Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

<<

Anoniem294

Bericht 04 Feb 2020 19:25

Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Binnenkort ontvang ik een erfenis en ik wil daar iets van kopen, iets wat altijd blijft, zeg maar (dus geen auto of keuken bijv)
Zit nu zelf te denken aan een tijdloze kast voor in de woonkamer die eigenlijk altijd wel oké blijft en stevig genoeg is om mee te verhuizen.
Eigenlijk dus een stevige, maar vooral ook simpele kast die altijd passend blijft binnen een interieur door hem enkel te hoeven schuren en verven.

Maar misschien hebben jullie nog een mooie besteding gehad? Of iets waarvan je denkt dat aan te schaffen wanneer het zo ver is dat je een erfenis ontvangt?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Feb 2020 19:35

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Ik heb er mijn eerste auto van gekocht en de rest in ons eerste huis gestopt.
08/2018
05/2021
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 23 Jul 2019 11:11

Bericht 04 Feb 2020 19:42

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Ik heb een ring gekocht en een swarovski beeldje. Verder wat nieuwe meubels en we zijn nog een weekend weg geweest. Het ging hier om erfenisgeld van mijn oma. De ring en het beeldje zijn blijvend ter herinnering aan haar.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Feb 2020 19:44

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Zelf denk ik dan meteen aan een mooi sieraad, maar ik weet niet om wat voor bedrag het gaat natuurlijk. Als het een groot bedrag is zou ik zelf daarnaast iets in huis opknappen of de tuin laten doen bijvoorbeeld.
❤ 7 juni 2018
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 04 Feb 2020 20:02

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Ik heb er ooit ook een goede kast van gekocht. Al 10 jaar plezier van.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Feb 2020 20:03

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Ik vind een mooie kast wel een mooi idee. Maak je direct ook een eventueel erfstuk van voor één van je kinderen.

Sieraden kunnen natuurlijk ook altijd, of afhankelijk van hoeveel je gaat erven kan je ook kiezen voor twee ringetjes die je zelf draagt en voor je man een horloge, en dat de kinderen die later kunnen erven.
(je hebt toch twee meiden en één jongen?)
Let's discover the world together.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Feb 2020 20:09

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Een paar jaar terug kreeg ik een mooi bedrag van mijn oma en dat had ik toen echt nodig om een auto te kunnen kopen. Anders had ik er een schilderij voor gekocht. Dat is ook wat ik ga doen als ik nu iets zou erven/krijgen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Feb 2020 20:23

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Ik krijg dit jaar ook een erfenis en wil het geld eerst gewoon op onze spaarrekening zetten. Nog geen idee wat we er (deels) mee gaan doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem294

Bericht 04 Feb 2020 20:38

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Wat veel reacties al. Bedankt! Een schilderij of iets van andere kunst is ook een goede waar ik nog niet aan gedacht had.

Ik koop inderdaad ook een sieraad en we gaan er ook een reisje van maken waarvan we de kinderen bewust maken dat het een reisje van opa en oma (mijn opa en oma) is/was zodat ze daar later ook op die manier op kunnen terug blikken.

Aangezien wij al vaak zijn verhuisd en dat vast nog vaker gaan doen steek ik het liever niet in het huis omdat ik dat niet mee kan nemen, maar anders was dat een goede besteding inderdaad en snap ik die besteding ook zeker.
<<

Anoniem294

Bericht 04 Feb 2020 20:50

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Marin schreef:(je hebt toch twee meiden en één jongen?)


Klopt. Hun willen graag een sieraad met vingerafdruk! Maar die ringen is ook een goede. Kunnen ze later altijd nog om laten smelten tot iets wat hun mooi vinden. Dat doet mijn moeder en tante nu ook met de ringen van mijn oma.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Feb 2020 21:25

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Zelfde verhaal hier, al hoop ik natuurlijk dat het nog even duurt, zolang het geen lijden wordt tenminste.
Het gaat op de spaarrekening. Ik heb er geen behoefte aan om er iets van te kopen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Feb 2020 09:19

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Ik verwacht niet direct een erfenis, maar als ik die zou krijgen zou ik het gewoon op de spaarrekening zetten voor als ik het een keertje nodig heb.

Van de erfenis van mijn opa destijds heb ik mijn eerste autootje gekocht.

♥♥
<<

Kira

Bericht 05 Feb 2020 10:03

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Ik verwacht ook geen erfenis, maar ik zou er een brommobiel van kopen, en de rest (als die er zou zijn) op de spaarrekening.
Edit, hier heb je natuurlijk niks aan. Een sierraad of iets moois blijvends voor in huis lijkt me ook heel mooi.
Laatst gewijzigd door Kira op 05 Feb 2020 10:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem300

Bericht 05 Feb 2020 10:04

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Ik zou het op de spaarrekening zetten en dan gebruiken wanneer ik het nodig heb. Verwacht dan iets voor het huis.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 05 Feb 2020 10:44

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Mijn opa had voor elk kleinkind een kistje gemaakt (hij was erg goed met houtsnijwerk). Dat kistje is mij meer waard dan het geldbedrag dat ik destijds erfde.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Feb 2020 12:20

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Wat bijzonder zo’n kistje!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 05 Feb 2020 12:43

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Wat een mooi gebaar, zo’n kistje.
Ik heb van beide opa’s een zelfgemaakt schilderij en van mijn oma erf ik straks een pergomano schilderij. Die zijn mij ook veel waard.

Ik zou geld op de spaarrekening zetten en bij leggen voor een huis of grond van te kopen.
<<

Anoniem294

Bericht 05 Feb 2020 12:49

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Kira schreef:Edit, hier heb je natuurlijk niks aan.


Dat maakt niet uit toch!? Ik vroeg wat jullie er mee zouden doen ? daar hoef ik niet per se wat aan te hebben!
<<

Anoniem294

Bericht 05 Feb 2020 13:02

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Fred schreef:Mijn opa had voor elk kleinkind een kistje gemaakt (hij was erg goed met houtsnijwerk). Dat kistje is mij meer waard dan het geldbedrag dat ik destijds erfde.


Zulke dingen zijn inderdaad veel meer waard! Mijn jongste slaapt nu in een old skool twijfelaar die mijn overgrootopa vroeger heeft gemaakt, bed is zo'n 100 jaar oud! Wel wit geverfd, ze vind het echt een prinsessenbed. Hij heeft er toen 2 gemaakt. Alle vrouwen uit de familie hebben in 1 van deze 2 bedden geslapen!
<<

Anoniem271

Bericht 05 Feb 2020 14:05

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Fred schreef:Mijn opa had voor elk kleinkind een kistje gemaakt (hij was erg goed met houtsnijwerk). Dat kistje is mij meer waard dan het geldbedrag dat ik destijds erfde.


Dit zou ik persoonlijk ook meer waard vinden dan een geldbedrag. Mooi gebaar van je opa Fred.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 05 Feb 2020 19:00

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

De erfenis die wij kregen van mijn opa en oma, heeft mijn opa aan de 4 kleinkinderen al uitgedeeld voordat hij dood ging. Hij was toen erg ziek.
Wij hebben toen oa een heel mooi schilderij gekocht, wat hier in de woonkamer hangt en hij nog heeft kunnen bewonderen. Ontzettend waardevol voor ons.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 11 Dec 2019 19:15

Bericht 06 Feb 2020 10:27

Re: Erfenis, wat koop/doe jij ermee?

Ik zou van een deel van de erfenis een mooi, tijdloos sieraad kopen. De rest zou ik op de spaarrekening zetten en er wel iets mee doet wat waardevol/ nuttig is.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers