Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dagelijkse medicatie op het werk

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Feb 2020 20:02

Dagelijkse medicatie op het werk

Ik moet drie maal daags medicijnen gaan slikken, waarvan 2 keer tijdens werktijd gaat zijn. Het moet op vaste tijden en niet op lege maag.

Ik wil eigenlijk helemaal niet dat iedereen er van weet maar ik zie nu vooral allemaal apen en beren op de weg.

Het is niet gebruikelijk om op een vast tijdstip te eten en die tijd wordt elke dag door iemand anders bepaald. Soms door mezelf, dan is het makkelijker natuurlijk, maar ook vaak genoeg heb ik geen enkele inspraak hierin.

Wie heeft hier ervaring mee en wil dit met me delen?
R. 2013
D. 2016
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Feb 2020 20:06

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Ik niet, maar een collega wel (ritalin). Hij is er heel open over, maar hij zet de wekker op zijn telefoon om het niet te vergeten. Is dat een optie bij jou of ben je altijd met klanten bezig?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 14 Feb 2020 20:09

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Ik heb ook medicatie gebruikt tijdens werktijd en deed dat op het toilet. Maar ik werk niet met klanten en heb geen vaste pauzes, dus daarbij valt het niet zo op wanneer je even wegloopt. Mijn tas staat ook bij mijn bureau, dus dat kon ik ook subtiel pakken.

In jouw situatie weet ik niet zo goed wat je mogelijkheden zijn. Lastig!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem279

Bericht 14 Feb 2020 20:14

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Ik weet niet waarvoor medicatie het is, maar ikzelf ben altijd vrij open over zulke dingen. Juist zodat er dan rekening mee gehouden kan worden.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Feb 2020 20:27

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Kun je niet gewoon aangeven dat je medicatie moet gebruiken zonder helemaal uit de doeken te doen waarvoor? Gewoon simpel houden, ik moet mijn medicatie op vaste tijden innemen en ik moet daar wat bij eten. Hoe kunnen we dit handig plannen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Feb 2020 20:33

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Ik hoef niet te vertellen wat het is natuurlijk, daar had ik nog helemaal niet over na gedacht ?‍♀️

Ik kan best een wekker zetten op het werk, ik werk wel met klanten maar ik kan natuurlijk gewoon op tril zetten.

Alleen dan die tijden.. Er is vaker niet dan wel iemand om me over te nemen en ze gaan natuurlijk geen extra personeel inzetten zodat ik kan eten. Flexibiliteit is enorm belangrijk ?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem279

Bericht 14 Feb 2020 20:37

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Maar wat is eten?
Moet het echt een volledige maaltijd zijn of volstaat een snelle cracker/plak ontbijtkoek/banaan ook?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Feb 2020 20:48

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Volgens mij is een banaan of een stuk ontbijtkoek ofzo inderdaad ook prima. Maar ja je kan niet je kassa dichtdoen en klanten laten wachten tot jij je banaan op hebt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem279

Bericht 14 Feb 2020 20:55

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Maar mag je niet tussendoor even je banaan eten, tegen de klant die je op dat moment bedient zeggen: ‘Sorry, dit moet heel even, medicatie’. Ondertussen klant verder helpen, af en toe een hap en dan de medicatie? Hoef je ook niet van je kassa weg.
Dat had ik destijds in elk geval bij de supermarkt en Gamma wel tegen m’n bedrijfsleider durven zeggen toen ik nog aan de kassa zat. Ik beman m’n kassa, doe m’n werk en jullie hebben geen last van m’n vaste tijden medicatie innemen, als ik maar om 11:00 en 15:00 (noem een dwarsstraat) al kassa draaiend even een banaan mag oppeuzelen.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 14 Feb 2020 20:56

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Neem je achter de kassa nooit een flesje drinken mee? Als je even een momentje geen klant hebt zou je de medicatie dan eventueel in kunnen nemen? Of je moet afstemmen dat je even van de kassa af kan gaan om een specifieke tijdstip. Ik heb dezelfde werkgever en bij ons zou dit wel te regelen zijn (een collega van mij heeft straks hetzelfde issue met medicijnen toedienen).
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Feb 2020 20:59

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Nee ik drink nooit achter de kassa, dan moet ik plassen haha. Een moment geen klanten is zeeeer zeldzaam haha. Bij de zelfscankassa's/klantenservice etc is dat wel wat makkelijker dus daar een switch mee maken is natuurlijk een optie. Maar pfff altijd die zeur moeten zijn om te moeten eten vind ik wel vervelend.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem284

Bericht 14 Feb 2020 21:16

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Ik zou er, niet vervelend bedoeld, vooral niet een te grote issue van maken, juist om te voorkomen dat het als gezeur wordt gezien (ik vind het geen gezeur trouwens). Ik zou een klein flesje mee nemen naar de werkvloer zodat je het kan innemen (van een paar slokjes moet je niet gelijk al plassen denk ik toch?).

