaas geen vakantie. We gaan voor experimentele gentherapie voor mijn dochtertje daar heen. Ik heb besloten nu toch ff te gaan!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 16 Feb 2020 15:05

Re: Het hardlooptopic #2

Sorry Jip, daar heb ik ff helemaal niet bij nagedacht. Mijn excuses. Zal ik het weghalen?
<<

Anoniem332

Bericht 16 Feb 2020 15:11

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:Leuk HB, door dat park liep ik vanmorgen ook. En ik loop ook veel in het Kralingse Bos (net als iedereen in Rotterdam). Heb vorig jaar de marathon trainingslopen bij PAC gedaan.
Fijne vakantie Jip!


Haha toevallig, dus ik kan je gewoon tegen komen in het wild ?

Die heb ik ook mee gedaan vorig jaar tot 25 km.

@ Jip succesMet rennen ! fijn dat het even tussen door kan. Neem je ook loop spullen mee naar p a r ijs? Als afleiding om er even uit te zijn daar?
Lopen ging goed, geen last van mijn buik/blaas. Ik kreeg van de week van iemand nog wat zwangerschaps gerelateerde spullen. Daar zat volgens mij z’n buikband in. Moet nog even kijken hoe dat werkt en handig is.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11389

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 17 Feb 2020 12:25

Re: Het hardlooptopic #2

Nee hoor Caulfield, geeft niks. Ik versprak mezelf ook afgelopen week. Het voelt ook alsof we op vakantie gaan. Heel suf.

Uiteindelijk stond ik gister boven en toen ben ik weer naar beneden gegaan en met chips op de bank gaan zitten. Net ben ik wel geweest: 3-6-7-6-2 minuten. Was lekker en weer eens een heus rondje gelopen. Maar man o man...wat mis ik het gevoel dat het zo vanzelf gaat en dat ik uuuuren kon lopen. Moest er een beetje van huilen.

Ik heb ook nog ergens een buikband Housebird, mocht je daar ook nog interesse in hebben...
Je buik is echt leidraad in dit verhaal, goed naar luisteren en zo te lezen doe je dat :)

In het appartement hotel is een loopband en ik neem ook buiten hardloopspullen mee. Geen idee of het er van komt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Feb 2020 11:01

Re: Het hardlooptopic #2

Oké, niet lachen jongens/dames maar ik heb me wat in mijn hoofd gehaald.

Ik wil volgend jaar samen met mijn vader de marathon (van ik denk Rotterdam) gaan lopen. Hij weet van niks en het moet tot zo lang mogelijk van te voren een verrassing blijven.

Iemand tips voor het opbouwen?

Ik ben nu (2 tot 3x in de week) in de sportschool bezig met conditie opbouw, strakker worden (ik heb me het doel gesteld een wasbordje te kweken, of het haalbaar is zien we later wel weer). Ik loop nu op de loopband bijna 20 minuten achter elkaar op een gemiddelde van 8 kilometer per uur. Sta 20 minuten op het zelfde tempo ongeveer op de crosstrainer en na alle buikspier en andere oefeningen nog 20 minuten op de fiets.
Binnenkort wil ik het gaan uitbreiden naar ook het buiten lopen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 19 Feb 2020 11:04

Re: Het hardlooptopic #2

Gaaf idee Dora, en leuk ook om het als een verrassing te doen! Ik zou je qua trainen aanraden om dat onder begeleiding te doen. Een marathon is niet niks en zeker niet om in toch relatief korte tijd naartoe te trainen. Je kunt je aansluiten bij een hardloopclub of je online laten begeleiden door een trainer.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11389

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Feb 2020 11:51

Re: Het hardlooptopic #2

Oeh wat leuk Dora!!

Ik vind meer dan een jaar helemaal niet relatief kort om voor een marathon te trainen.

Lijkt me goed om je of aan te sluiten bij een hardloopvereniging of online een coach zoeken. Lacoach is bijvoorbeeld iemand die online werkt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Feb 2020 12:30

Re: Het hardlooptopic #2

Dan is voor mij denk ik een online coach het makkelijkst.
Dit omdat ik steeds tussen 2 woonplaatsen in pendel. En als ik in R. me aanmeld kom ik bij mijn vader terecht en is de verrassing eraf.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem315

Bericht 19 Feb 2020 21:22

Re: Het hardlooptopic #2

Wat een super tof en spannend idee, Dora!! Succes ?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers