Bericht 15 Feb 2020 17:52

Re: Kind van een alcoholiste

Je verhaal is erg herkenbaar en ik ben heel blij dat je moeder een tweede kans heeft gekregen.
Heftig dat ze eerst door z'n diep dal heeft moeten gaan voordat ze tot inzicht is gekomen?

Mag ik vragen waarom ze zoveel is gaan drinken? Mensen drinken vaak vanwege diepliggende problemen. (Hoeft uiteraard niet altijd zo te zijn)

Ik ben ook opgegroeid met een alcoholist. Mijn vader was een hevige drinker die heel vaak ook nog een kwade dronk had. Zowel mijn moeder, zusje en ik kregen regelmatig slaag en werden psychisch vernederd. Dat heeft zeker zijn sporen achter gelaten en heb hiervoor langdure hulp gekregen.

11 jaar geleden, mijn vader was 53 is hij letterlijk overleden aan de gevolgen van alcohol. Ik ben heel erg lang boos geweest, waarom hij ons dit heeft aangedaan. Vragen krijg ik niet meer maar ik heb wel geleerd er vrede mee te hebben en mijn vader heb vergeven. Waarschijnlijk is mijn vader gaan drinken door een nare gebeurtenis in zijn jeugd. Zeker weet ik het niet, want mijn vader sprak nooit over zijn jeugd.

Mijn vader er nooit geweest voor ons en de drank was belangrijker. Boos ben ik niet meer.
Ik mis hem en ik vind het heel jammer dat hij zijn kleinzoon niet zal leren kennen.

@TO (ben even je naam vergeten) geef jezelf de tijd om alles te verwerken. Een hele dikke knuffel voor jou. Je bent een sterk persoon.
Afbeelding