Edit; oh ik lees niet goed. Je moet er bij eten? Wordt er met niet op een lege maag niet bedoeld dat het niet de bedoeling is dat je nog helemaal niks hebt gegeten? Stel dat je ‘s ochtends om 8.00 uur hebt ontbeten en om 11.00 medicatie moet innemen, móet je dan echt eerst iets eten?
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 14 Feb 2020 21:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Feb 2020 21:17

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Ik denk dat je het jezelf te moeilijk maakt. Ga naar het toilet, eet een koekje, neem je medicatie in en ga weer terug. ?
<<

Anoniem279

Bericht 14 Feb 2020 21:17

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

SoGood schreef:Ik denk dat je het jezelf te moeilijk maakt. Ga naar het toilet, eet een koekje, neem je medicatie in en ga weer terug. ?

Of dit inderdaad. Ruimte om even naar de wc te gaan is er wel, toch?
<<

Anoniem273

Bericht 14 Feb 2020 21:19

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Ik zou het aangeven bij je leidinggevende (je hoeft niet te zeggen waar de medicatie voor is als je dat niet prettig vindt) en dan kom je samen echt wel tot een oplossing, toch?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Feb 2020 21:25

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Ja ik denk dat er praktisch wel een mouw aan te passen is. Het is niet ideaal maar ook hier onoverkomelijk.

Qua gevoel is het een stuk lastiger. Ik vind het vervelend om steeds negatief de aandacht op mezelf te vestigen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem286

Bericht 14 Feb 2020 21:29

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Plakje ontbijtkoek en dan meteen de medicatie? Snel achter de kassa of inderdaad afspreken dat iemand je een voor 2 min overneemt. Moet lukken toch
<<

Anoniem273

Bericht 14 Feb 2020 21:30

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Maar ‘niet op lege maag’ is vrij ruim. Moet je precies tegelijk wat eten of kun je ook een uur eerder wat gegeten hebben?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 14 Feb 2020 21:31

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Ik denk hetzelfde als Gympie, niet op een lege maag is anders dan er bij moeten eten.
Dus als je de hele dag normaal eet, zou je de medicatie gewoon met wat water in kunnen nemen toch?
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 14 Feb 2020 21:33

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Hoe laat moet je de medicatie nemen? Je zou kunnen afspreken dat je op een vast tijdstip gaat lunchen (bijvoorbeeld elke dag als eerste om 11:30 als jullie dezelfde tijden aanhouden) en dan in de middag ook weer op een vast tijdstip een koffiepauze. Dat lijkt mij gemakkelijk in te passen en ik snap dat je geen aandacht op jezelf wilt vestigen, maar ik zou het niet vervelend of lastig vinden.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 14 Feb 2020 21:49

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Ik zou even met je arts overleggen wat er wordt bedoeld met "niet op een lege maag".
Is dat echt eten op het moment van inname of is het het voldoende om gewoon te ontbijten en daarna je normale eetritme te volgen.
Afbeelding
<<

Anoniem277

Bericht 15 Feb 2020 06:05

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Je hebt bv van die mini knoppers, koeken van 1 of 2 happen. Die kan je toch even snel tussendoor pakken? Dan kan je bv een half uur voor het medicatie moment even in de gaten houden wanneer het rustig is en snel eten.
Zijn de momenten wel op een rustig tijdstip of is het dan juist heel druk? Anders daar ook proberen een beetje te schuiven.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 15 Feb 2020 07:30

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Ik zou het ook even voorleggen aan je leidinggevende. Grote kans dat dit al eens eerder aan de hand geweest is of dat er zelfs een protocol voor is ( je werkt voor een heel groot bedrijf toch?) en dat je dus niet zelf het wiel uit hoeft te vinden. Je hoeft inderdaad niet te zeggen waar de medicijnen voor zijn en niet meteen het hele team hoeft het te weten natuurlijk, even overleggen met je leidinggevende volstaat.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2020 08:30

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Na je ontbijt is je maag toch niet meer leeg? Anders staat er toch altijd innemen bij een maaltijd?
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 15 Feb 2020 08:43

Re: Dagelijkse medicatie op het werk

Met medicijnen die niet op een lege maag mogen, moet ik persoonlijk echt wat eten. Als ik om 11.00 pillen moet nemen, is mijn ontbijt van 7.30 echt niet meer genoeg.

Spencer, ik zou dan kiezen voor iets kleins dat wel vult. Een plak ontbijtkoek o.i.d. inderdaad. Komt de tijd heel precies of mag er een uurtje aan mankeren?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers