Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Feb 2020 07:05

Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

We willen half april een weekje of midweekje met z’n viertjes naar de Ardennen. We zijn er nog nooit geweest en ik ken eigenlijk ook weinig plaatsen of highlights dus hoop op tips van jullie! Waar is het leuk? Ik zag dat Namen bijvoorbeeld een mooie streek is en met veel te doen maar dat geldt geloof ik voor de hele Ardennen :)

We zoeken een fijn huisje, met liefst zwembad. Mag dus ook op een park. Het zou wel leuk zijn als er faciliteiten in de buurt zijn, speeltuin ofzo, en bezienswaardigheden niet al te ver weg. Ervaringen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 09 Feb 2020 07:28

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Er is een CenterParcs park in de Ardennen, bij Vielsalm, dat niet lang geleden vernieuwd is. Zelf niet geweest, maar qua faciliteiten wel ideaal dan met jonge kinderen. Je zit dan een klein stukje van Luik af, maar ook dichtbij de grens met Luxemburg, een aantal dorpjes die leuk schijnen te zijn, de watervallen van Coo en het meer bij Vielsalm.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Feb 2020 09:49

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Goede tip, thanks! Het park ziet er ook leuk uit!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Neno

Kwebbel

Berichten: 499

Geregistreerd: 09 Feb 2020 08:45

Bericht 09 Feb 2020 17:30

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Wij zijn vorig jaar mei naar een camping geweest en daar verbleven wij in een luxe sta caravan die je daar kan huren; parc la clusure, in de vakantie animatie(vooral leuk voor de kleinere kids), er is een buitenzwembad(wel verwarmd maar weet niet of ie dan al open is) 2 restaurantjes, speeltuintjes en een super waar je verse broodjes kan halen. Vond de camping erg mooi gelegen en dicht bij onder andere grotten van Hann met het wildpark en kasteel van bouillon.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Feb 2020 21:29

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Thanks voor de tip Neno! Een buitenzwembad is denk ik dan nog niet heel relax maar de omgeving ga ik eens even bekijken!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Neno

Kwebbel

Berichten: 499

Geregistreerd: 09 Feb 2020 08:45

Bericht 10 Feb 2020 08:04

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Snap het van het zwembad, wij waren er maar een midweek en omdat we er veel op uit waren hebben we het eigenlijk ook niet gemist. Misschien ook nog een handige tip; op de heenweg hebben we een tussenstop gedaan bij mind mistery, ontzettend leuk park voor de kids en het was fijn om de autorit even te breken, gelijk even gepicknickt en weer door, zo was het voor de kids ook goed te doen en het lag voor ons op de route.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 10 Feb 2020 08:07

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Wij zijn in september bij center Parcs geweest, omgeving zeker aanrader daar! Wij hebben uren door de bossen gewandeld vanuit het park, leuk dorpje, mooi water om de hoek, watervallen en je zit op korte afstand van grote plaatsen, we zijn naar Luxemburg geweest.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Feb 2020 09:39

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Ik ben een paar jaar geleden vijf dagen naar Landal l'eau dheure geweest. Ruim park, netjes huisjes en er was een binnenzwembad. Daar heb ik geen gebruik van gemaakt, dus ik weet niet hoe die is.
Ik vond de omgeving ook super, lekker kunnen wandelen in de bossen. Dagtripje naar de Abdij van Marradouse geweest en ook in Chimay geweest. Alleen lag die Abdij niet waar we dachten dat hij lag.

https://www.landal.nl/parken/village-leau-dheure
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 23 Jul 2019 11:11

Bericht 10 Feb 2020 11:22

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Ik ben 2x in de Ardennen geweest. 1x van der Valk in Verviers. Mooi hotel, stad niet echt leuk. Daarvanuit zijn we een dagje naar Spa en Stavelot geweest. In Stavelot vonden we vooral de oude abdij mooi, binnen zijn we nog in het museum van het circuit van Spa Francorchamps geweest. We zijn toen ook nog naar de watervallen van Coo gereden, maar die vonden wij erg tegenvallen. En we zijn nog een dag gaan wandelen bij het stuwmeer van La Gileppe.

De 2e keer zaten we in een huisje op een park bij Durbuy (residence Durbuy oid). Huisjes waren oke, maar verder weinig voorzieningen. Dat was voor ons voldoende want we waren bijna elke dag wel weg. Durbuy is een leuk plaatsje, mooie omgeving om te wandelen. We zijn toen ook naar de grotten van Han geweest, deze vonden we niet zo heel bijzonder. Met een veel te grote groep moesten we in rap tempo door de grot. We zijn nog een dagje naar Rochefort geweest en hier ook een grot bezocht. Deze vonden wij veel mooier en hier hadden we veel meer tijd zonder haast. We zijn verder nog een dag in Dinant geweest, leuk stadje en hier zijn we met de kabelbaan naar de citadel gegaan.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 10 Feb 2020 14:02

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

(Nog) geen tips. Maar door dit topic gaan wij in maart een midweek naar CenterParcs les Ardennes. Belgische Ardennen dus. Ziet er mooi uit en was echt een koopje. Nog geen €200
D. 💙14-01-2019💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2020 06:20

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Thanks voor alle tips! Heb ze allemaal bekeken :)

We gaan naar Vielsalm Les Ardennes! Idd in de juiste week helemaal niet zo duur JustMeDaan. Aansluitend gaan we nog een nacht en dag naar de Efteling. Zoveel zin in! Denk dat de kinderen het een fantastische vakantie vinden. En wij dus ook :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 11 Feb 2020 18:23

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Dat is toevallig. Wij dan dus ook alleen een maandje eerder. Als ik leuke dingen tegen kom daar zal ik ze wel melden. Dan kun je er misschien nog wat mee!
Ik vond het voor cp echt goedkoop. Maar ja buiten het seizoen dat scheelt natuurlijk enorm.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 11 Feb 2020 19:53

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Wij zijn ook een aantal keer in Vielsalm geweest en er zit een heel leuk restaurant, Les contes de salme ?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2020 20:46

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Jaa doen Justmedaan!

Tof Emma!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 13 Feb 2020 08:50

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Wij zijn 2 jaar terug in cp in de Ardennen geweest en de kids hebben zich prima vermaakt. Leuk park en veel te doen in de buurt!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Feb 2020 21:53

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Tof Peach! Wat hebben jullie in de buurt gedaan?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 20 Feb 2020 13:33

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Sorry zie het nu pas, we zijn een dagje naar Luxemburg stad geweest, Plopsa Coo, met een treintje door een soort wildpark (was ook bij Coo) grotten van Remouchamps daar ga je het laatste stukje nog met een bootje. Spa, naar het circuit. Op het park hebben de kinderen zich ook prima vermaakt. In de buurt was er ook een groot meer,maar daar hebben we geen tijd meer voor gehad.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Feb 2020 13:03

Re: Huisje Belgische of Franse Ardennen. Tips?

Klinkt goed. Thanks!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers