Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer zou jij van baan overstappen?

Wanneer zou jij van baan overstappen?

Bij minimaal 250 bruto meer salaris per maand
0
Geen stemmen
Bij minimaal 500 bruto meer salaris per maand
4
12%
Bij een dag minder werken, maar ook 250 minder bruto salaris per maand
0
Geen stemmen
Bij een dag minder werken, maar salaris blijft hetzelfde
4
12%
Bij 13 extra vrije dagen (ADV)
0
Geen stemmen
Bij een betere pensioenregeling (werkgever betaald 100% pensioenpremie)
2
6%
Bij meer uitdaging (maar salaris blijft hetzelfde)
9
27%
Bij een 13e maand (maar salaris blijft hetzelfde, per saldo is dat eigenlijk een loonstijging van 8,33%)
0
Geen stemmen
Bij een winstuitkering (bijv. 3%)
0
Geen stemmen
Bij (betere) toeslagen (bijv. hogere overwerktoeslag etc.)
0
Geen stemmen
Bij overige (hopen op leukere collega, betere sfeer, bedrijfsfitness, borrels en personeelsuitjes)
14
42%
 
Aantal stemmen : 33
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Feb 2020 10:39

Wanneer zou jij van baan overstappen?

Ik ben even benieuwd wanneer je over zal stappen naar een andere baan?
Wat voor jou de belangrijkste redenen zijn. Je mag 2 opties kiezen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 14 Feb 2020 10:42

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

En dan bedoel je voor hetzelfde werk?
Ik zou eerder denken normaal omdat je een andere uitdaging nodig hebt namelijk, niet zozeer een financiële reden.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 14 Feb 2020 10:46

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Ik zou alleen van baan wisselen wanneer ik het niet naar mijn zin heb en bijv. op zoek ben naar meer uitdaging, iets totaal anders of wanneer het met collega's niet klikt. Alle andere redenen zijn op dit moment geen redenen voor mij om te kiezen voor een andere baan.
2011 2012 2017
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 14 Feb 2020 11:20

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Geld is voor mij geen prikkel en een dag meer of minder werken ook niet. Met plezier naar het werk gaan en aan het einde van de dag het idee hebben dat je wat gedaan hebt is voor mij veel belangrijker.

Wel heb ik op dit moment 2 totaal verschillende functies binnen het bedrijf en twijfel best wel of ik beide functies wil houden en voor welke functie we iemand anders gaan zoeken.

Voor functie 1 ben ik opgeleid, aangenomen, kan ik in mijn eigen tijd plannen, staat geen druk achter en heb ik heel veel vrijheid. Als ik om 10.00 wil beginnen en om 14.00 weer naar huis is dat prima zolang het werk maar klaar is, als de kinderen vakantie hebben kan ik gemakkelijk vrijnemen of minder werken. Ik heb er alleen wat minder uitdaging.

Functie 2 doe ik er nu een half jaar bij, is voor mij nieuw, totaal wat anders, heb ik geen opleiding voor gedaan maar het gaat me goed af, vind het leuk werk, heb eigen verantwoordingen en het is een zelfstandige functie (zit alleen op de afdeling).

Nu moet ik dus kiezen... Wil ik beide functies aanhouden dan moet ik structureel meer werken dan praktisch zou zijn met de kinderen, voor kortere tijd heb ik daar geen moeite mee maar op de langere termijn is het niet handig. Wil ik alleen functie 1 houden en me daar weer volledig op richten waardoor ik vaker vrij ben en meer tijd met de kinderen heb maar minder uitdaging. Of wil ik alleen functie 2 houden waarin ik meer moet werken en meer uitdaging heb maar toe moet kijken hoe iemand anders functie 1 over gaat nemen waar ik eigenlijk voor aangenomen ben...
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 14 Feb 2020 11:26

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Ik mis de simpele "als ik het niet meer naar mijn zin heb". Voor iets meer geld ga ik zeker niet weg, gratis zou ik niet gaan werken, maar het plezier erin staat wel bovenaan.

Ik heb 2x ontslag genomen in mijn leven. Bij beiden was er al een enorme uittocht gaande doordat management niet goed op orde was.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Feb 2020 11:26

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Pure* schreef:En dan bedoel je voor hetzelfde werk?
Ik zou eerder denken normaal omdat je een andere uitdaging nodig hebt namelijk, niet zozeer een financiële reden.


Ik ook, ben er zelfs mee bezig nu. Ga van de incassowereld naar de zorg. En voor minder salaris ook nog.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Feb 2020 11:53

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

"Als ik het niet meer naar mijn zin heb" is de onderste. Staat oa leuke collega's en sfeer bij...

Voor mij moet de waardering (niet alleen financieel, maar toch wel voor een groot deel), uitdaging en sfeer in evenwicht zijn.

Nu is het hier zo dat de waardering (zeker financieel) goed is, uitdaging minder en sfeer neutraal is.

De baan op 5 minuten rijden was wellicht wat meer uitdagend geweest en ik denk ook wel dat de sfeer beter zou zijn (mensen wonen vlakbij het werk, dus in de pauze gaat het dan eerder over lokale zaken etc..). Echter het scheelde in salaris en overige arbeidsvoorwaarden zoveel en ze waren helaas niet bereid om hun maximum te verhogen dat ik toch blijf zitten waar ik nu zit.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 14 Feb 2020 12:38

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Ik vind het fijn dat ik goed verdien en maar 28 uur hoef te werken maar ik vind sfeer, eigen tijd indelen, fijne collega's en leidinggevenden veel belangrijker. Oh en uitdaging in mijn werk vind ik ook belangrijk. Ik ga niet ergens werken alleen voor de goede arbeidsvoorwaarden en salaris. Uiteindelijk spendeer je zo'n 8 uur per dag op je werk en doodongelukkig zijn en maar blijven omdat je zo goed verdient, is niet aan mij besteed.
<<

Anoniem279

Bericht 14 Feb 2020 13:40

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Ik zou niet snel overstappen. Ik heb een vast contract en hoewel dat in deze tijd niet veel zegt, zou ik dat, en het leuke team waar ik in werk en het leuke werk wat ik doe, niet snel opgeven. Ook niet snel voor een beter salaris. Ik weet vrijwel zeker dat ik, als ik goed zou zoeken best een andere functie kan vinden waar ik met mijn papieren aan de slag kan, waar ik meer zou verdienen en waar de arbeidsvoorwaarden (nog) beter zijn, maar dat vind ik het allemaal niet waard. Ik kies dus niets in de poll ☺️
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 14 Feb 2020 13:43

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Tsja, voor geld stap ik sowieso niet over. Een andere verantwoordelijkheid, stukje omhoog, dat zou ik wellicht nog wel eens leuk vinden.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Feb 2020 13:58

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

kerel schreef:Tsja, voor geld stap ik sowieso niet over. Een andere verantwoordelijkheid, stukje omhoog, dat zou ik wellicht nog wel eens leuk vinden.


Nouja, dat dus. Als ik ergens anders wat leukers kan doen, me nuttiger kan maken, dan wil ik misschien wel ergens anders heen. Voor de dingen in deze poll niet.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Feb 2020 15:36

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Caulfield schreef:
kerel schreef:Tsja, voor geld stap ik sowieso niet over. Een andere verantwoordelijkheid, stukje omhoog, dat zou ik wellicht nog wel eens leuk vinden.


Nouja, dat dus. Als ik ergens anders wat leukers kan doen, me nuttiger kan maken, dan wil ik misschien wel ergens anders heen. Voor de dingen in deze poll niet.

Dit. En dat moet dan allemaal ook nog opwegen tegen mijn enorm relaxte werkgever.

Ik heb nu zeker niet het hoogste salaris en ook niet het meest uitdagende werk, maar ik leer elke dag, ga met plezier naar het werk, de sfeer en de collega's zijn leuk en ik kan thuis werken wanneer ik wil, makkelijk naar huis als G. ziek of of de kat diarree heeft (bij wijze van spreke) en er wordt nooit moeilijk gedaan over vakantie of vrije dagen (we hoeven het zelfs niet eens aan te vragen, gewoon minimaal 1 week vooraf in de agenda zetten).
Die dingen wegen voor mij heel zwaar, de vrijheid die ik heb.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 14 Feb 2020 15:37

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Ik heb het ontzettend naar mijn zin bij mijn huidige werk, maar mocht ik iets tegen komen waar ik alleen doordeweeks en overdag hoef te werken, dan ben ik weg. Ik denk dat ik op die manier veel meer rust aan mijn hoofd zal krijgen. En dan kan ik iedere avond op tijd naar bed zodat ik misschien eens uitgerust wakker word.
10.04.17
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 14 Feb 2020 15:40

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Ik ben geen bijzonder uitdagend werk (al is het elke week weer een uitdaging alles rond te krijgen ?) en al helemaal geen bijzonder salaris. Maar ik voel me hier enorm op m’n plek, heb ontzettend fijne collega’s en een toffe werkgever. Als het zo blijft hou ik het nog wel 10 jaar vol.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Feb 2020 16:06

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

@ Savi, dat is relax. Hier heb ik dat ook. Ze doen niet moeilijk over hoe laat ik begin als je maar normaal 8 uur per dag werkt. Ooit heb ik mij min of meer bewust na 1,5 maand laten ontslaan omdat ze al moeilijk deden over een paar minuten te laat komen terwijl ik wel een kwartier langer doorwerkte dan de rest die bij wijze van spreke stipt om 17.00 u vertrekken. Dan heb je echt aan mij een verkeerde, want het is toch geen kleuterschool meer... Bij mijn ontslag heb ik letterlijk gezegd dat ze er maar eens over moeten gaan nadenken om hun ouderwetse werkwijze te gaan moderniseren willen ze de nieuwe generatie (die net als ik, flexibel werken en eigen werktijd kunnen bepalen belangrijk vinden) behouden. Speelde ook nog mee dat je verplicht vrij moest pakken met de bouwvak (wat voor mij totaal niet interessant is om in die periode vrij te hebben) en je had maar 28 vrije dagen waar dus er al meer dan de helft vast waren gelegd. Salaris was wel iets beter tov waar ik nu werk, maar dat strakke gedoe was echt niet prettig.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 14 Feb 2020 17:56

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

:) Fred, zouden er nog mensen op dit forum zijn die niet weten dat jij je bij een vorige werkgever hebt laten ontslaan om dat kwartier?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Feb 2020 18:08

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Als ik er gelukkiger door denk te worden (dat is bij mij altijd de voornaamste reden). En daarnaast moet ik er niet op achteruit gaan in de arbeidsvoorwaarden. Vooruit is voor mij niet persé een voorwaarde, omdat ik het veel belangrijker vind om het op mijn werk naar mijn zin te hebben. Geluk is bij mij niet uit te drukken in geld of vrije dagen.
<<

Anoniem284

Bericht 14 Feb 2020 20:58

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Ik ben recent overgestapt van baan en bedrijf. De hoofdreden was dat ik het niet meer naar mijn zin had (werkinhoudelijk geen uitdagingen en door nieuw management). Het hogere salaris was een leuke bijkomstigheid, maar ik heb het daar niet per se op uitgezocht.

Wat vooral doorslaggevend was, is dat ik bij mijn nieuwe baan weer uitdaging krijg en eigen regie terug heb (wat ik door managementsturing in mijn oude baan steeds meer verloor).
<<

Anoniem307

Bericht 15 Feb 2020 00:17

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

28 vrije dagen en zeiken dat je gezeik krijgt, omdat je te laat bent en dan maar stellen dat het bedrijf niet gemoderniseerd is, maar vooral niet voldoet aan jouw maatstaven. Echt, Fred... ?‍♀️

Ik ben verantwoordelijk voor hoe ik mijn dag in deel. Ik kom op tijd, houd me aan een schema, maar heb daarnaast ontzettend veel vrijheden. Maar voor loon en nog schappelijker werktijden, zou ik een overstap overwegen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Feb 2020 05:48

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Thunder schreef:Ik ben geen bijzonder uitdagend werk (al is het elke week weer een uitdaging alles rond te krijgen ?) en al helemaal geen bijzonder salaris. Maar ik voel me hier enorm op m’n plek, heb ontzettend fijne collega’s en een toffe werkgever. Als het zo blijft hou ik het nog wel 10 jaar vol.


Dat zijn dingen die niet in geld uit te drukken zijn maar toch ontzettend belangrijk zijn!

Bij mijn vorige baan zou ik nog niet terug gaan al boden ze 1 miljoen euro per maand salaris. Ik had daar echt het gevoel alsof ik in een kleuterklas zat.

Voor mij zouden redenen om over te stappen zijn: meer uitdaging, leukere functie. Ik zou er wel op letten dat ik er niet op achteruit ga in arbeidsvoorwaarden, het is tenslotte wel de bedoeling dat je groeit. Maar goed, de arbeidsvoorwaarden verschillen in mijn branche niet enorm per werkgever. Standaard is toch 25 vakantiedagen, pensioen opbouw.
Alleen een eventuele bonus kan nog het verschil maken.
<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 28 Sep 2018 10:12

Bericht 15 Feb 2020 08:44

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Ik heb de overstap na 11 jaar gemaakt omdat ik me kapot verveelde bij mijn oude werk. Ik ben daar per toeval ingerold, met de intentie van ach, dan heb ik in ieder geval werk en kijk ik van daaruit verder, en ben blijven plakken want ik groeide in het begin wel door en het was er enorm gezellig.

Toen kwamen de kinderen en was een vaste aanstelling best handig.

Toen de jongste 2 was en naar de psz ging kreeg ik ruimte in mijn hoofd om na te denken wat ik wilde, en ik wist al wel dat ik weg wilde. Maar hoe of wat ik precies wilde wist ik nog niet. Wederom per toeval kwam ik bij mijn huidige werkgever voor een overleg. Daar stond een vacature open, ik solliciteerde en werd aangenomen. En ging een stuk minder verdienen ? Voor mij was de reden om van baan te veranderen dan ook echt dat er totaal geen uitdaging meer in mijn werk zat, ik de doelgroep niet meer leuk vond en ik me kapot verveelde. Ik heb met liefde salaris ingeleverd voor mijn huidige werkgever.

Inmiddels zit ik hier alweer 3,5 jaar, ben ik intern (en zelf) enorm gegroeid, doe ik compleet ander werk dan waarvoor ik was aangenomen en ga ik iedere dag fluitend naar mijn werk. Ik verveel me geen seconde en mijn salaris is inmiddels ook weer op niveau ?
2009~2011~2014
<<

Anoniem326

Bericht 15 Feb 2020 09:07

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Ik ga verder kijken als:
- er geen doorgroeimogelijkheden zijn (in uitdaging en functie)
- einde schaal en geen mogelijkheid tot bovenstaand
- er iets verandert in functie of management waardoor ik me niet meer kan vinden in mijn functie en werkzaamheden.
- ik de situatie en toekomst van organisatie te onzeker vind door afhankelijkheid van subsidies

Een nieuwe baan moet minimaal hetzelfde salaris bieden met doorgroeimogelijkheden in salaris en functie. Teruggaan in salaris is voor mij geen optie en op mijn 36e al stil staan ook niet. Stilstaan qua functie en doorgroeimogelijkheden is op dit moment in mijn carrière voor mij ook geen optie.

Daarnaast vind ik vrijheid, autonomie, flexibiliteit heel belangrijk. Net als reistijd.

Ik voel me verbonden met de organisatie waarvoor ik werk. Ik word er vaak blij van. Ik word gewaardeerd en ik heb fijne collega’s, dus dat geef ik niet zomaar op.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Feb 2020 10:41

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

HollyGolightly schreef:- ik de situatie en toekomst van organisatie te onzeker vind door afhankelijkheid van subsidies


Dan vallen ook veel commerciële bedrijven voor je af. Komt er een recessie dan kunnen die namelijk ook failliet gaan en persoonlijk zou ik dan liever bij werkgever werken die bijv door de overheid of Europa wordt gesubsidieerd. Daar trekken ze minder snel de stekker uit dan een commercieel bedrijf dat in een recessie niet meer aan haar financiële verplichtingen kan voldoen.

Voor mij was dit een van de redenen om voor mijn huidige werkgever te kiezen ipv een mkb bedrijf die op een relatief kleine markt actief is.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 15 Feb 2020 11:28

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

Ik ben na 13 jaar bij dezelfde werkgever vorig jaar van baan gewisseld.
De hoofdreden om dit te doen was dat ik toe was aan een nieuwe uitdaging.
Verder kan ik nu 4 x 9 uur werken en zijn de overige arbeidsvoorwaarden ook beter. (13de maand, hoger loon, loon dat nog periodiek stijgt)
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Feb 2020 16:17

Re: Wanneer zou jij van baan overstappen?

De enige reden voor mij om over te stappen zou zijn omdat ik niet meer voldoende uitdaging uit mijn huidige baan haal. Het financiële aspect zou voor mij denk ik nooit de hoofdreden kunnen zijn.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers