Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen?

<<

Anoniem315

Bericht 13 Feb 2020 10:29

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Op een feestje. Hij was daar met zijn toenmalige vriendin. Dat ging 2 weken later uit. Toen raakten we aan het msn'en.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 13 Feb 2020 10:57

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Op het werk. Wij waren al jaren samen een duoteam en moesten zo het hele land door rijden samen voor werk. Vaak vertrekken om 5u sochtends en savonds laat terug.

In de periode dat de tweeling klein was en mijn ex-man nachten wegbleef en alles aan mij over liet was ik vaak doodmoe en kreeg hij wel mee dat het thuis niet leuk was. Vaak zei hij dan ga jij maar wat slapen in de auto, ik rijd wel. Zo werd hij meer en meer mijn veilige haven en leerden we elkaar steeds beter kennen. Je hebt tijdens lange auto ritten toch wel gesprekken.

Ik werd na een tijdje verliefd op hem maar ik had niet het gevoel dat het wederzijds was. Hij was best afstandelijk en soms ook heel bot.

Op de dag dat ik onze baas vertelde dat ik in scheiding lag en hij dit via de baas hoorde belde hij me echter meteen op. Of ik een hapje met hem wilde eten haha. Ik wist echt niet wat ik hoorde want ik had nooit aan hem
Gemerkt dat het wederzijds was. Maar dat had hij dus keurig verborgen gehouden hij is nogal een moraalridder haha.

Vanaf ons etentje samen is het dikke mik nu alweer bijna 4 jaar en zijn we getrouwd en komt er een kleintje aan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Feb 2020 11:19

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Via het werk. We waren al jarenlang collega's maar verder dan dat ging het niet. Hij werkt ook voor een totaal andere divisie. Vond hem altijd maar beetje een aparte snuiter.

Ik had na de scheiding mijn eigen woning gekocht en de badkamer moest verbouwd worden. Via via wisten mijn collegas dat, en aangezien hij toen net in scheiding lag en ze wisten dat hij het geld wel kon gebruiken zijn we beetje aan elkaar gekoppeld. Eerst vond ik het maar vreemd, een collega 'inhuren'. Terwijl hij bij mij aan het klussen was, kwamen we er steeds meer achter dat we enorm veel raakvlakken hebben en dat we beiden eigenlijk hetzelfde zochten. Tijdens de klusweek is er niks gebeurd, zijn pauzes werden alleen langer en ik vond dat maar irritant want ik had nog steeds geen badkamer.

Uiteindelijk na het klussen bleven we appen, daarna is hij nog ene keer komen eten en ergens op die avond hebben we gezoend. De eerste twee maanden gaven we het nog geen naam en hielden we het verborgen op het werk.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 13 Feb 2020 11:25

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Wat een mooie verhalen allemaal! Heel lief :)

Wij hebben elkaar, eigenlijk heel gewoon, via vrienden/collega's leren kennen in de kroeg. Kregen daarna contact op MSN, een date gehad en een week/paar weken later was het officieel. Inmiddels 13 jaar en 6 dagen geleden <3
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem309

Bericht 13 Feb 2020 12:15

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Ik heb hem op het werk ontmoet. Ik vond hem vanaf de eerste ontmoeting al een leuke verschijning. Na veel leuke gesprekken en een beetje om elkaar heen gedraaid te hebben vroeg hij me op date en sindsdien zijn we samen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 13 Feb 2020 13:18

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Ik vind dit altijd zo leuk om te lezen! Ik kende jouw verhaal ook nog niet Taeda, super leuk haha.
Lief Charles <3.
Saga, ook al zo'n leuk verhaal haha!

Ik ken mijn vriend uit de kroeg in het dorp bij mijn ouders. Iedereen kent elkaar daar in ieder geval van gezicht en opeens stond hij daar als barman maar ik had hem nog nooit gezien en het was (is haha) een vette hunk dus ik wilde natuurlijk wel weten wie hij was. Bleek dat hij wel uit datzelfde dorp kwam maar 5 jaar in het buitenland had gewoond. Toen ik daar een paar weken later weer was vroeg ik hem of hij een vriendin had en toen zei hij na even twijfelen van wel maar dat ze ver weg woonde. Dat vond ik best vreemd maar goed hij had een vriendin dus geen werk van gemaakt. Paar maanden later nog eens gevraagd, vriendin was er nog steeds maar wel msn uitgewisseld en aan de praat geraakt. Een week of 2 later wist ie het wel, uitgemaakt met verwegvriendin en sindsdien zijn we samen. Dat is inmiddels 9,5 jaar geleden.
<<

Anoniem279

Bericht 13 Feb 2020 13:30

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Via een datingsite, ik weet niet precies meer welke. Ik was in elk geval niet op zoek en wilde eigenlijk alleen maar kijken hoe ik ‘in de markt’ zou liggen. Riep echt tegen iedereen: voorlopig blijf ik nog even een tijdje alleen hoor!
Er was zo’n openbare chatbox daar en daar zat ik in en m’n huidige vriend ook. En nog een groepje anderen. Eigenlijk liep ik hem vooral een beetje te stangen op dat punt, maar uiteindelijk raakten we 1 op 1 aan de praat. MSN uitgewisseld, telefoonnummers uitgewisseld en van het één kwam het ander.
Ik heb het nog wel een tijdje lastig gevonden omdat het echt nog een flinke tijd als te snel na m’n vorige relatie aanvoelde. Durfde me ook niet open te stellen en ben ook een tijdje met alle gevoelens in de knoop geweest. Gelukkig heeft hij een engelengeduld en alle ruimte die hij me toen gegeven heeft, heeft er eigenlijk alleen maar voor gezorgd dat we staan waar we nu staan en weten wat we aan elkaar hebben.
<<

Pitty

Bericht 13 Feb 2020 13:58

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Match4me. De eerste date vond ik hem wel aardig, meer niet. Een maand later de tweede date, en ik was opeens op slag smoorverliefd.
Heb eigenlijk niet meer alleen geslapen sindsdien. Twee maanden later hebben we ons (huidige) nieuwbouwhuis gekocht. (Achteraf echt bizar)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Feb 2020 14:05

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Leuke verhalen allemaal! De meeste kende ik al wel en zo gek eigenlijk dat ik veel van deze verhalen destijds hier gewoon heb meegekregen toen het gebeurde. Wat kennen we elkaar al lang!

Ik ken m'n vriend van Tinder, dus geen origineel verhaal haha. Ik was een week op vakantie geweest, flink beklag lopen doen over de mannen samen met een vriendin. De avond dat ik thuiskwam lag ik in bed nog wat te swipen en de volgende ochtend zag ik dat ik een match had. Een dag of vijf geappt en toen de eerste date in Scheveningen, we gingen daar wat eten. Hele avond gekletst, geen pijnlijke stiltes en het was supergezellig! Daarna weer veel geappt en een paar dagen later de tweede date, we gingen midgetgolfen en bij mij thuis scrabbelen haha. Een week later de derde date en toen hebben we bij hem in de buurt een bootje gehuurd en gevaren. Het was allemaal erg leuk! Op de vierde date heb ik volgens mij al m'n moed bij elkaar geraapt en gevraagd hoe het nou zit tussen ons, want ik wilde graag weten waar ik aan toe was.

Dit is inmiddels bijna vierenhalf jaar geleden en we zijn een geregistreerd partnerschap en de allerleukste dochter verder. :love:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem272

Bericht 13 Feb 2020 14:19

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Charles, wat een lief verhaal. En wat een lieve man.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 13 Feb 2020 15:47

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Oh wat een leuke verhalen allemaal!
Marin, 8,5 jaar al! Lijkt echt veel minder lang geleden.
Charles, wat een superlief verhaal! Echt fijn dat jullie zo gelukkig zijn samen.

Mijn verhaal is wat meer moreel verwerpelijk. :laughcry:
Ik had van een vriendin het e-mailadres van een studiegenoot met wie ik iets specifieks gemeen had gekregen. Ik heb haar toegevoegd op msn en ze leek ook online, maar toen ik hoi zei, antwoordde haar vriend... Uiteindelijk ben ik vooral met hém bevriend geraakt en is hij gaandeweg mijn beste vriend geworden. Er was ook van beide kanten aantrekkingskracht, maar hij was dus samen met haar en ik met een ander, voor ons allebei onze eerste relatie. En ik had totáál niet door dat ik verliefd was, enórme plaat voor m’n kop. Dat besef kwam pas meer dan een jaar later, toen hij en zijn vriendin al uit elkaar waren (hadden meer dan zat problemen zonder mij) en iemand anders interesse in hem toonde. Toen merkte ik ineens dat ik jaloers was. Ik was er echt door van de wap, ik dacht echt: maar dat kán toch niet, we passen echt totaal niet bij elkaar. Een week of twee na die eerste gedachte hadden we ineens een diepgaand gesprek en vertelde hij dat hij verliefd op mij was, maar dat hij dat nooit had gezegd omdat hij dacht dat ik toch nooit bij mijn vriend weg zou gaan. De volgende dag ben dus toch ik bij mijn vriend weggegaan en vanaf toen zijn we samen. Niet het meest sprookjesachtige begin, maar we hebben allebei veel geleerd van onze fouten en zijn inmiddels 13 jaar samen, bijna 10 jaar getrouwd en twee kinderen verder.
<<

Anoniem317

Bericht 13 Feb 2020 16:10

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Fantine schreef:Het was zo'n random computer gestuurd gesprek waar we in terecht kwamen, zonder enige match factoren. Toevallig waren we beide om dat tijdstip online. Gelukkig maar!


Hier precies hetzelfde op Paiq. Ook wij waren toevallig op die dag op dat tijdstip allebei online en werden door de website samen in een gesprek gezet. Onze match score was hoog. Alleen op afstand gingen we onderuit (235 kilometer). We hebben 2 maanden online contact gehad en toen afgesproken. Wat was dat leuk! Vanaf die dag waren we ook elk weekend en elke vakantie samen. Inmiddels ruim 5,5 jaar samen, onze tweede koopwoning gekocht, een geregistreerd partnerschap en een dochter verder.

Leuk om alle verhalen te lezen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 13 Feb 2020 18:04

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Via Relatieplanet. Ik had geen betaald account, want ik wilde eerst gewoon even kijken. Maar hij viel me meteen al op. Maar goed, zonder betaald account kun je niet chatten. Gelukkig had hij mij ook gespot en stuurde mij een berichtje waarop ik alleen met smileys kon reageren. Waarop hij weer een leuk bericht stuurde en ik weer alleen een smiley. Maar dit werd wat frustrerend, ook voor hem merkte ik wel, dus toen heb ik snel een betaald account gemaakt en hem een berichtje gestuurd. Hij was heel blij verrast haha. Toen eerst een weekje gechat en geappt en toen afgesproken. De eerste date was hij heel nerveus maar op de tweede date een stuk relaxter en daardoor ook véél leuker en al vrij snel daarna was het aan ? Nu bijna 7 maanden samen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Feb 2020 19:57

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Wij hebben elkaar in de kroeg leren kennen. Toen telefoonnummer uitgewisseld en begonnen met daten.
Bijna 12 jaar gelden nu :love:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 13 Feb 2020 20:22

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Via Badoo, op donderdagavond waren we een match. Bijna aan een stuk door geappt totdat we zondag om 11u besloten af te spreken om 12.30u. We gingen een boswandeling maken, halverwege onze woonplaatsen. Daar in het bos voor het eerst gezoend.
Na 3 weken verbrak hij alle contact, het ging te snel te veel. Ik had heel veel liefdesverdriet.

Na wederom een week of 3 appte hij dat hij toch meer voor me voelde dan hij dacht en of ik nog een keer wilde afspreken. Diezelfde dag nog in de auto naar hem toe gegaan. De dag daarna kwam hij bij mij, bleef slapen en vroeg 's nachts of ik zijn meisje wilde zijn. Da's nu bijna 6 jaar geleden, inmiddels zijn we getrouwd en ben ik in verwachting van onze 2e dochter.

Nog een leuk detail; ben ten huwelijk gevraagd in hetzelfde bos als onze eerste date. En ook onze trouwfoto's hebben we daar gemaakt.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Feb 2020 21:14

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Ah Charles en LG, jullie springen eruit, maar wat een leuke verhalen! Velen weet ik nog en ook veel rond dezelfde tijd (9-10 jaar). En veel online, leuk vind ik dat!

Ik woonde in Oostenrijk maar was er net achter dat mijn ex van 6 jaar een pathologische leugenaar bleek te zijn dus lag beetje in de kreukels. Ging weer bij mijn vader wonen in Friesland.

F. woonde in Rome omdat zijn vader daar diplomaat was en wilde iets studeren. Na ‘studies in Europe’ (origineel) kwam Leeuwarden als eerste in de resultaten, dus ging hij daarheen. Niet eens een leuke studeerstad als Utrecht of Amsterdam. Er zou een kamer voor hem geregeld worden via school maar toen hij aankwam was er niks geregeld en stond hij daar met zijn koffers. Een jongen op school (T) bood aan dat hij wel op zijn bank mocht. Wat ik nog steeds bijzonder vind, want wie biedt dat nou aan een vreemdeling aan).

Ik had verdriet en mijn vriendinnen bleven maar jengelen dat ik mee moest naar een bbq van een collega van 1 van hen. Had ik totaal geen zin in; kende daar ook niemand, geen zin in sociaal doen.
De vriendin T gaf de bbq dus moest hij wel mee.

Zaten we daar, kenden beide niemand. Ik was net in Australië geweest dus had wel wat gespreksstof. Hij bleek 6 jaar jonger (net 21), maar ik was echt meteen zo onwijs onder de indruk.

Gisteren 9 jaar verder, 4 getrouwd. 2 jaar samen in Nederland gewoond, rest hier.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 13 Feb 2020 23:41

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Leuk om te lezen Marsy, had wel flarden meegekregen door de jaren heen, maar nooit het hele verhaal. :)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Feb 2020 07:00

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Hij was mij wel al vaker opgevallen bij wedstrijden. Maar ik durfde niks. Bij een hardloopwedstrijd stelde iemand mij aan hem voor of andersom. En diegene liep snel weg daarna.

Vervolgens mailadressen uitgewisseld. En veel gemaild. Ik ben op zaterdag gevulde koeken wezen brengen op zijn werk. Toen kwam per mail het hoge woord eruit dat hij nog een blauwtje moest verwerken.

Ik heb hem met rust gelaten. Niet veel later kreeg ik weer een mail en inmiddels zijn we bijna 17 jaar verder en 2 mooie meiden rijker.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem332

Bericht 14 Feb 2020 09:19

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Ik was 13 jaar geleden op een feest. Wat minder leuk was dan verwacht. We gingen naar de kroeg aan de overkant. Daar stond hij met zijn broertje en vroeg mijn nummer. Dag later stuurde hij een sms en gingen we msn’n (lekker old school). Hij was interessant en deed moeite in tegenstelling tot eerdere vriendjes en scharrels belde hij en na een paar ontmoetingen aten we al met z’n huisgenoten mee, nam mij mee naar feestje.
Het is toen heel even uit geweest na een paar maanden. Maar we vinden elkaar toch te leuk! Nu als ruim 12 jaar samen ❤️
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Feb 2020 18:55

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

via tmf chat box. Ik zei als klein meisje al dat ik met een bepaalde naam later wilde trouwen. Toen wij internet kregen ging ik alleen maat chatten met jongens met die naam. Een aantal toegevoegd op msn. Op nieuwjaarsdag was mijn man online op msn en op 16 januari kregen we verkering en 20 januari zagen we elkaar voor het eerst. Inmiddels al 18 jaar geleden
Afbeelding
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 14 Feb 2020 19:58

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Wij kennen elkaar van een bbq bij wederzijdse vrienden. We hebben de hele avond met elkaar gekletst. Op een gegeven moment stonden we ergens te praten, komt die vriend van hem langs, geeft mij een duw en we vallen letterlijk boven op elkaar. Goed moment voor een zoen!
De week erna kwam hij bij mij thuis en vroeg ie me verkering op het picknickbankje in onze achtertuin, zo schattig.
Dat is alweer ruim 15,5 jaar geleden.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem273

Bericht 14 Feb 2020 21:37

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 22 Mei 2020 14:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem307

Bericht 14 Feb 2020 23:02

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Bij de onderbuurman. Hij zei dat hij de perfecte man voor me had gevonden, want de buurman was toch maar niets en ik sneerde dat ik mijn eigen mannen wel kon kiezen en geen hulp nodig had van anderen. Al met al werd ik nieuwsgierig naar de man die bij mijn onderbuurman zat en belde bij hen aan. Ik gaf mijn man een hand, we gingen zitten, begonnen met praten en de rest is geschiedenis. Beste keuze ooit om toch even naar de onderbuurman te lopen, ondanks het leed met die man daarna.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 15 Feb 2020 08:13

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Heel sec gezien: via de middelbare school.

Jaren later hadden we for some reason een connectie op Facebook en had ik een vraag over iets uit zijn werkgebied. Daarna blijven kletsen via fb chat en msn en uiteindelijk 2x gedate voordat het ‘aan’ was. Inmiddels 8 jaar en een prachtige zoon verder!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 15 Feb 2020 10:34

Re: Waar heb je je vriend(in)/man/vrouw/partner leren kennen

Leuke verhalen!

Ik ken mijn man via Lycos chat. Het was net een paar weken uit met mijn ex, mijn vriendinnen lieten me zitten, dus ik was niet in een al te best humeur. Ik besloot wat te gaan chatten op Lycos, gewoon om de tijd te doden.

Ik klikte op wat profielen om een leuke gesprekspartner te vinden. Bijna geen enkel profiel sprak mij aan, iedereen vertelde hoe leuk hij wel niet was, hoe knap etc. Dat in combinatie met hun profielnamen maakte dat ik ze snel wegklikte. Ik vond de profielnaam van mijn man juist ontzettend suf (voorletter en achternaam), maar hij was verder de enige met een profiel dat mij aansprak. Hij zou mijn gesprekspartner worden. Hij had een profielfoto van zichzelf in de Goliath, dus ik vroeg wanneer we samen een rondje gingen doen.

Zo begon een bijzonder leuk gesprek, waarin we tot diep in de nacht chatten. We hadden het over van alles, tot aan groentesoep en uiensoep aan toe.

In de weken die volgden bleven we chatten. Op een gegeven moment ook via msn. Uiteindelijk op vriendschappelijke 'date' geweest en dat was ontzettend gezellig. Na nog een paar maanden om elkaar heen draaien kregen we een relatie. Nu al ruim 17 jaar officieel samen en volgende maand 12,5 jaar getrouwd.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers