Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aanvallend douchegordijn

<<

Anoniem301

Bericht 02 Feb 2020 20:23

Re: Aanvallend douchegordijn

Ik hoor inderdaad altijd goede verhalen over tafelkleedgewichtjes! Zou ik zeker proberen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 02 Feb 2020 21:38

Re: Aanvallend douchegordijn

Heel herkenbaar! Bij mij zit de douchestang ook nog eens geklemd, dus met gewichtjes eraan komt alles naar beneden dat was hier dus niet de oplossing, deuren open etc werkte ook allemaal niet. Nu heb ik het opgelost door een koortje om de poot van mijn wastafel te knopen (die staat meteen naast het douchegordijn) en dan met een knijper het douchegordijn vast te zetten aan het koortje. Sindsdien word ik niet meer aangevallen.
<<

Anoniem279

Bericht 02 Feb 2020 22:36

Re: Aanvallend douchegordijn

Jada, met zo’n douchegordijnstang die je moet klemmen, zou je ook prima gewichtjes kunnen gebruiken. Kwestie van de stang echt goed strak tussen twee muren in klemmen. Wij hebben ook zo’n stang en bij ons hangt er meerdere malen per week was aan te drogen. Een hoeslaken (bij gebrek aan trapgat), shirtje, trui, soms zelfs één of twee natte spijkerbroeken, een winterjas of meerdere natte overhemden. Is de afgelopen jaren misschien drie keer fout gegaan maar de rest van de tijd houdt de stang het prima. Dus in theorie zouden gewichtjes ook prima moeten kunnen!
<<

Anoniem277

Bericht 03 Feb 2020 06:52

Re: Aanvallend douchegordijn

Ik heb zo'n douchegordijn van de lidl en daarbij heb ik er geen last van. Ik sproei hem direct nat als ik in de douche stap. Ook met de deur dicht.

Jij kan naaien. Ik zou dan onderaan ook zo'n klemmende douchestang plaatsen en een tunnel naaien in het douchegordijn. Dan komt hij niet op je af maar moet je hem zowel boven als beneden schuiven. En als je de douchestang beneden iets verder naar binnen hangt, valt het water nog gewoon in de douchebak ipv buiten de douche.
De tunnel wel zo groot maken dat de douche stang er volledig doorheen kan. Dus ook de stop. Kan je hem fatsoenlijk wassen.
<<

Anoniem279

Bericht 03 Feb 2020 07:13

Re: Aanvallend douchegordijn

Als aanvulling op Anelisan: Dan zou ik onderaan geen tunnel, maar ook van die gaten maken zodat er een set ringen doorheen kan. Die ringen zijn los te koop. Schuift makkelijker dan zo’n tunnel, zeker als het dochegordijn nat is.
Edit; Ohja en als je dan toch bezig bent: kort het douchegordijn in, misschien helpt dat? De meeste douchegordijnen zijn 1,50 ofzo? Als je douchegedeelte maar een meter breed is heeft het gordijn natuurlijk veel meer stof en ruimte over om naar binnen te wapperen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 03 Feb 2020 10:38

Re: Aanvallend douchegordijn

Kexter schreef:Heb je nu een douchegordijn van dat harde plastic? Wij hadden altijd een van meer stof, van sealskin. Wij hadden het probleem niet maar we hadden ook aan de bovenkant ruimte over, dus hij hing niet vanaf het plafond naar beneden.

Dit.
Echt 10x beter dan een standaard douchegordijn. Onderin zit een verzwaarde zoom waardoor het gordijn aan de onderkant zwaar is zonder gedoe met tafelgewichtjes.
Als de straal er vol op staat lekt het wel door doordat het stof is ipv plastic maar daar is een douchegordijn ook niet voor.

Wij douchen gewoon met deur en gordijn dicht.

Kexter schreef:Ik gooide ons douchegordijn ook regelmatig in de wasmachine, dan bleef hij mooi.

En dit ook.
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Feb 2020 14:06

Re: Aanvallend douchegordijn

Van die gaten aan de onderkant maken klinkt ook wel goed, alleen even voor mijn beeldvorming, dan stap je dus over die stang de douche 'cabine' in toch?
Mijn doucherails zit inderdaad ook geklemd tussen 2 muren.

En inderdaad, ik heb redelijk wat stof over!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 06 Feb 2020 17:48

Re: Aanvallend douchegordijn

Wij hebben wasmiddel flessen tegen het gordijn staan tijdens het douchen. Die houden het gewapper tegen je lijf tegen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Feb 2020 18:10

Re: Aanvallend douchegordijn

Fantine schreef:Wij hebben wasmiddel flessen tegen het gordijn staan tijdens het douchen. Die houden het gewapper tegen je lijf tegen.


Dat doe ik met de shampoo haha
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 06 Feb 2020 18:28

Re: Aanvallend douchegordijn

Lejow schreef:
Fantine schreef:Wij hebben wasmiddel flessen tegen het gordijn staan tijdens het douchen. Die houden het gewapper tegen je lijf tegen.


Dat doe ik met de shampoo haha

:smile: valt dat niet makkelijk om? We gebruiken van die grote flessen haha.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 06 Feb 2020 18:31

Re: Aanvallend douchegordijn

Bij het vorige huis hadden we hier ook last van. Daar hing het douchegordijn ‘tegenover’ de douchekop en in dit huis hangt het douchegordijn aan de zijkant en is het aanvallen over zodra ik onder de douche sta. Misschien dat de luchtstroom anders is? ?‍♀️
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 06 Feb 2020 18:32

Re: Aanvallend douchegordijn

Ik denk dat de douchegordijnklemmen die Blue Phone noemde makkelijker werken dan flessen.
Afbeelding
<<

Anoniem277

Bericht 06 Feb 2020 21:35

Re: Aanvallend douchegordijn

Lejow schreef:Van die gaten aan de onderkant maken klinkt ook wel goed, alleen even voor mijn beeldvorming, dan stap je dus over die stang de douche 'cabine' in toch?
Mijn doucherails zit inderdaad ook geklemd tussen 2 muren.

En inderdaad, ik heb redelijk wat stof over!


Ja idd. Ik heb mijn douchegordijn op maat geknipt en omgezoomd, heb je dat al geprobeerd?
En hier ook het gordijn niet tegenover de douchekop maar aan de zijkant. Ik weet niet wat nu precies de oplossing is maar hier werkt het.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 06 Feb 2020 22:36

Re: Aanvallend douchegordijn

Tafelkleedgewichtjes had ik in mijn vorige woning, werkte prima!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 07 Feb 2020 09:52

Re: Aanvallend douchegordijn

Tafelkleedgewichtjes hebben wij ook gehad maar ik vond dat niet zo ideaal want onderaan bleef hij wel op zijn plek maar in het midden trok hij nog wel naar binnen.. Wij hebben sinds een tijdje een douchegordijn van de Ikea en deze doet het heel goed! Ik heb even op de site gekeken maar daar staat hij niet tussen :laughcry: Het is er eentje die wat dikker is qua materiaal, heel fijn! Onze deur hebben we ook altijd iets open :)
Wat als het lukt
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers